WRC Rallye Monte Carlo

Eemeli82

Well-known member
Liittynyt
13.6.2011
Viestit
727
Loebin ylivoima!!! Onko muut oikeasti hitaita vai mikä on? jaaha..ilmeisesti aikasekoiluja, onko luotettavia tuloksia ek4 jälkeen missään?
http://www.ewrc-results.com/results.php?e=5887&s=32514&t=Rallye-Monte-Carlo-2013
Nuo taitaa olla oikein. WRC.com näyttää vieläkin mitä sattuu, koska kolmosen ajat ovat siellä viturallaan.
Joten kyllä se nyt oikeasti on niin, että Löppönen vie ja muut vikisee. Tosin mitäpä sitä muuta olis voinut odottaakaan, johan se on vuosia ollut sama meininki, joten mihimpä se siitä nyt olisi yhtäkkiä muuttunut.
 

Googol

Well-known member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
1007
http://www.ewrc-results.com/results.php?e=5887&s=32514&t=Rallye-Monte-Carlo-2013
Nuo taitaa olla oikein. WRC.com näyttää vieläkin mitä sattuu, koska kolmosen ajat ovat siellä viturallaan.
Joten kyllä se nyt oikeasti on niin, että Löppönen vie ja muut vikisee. Tosin mitäpä sitä muuta olis voinut odottaakaan, johan se on vuosia ollut sama meininki, joten mihimpä se siitä nyt olisi yhtäkkiä muuttunut.
Ei tuollakaan kolmosen ajat ihan kohdallaan ole. Latvalalla mm. on liian hidas aika splitteihin verrattuna.
 

Eemeli82

Well-known member
Liittynyt
13.6.2011
Viestit
727
Ei tuollakaan kolmosen ajat ihan kohdallaan ole. Latvalalla mm. on liian hidas aika splitteihin verrattuna.
Niin, JM:n kohdalla lienee varsinkin mahdollista, että siellä viimeisellä splitillä on jotain ohjelmaa ollut. Ei siellä sitä eroa nyt ole Loebiin tullut kun 15s lisää. Tosin Hirvonen on jäänyt melkein puol minuuttia.
Mutta noihin WRC.com splitteihin ei kyllä kannata täysin luottaa, vaikkakin tuohon viimeiseen väliaikapisteeseen näyttäisi olevan jotakuinkin järkeviä nuo ajat.
Joo, mutta se oli nelosella eikä kolmosella ainakin tuon maikkarin jutun mukaan.
 
Viimeksi muokattu:

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Eikö aikoja voi mitätöidä jos on ongelmia.
 

Eemeli82

Well-known member
Liittynyt
13.6.2011
Viestit
727
Eikö aikoja voi mitätöidä jos on ongelmia.
Voi, mutta nyt on näköjään saatu oikeatkin ajat kaivettua viimein esille. Eli tuskin on mitään tarvetta mitätöinnille.
Se, että netissä on vääriä aikoja, ei vielä tarkoita sitä, etteikö oikeita aikoja olisi saatu lainkaan.
En tunne tuota ajanottojärjestelmään kovin hyvin, mutta olen aika varma, että ei se yhden ainoan tiedon varassa ole. Teettänee vaan varmaan vähän lisätöitä kun kaikki ei toimikaan kuten pitäisi.
 
Viimeksi muokattu:

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Jos Loeb olisi oikeasti jättiegoinen kusipää, niin hän olisi varmasti rallimaailman vihatuin hemmo. Mutta kun näyttää siltä, että hän on rauhallinen, järkevä ja sympaattinen moottoriurheilija henkeen ja vereen, niin vaikea on kaivaa syvää vihaa häntä kohtaan. Tai jotkut kyllä näköjään voi.

Ja berra tuli sitten tälle puolelle räkyttämään suomalaisille, mopopuolella tyyppi on muutaman vuoden kehottanut Mika Kalliota lopettamaan kun hän on niin huono.

Ralli on vasta alussa, pahimmat pätkät taitaa olla edessä päin.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Erot yllättävän kovia kärjessä. Tosin olosuhteet voivat vielä muuttaa tilannetta huomattavasti.

Ralli on vasta alkanut.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4391
Videosta näkee miks Loeb on nopee. Se ei vetele noita idiootti sladeja Ken Blok tyyliin ja tuhoa renkaitaan. esim Latvalalle ei meinaa tie riittää, hidasta ja renkaita tuhoavaa ajoa.
Fordi ja Volkswagen yliohjaa paljon, sitikka on erittäin tasapainoinen ja menee kuin kiskoilla liukkaudesta huolimatta. Mikolle tämä ei selvästikkään sovi, ei ole sinut vieläkään auton kanssa. JM kertoi että ovat säätäneet autoa Fordin suuntaan ja alussa auto aliohjasi erittäin paljon. Kuski voi toki säätää auton haluamakseen mutta ominaispiirre on ja pysyy. Fordia ajetaan keula edellä, en tiedä johtuuko tämä siitä että auto aliohjaisi mutkan keskivaiheilla ja tästä syystä auto joudutaan heittämään ja vastaohjauksella auto pidetään ideaalilinjalla. Fiestassa on keskitytty keulan herkkyyteen (Focus oli hemmetin kömpelö hitaissa mutkissa mutta erittäin vakaa nopealla tiellä kuten Jyväskykä) joka on hyvä asia asfaltilla, syheröllä ja suunnanmuutoksissa mutta herkkyyttä näyttää olevan liikaakin näihin olosuhteisiin ja perä ei pysy kyydissä mukana.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Melko keinotekoista jännitys WRC:ssä tällä kaudella; Hirvonen ajaa todennäköiseksi mestariksi vain siksi, että Loeb sen "suosiolla antaa hänelle" jättämällä ralleja väliin. :thumbfh:
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Melko keinotekoista jännitys WRC:ssä tällä kaudella; Hirvonen ajaa todennäköiseksi mestariksi vain siksi, että Loeb sen "suosiolla antaa hänelle" jättämällä ralleja väliin. :thumbfh:
Ogier tulee esittämään tähän eriävän mielipiteensä.

..

Kelien puolesta ralli on vasta ravisteltu käyntiin:

News from the the weather guys at VW. The three day forecast for Sospel/Turini suggests up to 50cm of snow on Saturday! Classic Monte Fever!
https://twitter.com/voiceofrally/status/291623322112892928
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11233
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Uutispimennossa vietetyn päivän jälkeen MaxMaikkarin raportti kertoi kohtuullisen paljon, etenkin rengasruletista.
Yleiskisa näyttää ratkenneelta jo nyt, mutta WRC2:ssa ja etenkin etuvetoisissa on täys taistelu päällä.
Burzet'n varresta kaverien raportti kertoi, että osa väliteistä on niin lumen ja jään tukkimia (ei talvikunnossapitoa) että joutuivat tyytymään heikompiin katselupaikkoihin kuin viime vuonna.

Kelien puolesta ralli on vasta ravisteltu käyntiin:
Ja toivottavasti on näin!!
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Olihan Unkarin GP:n 2009 aika-ajoissakin ajanotossa sekoilua.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3401
Sijainti
Lahti
Jos Loeb olisi oikeasti jättiegoinen kusipää, niin hän olisi varmasti rallimaailman vihatuin hemmo. Mutta kun näyttää siltä, että hän on rauhallinen, järkevä ja sympaattinen moottoriurheilija henkeen ja vereen, niin vaikea on kaivaa syvää vihaa häntä kohtaan. Tai jotkut kyllä näköjään voi.

Ja berra tuli sitten tälle puolelle räkyttämään suomalaisille, mopopuolella tyyppi on muutaman vuoden kehottanut Mika Kalliota lopettamaan kun hän on niin huono.

Ralli on vasta alussa, pahimmat pätkät taitaa olla edessä päin.
Aivan samaa mieltä kanssasi. Loeb on harvinaisen lunki heppu. Hirvosen dissaaminen on myös aika merkillinen ilmiö. Kaverilla on vino pino MM-mitaleita kotihyllyllä ja on taas, jälleen kerran, ihan siellä kärkipäässä. Vaarivainaallani oli tapana sanoa: "Ei se oo niiin heleppoo, pojat!". Siksipä nostan hiihtopipoani sangen säyseästi:)
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Siellä oli ihan pätevän oloinen toimittaja maikkarin ralli puuhissa. Hyvä näin. :thumbup:
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Takaisin tulevaisuuteen 4.

World Rally teams furious over timing issue

World Rally Championship manufacturers have reacted angrily to the timing and tracking issues that caused major confusion on day one of the Monte Carlo season-opener.

Spanish firm Sistemas Integrales de Telecomunicacion (SIT) replaced the WRC's long-standing timing and tracking provider Stage One Technology for this year, but immediately hit problems.

There were no split times on any of Wednesday's four stages, and incorrect results were listed for the afternoon - when Thierry Neuville was shown as the rally leader instead of Sebastien Loeb in a jumbled top 10.

Volkswagen Motorsport team principal Jost Capito said: "It's completely unacceptable what we have seen today.

"The FIA expects the manufacturers and the teams to be properly prepared and they are charging a high entry fee. The least you can expect is the proper timing.

"And it's not just the timing, it's security too. The FIA is pushing so much on safety, I don't know how they can run stages where the safety system is not working, where it shows up on the screen that there is an emergency, yet the car is moving. If there is a real emergency, then what will happen?

Volkswagen WRC team"I think this is completely irresponsible."

Capito's feelings were echoed at Citroen, where boss Yves Matton admitted the eight-time world champion manufacturer had been forced to liaise with rival teams to construct an unofficial leaderboard.

Rally leader Loeb was reported by the SIT system to have stopped on SS1, a situation that led to GPS sensors being disabled from the leading DS3 WRC.

"It's impossible to work like this," said Matton.

Sebastien Ogier's co-driver Julien Ingrassia was similarly frustrated.

"There are simple things where we don't need a revolution," he said. "It seems the big improvement in the timing and tracking for this year is that we don't have any big clocks at the start of the stage!

"We are supposed to be going forward, but sometimes we are going back to the past."

Event organiser the Automobile Club de Monaco declined to comment on the situation, underlining that the agreement is between the FIA and SIT - both of whom said the problems were being investigated.

WRC Monte Carlo 2013SIT's Pedro Cieza said: "We are studying with the FIA, there have been cumulative problems and we are studying everything."

FIA rally director Jarmo Mahonen added: "We need to establish what happened today. Once we have all that information, we will be in a position to comment."

The event started badly with SIT's repeater plane reportedly unable to fly on Tuesday due to the bad weather conditions, a situation one team source pointed out had only happened once in 10 years with Stage One.

"Stage One would not have based the plane where SIT did, it was crazy, but that's what happens when you deal with a company without the level of experience," said the source.

One of the teams' primary concerns is that Wednesday was considered to be the easiest of the legs, running two loops of two stages close to the service park. From Thursday the rally moves further away and further into the mountains.
 
Ylös