Kuljettajien siirtohuhuilut ja siirrot kaudelle 2013

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6311
Taitaa olla vain se se suurin kysymys että jääkö kimi lotukselle vai meneekö mäkille? Mikäli sikäli hampperi lähtee mersulle. En jaksa uskoa mäkille menoa kyllä. Mäkin mainos/promojutut kaikki tietää. Kimi tuskin saa vapauksia sieltä puolelta. Siihenhän se viimeksikkin kaatui.

En tiedä onko tää kimifanilasijuttua, mutta jotenki tuntuu että tuo lotus sopii ehkä parhaiten tiimeistä kimille. Äijähän on ollu aika vapautuneen olonen ja jopa puhuuki enemmä yms mitä kauden aikaan huomattu. Ja antaa ihan reippaasti humoristisia kommentteja. Mitä tuskin mäkillä ois suvaittu. Joten kun autokin on hyvä ja homma skulaa niin miksi lähteä paskajäykkään mclareniin tässä vaiheessa uraa enään, vaikka resurssit ovatkin suuremmat.

Rohkenen väittää että tuo tallin ilmapiiri ja se etttä fiilis on hyvä ja saa olla oma itsensä varmasti myös heijastuu radalle. Onhan se ajaminen iha eri näköstä ko esim 2008 ja 2009 ferkulla. Jotenki varman ja sulavan näköistä. Onko ees tehnyt mitää isoa virhettä kisoissa koko kautena?

Mutta jaapatijaapati. Aika näyttää.
 
Viimeksi muokattu:

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
Pessimisti :doubtful: sanoisi, että ensi kaudella on yksi suomalaiskuljettaja mukana ja hän ajaa Caterhamilla.

Optimisti :tongue: sanoisi, että ensi kaudella on kolme suomalaiskuljettajaa: yksi joko Lotuksella tai McLarenilla, yksi Williamsilla ja yksi joko Caterhamilla, Sauberilla, Force Indialla tai Lotuksella.

Realisti :idea: sanoo, että totuus tulee olemaan noiden välistä.
 

Laatikkokauha

Well-known member
Liittynyt
7.8.2008
Viestit
1187
Oskari Saari twiittasi sanoi:
Tänään Tulosruudussa puidaan Kimin tulevaisuuskuviota. Lisäksi näyttäisi, että Kovalaisen neuvottelut eivät miellytä Caterhamia
Mitähän tämä nyt sitten tarkoittaa. Ymmärrettävää tietenkin etteivät pidä jos Heikki neuvottelee muiden kanssa, mutta mitä siitä seuraa/onko Heikki todella tekemässä jonkun suuren siirron?

Elämme jännittäviä aikoja
 

Keano

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
938
Pessimisti :doubtful: sanoisi, että ensi kaudella on yksi suomalaiskuljettaja mukana ja hän ajaa Caterhamilla.

Optimisti :tongue: sanoisi, että ensi kaudella on kolme suomalaiskuljettajaa: yksi joko Lotuksella tai McLarenilla, yksi Williamsilla ja yksi joko Caterhamilla, Sauberilla, Force Indialla tai Lotuksella.

Realisti :idea: sanoo, että totuus tulee olemaan noiden välistä.
Tässä on kai kaikki skenaariot ihan mahdollisia, jotkut todennäkösiä ja toiset taas vähemmän. Voi olla kuskeja väliltä 0-3. Parhaassa tapauksessa, joskin ehkä epätodennäköisemmässä tuo kolme. Toisessa ääripäässä, se että Kimi päättää häipyä muihin kuvioihin, Heikki ei mahdu mihinkään ja Caterham ei enää kiinnosta ja Valen taakse ei saada riittävästi massia tallipaikan saamikseksi.
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Mitähän tämä nyt sitten tarkoittaa. Ymmärrettävää tietenkin etteivät pidä jos Heikki neuvottelee muiden kanssa, mutta mitä siitä seuraa/onko Heikki todella tekemässä jonkun suuren siirron?
Ei siinä paljon varaa ole olla pitämättä, jos auto on varikon hitaimpia ja siinä silti istuu tuollainen kuski. Heikin kolme vuotta Caterhamilla on mielestäni ollut liki lottovoitto tolle tallille.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Ei siinä paljon varaa ole olla pitämättä, jos auto on varikon hitaimpia ja siinä silti istuu tuollainen kuski. Heikin kolme vuotta Caterhamilla on mielestäni ollut liki lottovoitto tolle tallille.
Niinno samoja sijoja siellä Trullit ja Petrovitkin ajelee, että sijoituksellisesti ei ole paljon merkitystä kuka keskitason kuski autoon saadaan, jos sijat on kuitenkin HRT:n ja Marussian edelle. Samasta syystä myöskään Heikki ei ole kunnolla päässyt näyttämään, onko hän parantunut McLaren kompuroinnista vai ei, kun ei samantasoisten autojen kanssa tule kilpa-ajelua.

Järkiperusteella ihan sama vaikka siellä olis Petrovin kaltainen maksukuski, mutta jos jotain imagoa uskottavana tallina haluaa luoda, pitäis olla joku jossain määrin vakuuttava kuski. Mut tämä kortti alkaa Heikin kanssa olla loppuun kaluttu. Molemmat varmasti haluavat muutosta.
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Mitähän tämä nyt sitten tarkoittaa.
Etkö ole jo oppinut, mitä nuo ennalta hehkutetut Tulosruutu-lähetykset on? :D

Maikkari vaan julkaisee uudestaan jotain vanhoja haastatteluita, jotka on olennaisin osin referoitu nettiin - maikkarinkin sivuille - ajat sitten.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6754
Sijainti
Täällähä mä
Mitähän tämä nyt sitten tarkoittaa. Ymmärrettävää tietenkin etteivät pidä jos Heikki neuvottelee muiden kanssa, mutta mitä siitä seuraa/onko Heikki todella tekemässä jonkun suuren siirron?

Elämme jännittäviä aikoja
Saaren twiitti on vähän ristiriidassa sen kanssa mitä fernandes sanoi lehdistötilaisuudessa :

Q. And your thoughts on your drivers for next year; is Heikki staying? What's the situation with Vitaly?

TF: Well, it's... I don't know. We will have to have a discussion at some point and we also have options on that front. I would like Heikki to stay, very much. He's been great for us over the last three and a half years. We'll have to sit down and decide where we go from here.

Saari kehitelly taas omiaan :D
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Oiskohan tosiaan et Kimi vaihtaisi tallia ensi kaudeksi ! Mäkille ku menisi ni olisi kyllä todella hyvä. Ilmeisesti oli tänään sanonut et näyttää että ovat tippuneet kehityksen kyydistä ja tämän voi tulkita monella tapaa. En panisi pahaksi jos vaihtaisi Mäkille vaikka Lotuskii on tällä kaudella varsinkii ollut mieluisa talli. Saisivat jo kertoa kuka ajaa missäkii ensi kaudella. Ärsyttävää tämä jankkaaminen. Pitäisi olla sääntö et elokuunloppuu mennessä tallien on kerrottava kuka heillä ajaa ensi kaudella ;)
 

Eetoss

Aloittelija
Liittynyt
28.7.2009
Viestit
113
Saaren twiitti on vähän ristiriidassa sen kanssa mitä fernandes sanoi lehdistötilaisuudessa :

Q. And your thoughts on your drivers for next year; is Heikki staying? What's the situation with Vitaly?

TF: Well, it's... I don't know. We will have to have a discussion at some point and we also have options on that front. I would like Heikki to stay, very much. He's been great for us over the last three and a half years. We'll have to sit down and decide where we go from here.

Saari kehitelly taas omiaan :D
No jaa, Heikki Kulta samoilla linjoilla...

http://www.ts.fi/moottoriurheilu/f1/393085/Fernandes+antaa+Kovalaisen+odottaa
 

Alien Eel

Well-known member
Liittynyt
7.2.2011
Viestit
401
Oikeasti, tämä siirtoruletti on niin sekava etteihän tässä voi veikata mitään. Joten jos heittäisikin sitä mitä itse vähän niinku toivoisi ensi kaudelle.

Ferrari: Alonso + joku NUORI kuljettaja. Ferrarin ideologiaanhan tämä ei sovi, kuskin pitäisi omata "työkokemusta" vähintään muutaman vuoden ajalta.
McLaren: Button + nuorempi kuljettaja. Pidän oikeastaan todennäköisenä vaihtoehtona tätä skenaariota.
Red Bull: Vettel + Webber. En näe mitään järkeä nostaa tännekkin jotain heikolla kokemuksella varustettua Red Bullin akatemian kaveria.
Mercedes. Rosberg + Hamilton. Olis ainakin kutkuttava muutos kärkipäähän.
Lotus: Räikkönen + Grosjean. Talli tarvitsee jatkuvuutta, ja tässä on kenties yksi parhaista pareista joilla jatkaa.
Force India: Toinen kuskeista jatkaa. Toivottavasti. Ei väliä kumpi, ja tilalle... Alguersuari. Tai olikos täällä Bianchi testaajana?
Sauber: Toinen jatkaa ja toisen tilalle Alguersuari tai muu tulevaisuuden nimi.
Williams: Maldonado + Bottas. Jännää...
Toro Rosso: Ihan sama ketä täällä säheltää...
Caterham: Kovalainen/Petrov/Massa/joku muu uran jäähdyttelijä + toinen samanlainen...
Marussia: Glock + ja eiköhän joku taas jostain puskasta pomppaa rattiin.
HRT: Karthikeyan ja joku...

Sarja kaipaa nyt muutosta noiden kärkitallien kuljettajistoihin, edelliset merkittävämmät muutokset taitavat olla Räikkösen paluu ja Buttonin mäkki siirto, ja siitäkin jo jonkin verran aikaa.
 

Vertti

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
1533
Sijainti
Helsinki
Mä veikkaan, että moni siirto jää huhujen tasolle ja huomattavat tallinvaihdot tapahtuu vasta 2014. Tässä nyt kuitenkin vielä mun veikkaus.

Red Bull: Vettel & Webber
Mclaren: Hamilton & Button
Ferrari: Alonso & Massa
Lotus: Kimi & Grosjean
Mersu: Schumi & Rosberg
Sauber: Perez & Alguersuari
Force India: Di Resta & Hülkeberg
Toro Rosso: Vergne & Ricciardo
Williams: Maldonado & Bottas
Caterham: Heikki & Senna
Marussia: Glock & uus kaveri
HRT: De la Rosa & Valsecchi

Jos Hamilton menee Mersulle, niin se kyllä avais todella paljon tallipaikkoja ja tarkottais, että Schumi lopettaa. Siinä tapauksessa veikkaan, että Perez tai Hülkenberg menis Mclarenille ja mahdollisesti vapautuva paikka menis Alguersuarille.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2677
Tarkoitin siis tätä :
Lisäksi näyttäisi, että Kovalaisen neuvottelut eivät miellytä Caterhamia
Saattaa olla niinkin, että Heikin managereiden esittämät palkkavaatimukset eivät miellytä Fernandesia.

Joe Saward kirjoitteli blogiinsa jonkin aikaa sitten, että Caterhamilla on vaihtoehtoja Heikin korvaajaksi, jos Kovalainen vaatii liikaa palkkaa eikä osoita riittävästi innokkuutta jatkaa nykyisessä tallissaan. Sawardillahan on läheiset kontaktit työnantajaansa Caterhamiin, joten blogikirjoitus edustanee myös tallin ja Fernandesin näkökantaa.

Heikki sanoi muistaakseni jossain haastattelussa hiljattain, ettei palkka ole hänelle tässä vaiheessa tärkeää, vaan ainoastaan kilpailukykyisempään autoon pääseminen. Jos tämä onnistuu Caterhamilla niin hyvä niin, mutta jos Caterham ei osoita potentiaalia kilpailukykynsä parantamiseen ensi kaudeksi, niin sitten on katsottava muita vaihtoehtoja. Tuskinpa Heikillä on syytä valehdella vaatimuksistaan. Manageritoimiston työnä on kuitenkin neuvotella Kovalaiselle mahdollisimman suuri palkka, tai muuten eivät tee työtään hyvin.

Eiköhän tämä suju ihan niin kuin pitääkin. Fernandes vihoittelee Kovalaisen managereille, mutta ei Kovalaiselle itselleen. Kun puhevälit säilyvät, niin sopuratkaisu löytynee ennemmin tai myöhemmin.

Uskon Heikin olevan Caterhamille arvokas mittari niin auton kehityksen kuin tallikaverin suoritustasonkin määrittämisessä. Heikin itsensä kannalta siirtyminen kilpailukykyisemmän auton tarjoavaan talliin olisi tietysti houkuttelevaa, mutta ensi kaudeksi taitaa paikkoja avautua vain sellaisissa talleissa, joissa haetaan sponsorirahaa mukanaan tuovia kuskeja.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6754
Sijainti
Täällähä mä
Itse tavallaan toivoisin , että heikki jatkaisi kyseisessä tallissa , koska siellä tuntuu olevan tiimihenki kohdallaan yms . Toisaalta taasen toivon , että vaihtaisi ( saisi vaihdettua ) tallia ja pääsisi näyttämään onko se tosiaan saanut itsensä kasaan kuskina . Viimevuonna heksalla olis ollu melko hyvät mahikset vaihtaa tallia koska oli arvostettu suht korkealle , tänä vuonna taitaa tilanne olla toinen . Saa nähä mitä käy . Heksalla ainakin maailmanluokan manageritoimisto takana , toivottavasti osaavat musiikin lisäksi formulahommat .
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2677
Itse tavallaan toivoisin , että heikki jatkaisi kyseisessä tallissa , koska siellä tuntuu olevan tiimihenki kohdallaan yms . Toisaalta taasen toivon , että vaihtaisi ( saisi vaihdettua ) tallia ja pääsisi näyttämään onko se tosiaan saanut itsensä kasaan kuskina . Viimevuonna heksalla olis ollu melko hyvät mahikset vaihtaa tallia koska oli arvostettu suht korkealle , tänä vuonna taitaa tilanne olla toinen . Saa nähä mitä käy . Heksalla ainakin maailmanluokan manageritoimisto takana , toivottavasti osaavat musiikin lisäksi formulahommat .
Myös Hamiltonilla on viihdeyhteyksistään tuttu manageritoimisto hoitamassa tallineuvotteluja, ja McLarenilla väännetään parhaillaan kovasti kättä Hamiltonin manageritoimiston kanssa ensi kauden tallipaikasta. Whitmarsh tavallaan vahvisti perjantain lehdistötilaisuudessa, että Lewis haluaa enemmän palkkaa kuin mitä McLaren on valmis maksamaan. Itse uskon kompromissin löytyvän lopulta ja Hamiltonin jatkavan McLarenilla.

Tällä kaudella Heikki on löylyttänyt Petrovia aika-ajoissa, mutta kisoissa on ollut tasaisempaa, mikä saattaa tosiaan laskea Kovalaisen arvostusta F1-yleisön keskuudessa. Ja jos ei oteta lainkaan huomioon Caterham-kuskien teknisiä ongelmia, (kuskista riippumattomia) kolareita ja tallin tekemiä varikkokömmähdyksiä, niin Petrov saattaa vaikuttaa jopa Kovalaista paremmalta kisasuorituksissa. Toisaalta, jos tarkastellaan pelkästään kisoja joissa kummallakaan Caterham-kuskilla ei ole ollut muita kuin itseaiheutettuja ongelmia, niin jäljelle jää viisi kisaa: Malesia, Barcelona, Kanada, Unkari ja Italia. Näistä Petrov saapui maaliin ennen Kovalaista ainoastaan Malesiassa. Kisasaldo on siis tämän laskutavan mukaan 4-1 Kovalaisen eduksi.

Malesiassa Heikillä oli auton balanssi pahasti hukassa. Ajovirhe johti radalta ulos ajoon, missä etusiipi vaurioitui ja auton keulaosa täytyi vaihtaa, missä meni paljon aikaa. Mutta auton säätöjen saaminen kohdalleen on osa kuskin kisasuoritusta, joten Malesiassa Petrov suoriutui paremmin. Petrovilla ei kuitenkaan ole kovin hirveästi aihetta röyhistää rintaansa, koska Heikki sanoi Malesian kisaa yhdeksi uransa surkeimmista.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6311
En tiedä mikä näille miljonääreille tulee aina tuon rahan kanssa. Voiko olla niin että iskee sokeus / ahneus että aina halutaan lisää ja lisää. Kyllä tuo hamiltoniki on varmaan tienannut jo sen verta massia että tuskin loppuu koskaan kesken. Joten en ymmärrä mitä väliä on enään tienaako kaudessa 10 vai 20 miljoonaa. Eikö kuitenki hyvä auto ja tiimi oo tärkeämpi, kun sitä rahaakin on jo pilvin pimein. Kyllähän mclaren on niitä talleja joka on aina kärjessä.

Luulen että nuillle formulakuskeillakin häviää se näkemys asioista. Kuitenki saavat tehdä varmaan unelmaduuniaan hirveillä korvauksilla? Eikö se jo pitäis riiittää :D Vaikka tienais vain sen 10 miljoonaa. Seki on semmonen summa ettäkö fiksusti elää niin pärjää lopun elämää. Ai niin mutta pitäähän siihen kylpyammeeseen saada kultareunukset ja kartanon portit tehdä kullasta niin kyllähän siihen menee toki se muutama milliki että että... :D

Noh se on helppo tällä palkalla ihmetellä mutta saattaishan sitä itekki alkaa haluaan lisää jos joskus tienais ees yli 30 000 vuodessa :D

T: Katkera varastomies.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18406
Tämän päivän Ilta-Sanomat lehdessä kerrotaan että Charles Picin siirtymistä Caterhamille pidetään jo lähes varmana asiana. Picin mahdollisuuksia saada sopimus parataan myös se, että Caterhamilla on entistä vahvemmat siteet Ranskaan sillä tiimin moottoritoimittaja ja uusi toimitusjohtaja Cyril Abilteboul ovat ranskalaisia. F1-piireissä huhutaan myös että Caterham yrittää saada tosissaan Bruno Sennaan riveihinsä. Brasilialaisen neuvotteluasemia parantavat teleyhtiö Embatelin, öljy-yhtiö OGX:n ja parranhoito-tuotteistaan tunnetun Gilletten lupaamat sponsori-tuliaiset. Tallipäällikkö Fernandes on kiinnostunut myös hollantilaisesta Giedo van der Gardenista - varsinkin siksi, koska kuljettajan appiukko Marcel Boekboorn on yksi Hollannin rikkaimmista liikemiehistä. Hänellä huhutaan olevan ensi kaudesta esisopimus Caterhamin kanssa.
 

Herman Gold

Well-known member
Liittynyt
15.5.2007
Viestit
555
Tämän päivän Ilta-Sanomat lehdessä kerrotaan että Charles Picin siirtymistä Caterhamille pidetään jo lähes varmana asiana. Picin mahdollisuuksia saada sopimus parataan myös se, että Caterhamilla on entistä vahvemmat siteet Ranskaan sillä tiimin moottoritoimittaja ja uusi toimitusjohtaja Cyril Abilteboul ovat ranskalaisia. F1-piireissä huhutaan myös että Caterham yrittää saada tosissaan Bruno Sennaan riveihinsä. Brasilialaisen neuvotteluasemia parantavat teleyhtiö Embatelin, öljy-yhtiö OGX:n ja parranhoito-tuotteistaan tunnetun Gilletten lupaamat sponsori-tuliaiset. Tallipäällikkö Fernandes on kiinnostunut myös hollantilaisesta Giedo van der Gardenista - varsinkin siksi, koska kuljettajan appiukko Marcel Boekboorn on yksi Hollannin rikkaimmista liikemiehistä. Hänellä huhutaan olevan ensi kaudesta esisopimus Caterhamin kanssa.
Mitäs meidän Heikki? Jääkö ilman tallipaikkaa. :eek:
 
Ylös