Mitä nyt äkkiä lukaisin, taitaa olla replica. Webbisivut löytyivät: http://actiontravelracing.se/Minulta mennyt täysin ohi, mikä tämä on?
Kling Jan KAK Kling Jan Ford GT 40 -65
Onko joku replica vai ihan aito
Ilmoittautunut Grand Raceen!!!
Ihan mielenkiintoinen kapistus. Tosin hieman harmittaa, että konehuoneessa ei murise se orginaali 427 cid vaan (siviili) Mustangien keulalta tutumpi 289. Kisaviritetyn 427:n äänimaailman on vain niin jumalainen...Mitä nyt äkkiä lukaisin, taitaa olla replica. Webbisivut löytyivät: http://actiontravelracing.se/
"...to build a purpose-built racecar identical to the Period ‘F’ GT40s"
http://actiontravelracing.se/?page_id=11 löytyy lisää juttua.
Aika outo juttu. En muista olikos tuota F4:tä kisoissa tuolla pikkulohkolla koskaan?Ihan mielenkiintoinen kapistus. Tosin hieman harmittaa, että konehuoneessa ei murise se orginaali 427 cid vaan (siviili) Mustangien keulalta tutumpi 289. Kisaviritetyn 427:n äänimaailman on vain niin jumalainen...
Wikipedian mukaan neljää konetta on käytetty GT40:n eri vaiheissa. 255, 289, 302 ja 427.Aika outo juttu. En muista olikos tuota F4:tä kisoissa tuolla pikkulohkolla koskaan?
Sinällään näissä on hyvä pohtia mikä on original ja mikä replica, kun orggiksiakin on aikoinaan paikattu moneen kertaan. Varmaan putkirunkoakin hitsailtu moneen kertaan.
Ok, silloin tuo 289 on ihan ok.Wikipedian mukaan neljää konetta on käytetty GT40:n eri vaiheissa. 255, 289, 302 ja 427.
Ensimmäisissä prototyypeissä käytettiin tuota pienintä konetta, mutta kilpailutoiminnassa (Mk.I) oli 289. Tuolla konstruktiolla ei kai juuri saavutettu muuta kuin Sebringin 12h kisan voitto '66.
Vaan, jos e ikiinnosta
GT40:ssä ei ole putkirunkoa vaan peltimonokokki.Aika outo juttu. En muista olikos tuota F4:tä kisoissa tuolla pikkulohkolla koskaan?
Sinällään näissä on hyvä pohtia mikä on original ja mikä replica, kun orggiksiakin on aikoinaan paikattu moneen kertaan. Varmaan putkirunkoakin hitsailtu moneen kertaan.
Minulta mennyt täysin ohi, mikä tämä on?
Kling Jan KAK Kling Jan Ford GT 40 -65
Onko joku replica vai ihan aito
Ilmoittautunut Grand Raceen!!![/QUOTE
Joo, kyllä se on Superperfonmancen lisenssi replica, eli täysin alkuperäistä vastaava. Helv.... hieno se oli, mutta yllättävän hiljainen. Kuvat on perjantain harjoituksista, joten ei muuta kun katsomaan Ahvenistolle, vielä ehtii. Muutakin hienoa kalustoa on paikalla.
Ford GT 40 by Kari Naatanen 1, on Flickr
Holman&Moody kilpamoottori jenkeistä, näitä käytettiin myös alkuperäisissä.
Ford GT 40 by Kari Naatanen 1, on Flickr
Muitakin hienoja vehkeitä.
Historic Race by Kari Naatanen 1, on Flickr
Subaru Sport by Kari Naatanen 1, on Flickr
BMW by Kari Naatanen 1, on Flickr
Ford by Kari Naatanen 1, on Flickr
Nyt kaikki katsomaan Ahvenistolle sekä Lauantaina että Sunnuntaina.
Sama kissanhännänvetohan on myös Cobran kohdalla. Perus AC Cobra on brittitekeles, mutta kun Carroll Shelby päätti lapioida sinne kunnon koneen, niin siitä tulikin sitten yht'äkkiä amerikkalainen auto. Tuo GT-Hoppa kyllä vaatis ehdottomasti kunnon 427 myräjämään sinne pannuhuoneeseen. Sitten olisikin kiva seurata kuinka liki ollaan Roslundin TVR:n kierrosaikoja. Ymmärtääkseni lihamestarin hallussa on edelleen Hisse-kisojen koppiautojen kierrosaikaennätys.Kiitos Kari hyvästä yllytyksestä mutta ei pääse tällä kertaa, pannahinen.
No, kiertää allekirjoittaneen kypärä ja hans siellä sentään rataa
Jk. Moottorina mk1:ssä käytettiin kisahommissa pääsääntöisesti Gurney-Weslake -kansilla olevaa (myöh. Gurney-Eagle), mk2 isolohkoissa sitten enemmän Holman-Moodyn tekeleitä.
Ikuisuustaistelua käydään aiheesta onko 40 englantilainen vai usa-auto. Sekä että mielestäni, mutta mk1 on enemmän britti, ja jenkit ovat "omineet" mk2:n, syystäkin. Juuri Holman&Moody vastasi pitkälti niiden kehittelystä.
Eli pikkulohkoiset mk1:set useimmin olivat britti-eurovireessä
Kiitos hyvistä fotoista ja lisää odotetaan, lievää lohtua sille, ettei nyt ole työn takia saumaa päästä paikalle.:dunno:[Nyt kaikki katsomaan Ahvenistolle sekä Lauantaina että Sunnuntaina.
Ford järjesti tarjouskilpailun kilpaurheilu-auton suunitelemiseksi -63 ja siihen osallistui Cooper, Lotus ja Lola. Kilpailun voitti Eric Broadleyn suunnittelema ja Lolan rakentama Lola Mk6 (osallistui LeMansiin -63). Tästä tuli sitten kuuluisa Ford GT40. Ensin Mk1, Mk2 ja sitten Mk3, joka oli katuversio. Kaikki oli brittitekeleitä, joskin Mk2:sia kehiteltiin edelleen jenkeissä sekä Shelbyllä että Holman&Moodyllä, jolta tuli 7litr. Nascar/Mercury -moottorit.Kiitos Kari hyvästä yllytyksestä mutta ei pääse tällä kertaa, pannahinen.
No, kiertää allekirjoittaneen kypärä ja hans siellä sentään rataa
Jk. Moottorina mk1:ssä käytettiin kisahommissa pääsääntöisesti Gurney-Weslake -kansilla olevaa (myöh. Gurney-Eagle), mk2 isolohkoissa sitten enemmän Holman-Moodyn tekeleitä.
Ikuisuustaistelua käydään aiheesta onko 40 englantilainen vai usa-auto. Sekä että mielestäni, mutta mk1 on enemmän britti, ja jenkit ovat "omineet" mk2:n, syystäkin. Juuri Holman&Moody vastasi pitkälti niiden kehittelystä.
Eli pikkulohkoiset mk1:set useimmin olivat britti-eurovireessä