Onhan tuo tälläkin sivulla useaan kertaan esiintynyt. Että sillee...Eiköhän tässä nyt hieman ylianalysoida yhtä lausetta. Onko joku lukenut/kuullut tuon alkuperäisessä muodossaan? Ettei vaan ole tullut matkalle mitään lost in translation -ilmiötä...
Missä? Olen nähnyt vain toimittajan editoimia lausuntoja.Onhan tuo tälläkin sivulla useaan kertaan esiintynyt. Että sillee...
http://cars.uk.msn.com/features/ferraris-chairman-luca-di-montezemolo-on-maintaining-exclusivity-and-how-kimi-räikkönen-will-deliver-f1-success-in-2014-1Missä? Olen nähnyt vain toimittajan editoimia lausuntoja.
Koko pätkä:Although he has made some progress on the issue in recent races, he revealed ahead of the Indian GP that he is being limited in what he can do by the camber and pressure restrictions that Pirelli have imposed on safety grounds.
Ok, tästä siis ongelmat aika-ajoissa johtuvat. Uskon tätä.
Ja vielä (lähes) palkatta :alppu:Loistava tapa palkita kuski, joka nosti tallin taas parrasvaloihin. Vittu.
Ei kun nuo camberit pakotettiin FIA:n puolelta, kun tallit käyttivät renkaita Pirellin suositusten vastaisesti. Onhan ne hajoamiset loppuneet nyt kun renkaita käytetään oikein (ja niitä muutettiin). Pirelliä on turha syyttää siitä että tallit tekivät mitä lystäävät.Ok, tästä siis ongelmat aika-ajoissa johtuvat. Uskon tätä.
Mikä syy pirellillä on puuttua säätöihin, korjaisivat mieluummin renkaansa.
Miten renkaat sopivat auton alustageometriaan vaikuttaa siihen mitkä on optimaaliset kulmat. Alkukauden renkailla nimenomaan Red Bull käytti suurta negatiivista camber-kulmaa joka aiheutti renkaan hajoamisia, nyt toisenlaisilla renkailla Lotus tarvitsisi vastaavia kulmia mutta ne on kielletty. No säännöt on tietysti kaikille samat mutta aina ne joitakin suosii.....Ei kun nuo camberit pakotettiin FIA:n puolelta, kun tallit käyttivät renkaita Pirellin suositusten vastaisesti. Onhan ne hajoamiset loppuneet nyt kun renkaita käytetään oikein (ja niitä muutettiin). Pirelliä on turha syyttää siitä että tallit tekivät mitä lystäävät.
Montas rengasta Red Bullilta on hajonnut tänä vuonna?Miten renkaat sopivat auton alustageometriaan vaikuttaa siihen mitkä on optimaaliset kulmat. Alkukauden renkailla nimenomaan Red Bull käytti suurta negatiivista camber-kulmaa joka aiheutti renkaan hajoamisia, nyt toisenlaisilla renkailla Lotus tarvitsisi vastaavia kulmia mutta ne on kielletty. No säännöt on tietysti kaikille samat mutta aina ne joitakin suosii.....
Suuria kulmia käytti varmasti kaikki tallit ennen pakotusta. Ja juuri siinä tilanteessa Lotus ja Kimi sai parhaan rengashyödyn suhteessa muihin.Miten renkaat sopivat auton alustageometriaan vaikuttaa siihen mitkä on optimaaliset kulmat. Alkukauden renkailla nimenomaan Red Bull käytti suurta negatiivista camber-kulmaa joka aiheutti renkaan hajoamisia, nyt toisenlaisilla renkailla Lotus tarvitsisi vastaavia kulmia mutta ne on kielletty. No säännöt on tietysti kaikille samat mutta aina ne joitakin suosii.....
Nimenomaan Red Bull ajoi silmiinpistävän suurilla camber-kulmilla ja oli renkaiden hajoamisen ongelma joka toi rajoitukset camber-kulmiin. Ja valittivat tulleista camber-rajoituksista. Lotuksella ei ollut mitään rengasongelmia ennen rengasmuutoksia, nyt on ja camber-kulmissa olisi säätövaraa joka tuskin toisi mitään rengasongelmia esille mutta säännöt kieltävät.....Suuria kulmia käytti varmasti kaikki tallit ennen pakotusta. Ja juuri siinä tilanteessa Lotus ja Kimi sai parhaan rengashyödyn suhteessa muihin.
Monta rengasta on Red Bullilta hajonnut tällä kaudella? Sä intät tota Red Bullin camber paskaa, mutta mikään ei tue sun väitettä. Monta rerngasta?Nimenomaan Red Bull ajoi silmiinpistävän suurilla camber-kulmilla ja oli renkaiden hajoamisen ongelma joka toi rajoitukset camber-kulmiin. Ja valittivat tulleista camber-rajoituksista. Lotuksella ei ollut mitään rengasongelmia ennen rengasmuutoksia, nyt on ja camber-kulmissa olisi säätövaraa joka tuskin toisi mitään rengasongelmia esille mutta säännöt kieltävät.....
Nimenomaan Red bull käytti niin suuria camber-kulmia joista aiheutuneita rengasrikkoja varten camber-kulmia rajoitettiin. Tosin ongelma ei ole pelkästään tältä kaudelta vaan jo aikaisemmilta, rajoituksethan ovat vaihdelleet paljonkin aina pirellin ohjeiden mukaan.Monta rengasta on Red Bullilta hajonnut tällä kaudella? Sä intät tota Red Bullin camber paskaa, mutta mikään ei tue sun väitettä. Monta rerngasta?
Red Bull oli vaatimassa erittäin voimakkaasti, kun rengas sitten muuttui mersun ja rb'n toiveiden mukaan, niintallien voimasuhteet muuttuivat täysin.Monta rengasta on Red Bullilta hajonnut tällä kaudella? Sä intät tota Red Bullin camber paskaa, mutta mikään ei tue sun väitettä. Monta rerngasta?
Nyt jumalauta! Sä sanot Red Bullin käyttäneen isoja camber kulmia,joista rengasrikot aiheutuivat. Monta rengasrikkoa Red Bullilla? Saisko vastauksen?Nimenomaan Red bull käytti niin suuria camber-kulmia joista aiheutuneita rengasrikkoja varten camber-kulmia rajoitettiin. Tosin ongelma ei ole pelkästään tältä kaudelta vaan jo aikaisemmilta, rajoituksethan ovat vaihdelleet paljonkin aina pirellin ohjeiden mukaan.
Lotuksella kuitenkaan ei ole tainnut olla suurempia rengasongelmia missään vaiheessa ainakaan rikkoutumisien suhteen, silti muiden säätövirheiden aiheuttamistä sääntörajoituksista pitää kärsiä.....
Muuttivat kovemmiksi, koska Red Bull autossa on niin paljon downforcea, että vanhat renkaat kuluivat nopeasti. Edelleen ei mitään tekemistä camber kulmien kanssa.Red Bull oli vaatimassa erittäin voimakkaasti, kun rengas sitten muuttui mersun ja rb'n toiveiden mukaan, niintallien voimasuhteet muuttuivat täysin.
Siis syy ja seuraus vai? Rengasrikot Pirellin toimesta katsottiin johtuvaksi liiallisista camber-kulmista ja suurimpia camber-kulmia käytti Red Bull, jo monta vuotta putkeen. Jos kaikilla olisi ollut nyt sääntöjen määräämät camber-kulmat käytössä niin oli rengasrikkoja tai ei niin miksi niitä olisi rajoitettu? Auton säätöjen mukaan sopiva camber-kulma ei aiheuta rengasrikkoja, jostain syystä yli mentyjen säätöjen suorilla aiheuttama renkaan paikallinen kuumentuminen on aika erikoinen syy antaa kulmarajoitteita mutta näin toimittiin koska nähtiin että RedBullin säädöillä näin voi käydä.Nyt jumalauta! Sä sanot Red Bullin käyttäneen isoja camber kulmia,joista rengasrikot aiheutuivat. Monta rengasrikkoa Red Bullilla? Saisko vastauksen?