Kaipa ne jotain hätäratkaisuita keksii. Tosin, kiire on koska eka kisa on jo tammikuun lopulla. Melkoisen sopan ovat tuosta ALMS:n ja Grand Amin yhdistymisestä saaneet aikaiseksi. Säännöt on edelleen täysin levällään Daytona Protojen osalta. Ensimmäinen versio saatiin valmiiksi ennen noita testejä, mutta testeistä ei taidettu saada kunnon dataa että ollaanko edes lähellä vai ei
Daytona Protot olivat viime kaudella kai vain niukasti LM-GTE -autoja nopeampia. En ole kierrosaikavertailuita jaksanut tehdä itse, mutta näin olen ymmärtänyt. Viime vuonna Grand Amin toiseksi nopeimmassa luokassa ajoi mm. radikaalisti downgradettuja GT3-autoja. Euro-spekseillä GT3 olisivat olleet liian lähellä "protoja". Nyt DP:itä yritetään ajattaa samassa luokassa LM-P2-autojen kanssa.
P2:n vauhtia ei rajoiteta juurikaan - ainakaan tämän hetkisen suunnitelman mukaan. P2:lle ei voida juurikaan mitään tehdä, kun nuo autot ei voi isosti erota ACO:n muista sarjoista. Lisäksi toisena luokkanna on Proto Challenge, joka on Orecan LM-proto rajoitettuna hieman P2:ia hitaammaksi. Paljon loogisempi olisi ollut yhdistää DP:t tuohon luokkaan, jolloin spec-luokassa olisi ollut kaksi spec-autoa, joita olisi voinut BoPata helpommin. Ilmeisesti Chip Ganassia ja muita DP-tiimejä ei ajatus oikein miellyttänyt, joten ottivat mieluummin todella kalliin ja hankalan päivitysrumban pystyäkseen kisaamaan P2-luokassa kokonaiskilpailuiden voitoista.
Proto-sopan perässä nopeampana GT-luokkana on suoraan ALMS:n GTE.
Hitaampana on sitten GT Daytona -luokka, joka on noita Grand Amin sekasikijöitä - mm. niitä rajoitettuja GT3:ia ja putkirunkoisia GT-siluetteja yms.
Tämä sarja kuulosti julkistushetkellä ihan mielenkiintoiselta... Kabinettipeli lienee melkoista seurattavaa vaikkei ajettaisi ollenkaan :alppu: