Philips Rally Argentina 2012

  • Viestiketjun aloittaja mjs
  • Aloituspäivämäärä

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
^ Vika on siis Loebissa. Mies on rauhallisuuden ruumiillistuma ja käytännössä kehittänyt Citikan alusta lähtien omaksi autokseen. Pakkohan sen on pitkällä ajanjaksolla näkyäkkin menestyksenä. Yhtään miestä väheksymättä, niin onhan iso osa mestaruuksista tullut verrattain "helposti", kun vastustajien määrä on vuosi vuodelta tippunut. Ansainnut Loeb on silti jokaisen tittelinsä. :thumbup:
 

osku

Well-known member
Liittynyt
25.5.2008
Viestit
75
Pitkästä aikaa kommenttia.
En tiedä kumpaa tässä syyttäisi enemmän, Citikkaa vai FIA:a nykyisestä rallin MM-sarjasta. Joka tapauksessa vain tosifania enää jaksaa kiinnostaa tämä sarja ja lopulta laji kuitenkin elää katsojista. Ei ne autot siellä ajaisi, jos kukaan ei katsoisi.

Ymmärrän jonkun ylivoiman, kuten yhdistelmän Loeb ja Citikka. Mutta minusta miehellä on pieni muna, jos hän ei uskalla ajaa kilpaa tallikaveriaan vastaan. Arvostan sellaisia kuskeja paljon korkeammalle jotka ovat uskaltaneet ajaa tallikavereitaan vastaan kuin sellaisia, joilla on useampia mestaruuksia. Mielestäni ei mestaruuksien määrä välttämättä korreloi kuskin taitoihin. Enkä vähättele Loebia kuskina, mutta totuus on, ettei Loebilla ole kunnon haastajia ollut kuin Ogier viime kaudella ja tällä kaudella Loebilla ei ollut munaa kisata häntä vastaan vaan halusi itselleen Mikko-lakeijan, jotta voisi kruisailla kisojen "voittoon" ilman hikeä ja ilman taistelua.

Ylivoima on aina kääntynyt itseään vastaan. Mielestäni tässä formulat ovat viime aikoina onnistuneet paremmin. Vaikka osaa faneista jatkuvat sääntömuutokset ärsyttävät niin se on kuitenkin aiheuttanut sen, että joka vuosi tallien on rakennettava erilainen auto ja tällöin yllätyksiin on enemmän mahdollisuuksia eikä aina rahalla saada parasta autoa. Näin kärkeen saadaan myös uusia kuskeja ja uusista maista faneja.

Varmaan lähes kaikki haluaisivat nähdä Loebin ajavan välillä huonommalla autolla, koska vasta silloin voisi oikeasti nähdä millaisiin urotekoihin hän pystyy, kun hänen pitäisi ajaa koko ralli täysillä. Vasta silloin, jos hän yltäisi voittoihin, voisin arvostaa häntä.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Varmaan lähes kaikki haluaisivat nähdä Loebin ajavan välillä huonommalla autolla, koska vasta silloin voisi oikeasti nähdä millaisiin urotekoihin hän pystyy, kun hänen pitäisi ajaa koko ralli täysillä. Vasta silloin, jos hän yltäisi voittoihin, voisin arvostaa häntä.
Loebin ei tarvitse lähteä Citroenilta mihinkään. En minäkään lähtisi. Ei se mun arvostusta ainakaan mihinkään muuta, kaikkien aikojen rallikuski. Tuskin Loebiä kiinnostaa mitä muutama suomalainen rallifani hänestä miettii.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2537
..eikä suomalaisia tuntunut haittaavan Mäkisen neljän mestaruuden putki, vaikka tallikaverina pyöri milloin kukakin Nittelistä Loixiin. Burns taisi olla ainut joka vauhdillisesti pystyi edes haastamaan, mutta oli siinä vaiheessa vielä niin kokematon urallaan että oli sitä myöten selkeä kakkoskuski.
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1398
..eikä suomalaisia tuntunut haittaavan Mäkisen neljän mestaruuden putki, vaikka tallikaverina pyöri milloin kukakin Nittelistä Loixiin. Burns taisi olla ainut joka vauhdillisesti pystyi edes haastamaan, mutta oli siinä vaiheessa vielä niin kokematon urallaan että oli sitä myöten selkeä kakkoskuski.
Tosin eipä Mäkinen tarvinnut juuri tallimääräyksiä mestaruuksiinsa, toisin kuin Loeb. Äkkiseltään muistan vain Akropoliksen -97, jossa Tommi nostettiin Burnsin ohi.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Tosin eipä Mäkinen tarvinnut juuri tallimääräyksiä mestaruuksiinsa, toisin kuin Loeb. Äkkiseltään muistan vain Akropoliksen -97, jossa Tommi nostettiin Burnsin ohi.
Eikai jos kaverina oli ties minkälaista ratinveivaajaa...

Ei Loebkään tarvinnut alkuaikanaan apuja tallikaverilta. Enkä usko että tarvitsisi nytkään, mutta Citroen on tehnyt tämän järkevästi. Loebillä on ollut nimekkäitä haastajia. Viimeisimpänä Hirvonen, joka pääsi jo erittäin lähelle. Sitä ennen oli Grönholm, jolla oli mahdollisuus, mutta puppeloi sen itse. Ennen Bossea Loeb oli pari vuotta aivan ylivoimainen, mutta 2003 otti kuokkaan Petteriltä. Petteri on ainoa maailmassa joka voi sanoa voittaneensa Loebin rallin mm-sarjassa, se on kova suoritus, kaudella jolloin oikeasti oli voittoon kykeneviä kuskeja ja talleja mukana.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3610
Sijainti
JKL
Eikai jos kaverina oli ties minkälaista ratinveivaajaa...

Ei Loebkään tarvinnut alkuaikanaan apuja tallikaverilta. Enkä usko että tarvitsisi nytkään, mutta Citroen on tehnyt tämän järkevästi. Loebillä on ollut nimekkäitä haastajia. Viimeisimpänä Hirvonen, joka pääsi jo erittäin lähelle. Sitä ennen oli Grönholm, jolla oli mahdollisuus, mutta puppeloi sen itse. Ennen Bossea Loeb oli pari vuotta aivan ylivoimainen, mutta 2003 otti kuokkaan Petteriltä. Petteri on ainoa maailmassa joka voi sanoa voittaneensa Loebin rallin mm-sarjassa, se on kova suoritus, kaudella jolloin oikeasti oli voittoon kykeneviä kuskeja ja talleja mukana.
Ja taas unohtui faktat. 2003 Loeb käskettiin varmistamaan tallimestaruus ja uhraamaan omansa joten ei ihan voi täysin sanoa että on "ajamalla" voittanut vaikka pisteissä edellä olikin.
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1398
Eikai jos kaverina oli ties minkälaista ratinveivaajaa...
Sen jälkeen kun Sainz lopetti, Sitikan kakkosmiehinä on ollut Ogieriä lukuunottamatta ihan yhtä keskinkertaisia kykyjä eli Duval, Sordo & Hirvonen. Ogieria Sitikka-vuosina voi verrata nuoreen Burnsiin, Duvalia ja Sordoa Loixiin sekä Hirvosta Kenneth Erikssoniin.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Ja taas unohtui faktat. 2003 Loeb käskettiin varmistamaan tallimestaruus ja uhraamaan omansa joten ei ihan voi täysin sanoa että on "ajamalla" voittanut vaikka pisteissä edellä olikin.
Tämä on se julkisuuuten annettu virallinen selitys, kun ei vauhti riittänyt lähellekkään Petteriä. Tallimestaruus oli ratkennut jo aikaa sitten, eroa oli ennen rallia 5 pistettä ja Grönholm täräytti tukkiin jo alussa. Freddy Loixin olisi pitänyt ajaa rallissa kolmanneksi ja sitikan jäädä ilman pisteitä, jotta Peugeot olisi noussut mestaruuteen. Vaikka Loeb olisi täräyttänyt vattupuskaan, olisi Mcrae varmistanut mestaruuden sitikalle. Lopulta Mcrae oli neljäs ja Loix jäi kuudenneksi.
 

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1031
Sijainti
South Park
No 2003 nyt oli Loebin ensimmäinen täysi MM-kausi jota ennen plakkarissa oli huimat 24 mm-starttia ja niistäkin puolet etuvetoisella Saxolla. Myöskään Loebin soravauhti ei ollut vielä siinä missä vaikkapa 3 vuotta siitä eteenpäin. Mitenkään väheksymättä niitä jotka pistivät sitikan kovalle tulokkaalle kampoihin.

Mutta mutta, miksi aina tää ihmeen kitinä tallimääräyksistä? Tuliko jollekulle ihan oikeasti yllätyksenä että tällaisessa tilanteessa tiimikaverien kilpailu jäädytetään ja otetaan kaksoisvoitto??? :eek!: Tätähän on harrastettu lajissa jo vuosikymmeniä. Silti aina löytyy joitain jolla menee kannu jumiin kun se kohdistuu suomalaiseen.

Ajatelkaas kuin koomista olis jos kauden loppupuolella pitäis sitten järjestellä asvaltti kisoissa Loebbia Hirvosen taakse. Siis kun aatella sillai että Loebi on voittanu vajaan kymmenen vuoden sisää lähes about kaikki assurallit ja Mikko ei ensimmäistäkään. Se olisi vielä suurempaa farssia, vaikka hyötyjä olisikin suomipoika. :rolleyes:

Ajatus, että tiimi olisi henkeen ja vereen niin urheilullinen että mistään tavoitteista välittämättä antaisi molempien kisata kauden loppuun asti keskenään, on täysin utopistinen tosielämässä.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Loebin ei tarvitse lähteä Citroenilta mihinkään. En minäkään lähtisi. Ei se mun arvostusta ainakaan mihinkään muuta, kaikkien aikojen rallikuski. Tuskin Loebiä kiinnostaa mitä muutama suomalainen rallifani hänestä miettii.
Jos Loeb päättää jatkaa uraansa vielä nykyisen sopimuksen päätyttyä hän saattaa hyvinkin joutua vaihtamaan autoa, koska on arveltu, että Citroenin emokonserni on tekemässä radikaaleja muutoksia kilpa-autoilu puolella.

Huhujen mukaan emokonsernin suunnitelma on se, että Citroen siirretään rallin MM-sarjasta rata-autoiluun ja Citroenin paikan rallin MM-sarjassa ottaa Peugeot.

Toki Loeb emokonsernin suunnitelmien toteutuessa voi vaihtaa rata-autoiluun Citroenin mukana, mutta jatkaessaan rallin MM-sarjassa hänen olisi siirryttävä Peugeotille.
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Jos Loeb päättää jatkaa uraansa vielä nykyisen sopimuksen päätyttyä hän saattaa hyvinkin joutua vaihtamaan autoa, koska on arveltu, että Citroenin emokonserni on tekemässä radikaaleja muutoksia kilpa-autoilu puolella.

Huhujen mukaan emokonsernin suunnitelma on se, että Citroen siirretään rallin MM-sarjasta rata-autoiluun ja Citroenin paikan rallin MM-sarjassa ottaa Peugeot.

Toki Loeb emokonsernin suunnitelmien toteutuessa voi vaihtaa rata-autoiluun Citroenin mukana, mutta jatkaessaan rallin MM-sarjassa hänen olisi siirryttävä Peugeotille.
Tuletko taas viikon päästä tähän toikkiin julistamaan Peugeotin ilosanomaa? Miten se liittyy Argenttiinan ralliin, jos ehkä joskus mahdollisesti Sitikka vaihtuu Pösöön rallin MM-sarjassa? Evankelista voisi perustaa oman topikin sanalleen :alppu:
 

Moderaattorit

Super Moderator
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
1391
Juu, parempi kun pysytään vaan itse toikin aiheessa ja kirjoitellaan muut kommentit johonkin toiseen osuvampaan toikkiin, tai perustetaan niille oma osuvampi otsikko.
 
Ylös