Lotus F1 Team kaudella 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

P1 Rai

West Coast
Liittynyt
3.6.2013
Viestit
3027
Sijainti
Siellä
Kyllä varmasti extramiljoonille käyttöä löytyy, mutta kuinka "reilu meininki" sillä saavutetaan? Samalle viivalle vaan kaikki minun puolestani, eikä mitään bonuksia.
Minunkin mielestäni olisi paras, jos kaikilla olisi saman verran rahaa.
 

carbonara

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
432
Mitenkähän iso määrä kuskeista pitää olla aivan nobody-rahakuskeja ennenkuin lajin uskottavuus alkaa fanien keskudessa himmenemään niin paljon että katsomot ei täyty enää. järjellä ajatellen tilanne on jo nyt aika huvittava.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Mitenkähän iso määrä kuskeista pitää olla aivan nobody-rahakuskeja ennenkuin lajin uskottavuus alkaa fanien keskudessa himmenemään niin paljon että katsomot ei täyty enää. järjellä ajatellen tilanne on jo nyt aika huvittava.
Eiköhän se riitä, että kaikissa ns. isoissa talleissa ajaa isoilta markkina-alueilta ns. taitokuljettajia, jotka myös vievät suurimman osan voitoista.

Eikös jossain joku ollut arvioinutkin, ettei maksukuskien määrä itse asiassa ole tänä päivänä mitenkään ennennäkemättömän suuri? Ja toisaalta: kyllä nuo tämän päivän maksukuskit ovat taidoiltaan kuitenkin ihan eri tasoa kuin maksukuskit menneinä vuosikymmeninä.
 

P1 Rai

West Coast
Liittynyt
3.6.2013
Viestit
3027
Sijainti
Siellä
Mitenkähän iso määrä kuskeista pitää olla aivan nobody-rahakuskeja ennenkuin lajin uskottavuus alkaa fanien keskudessa himmenemään niin paljon että katsomot ei täyty enää. järjellä ajatellen tilanne on jo nyt aika huvittava.
Sitten kun Vettel, Webber, Alonso, Massa, Button, Kimi, Hamilton ja Rosberg lopettavat.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Mitenkähän iso määrä kuskeista pitää olla aivan nobody-rahakuskeja ennenkuin lajin uskottavuus alkaa fanien keskudessa himmenemään niin paljon että katsomot ei täyty enää. järjellä ajatellen tilanne on jo nyt aika huvittava.
En oikein osaa itse sanoa tähän mitään. Muutamassa vuodessa maksukuskien määrä on räjähtänyt käsiin. 2009 ei tainnut olla yhtään maksukuskia.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Quantum vitsi näkyy venyvän.

Quantum Motorsports ‏@Quantum_F1 5h
Owing to increased fluidity in the 2014 driver market. Quantum Motorsports are postponing planned announcements until 29.10.13.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Mitenkähän iso määrä kuskeista pitää olla aivan nobody-rahakuskeja ennenkuin lajin uskottavuus alkaa fanien keskudessa himmenemään niin paljon että katsomot ei täyty enää. järjellä ajatellen tilanne on jo nyt aika huvittava.
Onko esim. Indycarissa vastaavasti tallipaikastaan maksavia ja palkkaa ajamisestaan saavia kuskeja? -Rikastuuko siis muissa luokissa kuten F1:ssä ajamisella vai nuo muissa lajeissa haaveeksijäävät rahatko ovat se juttu, mikä vetää kuskeja puoleensa enemmän kuin muut luokat? :doubtful:
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15012
On kyllä nyt vähän off-topicia, mutta Indycarissakin kuljettajat saavat palkkaa vaikkakin verratuna lajin kulta-aikoihin vuosivälillä 1993-2001 varsin vaatimattomasti. Ainakin kärkikuljettajat saavat varsinaistakin palkkaa plus osuuksia palkintorahoista.

Suurin osa muista kuljettajista ovatkin sitten maksukuljettajia tai korkeintaan palkintorahoista oman osuutensa saavia kuljettajia. Indycarin kultaisella ajalla melkein kaikki kuljettajat Indy 500-yrittäjiä ja aivan huonoimpia talleja lukuunottamatta saivat palkkaa. Tosin palkkahaitari oli erittäin laaja ja esimerkiksi suomalaiskuljettajat omissa talleissaan eivät juuri saaneet palkkaa.

Aivan huippuaikoina Michael Andretti sai muun muassa kenkää Newman-Haasilta kun vuosipalkkion hinta olisi ollut 10 miljoonaa dollaria pelkästään ja sitten palkintorahat olisivat vielä tulleet päälle. JJ taisi saada 100 000 dollaria plus palkintorahojen osuuden itselleen. Indy 500:n yrittäjillä tarkoitin lähinnä näitä huonoimpia yksityistalleja ja heidän kuljettajiaan.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15012
Kimi Räikkösen osalta kilpailu vaikutti hyvältä, mutta olosuhteet renkaiden ohella tekivät valitettavan tepposen. Romain Grosjean sen sijaan oli tavallaan päivän kuljettaja pitkään sinnitelleiden Adrian Sutilin, Daniel Ricciardon ja tavallaan myös Valtteri Bottasin ohella. Lotusin oma kiroiluhenki taas... ei ole paratiisi enää tuo talli ja kahden edellisenkin kauden perseilyt tiedostaneena en ihmettele.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Eikö Lotusta enää kiinosta valmistajien kakkossija?
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15012
Mustakarin Puuautot.:D Henkisesti ei välttämättä tule lainkaan. Kimiä kun ei kiinnosta.:eek:
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Todella ikävältä alkaa tämä homma vaikuttaa. Varikkopiireissä on tiedetty, että Räikkönen ja Permane eivät ole koskaan tulleet kovin hyvin toimeen ja nyt näyttää ämpäri täyttyvän kummallakin.

Permane on kuulema hyvin vaikea ja ristiriitainen persoona, toisin kuin Allison ja Boullier. Omituista touhua ratatoimenjohtajalta haukkua Kimiä julkisesti ja kaataa kaikki kimin niskaan.

Jotenkin minua ihmetyttää tuo lause, että KImi itse päätti mennä yhdellä stopilla. Tuntuu nykyään siltä, että kuskit harvoin itse päättävät taktiikoistaan, varsinkaan KImi. Kun kuuntelee nauhoituksen talliradiosta koko kisasta, niin Kimi sanoo tallilleen jo kierroksella 28 renkaiden olevan huonossa kunnossa ja jarrujen reistaavan. Hän myös valittaa jumittuneensa muiden taakse ja miettii pitäiskö keksiä jotain muuta. Tuntuu kummalliselta, että jo valmiiksi huonoilla renkailla Kimi olisi itse päättänyt ajaa loppuun asti. No, enempää asiasta ei kuulu keskustelua, joten en tiedä.

Permane ainakin on heivannut Kimin jo ulkopuoliseksi, koska yleensä nämä asiat pysyvät tiimin sisällä ja tiimi yhdessä onnistuu tai epäonnistuu taktiikoissaan. Kimi puhuu edelleen me-muodossa tallista, permane saisi ottaa mallia.
 

keissu

Well-known member
Liittynyt
20.4.2013
Viestit
174
On ollu kyllä todella hiljainen Lotuksen twitter, mitä se normaalisti ei ole. Varmaan miettivät parasta tapaa pelastaa maine. Voi olla, että Permane joutuu nöyrtymään anteeksipyyntöön. Mielenkiintoista nähdä mitä tästä nyt seuraa. Tuskin mitään kovin dramaattista kuitenkaan, valmistajien 2. tila on hakusessa.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Lotus on julkaissut Facebook-sivullaan anteeksipyynnön eilisestä radiokeskustelusta:

"With hindsight, this radio message could have been sent in a less emotional way. There was a lot of tension, a lot of potential technical problems and some of the words that flew around were simply not appropriate. I know that many people were surprised and I can only apologise for that on behalf of the team. It won’t happen again." Eric Boullier, Team Principal
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös