FW08
Registered User of Talent
Tänne voi sitten kirjoitella asiaan liittyen, kun kisa alkaa elää.
Mistä tämmöstä tietoa sait?Kimin taktiikka ajaa yhdellä stopilla...Lotus taas haaveilee. Jonoa tiedossa.
Suurella todennäköisyydellä valtaosa ajaa yhden pysähdyksen taktiikalla. Kanadassa rengaskulutus ei ole järin suuri ongelma, pehmeilläkin pystyy ajamaan 30 kierrosta. Tietysti jos Kimi ei saa rengaslämpöjä ylös ja ne luistaa kylmyyttään, niin rengaskulutus kasvaa. Toisaalta ellei Lotus osoittaudu yllättävän nopeaksi kisassa, ei sen kannata antaa muille tasoitusta ylimääräisellä stopilla. Ellei kisasta tule yleistä härdelliä, Lotus ei podiumisijoista taistele.Kimin taktiikka ajaa yhdellä stopilla...Lotus taas haaveilee. Jonoa tiedossa.
What?Toki Lotuksen haaveillessa yhtä stoppia vain superpehmeillä renkailla ilman vesisadetta niin sitten tilanne on melkoista haaveunta.
Buttoni kanssa (softit autossa, kun muu kärkikymppi supersofteilla). Voi toimia ihan hyvin, jos pysyy alkukierrokset kyydissä.Kimin taktiikka ajaa yhdellä stopilla...Lotus taas haaveilee. Jonoa tiedossa.
Hami ajoi 34 kiekkaa?:doubtful:No Superpehmeät renkaat eivät kestä arvioiden mukaan kuin 20-31 kierrosta ja mikäli ei tule riittävän pitkäkestoista vesisadetta kisan alkupuolelle tai puoleen väliin niin renkaat tuskin kestävät vain yhden stopin kisana. Sade vaikuttaa myös pehmeisiin renkaisiin.
31 kiekkaa SS:llä ja loput softeilla, tai toistepäin. Mitä mahdotonta tossa on?No Superpehmeät renkaat eivät kestä arvioiden mukaan kuin 20-31 kierrosta ja mikäli ei tule riittävän pitkäkestoista vesisadetta kisan alkupuolelle tai puoleen väliin niin renkaat tuskin kestävät vain yhden stopin kisana. Sade vaikuttaa myös pehmeisiin renkaisiin.
Juuri näin. Varsinkin softeilla lähdettäessä (auto painavana) ei se toka stintti keveämmällä autolla luulisi olen mahdoton pätkä supersofteilla. Kärki yhdeksiköltä varmaan sitten lyhyempi eka stintti kuin supersofteilla, kuin softeilla liikenteeseen lähteneet.31 kiekkaa SS:llä ja loput softeilla, tai toistepäin. Mitä mahdotonta tossa on?
En nyt muista mistä luin, että Kanadassa on 70% mahdollisuus SC:lle.Olen yllättänyt, jos kisa menee ilman turva-autoja. Nyt keskijoukossa on kilpailu sen verran kovaa, että sielläkin joutuu ajamaan tosissaan ja kun Montrealissa joutuu ajamaan tosissaan on seinä yllättävän lähellä.
Vai sen takia, että se periaatteessa oikasee sekä alussa että kopussa melko paljon?Pirellin Paul Hembery veikkasi aika-ajojen jälkeen, että jotkut tiimit valitsevat yhden stopin, enemmistön ajaessa kahdella. Kuitenkin samassa jutussa hän toteaa seosten välisen eron olleen odotettua pienempi, vain puolisen sekuntia kierroksella.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/100255
Voi olla, että raskaalla lastilla ero on suurempi, mutta minusta tuo pieni ero viittaa enemmän yhden stopin taktiikkaan. Saavutetaanko supersofteilla riittävästi etua ylimääräistä renkaanvaihtoa varten? Kanadassa stopit tosin ovat erittäin nopeita varikkotien lyhyyden takia, joten ehkä saavutetaan.
Myös Hembery toteaa pehmeämpien kestävän yli 30 kierrosta.
Sen takia varsinkin, mutta on se muutenkin lyhyt. Monilla radoilla sisään- ja ulostulot ovat pitempiä ja mutkaisempiakin. Vaikkei niillä nopeusrajoitusalue sinällään olisi sen pitempi, ajetaan pitempään kisanopeutta alhaisemmalla nopeudella.Vai sen takia, että se periaatteessa oikasee sekä alussa että kopussa melko paljon?
Tosi siis sitäkauttahan siitä tulee lyhyt...
Silloin tehdään useampi kuin yksi stoppi. Molempia seoksia on käytettävä.No kysymys kestävyydestä koskee nimenomaan Superpehmeiden vaihtoa toisiin samanlaisiin
Turun Sanomien F1-toimittajat Vasconcelos ja Kulta povaavat kuuman asfaltin lisäävän sunnuntaina renkaiden kulutusta lauantaihin verrattuna. Eivät pidä kolmenkaan stopin strategioita mahdottomana ajatuksena. Renkaiden kulumisen lisääntyessä kasvaa TS-toimittajien arvion mukaan myös kolareiden mahdollisuus.Pirellin Paul Hembery veikkasi aika-ajojen jälkeen, että jotkut tiimit valitsevat yhden stopin, enemmistön ajaessa kahdella. Kuitenkin samassa jutussa hän toteaa seosten välisen eron olleen odotettua pienempi, vain puolisen sekuntia kierroksella.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/100255
Voi olla, että raskaalla lastilla ero on suurempi, mutta minusta tuo pieni ero viittaa enemmän yhden stopin taktiikkaan. Saavutetaanko supersofteilla riittävästi etua ylimääräistä renkaanvaihtoa varten? Kanadassa stopit tosin ovat erittäin nopeita varikkotien lyhyyden takia, joten ehkä saavutetaan.
Myös Hembery toteaa pehmeämpien kestävän yli 30 kierrosta.