Mitäs kilvan ajoa se on jos ajetaan romurallia 40km/h?Jos ei näe niin ajetaan hiljempaa.
FIA katsoi ne tarpeettomiksi. Ironista kyllä, sen jälkeen olisi tarvittu monta kertaa.Miksei, en ainakaan näe mitä haittaa niistä olisi.
Mistäköhän syystä monsuunit mentiin muuten valikoimasta ylipäätään poistamaan? Onhan tuossa nykyään ties kuinka monta erilaista slicksi vaihtoehtoakin tarjolla. :doubtful:
Niitä käytettiin niin harvoin. Ja käyttämättömiäkään kumeja ei voida moneenkaan eri kisaan roudata, vaan aika usein pitää uudet tuoda.Mistäköhän syystä monsuunit mentiin muuten valikoimasta ylipäätään poistamaan? Onhan tuossa nykyään ties kuinka monta erilaista slicksi vaihtoehtoakin tarjolla. :doubtful:
Ja tämä on sitten katsojista mielenkiintoista? Varsinkin kun katsojatkaan eivät kamalasti näkisi.Jos ei näe niin ajetaan hiljempaa.
No en nyt tiedä tekeekö se jotenkin kisasta ei mielenkiintoisen vaikka välillä ajettais hiljemmin. Tosin jos vettä tulisi niin paljon että monsuunirenkailla ja korotetulla maavaralla ei ihminen näe ajaa kovempaa kuin 40 kmh niin ehkä sitten pitää pitää taukoa. Nyt kun viimevuosina on kisoja keskeytetty niin kaverit on edelleen vetäny 200 -lasissa juuri ennen punasia.Ja tämä on sitten katsojista mielenkiintoista? Varsinkin kun katsojatkaan eivät kamalasti näkisi.
Ja kuten toisaalla totesin, noilla nyky-ykkösillä ei voi ajaa hiljaa. Siihen viittasin niillä muilla sääntömuutoksilla.
Jos nopeudet laskevat liikaa renkaat ja jarrut eivät saavuta toimintalämpötilaa. Moottorien ja KERSin jäähdytys perustuu ilmavirtaan, jota hitailla nopeuksilla ei synny riittävästi. Viileä sää auttaa jonkin verran, mutta noilla autoilla ei voi "körötellä" pitkään.Jos maavaraa sais korottaa niin mikä olis seuraava ongelma nykyisille autoille? Jarrut varmaa varmaan jäähtyy mutta kai ne silti jotenkin toimii? Moottorin jäähdytyskin ehkä toimii jatkuvan vesisumutuksen kanssa?
On se nyt perkele kun kuskien näöt on huonontuneet merkittävästi 90-luvulta.Tosiasiallisesti jos olosuhteet olisivat niin huonot, että nuo kysymykset tulevat edes esiin, keskeytyksen syy olisi näkyvyys. Toki se etummainen voisi vetää 200 km/h lasissa, mutta kukaan takanatuleva ei näkisi mitään.
Ei vaan turvallisuusstandardit ovat tiukentuneet kautta linjan. Miksi sateella ajo olisi poikkeus?On se nyt perkele kun kuskien näöt on huonontuneet merkittävästi 90-luvulta.