Matalalla oleva pohja itsessään on kait myös hyvä asia, mutta toisaalta niin on myös matalalla oleva pohjan etureuna, joka taas ahtaa ymmärtääkseni ilmaa alleen, ja kuten sanoin korkea takareuna, koska se suurentaa diffun efektiivistä korkeutta.
Formuloissa on melkonen keskilankku nykyisin, joten sen takia itse pohjaa ei millään saada kovin matalalle. Lisäksi perää korottamalla korkeamman diffun toivossa ongelmaksi tulee ilman vuotaminen pohjan sivuista, jolloin virtaus diffuusoriin tietenkin heikkenee, kun ilmaa katoo jo matkalla... Tätä on viime vuosina suitsittu pakokaasuilla, radikaaleimmat lienee Renun etupakarit, joilla varmaan koitettiin "tiivistää" koko pohjan reunoja ja Mersun viime vuotiset "puolivälin" pakarit ponttoonien kyljissä. Nykyisin tiivistystä koitetaan saada vain diffun laidoille.