Neste Oil Rally Finland 2013

Raceway

Ratamestari
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
877
Sijainti
Ruutulipulla
Pääseekö tuonne oikein palkollisena hommiin?

Ja minä olen aina hölmönä tehnyt hommia seuralle ~50e per päivä. Urheiluseura saa rahat.

Tekijöistä todellakin on pulaa noilla tilityksillä, varsinkin jos tekijä ei itse saa suoraan mitään.
Näyttää näköjään pääsevän, tuskinpa tuo likka ihan vaan lämpimikseen puhui hellekelissä..

Täytyyhän sitä lakisääteiset pitää. 5 tuntia kun kekkuloi metsässä humalaisia paimentamassa, niin voi vitutuskäyrä hieman nousta jollei edes kahvia saa tuon jälkeen. Kun pitäisi vielä toiset 5 tuntia jaksaa päälle.

Eikä järkkäreissä muita päälliköitä ole kuin jaksopäälliköt (oranssit liivit). Yksi jaksopäällikkö n. kahta ek kilometriä kohden.
Tottakai pitää lakisääteiset tauot pitää! Varsinkin jos toiset saa työstään, eli pääosaltaan kännisten örveltäjien paimentamisesta jonkinlaista nimellistä "palkkaa" ja toiset on kökällä seuralle hommissa. Huvitti vaan tuo tilanne osaltaan, kun nuori hento tyttö yritti yksinään pitää pätkän varressa järjestystä yleisöjoukolle ja samaan aikaan isot liivikarjut ryysti kahvia 50-100m päässä kioskiteltalla. Kyllähän lopulta järjestys tielle tuli rallikatsojien suosiollisella avustuksella.

Ounin lähdössä oli ainakin "Chief" liivit päällä jollain tyypillä.
 
Viimeksi muokattu:

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
.
Perinteisesti urheiluseurat ovat onnistuneet järjestämään tapahtumat talkootyövoimalla, pientä korvausta vastaan. Viime vuosina työntekijöitä on kuitenkin jouduttu ostamaan myös kovalla rahalla.

Tänä vuonna Ouninpohjan erikoiskokeen henkilökunnasta puuttui kaksi päivää ennen rallin alkamista vielä 100 järjestyksenvalvojaa.

- Jouduimme hankkimaan nopeasti ammattimaisia järjestyksenvalvojia reitin varrelle. He ovat tietenkin kalliimpia kuin paikkakunnan oma väki, joten talkoolaisten puute söi erikoiskokeen tuottoa, summaa EK-päällikkö Harri Ahola autourheilukerho Jämsän äijistä.

http://yle.fi/uutiset/korvaako_riihikuiva_rallien_talkoohengen/6765080
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Lisää vauhtia ja 2-3 kertaa enemmän tehoja hetitännenyt!
WRC Rally Finland 2013 | Max Attack (hyzym @ youtube)

Neuvillen Fiestan räpätyksestä Ruuhen hypyissä tulee mieleen Delta-vainaan papatukset, mutta täähän ei ollutkaan Estoril-ketju eli ei mitään.
Juuri aioin itse samaisen videon tänne postata. Tuon jälkeen turha tulla sanomaan, että nykyautoilla ei saa näyttävää ajoa aikaiseksi.
 

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
1376
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
Lisää vauhtia ja 2-3 kertaa enemmän tehoja hetitännenyt!
WRC Rally Finland 2013 | Max Attack (hyzym @ youtube)

Neuvillen Fiestan räpätyksestä Ruuhen hypyissä tulee mieleen Delta-vainaan papatukset, mutta täähän ei ollutkaan Estoril-ketju eli ei mitään.
:alppu:

Kansa vaatii enemmän kaasun pumppaamista ja hallitsemattomia peräkorkeita millon mistäkii melkein rytkystä, ihan kun sillon ennenwanhaan! ;)
 

super_1600

Well-known member
Liittynyt
22.8.2005
Viestit
362
Tuon jälkeen turha tulla sanomaan, että nykyautoilla ei saa näyttävää ajoa aikaiseksi.
KUKAAN EI OLE SANONUT ETTÄ AUTOT EI MENISI KOVAA JA VÄLILLA JOPA NÄYTTÄVÄSTIKKIN, mutta missä on ne äänet? Ja noissa autoissa pystyy vetämään joka mutkan ulostulon kaasupohjassa,, kunnon autoilla ei pysty
 

SaabV4

Well-known member
Liittynyt
15.9.2009
Viestit
68
KUKAAN EI OLE SANONUT ETTÄ AUTOT EI MENISI KOVAA JA VÄLILLA JOPA NÄYTTÄVÄSTIKKIN, mutta missä on ne äänet? Ja noissa autoissa pystyy vetämään joka mutkan ulostulon kaasupohjassa,, kunnon autoilla ei pysty
Tossa toisessa toikissa kerroit että olit menossa Jyväskylän rallia ekaa kertaa katsomaan...niin mistä tiedät miten ne aikoinaan ääntä pitivät...autot nimittäin!!!
Tietenkin on mahdollista, että olet ollut ulkomailla asti katsomassa b-ryhmän autoja joskus 80-luvulla...
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
KUKAAN EI OLE SANONUT ETTÄ AUTOT EI MENISI KOVAA JA VÄLILLA JOPA NÄYTTÄVÄSTIKKIN
Ei vai?

Missä äänet? Missä teho? Nykyiset autot ovat kaukana viihdyttävästä. Jotenkin tyhmää maksaa riihikuivaa rahaa siviiliautojen näkemisestä metsätiellä. Autot hädintuskin jaksaa lyödä tyhjää soralla :)
Ja noissa autoissa pystyy vetämään joka mutkan ulostulon kaasupohjassa, kunnon autoilla ei pysty
Mikä on mielestäsi kunnon auto? Omasta mielestäni kunnon autolla juuri pystyy ajamaan mutkat kovaa.
 

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
Mikä on mielestäsi kunnon auto? Omasta mielestäni kunnon autolla juuri pystyy ajamaan mutkat kovaa.
Sanoisin, että kilpa-autoilun perusperiaate on ajaa mutkien ulostulot kaasu pohjassa. Jos joutuu nostamaan, niin sitten kuski on tehnyt virheen. Tolleen niillä vormuloillakin ajetaan.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3609
Sijainti
JKL
Kilpa-auton määritelmä:

Kovat äänet ja vaikea ajaa.
 

super_1600

Well-known member
Liittynyt
22.8.2005
Viestit
362
Kilpa-auton määritelmä:

Kovat äänet ja vaikea ajaa.
Kuinka moni tulee muistelemaan tämän vuoden mm-rallia kaiholla? Faija kertoo tarinoita autoista jotka sai ihokarvat nousemaan pystyyn.. Viime viikonloppuna sitä ei tapahtunut kertaakaan.... Jos autolla pystyy ajamaan lähes koko pätkän kaasu pohjassa niin silloin on jotain pielessä

Group B Monsters in Finland - with pure engine sounds (youtube) Nykyiset autot ovat pyhäinhäväistys näihin verrattuna.
 

SaabV4

Well-known member
Liittynyt
15.9.2009
Viestit
68
Kuinka moni tulee muistelemaan tämän vuoden mm-rallia kaiholla? Faija kertoo tarinoita autoista jotka sai ihokarvat nousemaan pystyyn.. Viime viikonloppuna sitä ei tapahtunut kertaakaan.... Jos autolla pystyy ajamaan lähes koko pätkän kaasu pohjassa niin silloin on jotain pielessä

Group B Monsters in Finland - with pure engine sounds (youtube) Nykyiset autot ovat pyhäinhäväistys näihin verrattuna.
Paljonko sulla on ikää? Entä isälläsi?
Huomasitko ymmärsin sanan faija :)
 

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
Kuinka moni tulee muistelemaan tämän vuoden mm-rallia kaiholla? Faija kertoo tarinoita autoista jotka sai ihokarvat nousemaan pystyyn.. Viime viikonloppuna sitä ei tapahtunut kertaakaan.... Jos autolla pystyy ajamaan lähes koko pätkän kaasu pohjassa niin silloin on jotain pielessä

Group B Monsters in Finland - with pure engine sounds (youtube) Nykyiset autot ovat pyhäinhäväistys näihin verrattuna.
Tuo Audi Quatro oli kyllä AUTO. Pintakaasulla hieman pumppailtiin. Ei ole kyllä paluuta.:dunno:

Ei sillä etteikö nyky WRC ole näyttäviä, mutta menevät kuin junat eteenpäin. Kunnon vastaheitto sladit puuttuu.
 
Viimeksi muokattu:

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
1376
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
Kuinka moni tulee muistelemaan tämän vuoden mm-rallia kaiholla?
...
Nykyiset autot ovat pyhäinhäväistys näihin verrattuna.
Kyllähän ysäridanceakin muistellaan jo kaiholla.. Ja B-ryhmäläiset tehtiin voittamaan, niin tehdään nykyiset WRC-kipotkin. Se, jos mikä on pyhää. Riippumatta siitä mitä täällä erilaiset youtube-B-ryhmä-fanit, pelkät trollit ja muut vanhoja muistelevat väittää.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Tuo Audi Quatro oli kyllä AUTO. Pintakaasulla hieman pumppailtiin. Ei ole kyllä paluuta.:dunno:

Ei sillä etteikö nyky WRC ole näyttäviä, mutta menevät kuin junat eteenpäin. Kunnon vastaheitto sladit puuttuu.
Jos haluat nähdä kunnon kahvaedellä ajamista sinun kannattaa mennä katsomaan driftingiä, koska driftingissä pyritään ajamaan nimenomaan kahvaedellä.

Rallissa taas on tarkoitus ajaa EK:t mahdollisimman nopeasti ja kahvaedellä ajaminen hidastaa liikaa vauhtia mutkissa, joten ralli on väärä laji niille jotka haluavat nähdä kahvaedellä ajamista.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kilpa-auton määritelmä:

Kovat äänet ja vaikea ajaa.
Kovat äänet ei käy, kun naapurusto valittaa (pätee toki enemmän ratakilpa-autoihin) ja kai valtiovallallakin jotkin melurajat on, ettei itsesuojeluvaistottomat vaurioita kuuloaan.

Vaikeasti ajettava taas nykyään tarkoittaa pelkästään huonosti suunniteltua. Autot yritetään tietysti tehdä mahdollisimman helpoiksi ajaa, jotta ajosuoritus ei kärsi auton takia liikaa. Säännöillä toki voidaan asiaa vaikeuttaa (kunhan turvallisuudesta ei liikaa tingitä), mutta tavoite insinööreillä on nimenomaan hankkiutua vaikeasta ajettavuudesta eroon.
 
Ylös