Kimi Räikkönen - Born to win - kaudella 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Nylon

New member
Liittynyt
11.6.2013
Viestit
2
Ferrarin erittäin hyvä suoranopeus varmasti helpottaa suhteessa Lotukseen. En toki sitä kiellä etteikö Fernando olisi erittäin taidokas ohittamaan, mutta vertailu Kimiin suoranaisesti on vaikeaa.
Sama tilanne myös Felipen kanssa, pääsee Kimiin verrattaessa huomattavasti nopeammin ohi. Ja kuten edellä mainitsit, suoranopeus on nykyformuloissa se avaintekijä ohitusten tekemiseksi.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Sama tilanne myös Felipen kanssa, pääsee Kimiin verrattaessa huomattavasti nopeammin ohi. Ja kuten edellä mainitsit, suoranopeus on nykyformuloissa se avaintekijä ohitusten tekemiseksi.
Ja mutkastalähtönopeus.

DRS auttaa, mutta Alonso on kunnostautunut erityisesti kahdella ensimmäisellä kierroksella ohittelussa, siis ilman DRS:ää. Kimi tai Massa eivät siinä ihan yhtä hyviä/rohkeita vaikuta olevan. Ferrarien hyvä startti auttaa tällä kaudella lähtösuoralla, mutta Alonso ohittelee sen jälkeenkin. Massa on paljon enemmän DRS-riippuvainen (ja Kimi/Lotus taas ei hyödy siitä niin paljon kuin kilpailijat).
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
En taas tiedä, onko tämä tullut aiemmin esille, mutta tajusin juuri, että sekä Alonso ovat urallaan ajaneet yhdessä pikkutallissa (Minardi & Sauber) sekä sen jälkeen McLarenilla, Ferrarilla ja Renaultilla (Lotus). Mielenkiintoista!
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
En taas tiedä, onko tämä tullut aiemmin esille, mutta tajusin juuri, että sekä Alonso ovat urallaan ajaneet yhdessä pikkutallissa (Minardi & Sauber) sekä sen jälkeen McLarenilla, Ferrarilla ja Renaultilla (Lotus). Mielenkiintoista!
Kas juu. Loogistahan se silti parhailla kuskeilla päätyä parhaisiin talleihin :)
 

noksu

Well-known member
Liittynyt
21.3.2011
Viestit
69
Sijainti
Lappeenranta
En taas tiedä, onko tämä tullut aiemmin esille, mutta tajusin juuri, että sekä Alonso ovat urallaan ajaneet yhdessä pikkutallissa (Minardi & Sauber) sekä sen jälkeen McLarenilla, Ferrarilla ja Renaultilla (Lotus). Mielenkiintoista!
Ja vieläpä samassa järjestyksessä:
Kimi: McLaren -> Ferrari -> Lotus
Alonso: Renault -> McLaren -> Ferrari
Kimin McLaren-siirtoa ensi kaudelle onkin jo ihan tosissaan spekuloitu, vielä kun saataisiin Alonso jollain ilveellä takaisin Lotukselle niin ympyrät sulkeutuisivat!

Kas juu. Loogistahan se silti parhailla kuskeilla päätyä parhaisiin talleihin :)
Pointti tuossa oli varmaankin, että samoihin huipputalleihin ovat päätyneet. Onhan niitä muitakin huipputalleja ollut tänä aikana, etenkin RedBull ja Brawn/Mercedes. Ja myöskin Williams/BMW oli pienin varauksin huipputalli 2000-luvun alussa, 2008 ja 2012.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Ja vieläpä samassa järjestyksessä:
Kimi: McLaren -> Ferrari -> Lotus
Alonso: Renault -> McLaren -> Ferrari
Kimin McLaren-siirtoa ensi kaudelle onkin jo ihan tosissaan spekuloitu, vielä kun saataisiin Alonso jollain ilveellä takaisin Lotukselle niin ympyrät sulkeutuisivat!
Alonso kävi jo Renaultilla toistamiseen. Kimin siirtoa McLarenille (tai Ferrarille) odotellessa.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Niin. Kimi olis ihan paras kuski, mutta kun ei tajua painaa kaasua pohjaan suorilla, niin ei pääse ohi edellä ajavista hitaammista kuskeista. Vai hä?
Kimille lisää suoratestejä että oppii ajamaan!
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Pointti tuossa oli varmaankin, että samoihin huipputalleihin ovat päätyneet. Onhan niitä muitakin huipputalleja ollut tänä aikana, etenkin RedBull ja Brawn/Mercedes. Ja myöskin Williams/BMW oli pienin varauksin huipputalli 2000-luvun alussa, 2008 ja 2012.
Mun harmiton pointti taas oli, että onhan siellä muutama huippukuski, joista 2 sattumoisin on samoissa isommissa talleissa piipahtaneet. En pidä minään ihan järisyttävänä ihmeenä.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Minusta ihmeellistä on se, että nämä kaks jannua on ajanut Larenia ja Ferraria uransa aikana. Oma käsitys kun on ettei niitä kovin montaa ole koko historiassa, jotka olis molemmissa talleissa ajanu (vaikkapa yhden voiton).
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Minusta ihmeellistä on se, että nämä kaks jannua on ajanut Larenia ja Ferraria uransa aikana. Oma käsitys kun on ettei niitä kovin montaa ole koko historiassa, jotka olis molemmissa talleissa ajanu (vaikkapa yhden voiton).
Suoralta kädeltä tulee mieleen molemmissa ajaneista Gilles, Stefan, Nigel ja Alain.

-Edit- Niin ja Gerhard, tietenkin.

-Edit2- Ja pienen tarkistuksen jälkeen myös Ickx, Scheckter, Tambay ja molemmilla mestaruuden voittanut Lauda (doh! :eek:).
 
Viimeksi muokattu:

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Minusta ihmeellistä on se, että nämä kaks jannua on ajanut Larenia ja Ferraria uransa aikana. Oma käsitys kun on ettei niitä kovin montaa ole koko historiassa, jotka olis molemmissa talleissa ajanu (vaikkapa yhden voiton).
En jaksanut tutkia historiaa, mutta noinhan se on parin vuosikkymmenen ajan ollut. Maclarenilta ei ole kuskeja mennyt Ferrarille viime aikoina tai päin vastoin. Ferrari kylläkin suht harvakseltaan vaihtanut kuskejaan. Ferrari on muutenkin sellainen talli joka ei ota pienintäkään riskiä valinnoissaan. McLaren on enemmän ottanut rikejä ja ottanut nuoria kuskeja tiimiinsä.
 

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Kyl täs vois heittää pienen piikin Räikkösen suuntaanku mies ajelee nykyaikasella formulalla ja nopealla autolla ja on aika ajoissa yleensä vasta joku viides.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Kyl täs vois heittää pienen piikin Räikkösen suuntaanku mies ajelee nykyaikasella formulalla ja nopealla autolla ja on aika ajoissa yleensä vasta joku viides.
Toihan on just Lotuksen yhden kierroksen nopeus. Voi olla Räikkösstäkin kiinni, mutta autosta kait tosiasissa se päällisin riippuuu.
 

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Toihan on just Lotuksen yhden kierroksen nopeus. Voi olla Räikkösstäkin kiinni, mutta autosta kait tosiasissa se päällisin riippuuu.
Mites sit Häkkinen ajo paljon vaikeammin ajettavalla autolla paalupaikkoja kokoajan?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös