Corsica on parsa-toikki

Örfil

Guest
Hups, silloin sen inaktivointi sekä koeajo ilman sitä toiminnassa kuulostaa melkoisen riskaabelilta touhulta. Etenkin vanhalla looralle...
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Kouvo, sun pitäis mennä nyt ajamaan maantielle esim 90 - 110 lasissa ja painaa kaasua ilman että automaagi vaihtaa kolmoselle.
Jos kierrokset nousee, mutta nopeus ei nouse samassa suhteessa, nelosvaihde ei ole lukittunut vaan laatikko luistaa.

Nelosen nimittäin pitäisi lukittua kiinteäksi maantienopeuksissa, muut vaihteet saattavat rasitustilanteen mukaan luistaa, mutta nelonen ei saisi liukastella.
Tuolloin on todennäköistä, että solenoidi ei hoida hommaansa ja lukitse vaihdetta kiinteäksi.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Heippa. 50km ajettu ongelmitta yhteen pötköön. Kait minä oikean töpselin irroitin.

- edit - ja on diagnosoitu ihan tarpeeksi, en vain tiennyt mikä moisia oireita aiheutti
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Miten se vaihtaa, kun luistoa ei ole? Eikö nappaa äkkiväärästi kiinni?

Onkos tuo solenoidi helposti vaihdettavissa?
Varaosan hinta ei liene kohtuuton, vanha jenkki kun kyseessä.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Beibelle näytin mitä irroitin, niin tuo osa oli ollut alunperinkin irti ja joskus pistettiin kiinni aiempien vikojen tullessa ja niitä etsiessämme konehuoneesta. Alkaa hommat selkiytyä, ehkä... Yhdessä miljoonan muun vian kanssa tuo oli sitten ollut..Ehkä. Hmmmm:confused:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Miten se vaihtaa, kun luistoa ei ole? Eikö nappaa äkkiväärästi kiinni?

Onkos tuo solenoidi helposti vaihdettavissa?
Varaosan hinta ei liene kohtuuton, vanha jenkki kun kyseessä.
Solenoidi kätevästi vaihdelaatikon sisällä. Hintaluokka solelle satasen luokkaa ja työtä tuo ehken "vähän" teettäisi +menisi 20tkm etuajassa laatikkoöljyt vaihtoon suodattimineen.

Tuli eilen kyllä olo, jotta auto kuin Tohtori Housen tapaukset, joissa tehdään ensin pari väärää johtopäätöstä ja sitten päädytään häröön loppuratkaisuun.

Elikkäs tapaus kaikkinensa... Ensin tuli oireet, jotta auto sammuili ja muutenkin pätki kesken ajon. Tuli tutkittua ja tutkittua. Konehuoneesta löytyi yksi pistoke mikä oli irti, ja toki se tuli iskettyä takaisin kiinni. Vika jatkui ja jatkui ja kaikkea mahdollista tuli vaihdettua. Rikkinäinen osa oli lopulta sytytysyksikkö. Vika jatkui kuitenkin lähes samankaltaisena, ja lopulta eilen tuli irroitettua se TCC-solenoidin töpseli uudestaan, mikä oli tullut iskettyä ilmeisen turhaan takaisin kiinni. Se oli sökönä ja aiheutti samankaltaisia oireita mitä tuo sytytysyksikkö.

Pahimmoillaan oli siis kummankin vika haitannut ja vuoronperään jompi kumpi tökkinyt. Eli olen ostanut auton, jossa TCC-solenoidi oli valmiiksi sökönä. Niin ja tuo Haynesin korjausopas sanoo solenoidista, että jos se ei toiminnassa, niin vaikuttaa korkeintaan bensan kulutukseen, ei mitään jotta laatikkoa hajoittaisi. Ehkä kirja ei ihan väärässä, kun tosiaan nyt 21tkm tullut täyteen. -edit- niin ja keskikulutus ollut tuon kympin pintaan, kuten pitäisikin
 
Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Vakiokorjaamolla alkavat hihitellä jo valmiiksi kun astun ovesta sisään. Lie oli taas hammastahnat pitkin poskia:( ...kunhan kävin Corsican kuulumiset kertomassa ja jotta nyt ei tarvinne ihan heti tulla käymään.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Eväskori+sukulaisale+25% ale ja silti tehdään Corsikan korjauksella hyvä tili!
 
Ylös