Kimi Räikkönen - Born to win - kaudella 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Eiköhän tässä nyt hieman ylianalysoida yhtä lausetta. Onko joku lukenut/kuullut tuon alkuperäisessä muodossaan? Ettei vaan ole tullut matkalle mitään lost in translation -ilmiötä...
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Eiköhän tässä nyt hieman ylianalysoida yhtä lausetta. Onko joku lukenut/kuullut tuon alkuperäisessä muodossaan? Ettei vaan ole tullut matkalle mitään lost in translation -ilmiötä...
Onhan tuo tälläkin sivulla useaan kertaan esiintynyt. Että sillee...
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4218
Mitä te nyt vaahtoatte? Lucahan sanoi että Kimi hoitaa pr:rää mm. voittamalla kisoja. Tyhmempikin tajuaa mikä hype on kun sarjan paras kuskikaksikko kilvoittelee keskenään. Molemmat on sen verta kovia rattimiehiä että nuo kamppailutilanteet eivät romua aiheuta.
 

pekeke

Well-known member
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
136
Viimeksi muokattu:

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
TS:n mukaan Kimin autossa oli osia, jotka ei pitänyt olla autossa. Miten vitussa tämmöinen perseily on mahdollista tallin puolelta? Mä toivon, että Kimi perseilee loppukauden ja Lotus ei saa sitä kaipaamaansa kakkostilaa valmistajissa. Loistava tapa palkita kuski, joka nosti tallin taas parrasvaloihin. Vittu.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ok, tästä siis ongelmat aika-ajoissa johtuvat. Uskon tätä.
Mikä syy pirellillä on puuttua säätöihin, korjaisivat mieluummin renkaansa.
Ei kun nuo camberit pakotettiin FIA:n puolelta, kun tallit käyttivät renkaita Pirellin suositusten vastaisesti. Onhan ne hajoamiset loppuneet nyt kun renkaita käytetään oikein (ja niitä muutettiin). Pirelliä on turha syyttää siitä että tallit tekivät mitä lystäävät.
 

naukkis

Well-known member
Liittynyt
9.5.2004
Viestit
727
Ei kun nuo camberit pakotettiin FIA:n puolelta, kun tallit käyttivät renkaita Pirellin suositusten vastaisesti. Onhan ne hajoamiset loppuneet nyt kun renkaita käytetään oikein (ja niitä muutettiin). Pirelliä on turha syyttää siitä että tallit tekivät mitä lystäävät.
Miten renkaat sopivat auton alustageometriaan vaikuttaa siihen mitkä on optimaaliset kulmat. Alkukauden renkailla nimenomaan Red Bull käytti suurta negatiivista camber-kulmaa joka aiheutti renkaan hajoamisia, nyt toisenlaisilla renkailla Lotus tarvitsisi vastaavia kulmia mutta ne on kielletty. No säännöt on tietysti kaikille samat mutta aina ne joitakin suosii.....
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Miten renkaat sopivat auton alustageometriaan vaikuttaa siihen mitkä on optimaaliset kulmat. Alkukauden renkailla nimenomaan Red Bull käytti suurta negatiivista camber-kulmaa joka aiheutti renkaan hajoamisia, nyt toisenlaisilla renkailla Lotus tarvitsisi vastaavia kulmia mutta ne on kielletty. No säännöt on tietysti kaikille samat mutta aina ne joitakin suosii.....
Montas rengasta Red Bullilta on hajonnut tänä vuonna?
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Miten renkaat sopivat auton alustageometriaan vaikuttaa siihen mitkä on optimaaliset kulmat. Alkukauden renkailla nimenomaan Red Bull käytti suurta negatiivista camber-kulmaa joka aiheutti renkaan hajoamisia, nyt toisenlaisilla renkailla Lotus tarvitsisi vastaavia kulmia mutta ne on kielletty. No säännöt on tietysti kaikille samat mutta aina ne joitakin suosii.....
Suuria kulmia käytti varmasti kaikki tallit ennen pakotusta. Ja juuri siinä tilanteessa Lotus ja Kimi sai parhaan rengashyödyn suhteessa muihin.
 

naukkis

Well-known member
Liittynyt
9.5.2004
Viestit
727
Suuria kulmia käytti varmasti kaikki tallit ennen pakotusta. Ja juuri siinä tilanteessa Lotus ja Kimi sai parhaan rengashyödyn suhteessa muihin.
Nimenomaan Red Bull ajoi silmiinpistävän suurilla camber-kulmilla ja oli renkaiden hajoamisen ongelma joka toi rajoitukset camber-kulmiin. Ja valittivat tulleista camber-rajoituksista. Lotuksella ei ollut mitään rengasongelmia ennen rengasmuutoksia, nyt on ja camber-kulmissa olisi säätövaraa joka tuskin toisi mitään rengasongelmia esille mutta säännöt kieltävät.....
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Nimenomaan Red Bull ajoi silmiinpistävän suurilla camber-kulmilla ja oli renkaiden hajoamisen ongelma joka toi rajoitukset camber-kulmiin. Ja valittivat tulleista camber-rajoituksista. Lotuksella ei ollut mitään rengasongelmia ennen rengasmuutoksia, nyt on ja camber-kulmissa olisi säätövaraa joka tuskin toisi mitään rengasongelmia esille mutta säännöt kieltävät.....
Monta rengasta on Red Bullilta hajonnut tällä kaudella? Sä intät tota Red Bullin camber paskaa, mutta mikään ei tue sun väitettä. Monta rerngasta?
 

naukkis

Well-known member
Liittynyt
9.5.2004
Viestit
727
Monta rengasta on Red Bullilta hajonnut tällä kaudella? Sä intät tota Red Bullin camber paskaa, mutta mikään ei tue sun väitettä. Monta rerngasta?
Nimenomaan Red bull käytti niin suuria camber-kulmia joista aiheutuneita rengasrikkoja varten camber-kulmia rajoitettiin. Tosin ongelma ei ole pelkästään tältä kaudelta vaan jo aikaisemmilta, rajoituksethan ovat vaihdelleet paljonkin aina pirellin ohjeiden mukaan.

Lotuksella kuitenkaan ei ole tainnut olla suurempia rengasongelmia missään vaiheessa ainakaan rikkoutumisien suhteen, silti muiden säätövirheiden aiheuttamistä sääntörajoituksista pitää kärsiä.....
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Monta rengasta on Red Bullilta hajonnut tällä kaudella? Sä intät tota Red Bullin camber paskaa, mutta mikään ei tue sun väitettä. Monta rerngasta?
Red Bull oli vaatimassa erittäin voimakkaasti, kun rengas sitten muuttui mersun ja rb'n toiveiden mukaan, niintallien voimasuhteet muuttuivat täysin.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Nimenomaan Red bull käytti niin suuria camber-kulmia joista aiheutuneita rengasrikkoja varten camber-kulmia rajoitettiin. Tosin ongelma ei ole pelkästään tältä kaudelta vaan jo aikaisemmilta, rajoituksethan ovat vaihdelleet paljonkin aina pirellin ohjeiden mukaan.

Lotuksella kuitenkaan ei ole tainnut olla suurempia rengasongelmia missään vaiheessa ainakaan rikkoutumisien suhteen, silti muiden säätövirheiden aiheuttamistä sääntörajoituksista pitää kärsiä.....
Nyt jumalauta! Sä sanot Red Bullin käyttäneen isoja camber kulmia,joista rengasrikot aiheutuivat. Monta rengasrikkoa Red Bullilla? Saisko vastauksen?
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Red Bull oli vaatimassa erittäin voimakkaasti, kun rengas sitten muuttui mersun ja rb'n toiveiden mukaan, niintallien voimasuhteet muuttuivat täysin.
Muuttivat kovemmiksi, koska Red Bull autossa on niin paljon downforcea, että vanhat renkaat kuluivat nopeasti. Edelleen ei mitään tekemistä camber kulmien kanssa.
 

naukkis

Well-known member
Liittynyt
9.5.2004
Viestit
727
Nyt jumalauta! Sä sanot Red Bullin käyttäneen isoja camber kulmia,joista rengasrikot aiheutuivat. Monta rengasrikkoa Red Bullilla? Saisko vastauksen?
Siis syy ja seuraus vai? Rengasrikot Pirellin toimesta katsottiin johtuvaksi liiallisista camber-kulmista ja suurimpia camber-kulmia käytti Red Bull, jo monta vuotta putkeen. Jos kaikilla olisi ollut nyt sääntöjen määräämät camber-kulmat käytössä niin oli rengasrikkoja tai ei niin miksi niitä olisi rajoitettu? Auton säätöjen mukaan sopiva camber-kulma ei aiheuta rengasrikkoja, jostain syystä yli mentyjen säätöjen suorilla aiheuttama renkaan paikallinen kuumentuminen on aika erikoinen syy antaa kulmarajoitteita mutta näin toimittiin koska nähtiin että RedBullin säädöillä näin voi käydä.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös