Neste Oil Rally Finland 2013

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
Jos haluat nähdä kunnon kahvaedellä ajamista sinun kannattaa mennä katsomaan driftingiä, koska driftingissä pyritään ajamaan nimenomaan kahvaedellä.

Rallissa taas on tarkoitus ajaa EK:t mahdollisimman nopeasti ja kahvaedellä ajaminen hidastaa liikaa vauhtia mutkissa, joten ralli on väärä laji niille jotka haluavat nähdä kahvaedellä ajamista.
Ehkä pitäisi alkaa jakamaan tyylipisteitä myös.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Kun noita tämän vuoden ja 80-luvun youtube videoita vertaa, niin kyllä nykyisten meno omaa silmään näyttää paljon upeammalta. B-ryhmäläiset näytää vain hitailta äänekkäilta elfanteilta verrattuna nykyisiin ketterästi ja tarkasti kulkeviin gepardeihin. Ei nykykyään puutu muu kuin kilpailu.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Tuo Audi Quatro oli kyllä AUTO. Pintakaasulla hieman pumppailtiin. Ei ole kyllä paluuta.:dunno:

Ei sillä etteikö nyky WRC ole näyttäviä, mutta menevät kuin junat eteenpäin. Kunnon vastaheitto sladit puuttuu.
Evo-Quattro on paitsi äänekäs ja ripeä, niin myös näyttää istuvan (siipien ansiosta) tiessä varsin hyvin ja jos vaikka vähän kovaa tuleekin hyppyrille, niin lentää ja laskeutuu nätisti - vs. Lantsan ja Pösön peräkorkeat pomputtimet.
 

Legoma brasiko

\ ¨o¨ /
Liittynyt
16.7.2013
Viestit
203
Kuinka moni tulee muistelemaan tämän vuoden mm-rallia kaiholla? Faija kertoo tarinoita autoista jotka sai ihokarvat nousemaan pystyyn.. Viime viikonloppuna sitä ei tapahtunut kertaakaan.... Jos autolla pystyy ajamaan lähes koko pätkän kaasu pohjassa niin silloin on jotain pielessä

Group B Monsters in Finland - with pure engine sounds (youtube) Nykyiset autot ovat pyhäinhäväistys näihin verrattuna.
Vanhempia autojahan voi mennä katsomaan ympäri vuoden eri ralleihin.
https://www.youtube.com/watch?v=Rx9lfyX47E4
F-cup Mäntsälä.
Aamun 30 asteen pakkanen meinasi hyydyttää kameran, mutta vielä kesti.
Jäisi kyllä jo lähtemättä itsellä.:eek:
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
KUKAAN EI OLE SANONUT ETTÄ AUTOT EI MENISI KOVAA JA VÄLILLA JOPA NÄYTTÄVÄSTIKKIN, mutta missä on ne äänet? Ja noissa autoissa pystyy vetämään joka mutkan ulostulon kaasupohjassa,, kunnon autoilla ei pysty
Minusta äänetkin on sopivalla tasolla. WRC-boxerin menevä desibeliaukko mm-sarjassa kyllä on. Itse olen syntynyt A-ryhmän aikana, joten B-ryhmäläisistä en ole kuullut kuin hurjia tarinoita; Audi S1 kuulosti lähes samalta, kuin aivan korvien editse lentävä MIG lentonäytöksessä.

Noita 5-pyttysiä, monisataahevosvoimaisia, turbo-koneita pääsee kyllä nykypäivänäkin kuulemaan ja samalla näkemään sitä kahvaedellä ajoa.
 

Legoma brasiko

\ ¨o¨ /
Liittynyt
16.7.2013
Viestit
203
Minusta äänetkin on sopivalla tasolla. WRC-boxerin menevä desibeliaukko mm-sarjassa kyllä on. Itse olen syntynyt A-ryhmän aikana, joten B-ryhmäläisistä en ole kuullut kuin hurjia tarinoita; Audi S1 kuulosti lähes samalta, kuin aivan korvien editse lentävä MIG lentonäytöksessä.

Noita 5-pyttysiä, monisataahevosvoimaisia, turbo-koneita pääsee kyllä nykypäivänäkin kuulemaan ja samalla näkemään sitä kahvaedellä ajoa.
Voisivat järkätä b-ryhmäläisten näytösajon vaikka Harjulle tai Laajavuoreen perjantai/lauantai-illaksi jotta näkis keiltä jäänyt väliin. :idea:

Plus kuskata samaiseen Loebin pikespeak-auton.
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Hienoihin ääniodotuksiinkin yleisö voisi pettyä helposti tai jäädä väärään käsitykseen, koska syystä ja toisesta nykysuoritukset samoilla kalustoilla jää aina autenttisista tehdasspecsin äänistä. Tätä on huomannut myös Kitcarien kohdalla, joissa tehdasspecsien kitcarit kirkuvat aivan erilailla, kun saman luokan autot myöhempinä vuosina. Kyllä, eroa on varmaan kuskissa, moottorissa ja vaikka missä. Näytösajot on silti hyvää viihdettä, vaikkeivät aitoa korvaakkaan.
 

Legoma brasiko

\ ¨o¨ /
Liittynyt
16.7.2013
Viestit
203
Hienoihin ääniodotuksiinkin yleisö voisi pettyä helposti tai jäädä väärään käsitykseen, koska syystä ja toisesta nykysuoritukset samoilla kalustoilla jää aina autenttisista tehdasspecsin äänistä. Tätä on huomannut myös Kitcarien kohdalla, joissa tehdasspecsien kitcarit kirkuvat aivan erilailla, kun saman luokan autot myöhempinä vuosina. Kyllä, eroa on varmaan kuskissa, moottorissa ja vaikka missä. Näytösajot on silti hyvää viihdettä, vaikkeivät aitoa korvaakkaan.
:idea:
Muutama rallilada neuvostoliiton ajalta matkaan myös joittenka katoille julmettu kaiutin joka tuottaa "autenttista" ääntä enempi kuin tarpees? (Idea siitä kun ovat kertoneet että nykyautoihin laittavat stereoihin niitä jotain ääntä pitäviä vaihtoehtoja, se nyt on naurattanut että ei ne voi olla tosissaan mutta toihan ois paljon parempi kun kuulus ulkosalle eikä sisälle.)
Mikseivät voisi myös yhtä tai kahta Formulaa tuoda näytösajoa ajamaan kadulle rallien aikaan, josko siinä riittäs ääntä.
 

tenutappi

Well-known member
Liittynyt
25.4.2002
Viestit
598
Sijainti
Jämijärven Snägäri
Jos oikeesti haluu nähdä mitä tapahtuu ku äänistä ja ajettavuudesta ei juurikaan välitetä vaan ainoa mikä merkkaa on moottoriteho ni Euroopas ajetaan harva se vkl noita hillclimbejä.

http://www.youtube.com/watch?v=d54y6JV5U_Y

http://www.youtube.com/watch?v=cTM2uHsM-fk

Noista voi sitten alkaa valita ketä fanittaa. Herrat Plasa ja Regal ei enää vaan vedä noissa geimeissä.

Lennot läheiseen kaupunkiin, majotus, ruoka ja kurtisaanit päälle ni eipä juuri heitä sit hinta jostai taka-Näkkäläjärven korsusta josta on 80km matkaa lähimmälle NORF-pätkälle
 

Legoma brasiko

\ ¨o¨ /
Liittynyt
16.7.2013
Viestit
203
Jos oikeesti haluu nähdä mitä tapahtuu ku äänistä ja ajettavuudesta ei juurikaan välitetä vaan ainoa mikä merkkaa on moottoriteho ni Euroopas ajetaan harva se vkl noita hillclimbejä.

http://www.youtube.com/watch?v=d54y6JV5U_Y

http://www.youtube.com/watch?v=cTM2uHsM-fk

Noista voi sitten alkaa valita ketä fanittaa. Herrat Plasa ja Regal ei enää vaan vedä noissa geimeissä.

Lennot läheiseen kaupunkiin, majotus, ruoka ja kurtisaanit päälle ni eipä juuri heitä sit hinta jostai taka-Näkkäläjärven korsusta josta on 80km matkaa lähimmälle NORF-pätkälle
Niin tiedä sitten ketä kaikkia oli jotka eniten piti äänistä, vaan oisiko ne kurtisaanit vanhoi tätei joillekin. Ei sillä etteikö itselle olisi tätöset nuorena kelvanneet.
Ehkä parasta ja hauskinta olisi tavalla tai toisella päästä itse osallistumaan.
Turun Sanomien luetuin uutinen:
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/521022/Mopoautojen+kiihdytyskisa+kutistui+kahden+kaupaksi
Uusikaupunkilaisiin mopoautoilijoihin iski lauantaina ujous. Ensimmäistä kertaa järjestetty Hauki Race 2013 -kiihdytyskilpailu käytiin ainoiden osallistujien, 17-vuotiaiden Ville Arvosen ja Max Lovénin kesken.

– Ei keksitty muutakaan tekemistä aurinkoisena lauantai-päivänä, Arvonen totesi tyynesti kilpailuareenalla.

Katsojia kaverusten mittelölle löytyi kymmenittäin. Autotehtaan radalla ajetun kiihdytyskilpailun lisäksi testattiin kilpa-autojen poppikoneet ja tuunaus. 70 metrin kiihdytyksessä Max Lovén voitti kilpakumppaninsa sekunnilla.
Esim. tollaseen sillä mopoautolla? Ensin vaihtaa moottorin vähäsen isommaksi:ahem:, vaikka sitten bosshossista semmonen, niinkun ennen oli lapsosilla tapana vaihdella vanhoihin autoihinsa, sitten voittaa.
 

Lubo

Member
Liittynyt
25.6.2009
Viestit
19
Sijainti
Hyvinkää
Onkos kellää tiedos missä päin mökkiperää Dahlström kaatoi?
tai leustu2:lla Della Casa?
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Jos oikeesti haluu nähdä mitä tapahtuu ku äänistä ja ajettavuudesta ei juurikaan välitetä vaan ainoa mikä merkkaa on moottoriteho ni Euroopas ajetaan harva se vkl noita hillclimbejä.
Äänissä ei ole valittamista.

Ja eiköhän tuolla ajo-ominaisuuksillakin jotain arvoa ole. Näkeehän sen jo autojen ajokäytöksestäkin.
 

fvs

New member
Liittynyt
31.7.2001
Viestit
3
Kinnunen ja Vuorisalo ajoivat molemmat loistavasti. Varsinkin Jaron jotkin pätkäajat oli suorastaan uskomattomia. JWRC taas joutui ajamaan Hankookin renkaalla joka ainakin Ambergin mukaan oli aika paska pyörä verrattuna Misukkaan ja Pirelliin. Se että onko kenestäkään tulevaisuudessa maailmalle onkin sitten toinen juttu.
Näistä melkein Vuorisalo taitaa olla lupaavin. Kinnusella jo jonkin verran ikää sekä kuulopuheitten mukaan valitettavasti budgetti on aika tiukilla.
Ambergin tulokset perustuvat lähes yksinomaan varmaan maalipääsyyn eikä huippuvauhtiin...
Ja renkaista taas niin tosiaankin Hankookit ovat toistaiseksi olleet Misukoita heikompia, Pirellit taas eivät ikinä ole olleet Misukan tasoisia paitsi hinnaltaan... Esim Kumhot taitavat tänä päivänä olla Pirellejä nopemmat
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3609
Sijainti
JKL
Ja renkaista taas niin tosiaankin Hankookit ovat toistaiseksi olleet Misukoita heikompia, Pirellit taas eivät ikinä ole olleet Misukan tasoisia paitsi hinnaltaan... Esim Kumhot taitavat tänä päivänä olla Pirellejä nopemmat
Juu Kumho on normi SM-ralleissa ihan ok ja nopeakin pyörä mutta noin muuten rungoltaan ilmeisesti ei ihan vielä Pirellin ja Misukan tasolla. Hinta/laatu suhde kyllä kohdallaan. Esim. Salo totesi ennen rallia että nuo kaksi on pyöränä aika lähellä toisiaan ja muut sitten aika selvästi vielä perässä. Ja taas noita Misukan ja Pirellin pyöriä ei voi verrata MM-sarjassa käytettävään Misukkaan joka painaa 6kg enemmän kuin tämä Suomessa myynnissä oleva malli. Rallissa meillä meni rikki neljä rengasta ja kaikki siitä renkaan sivusta. Kaikki hajonneet oli uusia Pirellejä ja Misukoita. Hankookista Amberg totesi että jarrutuspito aika olematon ja pyörä lukkiutuu helposti ja siten hankala ajettava-> keulaa ei saa pidettyä urassa helposti vaan se karkailee jarrutuksissa...
 

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
Näistä melkein Vuorisalo taitaa olla lupaavin. Kinnusella jo jonkin verran ikää sekä kuulopuheitten mukaan valitettavasti budgetti on aika tiukilla.
Ambergin tulokset perustuvat lähes yksinomaan varmaan maalipääsyyn eikä huippuvauhtiin...
Ja renkaista taas niin tosiaankin Hankookit ovat toistaiseksi olleet Misukoita heikompia, Pirellit taas eivät ikinä ole olleet Misukan tasoisia paitsi hinnaltaan... Esim Kumhot taitavat tänä päivänä olla Pirellejä nopemmat
Jos en aivan väärin muista, niin vuonna 2003 MM-sarjassa ainakin Pirelli otti niin pahasti turpaan Misukalta, että taisi lähteä pakoon F-1:seen.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
MIhin mahtoi kadota Jokohama - jota Lammen Lassekin mainosti mustan Galantin kyljessä? Tai se venäläisten yritelmä, joka oli Puhakan Joken sponssina sen jälkeen kun Jokella oli mennyt sukset ristiin AKK:n herrojen kanssa (muistelisin että ajoi jopa ulkomaalaisella lisensillä tästä syystä ainakin yhden kauden...)
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3609
Sijainti
JKL
MIhin mahtoi kadota Jokohama - jota Lammen Lassekin mainosti mustan Galantin kyljessä? Tai se venäläisten yritelmä, joka oli Puhakan Joken sponssina sen jälkeen kun Jokella oli mennyt sukset ristiin AKK:n herrojen kanssa (muistelisin että ajoi jopa ulkomaalaisella lisensillä tästä syystä ainakin yhden kauden...)
Jarkko Nikara ajoi Yokohamalla viimevuonna IRC kisoja ja mm. Jyskälän. Sitä en tiedä onko virallista maahantuontia kenenkään toimesta...
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
915
Olihan tätä Tommin ajoa hauska käydä katsomassa, mutta odotin kyllä aika paljon enemmän tuon alustushehkutuksen perusteella. Lancer oli kyllä hieno peli, mutta olis nyt ajanut edes jollain kunnon B-ryhmäläisellä.

Pääsin itsekin tuota Killerin EKta ajamaan vielä sunnuntaina Crosskartilla. Hienoa hommaan ei voi muuta sanoa ja toi, että sai ajaa vielä Killerin EKlla antoi siihen hyvän lisämausteen.
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Oisivat nyt ees tallentaneet ton Killerin vedon siltä oikealta rallipätkältä, yleisöineen päivineen.
 
Ylös