MM- taistelu 2012

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Joku tiesi kertoa että alonson johto vanhalla pistejärjestelmällä on 16p ja kausi on juuri ylittänyt vasta puoli välin. Toisin sanoen alonsolle keskeytys ja kimille jättipotti. Sen jälkeen jokainen ymmärtää missä mennään
Kyl se on 22 pistettä. Joka kisassa pitäisi silloin kuuden sakkiin päästä. Luotin Kouvon laskutaitoon, itse en ruvennut ynnäilemään.
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Hieno arvio loppukaudesta yhden kisan perusteella.
Minun laskujen mukaan tässä on jo 11 kisaa ajettu.

Tietty kun huomioidaan muiden tallien ja kuskien kyvyttömyys ottaa auton suorituskyvyn mukaiset pisteet kisoista, niin Alonso voittaa pari kisaa ja on 5-6 kertaa podiumilla...
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Minun laskujen mukaan tässä on jo 11 kisaa ajettu.

Tietty kun huomioidaan muiden tallien ja kuskien kyvyttömyys ottaa auton suorituskyvyn mukaiset pisteet kisoista, niin Alonso voittaa pari kisaa ja on 5-6 kertaa podiumilla...
Paskapuhetta sanon minä jos uskot ettei Alonso pääse loppukaudesta enään podiumille.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Minun laskujen mukaan tässä on jo 11 kisaa ajettu.

Tietty kun huomioidaan muiden tallien ja kuskien kyvyttömyys ottaa auton suorituskyvyn mukaiset pisteet kisoista, niin Alonso voittaa pari kisaa ja on 5-6 kertaa podiumilla...
Eikös Alonso juuri voittanut viimeistä edellisen kisan, joten päätelmäsi Aloinson sukelluksesta perustuu yhteen kisaan (joka muuten ajettiin poikkeuksellisen mutkaisella radalla, ja Ferrarin vahvuudet on vähän muualla).
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Minä en ymmärrä tätä jyvitystä millä saadaan 2-3 autokuntaa paremmaksi kuin Ferrari. Kun muut saavat pakettinsa kulkemaan vain joillakin radoilla tai joillakin keleillä tai joillakin rengaslämmöillä niin Ferrarilla voi lähteä kisaan kuin kisaan podiumtavoittein ja luottavaisesti aika-ajoihinkin.

Umpisurkeaksi laantunut ja itsetuntonsa menettänyt Massa joka kaiketi ei enää sanele auton kehityksessä mitään roolia eikä näin saa renkaiden säätöikkunaa kuin muistella - ei kelpaa miksikään mittariksi. Tuskin tallikaan aina edes muistaa, että mies on radalla.

Minun mielestäni Ferrari on tällä hetkellä paras auto. Redbull ja/tai Lotus sekä Mac voi sen haastaa suotuisissa olosuhteissa. Jos Ferrarilla olisi kaksi huippukuskia ja nykyinen osaisi säästää renkaita niin voittaja olisi jo pienin kertoimin selvä. Nyt ei ole.
 
Viimeksi muokattu:

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24298
Sijainti
lappeen Ranta
Kato Lokon edellinen viesti
No just. Tuossahan on aikamoinen "sisäinen" ristiriita jos ensin pitää todennäköisenä Alonson podiuminulkopuolisuutta loppukaudelle ja heti seuraavassa ketjuun postaamassaan viestissä laittaa hepun sinne 5-6 kertaa :confused:.
Juuri nyt näyttää jopa todennäköiseltä, että Alonso pysyy loppukauden poissa podiumilta.
Tietty kun huomioidaan muiden tallien ja kuskien kyvyttömyys ottaa auton suorituskyvyn mukaiset pisteet kisoista, niin Alonso voittaa pari kisaa ja on 5-6 kertaa podiumilla...
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Minä en ymmärrä tätä jyvitystä millä saadaan 2-3 autokuntaa paremmaksi kuin Ferrari. Kun muut saavat pakettinsa kulkemaan vain joillakin radoilla tai joillakin keleillä tai joillakin rengaslämmöillä niin Ferrarilla voi lähteä kisaan kuin kisaan podiumtavoittein ja luottavaisesti aika-ajoihinkin.
Jep, Ferrarin vahvuushan on se ettei heillä ole muiden kaltaisia heikkouksia.

On vain muutamia tilanteita, jolloin Ferrari (alonso) on ollut nopein: Malesian sade ja Hockenheimin sade aika-ajo.

Eli ei Ferrari minusta kovin vahva ole tältä kannalta katsottuna, mutta tosiaan muilla on niitä sukelluksia ja sitä kautta pisteitten roimaa menetystä usein..


Minä luotan siihen ettei Alonso johda MM taistoa 6 seuraavan kisan jälkeen tai on siihen mennessä jo kertaalleen ohitettu.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Jep, Ferrarin vahvuushan on se ettei heillä ole muiden kaltaisia heikkouksia.

On vain muutamia tilanteita, jolloin Ferrari (alonso) on ollut nopein: Malesian sade ja Hockenheimin sade aika-ajo.

Eli ei Ferrari minusta kovin vahva ole tältä kannalta katsottuna, mutta tosiaan muilla on niitä sukelluksia ja sitä kautta pisteitten roimaa menetystä usein..

Minä luotan siihen ettei Alonso johda MM taistoa 6 seuraavan kisan jälkeen tai on siihen mennessä jo kertaalleen ohitettu.
Jossain oli myös hyvä selitys miksi Alonsolla taktiikat onnistuu, vaikkei auto vaikuta hirmunopealta. Heidän autonsa on nopea stinttien alkukierroksilla (ja myös kisan!), joten pysähtymällä muita aikaisemmin pystyvät ohittamaan varikon kautta. Lotus taas on vahvimmillaan stinttien lopulla, joten taktiikalla ohittaminen on vaikeaa. Unkarissa se onnistui pysähtymällä muita myöhemmin Kimin poikkeuksellisilla kierroksilla, mutta yleensä muiden kierrokset uusilla renkailla ovat niin paljon paremmat, ettei ohi pääse pysähtymällä aikaisemmin tai myöhemmin, vaikka auton kisanopeus periaatteessa onkin hyvää.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Jep, Ferrarin vahvuushan on se ettei heillä ole muiden kaltaisia heikkouksia.

--

Eli ei Ferrari minusta kovin vahva ole tältä kannalta katsottuna, mutta tosiaan muilla on niitä sukelluksia ja sitä kautta pisteitten roimaa menetystä usein..
Eikö kyseessä kuitenkin ole laji, jossa vahvuus/heikkous määrittyy vain suhteessa vastustajiin. Eli heikkouksien puuttuminen on kenties vahvuuksista merkittävin.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Eikö kyseessä kuitenkin ole laji, jossa vahvuus/heikkous määrittyy vain suhteessa vastustajiin. Eli heikkouksien puuttuminen on kenties vahvuuksista merkittävin.
Kyllä. Mutta itse pidän tämän kauden alkua normaalia sateisempana ja siltä osin joidenkin tallien heikkous sateella näkyy normaalia enemmän tuloksissa..

Se, että mikä on normaalia ja mikä ei ja että jatkuuko loppukausi sateisena vai ei niin on arvailua.. Minun oma näkemykseni on, että kauden alun sateet ovat olleet Ferrarille eduksi, ja luotan ettei loppukaudesta sateita ole niin paljoa (jolloin muiden heikkouksien vaikutus tuloksiin pienenee).
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Jossain oli myös hyvä selitys miksi Alonsolla taktiikat onnistuu, vaikkei auto vaikuta hirmunopealta. Heidän autonsa on nopea stinttien alkukierroksilla (ja myös kisan!), joten pysähtymällä muita aikaisemmin pystyvät ohittamaan varikon kautta. Lotus taas on vahvimmillaan stinttien lopulla, joten taktiikalla ohittaminen on vaikeaa. Unkarissa se onnistui pysähtymällä muita myöhemmin Kimin poikkeuksellisilla kierroksilla, mutta yleensä muiden kierrokset uusilla renkailla ovat niin paljon paremmat, ettei ohi pääse pysähtymällä aikaisemmin tai myöhemmin, vaikka auton kisanopeus periaatteessa onkin hyvää.
Tämä lienee totta.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Eikö kyseessä kuitenkin ole laji, jossa vahvuus/heikkous määrittyy vain suhteessa vastustajiin. Eli heikkouksien puuttuminen on kenties vahvuuksista merkittävin.
Voi olla mutta Ferrarilta kyllä löytyy yksi heikkous: Hyvällä säällä, optimaalisissa oloissa he eivät ole yleensä pärjänneet vastustajilleen vauhdissa, sen sijaan heidän menestyksensä perustuu siihen, että Alonso on ajanut erittäin hyvin ja heillä on käynyt tänä vuonna uskomaton mäihä säiden ja monen muun asian suhteen.
 

pikkupetteri

Well-known member
Liittynyt
8.10.2011
Viestit
195
Minun mielestäni Ferrari on tällä hetkellä paras auto. Redbull ja/tai Lotus sekä Mac voi sen haastaa suotuisissa olosuhteissa. Jos Ferrarilla olisi kaksi huippukuskia ja nykyinen osaisi säästää renkaita niin voittaja olisi jo pienin kertoimin selvä. Nyt ei ole.
Kyllähän siellä 2 huippukuskia on, Massa on kuitenkin taistellut aiemmin jopa mestaruuksista, tällöin(2007 ja 2008) oli kuitenkin alla huomattavasti nopeammat autot. Alonso vain on kaikesta huolimatta täysin eri luokkaa. Kisavauhdissahan Ferrari ei ole tainnut kertaakaan olla nopein, siinä Lotus on ollut omaa luokkaansa. Tallin ja kuskien erinäiset mokat ovat vain estäneet huipputulosten saavuttamisen. Red Bull ja McLaren sitten homman toimiessa myös kärjessä, välillä taas täysin hukassa. Ferrari tulee sitten näiden kolmen jälkeen, radasta riippuen joko hyvin lähellä tai sitten vähän kauempana. Suoritusten laatu erityisesti Alonsolla on kuitenkin aikaansaanut melkoisen pistejohdon muiden tunaroidessa pisteitä nopeammilla autoillaan.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13786
Jos Ferrarilla olisi kaksi huippukuskia ja nykyinen osaisi säästää renkaita niin voittaja olisi jo pienin kertoimin selvä. Nyt ei ole.
Kertooko Kanadan liian pitkä stintti siis ettei kuski yleensäkään osaa käyttää renkaita tehokkaasti?
Töissä olen, ei nyt lähihistoriasta tule muuta mieleen jossa renkaat kuluivat pahasti cross-overin yli Alonsolla...
 
Viimeksi muokattu:

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24298
Sijainti
lappeen Ranta
Toi renkaiden säästäminen taitaa olla hiukan sellainen joko-tai hommeli. Eli harva kuski osaa ensin ajaa renkaat sopivan lämpöisiksi ei-säästävällä tavalla ja siitä sitten sujuvasti siirtyä säästelymoodiin. Ainakaan niin, että nopeus olisi koko ajan kilpailukykyinen.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Toi renkaiden säästäminen taitaa olla hiukan sellainen joko-tai hommeli. Eli harva kuski osaa ensin ajaa renkaat sopivan lämpöisiksi ei-säästävällä tavalla ja siitä sitten sujuvasti siirtyä säästelymoodiin. Ainakaan niin, että nopeus olisi koko ajan kilpailukykyinen.
Ei taida olla pelkästään kuskista kiinni vaan myös auton säädöt pitää olla erilaiset molempiin tilanteisiin.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24298
Sijainti
lappeen Ranta
Ei taida olla pelkästään kuskista kiinni vaan myös auton säädöt pitää olla erilaiset molempiin tilanteisiin.
Niin tosiaan. Enemmänkin varmaan just säädöistä kiinni. Eri kuskeille sopii sitten enemmän tai vähemmän renkaita kuluttavat säädöt, joiden kuluttavuus edelleen riippuu autosta. Eli päästään auton ja kuljettajan yhteensopivuuteen eri tilanteissa, millä on sitten huomattava vaikutus auto-kuski -parien keskinäisiin voimasuhteisiin eri keleissä ja eri radoilla.
 

Ukyo Katayama

Well-known member
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
1339
12/20

1. Alonso 164p
2. Vettel 140p
3. Webber 132p
4. Räikkönen 131p
5. Hamilton 117p
(6. Button 101p)

Spa oli kaikkein suurin voitto Vettelille. Lisäksi Räikkösellä toki piste-ero näyttää paljon paljon paremmalta kuin ennen viikonloppua, mutta auton hitaus ei lupaa hyvää loppukautta ajatellen. McLarenin(Button) huikea nopeus Spa:ssa suhteessa McLaren-kuskien keskinkertaiseen tilanteeseen MM-sarjassa sekoittaa spekulointia vielä lisää.
 
Ylös