RC autot kiertää kyllä aivan perkeleesti nykyään. Jotain 20000 rpm:n tienoilla.Ei pysty vastaamaan koska pollissa ei ole lähellekkään tarpeeksi kierroksia.
Jos ajotietokone ohjeistaa laittamaan 5.vaihteen päälle jo 40:n vauhdissa, niin taajamassa sitten tuo 1666-2000 ja maantiellä aivan helvatisti enempi. Mitä tulee operointiin, niin silloin 0 on aika hyvä luku, kun nakkisormia konepellin alle tunkee.Millä kierroksilla tykkäätte eniten operoida ajoneuvoanne?
Itsekin pidän tasaisessa taajama-ajossa kierrokset noin 1666, ja pikkuvaihteilla 1333 vääntö riittää kiihdytykseenkin, mutta normaalissa kovempaan vauhtiin kiihdytyksessä kone hyrrää kivoiten 2666 kohdalla ja samoille tienoille osuu mukavin ajonopeus viitosella. Eihän se mitenkään mukavaa ole 1666 kierroksilla ajaa, mutta kun bensaa säästää.Jos ajotietokone ohjeistaa laittamaan 5.vaihteen päälle jo 40:n vauhdissa, niin taajamassa sitten tuo 1666-2000 ja maantiellä aivan helvatisti enempi. Mitä tulee operointiin, niin silloin 0 on aika hyvä luku, kun nakkisormia konepellin alle tunkee.
Se on meheä tunne kun painat motaria 110 lasissa ja kulutusmittari heiluu alle 4,5 litran lukemissa.Voi vittu mitä diisselli-niiloja koko vapaa täynnä.
Pensa ainaki mulVoi vittu mitä diisselli-niiloja koko vapaa täynnä.
*Report bad post*Voi vittu mitä diisselli-niiloja koko vapaa täynnä.
Sinnepä niitä joutuukin laittaamaan tovin, varrattuna siihen että ajaisi 70% halvemmalla Suzukilla 80km/h.Kuin latoisi seteliä pankkiin 1700 kertaa minuutissa!
Noohjoooh, mutta sitäpä ei saanu sanoa ääneen! :mad_old:Sinnepä niitä joutuukin laittaamaan tovin, varrattuna siihen että ajaisi 70% halvemmalla Suzukilla 80km/h.
Juuri näin. Toijalassa vaihdettiin öljyt eli käytiin paikallisesta kumartamassa vitunsivua. Moottori vaihdettiin sen jälkeen vaihtamalla autoa. Pelkkiä paskoja oli tarjolla. Otettiin oopeli. Iha hirvee.Helppo.
Painetaan kaasu pohjaan. Kun kierroslukumittari ei enaa nouse korkeammalle niin vaihdetaan vaihdetta.
Nimimerkki Mehe Rienarsuolta opittu. Ajettiin kerran nain Helsingista Toijalaan.