Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2012, 3. kisa, Forssa 1

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Totken ja Jonkin kypäräkamerapätkien jälkeen voi tehdä analyysiä omasta ajosta:

- Ensimmäinen tiukka oikea ja vasuri olivat itseltäni selkeästi huonoin alue Forssassa (Ajolinjat väärät, jarrutus liian aikaisin, mutkaan kääntö liian aikaisin, liikaa rullausta). Eli kaikki pieleen.

- Viimeisessä mutkassa pidon hallinta oli erittäin vaikeaa. Kaasu pohjaan heti sisääntulossa tuntui toimivan paremmin, mutta liian pitkällä nostolla puski tai luisui liikaa.

Tästä ei voi kuin parantaa.
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Aika-ajot #4

Ihan kohtalaisesti lähti menemään mitä nyt pomppimista oli havaittavissa. Sitten tapahtui jotain kummallista takasuoran jälkeisessä mutkayhdistelmässä ja osuin Wilzkuun. Ilmeisesti autosta jotain hajosi, mutta en silloin sitä tiennyt, vaan luulin että pelkällä puskurin menettämisellä selvisin... Tulos oli sitten se, että ajan parantaminen oli mahdotonta ja ne aika-ajot olivatkin sitten siinä :nope: Pettymyshän se oli koska olisi ollut kiva päästä tappelemaan kärjen kanssa a-finaaliin mutta tällaista se välillä on.
Kommenttia tähän. Yritin päästää sut ohi kun huomasin että olit takana, mutta ilmeisesti väistöliike oli epäselvä. Tyhmä virhe, pahoittelut vielä. :dunno: Itse luulin myös, että autolle ei mitään käynyt mut ilmeisesti myös siihen oli tullut jotain. Oman auton käytös muuttui kyllä ton osuman jälkeen, kun jarrutuksissa meinasi lähteä herkemmin perä alta ja joku ~pari kierrosta osuman jälkeen spinnasinkin toiseksiviimeisessä mutkassa sillä seuraksella että myös Nasty ja lfb päätyivät nurmikolle. Pistin kuitenkin tämän kokemattomuuteni piikkiin, enkä osannut epäillä autoa. Aikaa en näiden tapahtumien jälkeen saanut enää saanut parannettua, mikä jäi harmittamaan koska ennen sitä aika oli parantanut tulosteen mukaan lähes jokaisella kierroksella (keskimäärin muutaman kymmenyksen per kierros).

edit. of-topiccia: Maldonadon ja Williamsin voitto Espanjassa 8 vuoden tauon jälkeen piristi viikonloppua, on meinaan ollut perjantaista lähtien mieli aikalailla maassa Forssan kisan vuoksi. En muista koska on viimeksi yhtä tiheästi sydän lyönyt viimeisen 10 kierroksen aikana formuloita seuratessa.
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
edit. of-topiccia: Maldonadon ja Williamsin voitto Espanjassa 8 vuoden tauon jälkeen piristi viikonloppua, on meinaan ollut perjantaista lähtien mieli aikalailla maassa Forssan kisan vuoksi. En muista koska on viimeksi yhtä tiheästi sydän lyönyt viimeisen 10 kierroksen aikana formuloita seuratessa.
Voin kyllä kuvitella tunteen nickisi perusteella.

Itselläkin samanmoisia tunnelmia ja tämänpäiväinen F1 kisa nosti tunnelmaa ihan yleisestikin. :ahem:
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Miten muilla A:ssa, kun itsellä muuttui autossa etu ja takapään pidon suhde reippaasti ihan parin kierroksen aikana? Alussa oli helpompaa ja myöhemmin rupes etupää haukkaamaan kunnolla. Siitä se spinnikin tuli, kun ei kerenny sopeutumaan niin nopeasti. Jos muillakin sama "vika" , niin rata tais olla kuivumaan päin.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Miten muilla A:ssa, kun itsellä muuttui autossa etu ja takapään pidon suhde reippaasti ihan parin kierroksen aikana? Alussa oli helpompaa ja myöhemmin rupes etupää haukkaamaan kunnolla. Siitä se spinnikin tuli, kun ei kerenny sopeutumaan niin nopeasti. Jos muillakin sama "vika" , niin rata tais olla kuivumaan päin.
Ei, kärjellä nopeimmat kierrokset tuli: NB krs 15, Haikki krs 9, WP krs 12, DW krs 7.
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Miten muilla A:ssa, kun itsellä muuttui autossa etu ja takapään pidon suhde reippaasti ihan parin kierroksen aikana? Alussa oli helpompaa ja myöhemmin rupes etupää haukkaamaan kunnolla. Siitä se spinnikin tuli, kun ei kerenny sopeutumaan niin nopeasti. Jos muillakin sama "vika" , niin rata tais olla kuivumaan päin.
Minusta taas tuntui että alkoi puskemaan paljon pahemmin ja että ratakin kastui enemmän loppua kohti.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Minusta taas tuntui että alkoi puskemaan paljon pahemmin ja että ratakin kastui enemmän loppua kohti.
Sama huomio varikolta käsin, vedentulo lisääntyi finaalin aikana ja varmastikin rata tuli liukkaammaksi.
Cm saattai nähdä kierrosaikojen kehuityksestä myös vähän osviittaa radan kunnosta?
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Cm saattai nähdä kierrosaikojen kehuityksestä myös vähän osviittaa radan kunnosta?
Joo-o, mun mielestä olosuhteet ei paljoa näyttäneet muuttuvan kuten nopeimpien kierrosaikojen toteutumisesta kunkin kuskin kohdalla voi päätelläkin. Sen muistaisin että Totke ja Slug tekivät nopeimpansa ruutulippukiekalla. Nipsuhuulesta en nyt muista.
Pari-kolme viimistä kiekkaa mun ei "tarvinu" kädellä suojata WoPen kameraa sateelta (hiukan tihutti) enää mutta niin nopeasti rata ei kuivu.
 

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Joo-o, mun mielestä olosuhteet ei paljoa näyttäneet muuttuvan kuten nopeimpien kierrosaikojen toteutumisesta kunkin kuskin kohdalla voi päätelläkin. Sen muistaisin että Totke ja Slug tekivät nopeimpansa ruutulippukiekalla. Nipsuhuulesta en nyt muista.
Pari-kolme viimistä kiekkaa mun ei "tarvinu" kädellä suojata WoPen kameraa sateelta (hiukan tihutti) enää mutta niin nopeasti rata ei kuivu.
Enpä osaa oikein sanoa muuttuko pito yhtään meidän lähdön aikana (mielestäni ei). Oma nopein tuli varmaan ihan lopussa koska opin hiukan ajamaan märällä radalla. Pari sadekisaa kyllä vaatii vielä että sais mitään tolkkua tohon hommaan :D
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Sitten ei keksi muuta kuin sen, että takarenkaat rupesivat yksinkertaisesti vain loppumaan.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Sitten ei keksi muuta kuin sen, että takarenkaat rupesivat yksinkertaisesti vain loppumaan.
Jatkossa täytyy siis KKWCS-sarjassakin alkaa tarkkailemaan rengaskulutusta ja ajaa Buttonmaisesti pehmeitä ajolinjoja.
 

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Sitten ei keksi muuta kuin sen, että takarenkaat rupesivat yksinkertaisesti vain loppumaan.
Mä kulutin mun renkaat loppuun jo aika-ajossa, siitä huono kisavauhti :frank:
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Jatkossa täytyy siis KKWCS-sarjassakin alkaa tarkkailemaan rengaskulutusta ja ajaa Buttonmaisesti pehmeitä ajolinjoja.
Saattoi olla siitäkin kun innostuu kunnolla, niin tulee roikuttua ratissa kuin leuanvetotangossa. Oli vaihteeks Wopen kakkonen kiikarissa. Ja taas sillä oli meno niin kuin olisi Blue Oysterin ovesta ollut ulos lähdössä
 

Nasty Boy

-2-
Liittynyt
18.2.2009
Viestit
1293
Sijainti
Tuusula
Aika-ajo #6
Aika-ajo sujui ihan ok, ekassa erässä ajettu 4 sija oli ihan hyvä tulos, ei siis huono auto.

A-finaali #7
Kisaan osui paras mahdollinen auto ja kyllä se hyvä oli ajaa. Ekalla kierrosella nousu kärkeen ja siitä varman päälle ajoa, ei kiirettä mihinkään. Haikki tuli perässä mutta ei ylettynyt iskuetäisyydelle, joten ei ollut tarvetta ylimääräisiä riuhtoa vaan varmasti sijalla maaliin ja kauden eka voitto taskuun. Autotuuria oli mutta en valita.

Kiitos järjestäjille kisasta ja ratahenkilökunnalle tietysti myös.

http://www.youtube.com/watch?v=mGYvg1FXMQs&feature=plcp

kiitos ja anteeksi.:cool:
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Aika-ajot: #1

Vihdoinkin ulkoratakisat alkoi ja innolla radalle! Kaksi edellistä forssan kisaa oli mennyt penkin alle, nyt toivoin vain kelpo kisa-autoa ja tasavertaista keliä. #1 :llä radalle. Puolessa välissä oli pakko tulla ottamaan lisäpenkki kun ajo-asento kävi liian vaikeaksi. Ei ehkä olisi pitänyt, varikollakäynnin jälkeen auto hyytyili lusikkamutkassa aavistuksen verran enemmän eikä ajat parantunut, aurauskulma-ongelma ei myöskään auttanut asiaa. Silti huomasin että muut ryhmässä jäävät pikkuhiljaa joten tiesin että hyvä aika oli tulossa. Autossa oli niin hyvä pito mikä korvasi muut ongelmat että pääsin lopulta eturiviin nipsun taakse kolme sadasosaa perässä, totkeen jäi eroa vain yksi sadasosa. Tästä oli loistavat asetelmat kisaan.

A-finaali: #4

Mielummin olisi kuivalla kelillä ajanut mutta näillä mentiin ja sadehan alkoi juuri ennen finaalia. Lämppärillä joku spinnasi ekassa mutkassa joten startissa ekaan mutkaan pidin pienen turvavälin jos jotain odottamatonta tapahtuu, olosuhteet oli kuitenkin niin vaikeat ja hankala tietää alussa missä kohtaa löytyy pitoa. Ekat mutkat meni luistellessa, lusikkamutkassa työnsi Totke keulansa sisälle mutta ei pääse ohi, Nasty meni sitten siinä meistä molemmista ohi. Sain hyvän vauhdin alamäkimutkasta ja mentiinkin hetken kolme rinnakkain Nipsun ja Nastyn kanssa, pääsin Nipsun edelle ja Nasty kärkeen.
Yritin vimmatusti ajaa Nastya kiinni varsinkin kun huomasin Wopen olevan jo takanani, ja kokelin vähän eri linjoja kun huomasin Nastyn ajavan varikkomutkan sisälinjaa, mulla se ei toiminut alkuunkaan ja ajoin enimmäkseen sen sadelinjaa pitkin. Puolessa välissä kisaa kova yritys oli kostautua kun alamäkimutkassa jarrutan hiukan liian kovaa ja hetken menin ihan sukkana nurmikkoa kohti, viime hetkellä pito kuitenkin palautui mutta oli ihan hiuskarvan varassa etten päätynyt rengasvalliin. Pakko oli ajaa nyt varmistellen, Nastylla olisi kuitenkin vauhtia varastossa ja Wopeen olin saanut tehtyä riittävän kaulan. Plakkariin sentään jäi edes nopein kierros. Loppu kierrokset meni vain siinä että yritin pysyä radalla, Wope pääsi lopussa jo turhankin lähelle mutta ei tarpeeksi. Olikin suuri helpotus nähdä lopulta ruutulippu.

Onnitelut Nastylle vakuuttavasta voitosta ja muille onnistujille :). Hyvät fiilikset jäi sekä omasta kisasta että tapahtumasta, mistä kiitokset järjestäjille ja ratayrittäjille!
 
Viimeksi muokattu:
Ylös