Ajoneuvonne nopeus 2000 rpm?

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Kovin jyrkkää kurvia ei tällä kertaa tarvittu, että lähti lipeemään lapasesta :D
Ei mitään, omahan on toikkisi.

Kolmen sadan kilometrin kokemus Hankookeista vahvistaa jo edelliskerralla muodostuneen käsityksen. Aika hengettömät Michelineihin verrattuna. Kurvaaminen noilla on raskasta, ja aiheuttaa jähmeän palautusmomentin. Kulkevat mieluiten suoraan. Toisaalta suoraan ajamista vaikeuttaa se etteivät urat tunnu mitenkään. Joutuu katsomaan eteensä tietääkseen missä tie menee. Merkinnän mukaan pitäisi olla 18cm leveä rengas, mutta kulutuspinta on sormituntumalla noin 12cm. Loppu on niin viisto ettei juuri koske maahan.

Onhan 14":set aika pienet 406:seen, jos niiden pienuutta Poloon moitittiin. Sen kyllä huomaa ajaessa. Ei se mikään sportti-ihme ole, vaan ennemmin kuin laivalla seilaisi. Vaikka ohjauksessa ei ole väljää, siinä on reilu viive ja rattia saa pitää jonkin aikaa käännettynä, ennen kuin mitään tapahtuu. No itse en ole koskaan pitänytkään tarkan tiukasta etupäästä, joka reagoi millisekunnissa ohjauksen liikkeisiin. Riittää kun keskimäärin menee oikeaan suuntaan, eikä tarvii koko ajan olla suuntaa korjaamassa.

Mittarivirheen perusteella olisi varaa vaihtaa huomamattavastikin isommat renkaat, ja pyöränkoteloissa olisi sille tilaa. Jos niin tekisin, mieluummin kuitenkin pitäisin riittävästi ilmaa tien ja vanteen välissä, kuin ajelisin jollain isojen vanteiden päällä olevilla tyhjillä kumiräteillä. Tykkään että renkailla on iso rooli auton alustan toiminnassa. Ulkonäköseikat ovat toissijaisia, mutta isot sälekaihdinvanteet saavat oksetusreaktion.
 
Viimeksi muokattu:

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18217
Ei mitään, omahan on toikkisi.

Kolmen sadan kilometrin kokemus Hankookeista vahvistaa jo edelliskerralla muodostuneen käsityksen. Aika hengettömät Michelineihin verrattuna. Kurvaaminen noilla on raskasta, ja aiheuttaa jähmeän palautusmomentin. Kulkevat mieluiten suoraan. Toisaalta suoraan ajamista vaikeuttaa se etteivät urat tunnu mitenkään. Joutuu katsomaan eteensä tietääkseen missä tie menee. Merkinnän mukaan pitäisi olla 18cm leveä rengas, mutta kulutuspinta on sormituntumalla noin 12cm. Loppu on niin viisto ettei juuri koske maahan.

Onhan 14":set aika pienet 406:seen, jos niiden pienuutta Poloon moitittiin. Sen kyllä huomaa ajaessa. Ei se mikään sportti-ihme ole, vaan ennemmin kuin laivalla seilaisi. Vaikka ohjauksessa ei ole väljää, siinä on reilu viive ja rattia saa pitää jonkin aikaa käännettynä, ennen kuin mitään tapahtuu. No itse en ole koskaan pitänytkään tarkan tiukasta etupäästä, joka reagoi millisekunnissa ohjauksen liikkeisiin. Riittää kun keskimäärin menee oikeaan suuntaan, eikä tarvii koko ajan olla suuntaa korjaamassa.

Mittarivirheen perusteella olisi varaa vaihtaa huomamattavastikin isommat renkaat, ja pyöränkoteloissa olisi sille tilaa. Jos niin tekisin, mieluummin kuitenkin pitäisin riittävästi ilmaa tien ja vanteen välissä, kuin ajelisin jollain isojen vanteiden päällä olevilla tyhjillä kumiräteillä. Tykkään että renkailla on iso rooli auton alustan toiminnassa. Ulkonäköseikat ovat toissijaisia, mutta isot sälekaihdinvanteet saavat oksetusreaktion.
Toi on jo paha. :nope:
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
Osui matkalle motaria ja otinpa vielä kuvan pyydetyllä 2000rpm. Eipä se siitä miksikään muutu; 200rpm lisäys tuo 15kmh lisää menoa. Gepsinopeus 140 (mittari 141). Saa jatkokuvaukset jäädä; kesägummit on nin loppusliksit, että hyvä kun kärry pysyi lapasessa hiljemmassakin vauhdissa - tämän päivän kelissä.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Kahdellatuhannella kierroksella ja suurimmalla (viidennellä) vaihteella nopeus näyttäisi olevan n. 75km/h. Ahdinta ei ole ja polttoaineeksi kelpaa bensiinin ja etanolin (kokeilujen perusteella ainakin 0–50 % vol.) seos.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Osui matkalle motaria ja otinpa vielä kuvan pyydetyllä 2000rpm. Eipä se siitä miksikään muutu; 200rpm lisäys tuo 15kmh lisää menoa. Gepsinopeus 140 (mittari 141). Saa jatkokuvaukset jäädä; kesägummit on nin loppusliksit, että hyvä kun kärry pysyi lapasessa hiljemmassakin vauhdissa - tämän päivän kelissä.
En kyllä saa selvää että missä pirssissä tollaset mittarit? On kai se täällä tullu ilmi, mutta unohtunut enkä jaksasi ettiä.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Kokeilin tätä kanssa. Tosin rundeilla 1400 ja nopeus 99km/h. Tuosta tulee sitten se 141km/h, kaiketi.



Pahoittelen paskaa kuvaa.

Nokivasara.
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
Kokeilin tätä kanssa. Tosin rundeilla 1400 ja nopeus 99km/h. Tuosta tulee sitten se 141km/h, kaiketi.



Pahoittelen paskaa kuvaa.

Nokivasara.
Sun pitää mitata vielä gepsillä tai Puolipöhkis tekee mielivaltaisen vähennyksen. Multakin nipsas gepsistä huolimatta kilsan pois, ettei baijerilainen olis jäänyt liian kauas :p
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
Nipsasin kilsan, koska rundimittarisi näyttää vähän, mutta kuitenkin havaittavasti yli 2000 rpm kuvassa. Samoin näyttää mustakaaren rundimittari yli 1400.
Nipsaise kilsa takaisin, kuva otettu ratin keskiöön kännyä tukien so. alaviistosta. Katselukorkeudelta kierroksia max 1999,75. Mielivaltaista tuomarointia :p
 
Ylös