Jos koko Neste Rally/MM-rallisirkus on näin sääntöihin ja kaikenmaailman tiimien toivomuksiin tiukasti sidottu, niin eipä kannata sitten minkäänlaista kehitystä koko kisalta enää koskaan odottaakaan. Surkeassa jamassa on asiat. Oliskohan tää taas tätä suomalaista luonteenlaatua. Nöyristellään ja mielistellään ja tehdään kaikki niinkuin tiimipäälliköt, VIP-asiakkaat ym. "eliitti" haluaa. Kyllä sitä vaan Montessakin ajetaan MM-tasolla, vaikka sen kisan järjestäjäthän on tunnetusti tehnyt aika omavaltaisia ja itsekkäitä päätöksiä kisaansa koskien. Joskus niiltä VIP-asiakkailtakin rahat loppuu, eikä näy kohta niitäkään reitillä. Mitäs sitten tehdään?
2014 vuoden Neste rallyyn seuraavat muutokset kehiin:
1. Etähuoltoja maksimimäärä, huoltoalueena kurainen pelto 9-tien varressa. Ne huikeat Paviljongin puitteet ja tiimien ilmastoidut motorhomet saa jättää kotiin. Sinne vaan Wilsonit, Capitot ja Mattonit konttaamaan mekaanikkojen kanssa aitoon suomalaiseen kuraliejuun
Loppuu ne "Tiimit ei missään tapauksessa halua etähuoltoja"- puheet! Siinä niitä kustannuksia parhaiten säästetään.
2. Pätkiä 50! :ahem:Tampereen lenkki mukana, samoin Päijänteen itälenkki ja muut vanhat perinteiset maisemat. Lahti kierretään kaukaa. Ainakin Jokimaan pätkä. Kahteen kertaan ajettavat pätkät pois.
3. Yleisölle mahdollisuus valita mieleisensä katselupaikat. Vain oikeasti vaaralliset katselupaikat kielletään. Rallipassin hinta pudotetaan 40 euroon. :eek!:
4.Vauhdin maailma tekee virallisen katsojaoppaan, eikä Tuulilasi. Kas kun ei saman tien Avotakka tai Seiska.
5. VIP-kylät pystytetään Helsinkiin. Sieltä voivat rauhassa katsella isolta screeniltä rallia sisätiloissa ja kaikki oheispalvelut on lähellä. Ei tarvitse lähteä mihinkään Lahteen asti suotta.