Lööpitystä, uutisia, ym. sälää / SYYSKAUSI 2012

  • Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Miksi minusta vaikuttaa siltä, että sanan "uhri" käyttö tässä yhteydessä vaikuttaa liioitellulta tai ainakin huvittavalta?
Näitähän tulee ihan jatkuvasti samanlaisia uutisia tuolta Ameriikan mantereelta. Kumma kyllä siellä on naisopettajilla kova kytö päästä teinien ajatusmaailmaan ja housuihin. Ei näillä kansankynttilöillä kovin kovaa mene kuin mielessään. Hulluja akkoja. Tuossa on kymmeniä sivuja naamoja ja tuomittuja. Suomi - Usa, 6 - 0, terveemmässä menossa mitattuna. Täällä ei tuollaista opettajat tee, tai sitten se on niin maan tapa että siitä ei edes puhuta.
 
Viimeksi muokattu:

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Naisopettaja kärähti seksistä oppilaansa kanssa koulun parkkipaikalla

31-vuotias Courtney Speer kärähti Daily Mailin mukaan seksistä 17-vuotiaan poikaoppilaan kanssa.

Hän oli ollut sukupuoliyhteydessä pojan kanssa sekä koulun parkkipaikalla että kotonaan. Uhrin mukaan he harrastivat seksiä yhteensä neljä kertaa.
Opettajaa voi odottaa nyt jopa 6 - 30 vuoden vankeustuomio.

Ansaitseeko opettaja näin kovan tuomion? Kerro mielipiteesi alla olevaan kommenttikenttään!
Prkle, että maailma on hullu.

Pillunsaanti tuolle pojalle on todennäköisesti ollut kaikkien toiveiden täyttymys.

Nyt hän saa tietää olleensa osallisena vakavaan rikokseen :nope:
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Prkle, että maailma on hullu.

Pillunsaanti tuolle pojalle on todennäköisesti ollut kaikkien toiveiden täyttymys.

Nyt hän saa tietää olleensa osallisena vakavaan rikokseen :nope:
Komp. Ja mitä tossa videolla näkee niin ihan pantavan näkäinen opehan tuo on.

Vittu että alkokin vituttaa tää maailmanmeno taas.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Minäkin luin Iltapulun blogia. Löysin helmen heinäkuulta. Eija-Riitta Korhola selittää jälleen asioita, siten kuin ne ovat. Panisin.

Juttu on pitkä, vaikka vähän lyhensin. Boldattu olennaisin. Ja tässä linkki:
http://blogit.iltalehti.fi/eija-riitta-korhola/
Kuten tossa aiemmin jo sanoin, Eija-Riitta Korholan juttuja ei kannata ihan tosissaan aina lukea. Lobbari mikä lobbari.

Tässä VATT:n tutkimusjohtajan kirjoitus rikkidirektiivistä vähän laajemmassa ja oikeammassa perspektiivissä.


Työpaikat ja kuolemat rikkiruletissa
– minkä tiedon varassa Suomi ajaa etuaan EU-päätöksenteossa?

EU:n rikkidirektiivi rulettaa. Direktiivi tuntuu olevan läpeensä paha tai hyvä, puhujan eturyhmästä tai sektori-intressistä riippuen. Sanasodassa ovat vastakkain tuhannet työpaikat Suomessa ja kuolemat Euroopassa. Onko julkisuudessa käynnissä kisa, jossa punnitaan, kuka esittää suurimmat uhkaluvut?

Kiistaton tosiasia on, että ympäristönsuojelusta syntyy kustannuksia. Mutta myös hyötyjä.

Päätöksentekonsa tueksi Euroopan komissio tilasi rikkidirektiivin vaikutuksista selvityksen vuonna 2009 (AEA 2009). Rikkipäästöjen vähentämisen hyödyt arvioitiin selvityksessä reippaasti kustannuksia suuremmiksi. Raportissa Suomen hyödyt arvioitiin noin 70 miljoonaksi euroksi vuodessa. Suomessa liikenne- ja viestintäministeriö selvitytti samana vuonna uusien rikkipitoisuusmääräysten vaikutuksia kuljetuskustannuksiin, mutta ei arvotuttanut hyötyjä. (LVM 2009)

Mitä rikkidirektiivin hyödyt ovat?

Rikkipäästöt tulivat Suomessa ehkä tunnetuiksi 1980-luvun happosade-keskustelussa, jolloin pelättiin metsien kuolevan. Sittemmin tieteellinen tutkimus on osoittanut, että rikkipäästöjen taloudellisesti huomattavin haitta johtuu ihmisten sairastavuudesta. Terveys on arvokasta. Ilmansaasteiden vuoksi kärsitään hengitystieoireista; pahimmillaan päästöt lisäävät riskiä sairastua syöpään sekä sydän- ja verisuonitauteihin. Käytännössä sairastuvuuden lisäys voi tarkoittaa, että esimerkiksi paperityöläinen ei pääsekään astman vuoksi töihin. Rikkipäästöjen vuoksi osa sairaista kuolee ennenaikaisesti. Toisaalta, paperityöläisen vaimo voi työllistyä sairaalaan hoitamaan miehensä kaltaista ilmanepäpuhtauksista kärsivää potilasta.

Tämän vuoksi rikki kiinnostaa Euroopan komissiota, ja muitakin päättäjiä. Julkisen sektorin terveydenhoitokustannukset paisuvat ja tuottavuus heikkenee, koska sairastuvuus ja kuolleisuus kasvavat. Samaan aikaan merenkulku ei maksa aiheuttamiaan haittoja. Tällöin markkinatalouden hintasignaali ei toimi, ja rahdattavat tuotteet myydään liian halvalla niiden aiheuttamien päästöjen haittoihin nähden.

Terveyshaittoja syntyy koko ajan. Rikkidirektiiviä alettiin tosimielellä valmistella vuonna 2008 ja se astuu voimaan vuonna 2015. Seitsemän vuoden aikana Suomen terveyshaittoja on kertynyt 490 miljoonaa euroa, jos uskoo AEA Technologyn (2009) raportin laskutapaa.

Ovatko jotkut suomalaiset sitten tyhmiä, kun vastustavat rikkidirektiiviä?

Eivät välttämättä. Päinvastoin kuin muualla, rikkipäästöjen vähentämisen kustannukset on Suomessa arvioitu hyötyjä suuremmiksi. Itse asiassa Suomessa on arvioitu vain kustannuksia. Keskeinen lähde on liikenne- ja viestintäministeriön tilaama raportti, jossa Suomen teollisuudelle on arvioitu koituvan lisäkustannuksia yhteensä 430 miljoonaa euroa vuodessa Itämeren liikenteestä (LVM 2009 s. 30).

LVM:n arvio Suomen metsäteollisuudelle koituvista lisäkustannuksista on noin 120 miljoonaa euroa vuodessa. Summa vastaa noin sadasosaa metsäteollisuuden vuotuisesta viennin arvosta. Lisäkustannus syntyy siirtymisestä vähärikkisen polttoaineen käyttöön.

AEA:n raportissa rikkidirektiivin kustannukset koko Itämeren merenkululle on arvioitu alimmillaan 600 miljoonaksi ja korkeimmillaan 4600 miljoonaksi euroksi vuosittain. Vastaava vaihteluväli terveysvaikutusten hyötyarvioille on alimmillaan 8000 miljoonaa ja korkeimmillaan 23000 miljoonaa euroa vuodessa.

Jos rikkidirektiivi kiinnostaa, tarkastakaa komission tilaama AEA:n raportti ja liikenne- ja viestintäministeriön sarjassa ilmestynyt suomalainen julkaisu. Vertailkaa kustannusarvioita. Lukekaa lähteet ja alaviitteet. Kiinnittäkää huomio siihen, mistä asiantuntija-arviot ovat peräisin.


Eväitä kansalliseen ja kansainväliseen rikkirulettiin

Jos Suomi uskoo, että elinkeinoelämän joidenkin toimialojen kustannukset ovat kohtuuttomat saavutettaviin kansalaisten terveyshyötyihin nähden, järkevä strategia olisi todistaa EU-neuvottelupöydissä Suomen kokema vääryys. Harvaanasutussa Suomessa haitoista kärsiviä on vähemmän kuin tiheään asutuissa Saksassa ja Hollannissa ja Iso-Britanniassa. Jos koko muu Eurooppa hyötyy rikkidirektiivistä, mutta vain Suomi häviää, hyötyvät maat voivat kompensoida Suomelle koituvia lisäkustannuksia. Maksumieheksi ei voi joutua vain Suomen hallitus ja suomalaiset veronmaksajat, jotka joutuisivat maksamaan tukea teollisuudelle ympäristöhaitalta välttyäkseen.

Mutta jos lähdetään neuvottelemaan kansainvälisellä areenalla, rikkidirektiivin kustannusten ja hyötyjen arvioiden on oltava tukevammalla pohjalla kuin mitä tähän mennessä Suomessa esitetty näyttö ja tieto ovat. Muuten meille nauravat naurismaan aidatkin.

Aitoja ajatteli ehkä Suomen hallituskin, joka ei budjettiriihessä pelästynyt metsäteollisuuden isoja uhkalukuja, eikä lämmennyt teollisuuden pyrkimyksille päästä tukiapajille. Helsingin Sanomien toimittaja totesikin lakonisesti hallituksen pitäneen teollisuuden esittämiä rikkidirektiivin kustannusarvioita ”yläkanttiin vedettyinä”.

Suomalaisessa rikkiruletissa, jossa on kyse vakavasta asiasta, näkyy päätöksenteon valmistelun taso. Ei ole sattumaa, että sektoritutkimuksen selvityshenkilöt totesivat aivan äskettäin raportissaan seuraavaa: ”Erityisesti tulisi vahvistaa sellaista tutkimustoimintaa, joka ei liity mihinkään sektori-intressiin tai etunäkökohtiin” (VNK 2012).

Päätöksentekoa palvelevan asiantuntemuksen puute näkyy niin rikkiruletissa kuin huolestuttavan monissa muissakin kysymyksissä. Jos valmistelu on huonoa, julkisen keskustelun taso ei kohene median välittämistä mielikuvista. Tarvittaisiin myös taloustoimittajia, joilla olisi taitoa perehtyä uutisoimiinsa mutkallisiin asioihin. Ja muistuttaisivat kansalaisia esimerkiksi siitä, että direktiivin kustannukset ovat sopeutumiskustannuksia, eikä direktiivi vaikuta Suomen työllisyyteen kuin korkeintaan tilapäisesti.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
[size=-1]...Hobbit News...Hobbit News...Hobbit News...[/size]

Warner Bros ilmoitti eilen, että Hobbitti-trilogian ensimmäisestä osasta An Unexpected Journey julkaistaan myös Extended-versio, kuten Sormusten Herra-elokuvista aikoinaan.

Eli sen lisäksi, että materiaalia riitti trilogiaan, sitä jäi leikkaushuoneen lattialle vielä sen verran ylimääräistä, että elokuvista (epäilemättä siis niistä muistakin) tulee vielä pidennetytkin versiot. (lähde: theonering.net)

-Edit- Taannoin asiasta kysyttäessä ohjaajat Jackson ja (silloin vielä mukana ollut) Del Toro kommentoivat, ettei extended-versioita erityisesti etukäteen suunnitella, vaan materiaalia vain kuvataan yli tarpeen teatteriversiota varten. Lopulliset päätökset tehdään mukaan mahtuvasta vasta leikkausvaiheessa. Teatteriversiolla kun on tietyt mittarajoitteet.

Jackson vielä lisäsi, ettei hän oikein osaa kertoa tarinoita lyhyesti.
 
Viimeksi muokattu:

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
[size=-1]...Hobbit News...Hobbit News...Hobbit News...[/size]

Warner Bros ilmoitti eilen, että Hobbitti-trilogian ensimmäisestä osasta An Unexpected Journey julkaistaan myös Extended-versio, kuten Sormusten Herra-elokuvista aikoinaan.

Eli sen lisäksi, että materiaalia riitti trilogiaan, sitä jäi leikkaushuoneen lattialle vielä sen verran ylimääräistä, että elokuvista (epäilemättä siis niistä muistakin) tulee vielä pidennetytkin versiot. (lähde: theonering.net)

-Edit- Taannoin asiasta kysyttäessä ohjaajat Jackson ja (silloin vielä mukana ollut) Del Toro kommentoivat, ettei extended-versioita erityisesti etukäteen suunnitella, vaan materiaalia vain kuvataan yli tarpeen teatteriversiota varten. Lopulliset päätökset tehdään mukaan mahtuvasta vasta leikkausvaiheessa. Teatteriversiolla kun on tietyt mittarajoitteet.

Jackson vielä lisäsi, ettei hän oikein osaa kertoa tarinoita lyhyesti.
Peter Jacksonista tullut rahanahne paska. Älkää antako rahojanne leffoille, jotka on pakolla venytetty trilogiaksi.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Sanonko ties monenneko kerran, mutta toi Kalle Isokallion sais jo kantaa pois tuolta telkusta. Siinä on kävelevä esimerkki siitä miten insinööri-ajattelua sovelletaan päin persettä.
 

Tolerantti

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
4704
Kuten tossa aiemmin jo sanoin, Eija-Riitta Korholan juttuja ei kannata ihan tosissaan aina lukea. Lobbari mikä lobbari.

Tässä VATT:n tutkimusjohtajan kirjoitus rikkidirektiivistä vähän laajemmassa ja oikeammassa perspektiivissä.
Ehkä on lobbari, ehkä ei. Kun Eija-Riitan tarinan lukee tarkemmin, havaitsee, ettei hän suinkaan vastusta ympäristönsuojelua, eikä rikkidirektiiviäkään. Hän vastustaa omaan jalkaan ampumista, olkoon tarkoitusperä kuinka jalo, hyvä ja kannatettava tahansa. Ääri-ideologisesti toimimalla itse tavoite, ympäristön tilan parantaminen, karkaakin yhä kauemmas. Tästä on kyse jutussansa, johon viittasin. Rikkidirektiivissä on kyse viidestä vuodesta.

Kilpasisarensa Satu Hassi taasen on tyyppiesimerkki tyypistä, joka kulkee ideologia ja idealismi edellä. Joskus saavuttaa jotakin, mutta jälki ja seuraukset voivat olla aika pahoja.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Heh:
Matkahuolto vaatii huikeita maksuja Onnibussilta
Onnibussi pitää Kampin terminaalin palvelumaksuja kohtuuttomina.


Linja-autoliittoon kuuluvat bussiyrittäjät maksavat Matkahuollolle terminaalin käytöstä kahden euron korvauksen jokaista lähtöä kohden.
Matkahuolto vaatii joiltakin halpisyhtiö Onnibussin liikennöitsijöiltä lähes kymmenkertaisia käyttömaksuja Kampin terminaalin normaalimaksuihin verrattuna.

Onnibussi on hakenut kaikkien lähtöjensä siirtämistä Kamppiin, mutta aikeet ovat kilpistymässä Matkahuollon vaatimiin korvauksiin.

Linja-autoliittoon kuuluvat bussiyrittäjät maksavat Matkahuollolle terminaalin käytöstä kahden euron korvauksen jokaista lähtöä kohden. Onnibussilta vaaditaan 19 euroa.

Onnibussin liiketoimintajohtaja Lauri Helke luonnehtii vaatimuksia kohtuuttomiksi.

Onnibussi ja Matkahuolto ovat neuvotelleet Kampin terminaalin käyttöehdoista keväästä lähtien. Osapuolet ovat kinanneet Onnibussin pääsystä Matkahuollon rahtipalveluiden piiriin sekä Kampin terminaalin käyttömaksuista.

"Käytännössä neuvottelut eivät ole johtaneet yhtään mihinkään", Helke toteaa.

Onnibussi pyrkii laajentamaan Tampereen ja Helsingin välistä bussiliikennettään. Yhtiö tavoittelee vuorojensa kaksinkertaistamista ja lähtöjensä siirtämistä Kamppiin.

Helke kummastele myös Matkahuollon kielteistä suhtautumista Onnibussin rahtioikeuksiin. Päätös sulkee yhtiön ulos Matkahuollon hallinnoimasta tavaraliikenteestä.

"Matkahuolto on ilmoittanut, että kuka tahansa voi perustaa oman rahtijärjestelmänsä. Mutta heidän kannanottonsa todistavat, että näinkään ei saa tehdä."

Matkahuollon toimitusjohtaja Jarmo Oksaharju perustelee 19 euron maksua Kampin terminaalin korkeilla toimintakustannuksilla. Hänen mukaansa Linja-autoliittoon kuuluvat yritykset maksavat kahden euron käyttömaksun ohella muita maksuja.

"Kyseinen 2,05 euroa on vain osa niistä tuloista, joilla LAL:n jäsenyritykset rahoittavat toimintaamme Kampissa", Oksaharju toteaa.

Matkahuollon mukaan Kampin pakettipalvelutilat on suunniteltu vain Matkahuollon käyttöön. Siksi muut yrittäjät eivät voi tulla sinne.

Kilpailuvirasto selvittää, onko Matkahuollon toimissa kyse määräävän markkina-asema väärinkäytöstä tai laittomasta kilpailijoiden välisestä yhteistyöstä.
 
Ylös