Formula 1 – 2012 – Bahrain: Aika-ajot

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Parempi puoliskoni heitti äsken hyvän huomion. Esitti, että Kimiäkin saatetaan johtaa tallin osalta harhaan tarkoituksella jolloin Kimi voi tosiaan antaa sellaisia kommentteja medialle että hän on ihan tyytyväinen ja oli omalta osaltaan päätöksen takana. Tiimi antaa Kimille käsityksen että joo, tämä on loistava taktiikka, säästetään renkaita, se on tärkeämpää kuin lähtöruutu. Ja samalla pelataan "oma poika" Grosjean edelle. Kiinassakin Kimillä oli hyvä taktiikka periaatteessa, mutta se kustiin niin kummallisella tavalla että herää jopa epäilys tahallisuudesta kun samaan aikaan Grosjenille tehtiin ajoitukset oikein.
Tulee mieleen, ettette pidä Räikköstä erityisen älykkäänä. Eiköhän Kimillä ole melkoisen hyvä tieto siitä, kuinka kriittinen rengastilanne on tai ei ole.

Minä näkisin niin, että talli yrittää Kimin kanssa riskillä huipputulosta, koska hällä sellaiseen on kykyjä. Grosjeanin kanssa pelataan varman päälle ja yritetään, josko se ei tällä kertaa heittäisikään kalustoaan päin muita.
 

Razor

Well-known member
Liittynyt
12.10.2008
Viestit
1230
Parempi puoliskoni heitti äsken hyvän huomion. Esitti, että Kimiäkin saatetaan johtaa tallin osalta harhaan tarkoituksella jolloin Kimi voi tosiaan antaa sellaisia kommentteja medialle että hän on ihan tyytyväinen ja oli omalta osaltaan päätöksen takana. Tiimi antaa Kimille käsityksen että joo, tämä on loistava taktiikka, säästetään renkaita, se on tärkeämpää kuin lähtöruutu. Ja samalla pelataan "oma poika" Grosjean edelle. Kiinassakin Kimillä oli hyvä taktiikka periaatteessa, mutta se kustiin niin kummallisella tavalla että herää jopa epäilys tahallisuudesta kun samaan aikaan Grosjenille tehtiin ajoitukset oikein.
TV kuvissa kun Räikkönen tippu niin Boullier tuijotti muurilla samaan aikaan tulostaulua ja hymyili vaan :D
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Tämä juuri on Kimin mahdollisuus. Toivottavasti kaikien tarvitsee tehdä tuo 3 stoppia ja pääsee todella hyödyntämään tämän kortin (eikö juutu esim. Massan taakse kun Lotuksella vaan ei suoravauhti riitä), muuten Kimi ei ole ehkä kovin vahvoilla.

Parempi puoliskoni heitti äsken hyvän huomion. Esitti, että Kimiäkin saatetaan johtaa tallin osalta harhaan tarkoituksella jolloin Kimi voi tosiaan antaa sellaisia kommentteja medialle että hän on ihan tyytyväinen ja oli omalta osaltaan päätöksen takana. Tiimi antaa Kimille käsityksen että joo, tämä on loistava taktiikka, säästetään renkaita, se on tärkeämpää kuin lähtöruutu. Ja samalla pelataan "oma poika" Grosjean edelle. Kiinassakin Kimillä oli hyvä taktiikka periaatteessa, mutta se kustiin niin kummallisella tavalla että herää jopa epäilys tahallisuudesta kun samaan aikaan Grosjenille tehtiin ajoitukset oikein.
En usko että Mark Slade yrittäisi kusettaa Kimiä.
 

Tiedemies

Well-known member
Liittynyt
22.11.2009
Viestit
164
Nyt foliot takaisin keittiöön, sinne alalaatikkoon leivinpaperien kanssa.
 

Ukyo Katayama

Well-known member
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
1339
Tulee mieleen, ettette pidä Räikköstä erityisen älykkäänä. Eiköhän Kimillä ole melkoisen hyvä tieto siitä, kuinka kriittinen rengastilanne on tai ei ole.
No ei se nyt ainakaan itsestään mitään älykön kuvaa anna, mutta eipä tämä asia mitään rakettitiedettä olekaan.

Ja vaikka kuinka yrittäisi optimistisesti ajatella jotain rangassarjoja, niin ei se muuta sitä että viimeistään 10 kierroksen jälkeen McLarenit ja Red Bullit on puolen minuutin päässä ja esim. palkintopallin kannalta aivan yks lysti vaikka olisi optimaalinen määrä parhaita renkaita.
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
Kiinassakin Kimillä oli hyvä taktiikka periaatteessa, mutta se kustiin niin kummallisella tavalla että herää jopa epäilys tahallisuudesta kun samaan aikaan Grosjenille tehtiin ajoitukset oikein.
Itse en lähtisi salaliittoteorioihin. Eikös se ollut Lopez, joka herran talliin halusi? En jaksa uskoa, että Boulliershitillä riittäisi a) rohkeus b) järki käydä pelaamaan tässä vaiheessa?

Jos ja jos. Jos Raikkonen pääsee alun sählingeistä hyville sijoille niin kisa ei aivan välttämättä ole sysipska; kaikki edessä pehmeillä, raskailla autoilla. Vai kuinkas tää menee?
 

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
Kyllä se niin on, että mitä sitä renkaita turhaan säästeli.
Pari kierrosta pitempään toimii, mutta erot tulee jonossa niin suureksi...
Kuitenkin kuluneet menee niin hitaasti, että pari kierrosta ei tee sinne tänne mitään eroa. Kaikki käyvät kolme kertaa varikolla.
 

Miikhail

Well-known member
Liittynyt
16.5.2010
Viestit
3477
Speedtrapissa (pääsuoran päässä?) Lotukset kärjessä, samalla suoralla ilmeisesti myös DRS-alue? Esimerkiksi Perez hävinnyt Kimille 3 km/h, Alonso yli 7 km/h. Red Bullien (+Ricciardo) ero sitten jo yli 10 km/h Lotusten hyväksi. Tiedä sitten, miten kisassa...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ja vaikka kuinka yrittäisi optimistisesti ajatella jotain rangassarjoja, niin ei se muuta sitä että viimeistään 10 kierroksen jälkeen McLarenit ja Red Bullit on puolen minuutin päässä ja esim. palkintopallin kannalta aivan yks lysti vaikka olisi optimaalinen määrä parhaita renkaita.
Jep. Jos/kun Red Bullikin sai hommansa toimimaan voidaan todeta, että Lotuksen mahdollisuudet podiumille karkaavat käsistä. Edellä on ainakin kuusi autoa. Etsikkoaika meni jo.
 

Jan1

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
570
Sijainti
Nurmijärvi
Mistäs se johtuu, että Alonso on Di Restan edellä lähtöruudukossa, vaikka Alonso ei maikkarin mukaan käynyt radalla Q3:ssa kertaakaan? Di Resta kävi radalla mutta ei saanut aikaa, käsittääkseni se kuitenkin riittäisi Alonson edelle nousemaan mikäli Alonso ei siis käynyt radalla.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Mistäs se johtuu, että Alonso on Di Restan edellä lähtöruudukossa, vaikka Alonso ei maikkarin mukaan käynyt radalla Q3:ssa kertaakaan? Di Resta kävi radalla mutta ei saanut aikaa, käsittääkseni se kuitenkin riittäisi Alonson edelle nousemaan mikäli Alonso ei siis käynyt radalla.
Aika outoa...
 

Luckyman

Well-known member
Liittynyt
18.10.2000
Viestit
825
Jos kärki tulee nopeasti sisään niin kaikki riippuu siitä kuinka kauan ne pyörivät jossain schumin takana ja riittääkö Kimin vauhti enää mediumeilla moneen tarpeeksi nopeaan kierrokseen
 

Jarrupala

Fani jo vuod... no kauan
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
14
Karsiutuminen ei ollut moka - "Räikkönen vahvassa asemassa"

"- On parempi lähteä matkaan 11. ruudusta neljän uuden rengassarjan kera kuin olla edempänä lähtöruudukossa vähempien uusien rengassarjojen kera, Permane sanoo Räikkösen tilanteesta.

- Kimi on vahvassa asemassa ja mahdollisuudet hyvään tulokseen ovat olemassa. Me pystymme ajamaan koko kisan pelkästään uusilla rengassarjoilla ja niiden mukaan tuomilla eduilla, Permane jatkoi."


Sopii toivoa että huomenna ollaan kärjessä uusien kumien johdosta, sen verran tätä tahallaan-pudottiin -taktiikkaa on jo hehkutettu.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Mahdollisuudet riippuvat paljolti siitä, pystyykö radalla ohittamaan edellä ajavan hitaamman auton. Kiinassa ei pystynyt. En tiedä mitä voodoota tässä pitäisi ruveta harjoittamaan, että Räikkönen saisi ensimmäisen puhtaan suorituksen. Tilauksessa kisa ilman sählinkiä varikolla, taktiikoissa, muiden kuskien kanssa jne. :wink:
 

Nurtsi

Registered Loser
Liittynyt
9.8.2011
Viestit
5615
Mahdollisuudet riippuvat paljolti siitä, pystyykö radalla ohittamaan edellä ajavan hitaamman auton. Kiinassa ei pystynyt. En tiedä mitä voodoota tässä pitäisi ruveta harjoittamaan, että Räikkönen saisi ensimmäisen puhtaan suorituksen. Tilauksessa kisa ilman sählinkiä varikolla, taktiikoissa, muiden kuskien kanssa jne. :wink:
Puhdas suoritus meni jo aika-ajossa. En kyllä täysin osta tota Lotuksen selitystä renkaiden säästämisestä ottamalla tahallaan sen 11. sijan. Silti tuntuu että vähän liikaa yrittävät kikkailla.
 

Cage

Well-known member
Liittynyt
23.4.2001
Viestit
907
Sijainti
Pori
Luulen ton selittelyn tarkoittavan sitä, että ottivat vaan riskin ajatuksella, että mielummin 11. ja enemmän "ehjiä" renkaita, kuin ylempänä ilman uusia pehmeitä. Eli jos olisi tullut se Q3 paikka, niin yhdet pehmeät olisi ajettu vielä, mutta kun ei niin ajetaan sitten kisassa niillä pari kiekkaa enemmän.

Taktiikan kannattavuuteen en ota kantaa, epäilyksiä löytyy (lyhyestä) historiasta johtuen, mutta huomenna tuo nähdään.
 
Ylös