KimiFan1
Well-known member
- Liittynyt
- 27.2.2009
- Viestit
- 675
Muutamat palkintokoroke sijat ja voitto sellasella autolla. Kimillä oli siis vain hyvää tuuria.Kunnes kaudelle 2009 tehtiin auto Kimin mieltymysten mukaan, ja vauhti - sitä ei ollut.
Muutamat palkintokoroke sijat ja voitto sellasella autolla. Kimillä oli siis vain hyvää tuuria.Kunnes kaudelle 2009 tehtiin auto Kimin mieltymysten mukaan, ja vauhti - sitä ei ollut.
Voitto sellaisella autolla jossa Kimin onneksi oli KERS. Muuten voittoon olisi ajettu vielä Ferrariakin huomattavasti huonommalla ja vieläpä KERSsittömällä autolla.Muutamat palkintokoroke sijat ja voitto sellasella autolla. Kimillä oli siis vain hyvää tuuria.
korjasinVoitto sellaisella autolla jossa Kimin tuuriksi oli KERS. Muuten voittoon olisi ajettu vielä Ferrariakin huomattavasti huonommalla ja vieläpä KERSsittömällä autolla.
wtf? :doubtful:korjasin
Tää on hehkutustopicci eikä lyttäystoikki, jjjumalauta.Kunnes kaudelle 2009 tehtiin auto Kimin mieltymysten mukaan, ja vauhti - sitä ei ollut.
Lienee tarvetta kolmannellekin Kimi-toikille jossa puolestaan ei saa sanoa positiivista sanaa Kimistä. Päivä banaania jokaisesta positiivisesta kommentista. :alppu:Tää on hehkutustopicci eikä lyttäystoikki, jjjumalauta.
kers autolla voitettiin vain pari kisaa kaudella 2009. heikilläkin oli kers autossa spa:ssa eikä voittanut silti.Voitto sellaisella autolla jossa Kimin onneksi oli KERS. Muuten voittoon olisi ajettu vielä Ferrariakin huomattavasti huonommalla ja vieläpä KERSsittömällä autolla.
Saanen muistuttaa, ettei Kimi ilman KERSsiä olisi kärkeen päässyt (ja tuskin myöskään kärjessä pysynyt) olipa siellä sitten kuinka monta KERSsin käyttäjää tahansa. Eikä liene minun vikani, että aika-ajo meni lotoksi, kärkikuljettajia kolaroi, autoja jämähti lähtöruutuun jne, jonka vuoksi voittotaistelu käytiin b-ryhmän kesken.kers autolla voitettiin vain pari kisaa kaudella 2009. heikilläkin oli kers autossa spa:ssa eikä voittanut silti.
Turhaa jossittelua, sittenhän ilman KERS:iä Kimin auton balanssia olisi voitu säätää ja saada auto parempiin säätöihin ja olisi ajanut taas upean ja kylmän viileän suorituksen. Oliko muuten Vettel ja RedBull muka kaudella 2009 b-ryhmässä?? Ja toisten kolarit sun muut omat mokat tuskin vie Kimin voitolta arvoa.Saanen muistuttaa, ettei Kimi ilman KERSsiä olisi kärkeen päässyt (ja tuskin myöskään kärjessä pysynyt) olipa siellä sitten kuinka monta KERSsin käyttäjää tahansa. Eikä liene minun vikani, että aika-ajo meni lotoksi, kärkikuljettajia kolaroi, autoja jämähti lähtöruutuun jne, jonka vuoksi voittotaistelu käytiin b-ryhmän kesken.
Jossittelua, kuten nuo muutkin.FAKTAA: Kimi ei olisi ilman KERSsiä kärkeen päässyt.
Jep, silti todennäköistä. En tiedä, paljonko KERS auttoi neulansilmän lähdössä jälkeen Kubican kantaanpääsyssä, mutta tod. näk. ei olisi päässyt Les Combesiin edellä. Sama Fisichellan kanssa, joskin Fisi olisi siinä tilanteessa rintarinnan voinut hermoilla enemmän. Ja sitten tietty, mikä olisi Kimin lähtöruutu ollut ilman KERSiä kun enempi painopistepelivaraa, mutta ilman KERSin tehoja ajellut...Jossittelua, kuten nuo muutkin.
Omalta osaltani tämä nyt lähti vain sanoakseni mielipiteeni tätä perinteistä "puolijumala Kimi voitti paskalla autolla" heittoa vastaan. Ilman nappia painamalla tapahtunutta ohitusta ei ohitusta olisi tapahtunut ollenkaan ja voittoon oltaisiin ajettu vieläkin paskemmalla (lisäksi kerssittömällä) autolla itsensä "pyhän keskinkertaisuuden" toimesta.Mikä on pointtina tuoda tätä KERSiä esille? Monista autoista, jos niillä pärjätään, voi tuoda yksittäisiä osia/komponettejä esille (etusiipi/takasiipi/jousitus/jne.) ja sillä selittää miksi pärjätään, jos se on parempi kuin muilla.
Pointtini on se että joidenkin kommenteista haiskahtaa että voiton arvoa laskisi se että KERS auttoi tuossa.
Olisi varmasti myös perustelua väittää että kauden 2009 Ferrari olisi ollut parempi auto ilman KERSiä. Jos oltaisiin alusta asti keskitytty auton "normaaliin" kehittämiseen, eikä siihen miten mikäkin toimii kun on tuo KERS.
Vaikea päästä Fisin imuun noin läheltä ja ohittaa jarrutuksessa, vai ootko nähny koskaan muuta kuin drs tai kers ohituksia? Voiton arvoa lisää myös se että Fisi ajo noin sekunnin päässä sen ~ 40 kierrosta nopeammalla autolla.Omalta osaltani tämä nyt lähti vain sanoakseni mielipiteeni tätä perinteistä "puolijumala Kimi voitti paskalla autolla" heittoa vastaan. Ilman nappia painamalla tapahtunutta ohitusta ei ohitusta olisi tapahtunut ollenkaan ja voittoon oltaisiin ajettu vieläkin paskemmalla (lisäksi kerssittömällä) autolla itsensä "pyhän keskinkertaisuuden" toimesta.
Hieno voitto toki, mutta miljoonan onnenkantamoisen kautta ja siltikin oli jäädä vieläkin heikompien jalkoihin. Menee samaan kastiin tällä foorumilla varsin vähäteltyjen Kovalaisen ja Buttonin ensimmäisten voittojen kanssa.
Ja olisikin tullut ohi vaikka sen ~ 40 (tai vaikka 80) kertaa, ellei KERSsillä olisi aina päässyt karkuun.Voiton arvoa lisää myös se että Fisi ajo noin sekunnin päässä sen ~ 40 kierrosta nopeammalla autolla.
Ja Fisichella ei olisi pysynyt perässä jos hänen autossaan ei olisi ollut etusiipeä. Minun puolestani näitä autoja ja kuskeja ja suorituksia saa vertailla ja vääntää miten tahtoo. Mutten edelleenkään ymmärrä millä järjellä tässä nostetaan yhtä laitetta esiin. Toki siitä oli apua, mutta kun se ei vain ollut mikään nappi joka iskettiin autoon, vaan koko auto rakennettiin "sen ympärille" talvesta lähtien.Ja olisikin tullut ohi vaikka sen ~ 40 (tai vaikka 80) kertaa, ellei KERSsillä olisi aina päässyt karkuun.
Kenties sitten Massa olisi ollut paremmissa asemissa, eikä saanut jousta päähänsä ja olisi ottanut Belgian GPn voiton Kimin nenän edestä?Mitä sanot jos väitän että ilman KERSiä Ferrari olisi ollut koko kauden parempi auto (ei mestaruustaistossa, mutta kuitenkin) ja Kimi olisi ajanut Spassa selkeämpään voittoon. Jos siis ajatellaan että autoa oltaisiin suunniteltu ilman KERSiä kuten muutkin tekivät.
Oletan että ymmärsit pointtini tahallaan väärin.Kenties sitten Massa olisi ollut paremmissa asemissa, eikä saanut jousta päähänsä ja olisi ottanut Belgian GPn voiton Kimin nenän edestä?
Tai vaikkapa jos Force Indiassa olisi ollut KERSsi niin voitto olisi tullut kierroksen erolla KERSsittömään Räikköseen. :idea:
Tai jos Senna olisi elossa hän olisi saattanut voittaa jokaisen kilpailun poljettavalla Minardilla (mikäli tallia ei olisi myyty)?
Jne..