ikuinen kakkonen
Foorumin konkari
Tainnut Luca pistää Alonson kehittämään ensivuoden Ferrarin legoversiota kun taas Räikkönen kehittää Ferrarin mestariautoa.
http://www.youtube.com/watch?v=Fdc4zUosBPw Eiköhän Kimi jatka siitä mihin jäi. Tuskin tällekkään on jaettu kuukauden parhaat sekunnit tms. palkintoa. :alppu:Pyöriipähän ainakin naurettavan nolo Shellin v-power mainos max kanavalla Pääosissa Alonso, Massa ja Domenicali. Räikköstä ei varmaan tuollaisissa tulla näkemään
Kommenteista poimittua:http://www.youtube.com/watch?v=Fdc4zUosBPw Eiköhän Kimi jatka siitä mihin jäi. Tuskin tällekkään on jaettu kuukauden parhaat sekunnit tms. palkintoa. :alppu:
Saattoi olla huonoin ja kömpelöin koskaan näkemäni mainos, mikäköhän idiootti tuon on kirjoittanut, ohjannut ja tuottanut?? Fiscikella aika päällikkönähttp://www.youtube.com/watch?v=Fdc4zUosBPw Eiköhän Kimi jatka siitä mihin jäi. Tuskin tällekkään on jaettu kuukauden parhaat sekunnit tms. palkintoa. :alppu:
Räikkönen on joutunut huonojen aika-ajojensa vuoksi starttaamaan CP-luokassa. Uskoisin tämän näkyvin myös noissa lähdöissä jolloin kovinkaan suuria riskejä ei kannata ottaa.Onko kellään ulkomuistissa/linkin takana tilastoa Kimin ekan kierroksen sijoitusmuutoksista Lotus-kausilla? Minulle on jäänyt vahva mielikuva, että Kimi hyvin harvoin nostaa sijoitustaan merkittävästi kisan alussa, vaikka lähtöruudut ovatkin suhteellisen takana.
Kaiken kaikkiaan Kimi tuntuu kadottaneen sen tietyn aggressiivisen puristustuksen, jota tarvitaan aika-ajoissa ja kisojen starteissa. Toki vastapainona on sitten äärimmäisen kypsä, tasaisen nopea ja kärsivällinen kisasuorittaminen yhdistettynä harkittuihin ja määrätietoisiin ohituksiin myöhemmin kisoissa.
Tuo nyt on ihan kukkua. Kimi on aina sanonut, että hän ajaa yksittäisten kisojen voitoista ja mestaruuden voittaa sitten kauden loputtua se, jolla on eniten pisteitä. Ja lisäksi kilpa-autoilija ei kyllä lähde kisoihin sillä asenteella, että enpä nyt viitsi tässä startissa tsempata, kun en pysty mestaruuteen. Se tulee niin selkäytimestä, ettei tuo varmaan edes onnistuisi.Ehkä Kimi on vaan siirtänyt ajatuksiaan ensi kauteen. MM-titteliin ei oo mahdollisuuksia niin turha raivota lähdöissä. Varmasti nämä pari juttua vaikuttavat tallin sisälläkin vähän. Omiin suorituksiin aika-ajoissa ei varmasti ole itsekään tyytyväinen, mutta hankala parantaa tässä vaiheessa kautta. Kisoissa sitten ottaa mitä otettavissa on.
Ottaen huomioon, että kisan voi melko totaalisesti pilata starttiin liittyvässä kolarissa, niin minusta Kimi on noihin lähtöpaikkoihin nähden ajanut tosi älykkäästi. Sijoista 5> eteenpäin nimittäin on aina vaara joutua ensimmäisessä mutkassa pussitetuksi ja kolariin, omasta tai muiden syystä eli niissä tilanteissa ei ole kuin hävittävää.Kaiken kaikkiaan Kimi tuntuu kadottaneen sen tietyn aggressiivisen puristustuksen, jota tarvitaan aika-ajoissa ja kisojen starteissa. Toki vastapainona on sitten äärimmäisen kypsä, tasaisen nopea ja kärsivällinen kisasuorittaminen yhdistettynä harkittuihin ja määrätietoisiin ohituksiin myöhemmin kisoissa.
Kyllä, ja ruudusta lähteminen ja aika kierroksen ajaminen vaatii kuitenkin hieman erilaista agressiivisuutta + tuo tosiasia että ensimmäisessä mutkassa ei luultavasti voi voittaa kisaa, mutta keskeyttää voi.Ottaen huomioon, että kisan voi melko totaalisesti pilata starttiin liittyvässä kolarissa, niin minusta Kimi on noihin lähtöpaikkoihin nähden ajanut tosi älykkäästi. Sijoista 5> eteenpäin nimittäin on aina vaara joutua ensimmäisessä mutkassa pussitetuksi ja kolariin, omasta tai muiden syystä eli niissä tilanteissa ei ole kuin hävittävää.
Parempi jäädä vähän kyttäysasemiin ja poimia ne sijat myöhemmin kun renkaat alkavat toimimaan.
Yhtään ei ole tainnut rytistä, yhtä kisaa lukuunottamatta eli hyvin on noihin lähtöpaikkoihin nähden mennyt.
Kimi on osoittanut että ohittaminen ei ole mikään ongelma.
Kunhan aika-ajot saisi toimimaan, niin en näe mitään estettä ettei taistelisi podiumista joka kisassa.
Toivon tähän ainakin 80% parannusta Ferrari kauteen
Tulee kai oikeasti huonovointiseksi niissä. Eli ei pysty.Mutta, kannattaisikohan Kimin alkaa harrastaa enempi simulaattorihommia, jos aika-ajo säädöt saisi sillä paremmin osumaan? Käsittääkseni se ei varsinaisesti ole Räikkösen mielipuuhaa..?
Voisi Räikkönen ainakin mielestäni käydä radan kiertämässä joko kävellen inssien kanssa tai vaikka pyöräillä niin kuin monet muut, "mutku ei mua kiinnosta"Kyllä, ja ruudusta lähteminen ja aika kierroksen ajaminen vaatii kuitenkin hieman erilaista agressiivisuutta + tuo tosiasia että ensimmäisessä mutkassa ei luultavasti voi voittaa kisaa, mutta keskeyttää voi.
Tuohon aika-ajo hommaan sama. Jotenkin on tullut tunne että Kimille auton täytyy olla tip-top säädöissä jotta aika-ajon saisi osumaan. Toki tämä pätee varmaan enempi-vähempi koko gridiin. Mutta, kannattaisikohan Kimin alkaa harrastaa enempi simulaattorihommia, jos aika-ajo säädöt saisi sillä paremmin osumaan? Käsittääkseni se ei varsinaisesti ole Räikkösen mielipuuhaa..?
Tästä taisivat maikkarin lähetyksessäkin puhua. Tuskin tuosta nyt mitään kovin suurta hyötyä saa, mutta toisaalta hyöty se on pienikin hyöty. Ei kai tuo nyt ihan täysin turhaa hommaakaan voi olla, kerran niin monet kuskit sitä harrastaa.Voisi Räikkönen ainakin mielestäni käydä radan kiertämässä joko kävellen inssien kanssa tai vaikka pyöräillä niin kuin monet muut, "mutku ei mua kiinnosta"
No pomput siitä näkee, ei muuta etua. Simulaattori on hyödyllisempi. Mutta jos rata ja auto on tuttu, ei simulaattorillakaan tee mitään. Ja Kimi oppii radan kuin radan kolmessa kierroksessa.Tästä taisivat maikkarin lähetyksessäkin puhua. Tuskin tuosta nyt mitään kovin suurta hyötyä saa, mutta toisaalta hyöty se on pienikin hyöty. Ei kai tuo nyt ihan täysin turhaa hommaakaan voi olla, kerran niin monet kuskit sitä harrastaa.
Newsflash: simulaattori ei ole vain ratoihin ja autoon tutustumista varten.No pomput siitä näkee, ei muuta etua. Simulaattori on hyödyllisempi. Mutta jos rata ja auto on tuttu, ei simulaattorillakaan tee mitään. Ja Kimi oppii radan kuin radan kolmessa kierroksessa.
Eihän tuo nyt ole matka eikä mikään. Kävelen päivittäin 6 km, joskin kahdessa osassa (työmatka on 3 km).Eihän ny Erkkikään kävele 5,5 kilometriä jos ei ihan pakoteta.