Uusi Concorde-sopimus, vaiko GP1-sarja?

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Oliko tuo kalenteri todellisuudessa FOTA:lta lähtöisin?
Sellaisena se mediassa esitettiin, mutta epäilen vahvasti, että ei. Helsingin sisältyminen kalenteriin vähän viittaisi mistä maasta lista saattaa olla alunperin lähtöisin. Muutenkin jokseenkin kaikkien Tilke-ratojen tiputtaminen ja niiden korvaaminen Portimaolla, Meksikolla, Adelaidella ja tuolloin poistumassa olleilla Suzukalla ja Silverstonella viittaisi fanin päiväuneen.
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Ei mitään yhteisiä aero-palikoita. Mieluummin aeroa kehittävät, ku jotain mutteria tai mekaanista osaa auton sisällä ym. josta ei nää mitään ja jolla saavuttaa joku 1/1000 sekuntia. Paljon parempi näin. Kulukatto kehiin, jos niin halutaan, mutta ei noita autoja tartte / pitäis enempään samaan muottiin ahtaa, nytkin meinaa oksennus tulla ku on niin rajotettua kaikki :yuck: ;)
 
Viimeksi muokattu:

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee


Jonkun innokkaan ekselöimä esitys nykyisen Concorden rahanjaosta. F1-technical -sivustolta pöllitty, ja perustuu tähän Autosportin viimesyksyiseen juttuun.

Ferrari tienaa eniten, vaikkei menestykään, ja sama jatkunee myös tulevaisuudessa. Seuraavaan Concordeen myös Red Bullin on huhuttu saavan extraa. Sikäli kun tuo taulukko pitää edes jossain määrin paikkansa, niin tuo column 1 on aika mielenkiintoinen tapaus. Kun bonukset ja historian painolastin perusteella ansaitut rahat on jaettu, niin loput jaetaan kahtia, ja toinen puolikas jaetaan tasan top10:n kesken. Jämätallit eivät saa mitään. Sama koskee myös valmistajien mm-sarjan perusteella jaettua pottia, jolloin peräpään vartijoille jää pelkästään uusien tallien verukkeella jaettuja almuja. Ja joku vielä ihmettelee, mikseivät Marussia ja HRT saa muita talleja kiinni... Tälläinen rahanjako on myös omiaan pitämään huolen siitä, että suuret pysyvät suurina eivätkä pienemmät tallit pääse hyppimään nenille. Tällä kaudella Pirelli on tosin sotkenut kuvioita ja antanut Sauberille ja Williamsille mahdollisuuden hämmentää soppaa.
 
Viimeksi muokattu:

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Ei mitään yhteisiä aero-palikoita. Mieluummin aeroa kehittävät, ku jotain mutteria tai mekaanista osaa auton sisällä ym. josta ei nää mitään ja jolla saavuttaa joku 1/1000 sekuntia. Paljon parempi näin.
Vaihtaisin kyllä vaikka kaikki aero-osat bulkkiin, jos sillä saataisiin muita rajoituksia pois. Melkein samalta ne autot näyttää joka tapauksessa.. Käyttäisivät rahat ennemmin sitten vaikka niihin muttereihin, jos se on se toiseksi paras :D
 
Ylös