European_Minardi
Well-known member
- Liittynyt
- 30.8.2011
- Viestit
- 214
Entinen F1-pamppu Flavio Briatore kumppaneineen ovat varautumassa mahdolliseen F1-sarjan kuolemaan jälleen. Auto Motor und Sport-lehden mukaan Briatore olisi saanut houkuteltua Ferraripomo Luca Di Montzemolon puolellensa. Lisää painetta Concorde-sopimuksen syntyyn lisää 9 tallia, jotka haluavat kulukaton F1-sarjaan. Lisäksi turbomoottoreiden käyttöönotosta on alettu jälleen kiistelemään verisesti. Voivatko nämä asiat pistää F1-sarjan jälleen tähtäimen alle? 2008-kaudella uuden sarjan synty oli jo äärimmäisen lähellä. Jopa kisakalenteri oltiin ehditty julkaisemaan. Se on varma, että Mercedeksen olemassaolo on tässä ainakin vaakalaudalla, mutta onko koko F1-sarja jälleen kaatumassa suurtallien mahtavuuteen?
Olen sitä mieltä, että kulukatto pitäisi saada hilattua F1-sarjaan. Aerodynamiikkaa pitäis jälleen hieman karsia, ja ne turbojen käyttöönotto kaudelle 2014, niinkun on ollut puhettakin. KERS:in sais heivata mettähallitukseen! Ja mitä akselille "ahneet suurtallit" tehtäisiin, ehdottasin niinkin radikaalia, että pienemmille talleille paremmat televisiorahat ja muut Bernien kanssa tehdyt sopimukset. McLaren, Ferrari, Red Bull ja Mercedes sais kanssa toki televisiorahaa yms, mutta huomattavasti vähemmän mitä nytten. Näin saataisiin kenties uusia talleja F1-sarjaan ja niillä olis taloudellisesti paremmat edellytykset nousta keskikastiin ja ns: nähdä myös se seuraavakin kausi. Ja sallisin myös viime kauden autojen myynnin pikkutalleille! Prodrivea odotellessa
Olen sitä mieltä, että kulukatto pitäisi saada hilattua F1-sarjaan. Aerodynamiikkaa pitäis jälleen hieman karsia, ja ne turbojen käyttöönotto kaudelle 2014, niinkun on ollut puhettakin. KERS:in sais heivata mettähallitukseen! Ja mitä akselille "ahneet suurtallit" tehtäisiin, ehdottasin niinkin radikaalia, että pienemmille talleille paremmat televisiorahat ja muut Bernien kanssa tehdyt sopimukset. McLaren, Ferrari, Red Bull ja Mercedes sais kanssa toki televisiorahaa yms, mutta huomattavasti vähemmän mitä nytten. Näin saataisiin kenties uusia talleja F1-sarjaan ja niillä olis taloudellisesti paremmat edellytykset nousta keskikastiin ja ns: nähdä myös se seuraavakin kausi. Ja sallisin myös viime kauden autojen myynnin pikkutalleille! Prodrivea odotellessa