WebSlave
Trackman
- Liittynyt
- 9.2.2005
- Viestit
- 29660
Onko noista tietoa kuinka paljon ne pystyivät syrjäyttämään vettä?Goodyear ja Bridgestone tekivät monsuunirenkaita 1997 ja 1998, mutta niitä ei tarvittu kertaakaan.
Onko noista tietoa kuinka paljon ne pystyivät syrjäyttämään vettä?Goodyear ja Bridgestone tekivät monsuunirenkaita 1997 ja 1998, mutta niitä ei tarvittu kertaakaan.
Silverstonen aika-ajoissa Osku muistaakseni puhui 100 litrasta, kun normisaderengas 60l ja intteri 20l.Onko noista tietoa kuinka paljon ne pystyivät syrjäyttämään vettä?
OK, thanks. Halusin vain varmistaa, ettei rengaskehitys ole johtanut siihen, että nykyiset full wetit tosiasiallisesti ovat monsuunirenkaat. Eivät siis sentään.Silverstonen aika-ajoissa Osku muistaakseni puhui 100 litrasta, kun normisaderengas 60l ja intteri 20l.
Eli melkein tuplaten normi saderenkaaseen ja viisinkertainen intteriin nähden. Muuten aika avoimet lukemat nuo. Siis siinä mielessä että missä ajassa/millä matkalla rengas nuo mainitut määrät vettä syrjäyttää. Vois kuvitella, että joko sekunnissa tai renkaan pyörimän kierroksen aikana. Tai jotain.Silverstonen aika-ajoissa Osku muistaakseni puhui 100 litrasta, kun normisaderengas 60l ja intteri 20l.
Saari ainakin on useasti maininnut, että tuo määrä vettä sekunnissa, kun ajetaan 300 kmh.Eli melkein tuplaten normi saderenkaaseen ja viisinkertainen intteriin nähden. Muuten aika avoimet lukemat nuo. Siis siinä mielessä että missä ajassa/millä matkalla rengas nuo mainitut määrät vettä syrjäyttää. Vois kuvitella, että joko sekunnissa tai renkaan pyörimän kierroksen aikana. Tai jotain.
Just. Ei muuten mitään kauhean paksua renkaan levyistä vesipatjaa synny noista 20/60/100 litrasta vettä sille reilun 80 metrin matkalle, jonka auto sekunnissa etenee.Saari ainakin on useasti maininnut, että tuo määrä vettä sekunnissa, kun ajetaan 300 kmh.
Ei tuo ainakaan kauhean väärältä äkkiseltään tunnu. Sen verran vedän takaisin aikaisemmin kirjoittamaani, että tuollainen 3 milliä tasaisena vesikerroksena kilparadalla (ja ihan tavan maantielläkin) on itse asiassa aikamoinen vesimäärä.Laskinko oikein, että semmoiset 3mm saisi olla asfaltin päällä vettä, kun 300 on vauhtia?
se kerääntyy kivoiksi lammikoiksi yleensä. 3cm lätäkkö saisi olla enää 8metriä pitkäEi tuo ainakaan kauhean väärältä äkkiseltään tunnu. Sen verran vedän takaisin aikaisemmin kirjoittamaani, että tuollainen 3 milliä tasaisena vesikerroksena kilparadalla (ja ihan tavan maantielläkin) on itse asiassa aikamoinen vesimäärä.
Ehdottomasta monsuunit takaisin, niin kenties se turva-auton käyttö vähentyisi.Mitä mieltä jengi on, pitäisikö monsuunirenkaat tulla takaisin sarjaan, jottei kisoja tarvitsisi keskeytellä niin herkästi?
Laivat puuta ja miehet rautaa jne.Eipä ole tänä vuonna edes ollut tarvetta kisoissa monsuunirenkaalle, kuin Malesiassa.
Ja luulenpa, että vaikka autot eivät lähtisi vesiluisuun, kuljettajat valittavat näkyvyydestä. Vaikea sanoa, mitä sille asialle voi tehdä. Mielenkiintoista kyllä, näkyvyys ei ollut ongelma >10 vuotta sitten.
Ja uusintastartin odottaminenko on mielenkiintoista? F1:ssä ei TV-yhtiöillä ehkä ole yhtä paljoa valtaa kuin joissain muissa lajeissa, mutta eivät TV-yhtiöt kyllä halua kisoja keskeytettävän.Ja tämä on sitten katsojista mielenkiintoista? Varsinkin kun katsojatkaan eivät kamalasti näkisi.
Ja kuten toisaalla totesin, noilla nyky-ykkösillä ei voi ajaa hiljaa. Siihen viittasin niillä muilla sääntömuutoksilla.
Jep. Samat säädöt kisaan ja aika-ajoon on OK, mutta kyllä niitä pitäisi saada muuttaa, jos kisa alkaa eri kelissä kuin aika-ajo.Säännöissä on jo nyt maininta, että sadekisaan autoa saa muuttaa jarrujen jäähdytyksen suhteen. Ennen kuin ruvetaan raahaamaan monsuunikumeja ympäri maailmaa, voisi tuon säännön laajentaa koskemaan ainakin maavaraa ja siipiä.
Eihän odottelu koskaan herkkua ole, mutta jos sen jälkeen päästään kisaamaan kunnolla matelun ja sadeloton sijaan, se on sen arvoista.Ja uusintastartin odottaminenko on mielenkiintoista?