oldez
Well-known member
- Liittynyt
- 14.3.2003
- Viestit
- 19491
Varmasti. Malesiaan tuskin ehtii, mutta sen jälkeen voi ollakin kiinni autossa.Uusi kestävämpi väärin päin mitoitettu osa luutavasti jo koepenkissä.
Varmasti. Malesiaan tuskin ehtii, mutta sen jälkeen voi ollakin kiinni autossa.Uusi kestävämpi väärin päin mitoitettu osa luutavasti jo koepenkissä.
Olisikin noin yksinkertaista. McLarenin aerodynamiikka on ollut jo vuosia herkkä maavaralle, ja sitä on siksi pitänyt ajattaa tosi jäykkänä. Kyse ei siis ole jousituksen, vaan aerodynamiikan toiminnasta, ja bensalastin myötä maavara elää sen verran, ettei autoa saada tuohon ihanteelliseen ikkunaan kuin osaksi kisasta.Auton ajokorkeutta voidaa säätää pacereita lisäämällä. Ilmeisesti osa muutti jousituksen geometriaa ja jousitustoimi paremmin tämän johdosta ja vastaavasti osan rakennepaksuudet ja rasituksen kesto mitoitettu väärin päin jonka takia osaa ei näin voitu käyttää. Uusi kestävämpi väärin päin mitoitettu osa luutavasti jo koepenkissä.
Kylläpäs Niki päästelee taas typeriä kommentteja. F1 fanina pitäisi melkein loukkaantua kun emme muka ymmärrä jos varikkostoppeja on enemmän kuin kaksi. Viime kisassa ainakin allekirjoittanut pysyi hyvin tilanteen tasalla vaikka suurin osa kolme kertaa pysähtyikin. Paikan päällä kisoja seuraten voi tietenkin olla vaikeaa hahmottaa kokonaistilannetta mutta niinhän se on muutenkin vaikkei pysähdyttäisi kertaakaan.- Tilanne renkaiden kanssa on todella typerä. On väärin kehittää keinotekoisesti lisää varikkokäyntejä. Pirelli ei voi auttaa, koska he toimivat FIA:n käskyjen mukaisesti, mutta 90 prosentissa tapauksista kukaan ei ymmärrä, mitä kisoissa nyt tapahtuu, Lauda kritisoi saksalaiselle Bild-sanomalehdelle.
- Minä voin mennä kysymään asiasta Mercedeksen insinööreiltä. Faneilla ei ole siihen mahdollisuutta, mutta meidänkin väkemme on ymmällään, Lauda jatkoi.
Itävalaltaisen mielestä lajia ollaan nyt viemässä väärään suuntaan.
- Kun renkaat ovat näin pehmeitä, niin se on huono asia formula ykkösille. Fanit eivät ymmärrä, jos varikkokäyntejä on enemmän kuin kaksi. Olemme väärällä tiellä, Lauda puhisi.
Eipä siitä kovinkaan montaa vuotta ole, kun lähes poikkeuksetta tehtiin kolme stoppia. Silloin tosin tankkauksen ehdoilla, mutta miksi tankkaus tekisi kolmannesta stopista hyväksyttävämmän?Kylläpäs Niki päästelee taas typeriä kommentteja. F1 fanina pitäisi melkein loukkaantua kun emme muka ymmärrä jos varikkostoppeja on enemmän kuin kaksi. Viime kisassa ainakin allekirjoittanut pysyi hyvin tilanteen tasalla vaikka suurin osa kolme kertaa pysähtyikin. Paikan päällä kisoja seuraten voi tietenkin olla vaikeaa hahmottaa kokonaistilannetta mutta niinhän se on muutenkin vaikkei pysähdyttäisi kertaakaan.
Niki on taas niin väärässä, niin väärässä. Urpo mikä urpo. Ensinnäkään fanit eivät ole (niin) tyhmiä. Toiseksi sehän se tyhmää olisikin että renkaat (ja kaikki muutkin osat) olisivat sellaisia että joka jamppa vetää sata lasissa koko ajan. Mitä racecraftia se muka mittaisi? Ei mitään. Paljon fiksumpaa ja haastavampaa on, kun joutuu oikeasti funtsimaan että mitä tässä nyt tehdään. Saa siellä edelleen ajaa täysillä jos haluaa. Nikin aikoina autot hajoilivat herkästi ja tuolloin fiksu kuljettaja sai kaluston kestämään paremmin. Kritisoiko Niki sitä? Eipä tainnut kritisoida.http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2013/03/1724232/lotuksen-rengasetu-kirvoittaa-kritiikkia---todella-typeraa
Kylläpäs Niki päästelee taas typeriä kommentteja. F1 fanina pitäisi melkein loukkaantua kun emme muka ymmärrä jos varikkostoppeja on enemmän kuin kaksi. Viime kisassa ainakin allekirjoittanut pysyi hyvin tilanteen tasalla vaikka suurin osa kolme kertaa pysähtyikin. Paikan päällä kisoja seuraten voi tietenkin olla vaikeaa hahmottaa kokonaistilannetta mutta niinhän se on muutenkin vaikkei pysähdyttäisi kertaakaan.
Vanhaan hjyvään aikaan sentään moottoreista otettiin(saatiin ottaa) kaikki irti ja ne poksuivat sitten hyvinkin usein. Oli rengaskilpailua jossa rengasvalmistajat kilpailivat kuka osaa tehdä hyvät kilvanajorenkaat. Sai kehittää autoa niin, että uusilla innovaatioilla oli mahdollista saada merkittävää etua.On väärin kehittää keinotekoisesti lisää varikkokäyntejä.
No kun tilastot ovat juurikin päinvastaista mieltä. Siis että nimenomaan 90- ja 00-luvuilla ohittaminen oli kaikkein vaikeinta.Samaa mieltä olen Laudan kanssa. Viime kisassa pysyin mukana koska mielenkiinto meni täysin kimin ajoon. Puolueettomalla silmällä katsottuna kisa näytti varmasti epäselvältä kun ukot kävi kilpaa varikolla.Kisat tulisi ratkaista mies miestä vastaan radalla. Renkaat kuntoon siis. Huolimatta upeista viime kauden kisoista olen drs ää vastaan. On kuskien aliarvioimista jos ei uskota kuskien ohitustaitoon ilman apuvälineitä. Onnistuhan se ohittaminen 90 luvullakin. Vähennetään vaa airodynamiikkaa ja diffusoria että ilmavirta olis puhtaampaa takana tulijoille.
Hmm.No kun tilastot ovat juurikin päinvastaista mieltä. Siis että nimenomaan 90- ja 00-luvuilla ohittaminen oli kaikkein vaikeinta.
Suurinosa katsojista haluaa nähdä ohituksia eikä mitään Trullijunia ja minäkin kuulun niihin jotka eivät halua nähdä mitään Trullijunia vaan ohituksia.Hmm.
Eikös sen ohittamisen pidäkin olla vaikeata rata-autoilussa.
Ei nykytyylissä mielestäni ole mitään järkeä, että ohittamisesta tehdään keinotekoisesti helppoa.
Mielenkiintoisempaa minun mielestäni oli seurata, kun takanatuleva oli nopeampi ja odotti ja painosti edellämenevää pikku virheeseen joka sitten soi ohitusmahdollisuuden, joka tuli joko renkaiden kulumisen tai hermojen pettämisen seurauksena.
Nykyään mennään ohi tuhkaluukku auki, nappia painamalla.
(Toki hyviäkin ohituksia vielä nykyään nähdään, kun ei olla tuhkaluukkualueilla.)
Oikea ongelma, väärä ratkaisu.. Ei tarvittaisi mitään vammaista DRS:ä, kun bannattaisiin vähintään etusiipi. Kaikki tietää se on se syy, ja silti autoissa on ollut koko ohituspulakeskustelun ajan ihan järkyttävän kokoiset lumikolat keulalla :nope:Silloin kun ei ollut Kerssiä eikä DRS:ää ohituksia ei tapahtunut käytännössä katsoen muualla kuin varikolla, koska ajamalla ei pystynyt ohittamaan edellä olevaa vaikka tämä olisi ollut selkeästi hitaampi ja pahimmillaan tylsiä Trullijunia joutui katsomaan vähintään kisan puoliväliin asti.
Eih! Tulen näkemään viikkoja painajaisia. Tuon sanan pitäisi olla siellä kiellettyjen termien listalla heti pakotetun anaaliyhdynnän jälkeen.Trullijuna. Sanaan kiteytyy ohittamisen liiallisen vaikeuden problematiikka.
Siis pois koko etusiipi? Vai vaan jäähylle, kuinka pitkäks?Ei tarvittaisi mitään vammaista DRS:ä, kun bannattaisiin vähintään etusiipi.
Eikös se joku "Parmalat-Brabham" ollut aikoinaan kovinkin nopea ilman etusiipeä?Siis pois koko etusiipi? Vai vaan jäähylle, kuinka pitkäks?
Silloin oli maaefekti käytössä.Eikös se joku "Parmalat-Brabham" ollut aikoinaan kovinkin nopea ilman etusiipeä?
Pysyvästi.. Siivet kuuluu lentokoneisiinSiis pois koko etusiipi? Vai vaan jäähylle, kuinka pitkäks?