F1-uutisia 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ja tuo valitus on mielestäni ihan aiheellista. Missään muussa lajissa ei tietääkseni yritetä tahallaan huonontaa suorityskykyä kaluston tai kilpailijan osalta.
Haluat sanoa, ettei uinnissa ole heikennetty uimapukujen materiaalia, tai mäkihypyssä suksien pituutta ja hyppypukua? Eikä dopingsääntöjä ole kiristetty?

Säännöillä on heikennetty formula ykkösten suorituskykyä kautta aikain syystä jos toisestakin. Renkaiden nopeampi kulutus (mutta täksi kaudeksi nopeampi vauhti) on tullut osin F1-fanien toiveiden vuoksi (osin toki myös rengasvalmistajan näkyvyyden lisäämiseksi). Haaste on muuttunut vaikeammaksi ja vaikeaahan sen pitää ollakin, eikä helppoa. Se joka osaa parhaiten, voittaa. Kuten pitääkin.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Haluat sanoa, ettei uinnissa ole heikennetty uimapukujen materiaalia, tai mäkihypyssä suksien pituutta ja hyppypukua? Eikä dopingsääntöjä ole kiristetty?
Tuli mieleen tästä ne hiihdotkin, joissa saattaa kannattaa tehdä suksienvaihto uudelle kierrokselle lähtemisen aluksi... Lie aika hyväkin vertaus renkaisiin.
 

tieri

Banned
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
571
Haluat sanoa, ettei uinnissa ole heikennetty uimapukujen materiaalia, tai mäkihypyssä suksien pituutta ja hyppypukua? Eikä dopingsääntöjä ole kiristetty?

Säännöillä on heikennetty formula ykkösten suorituskykyä kautta aikain syystä jos toisestakin. Renkaiden nopeampi kulutus (mutta täksi kaudeksi nopeampi vauhti) on tullut osin F1-fanien toiveiden vuoksi (osin toki myös rengasvalmistajan näkyvyyden lisäämiseksi). Haaste on muuttunut vaikeammaksi ja vaikeaahan sen pitää ollakin, eikä helppoa. Se joka osaa parhaiten, voittaa. Kuten pitääkin.
Sillähän ei tietenkään ole mitään merkitystä, että edellä mainitsemasi lajit yrittävät profiloitua ns. oikeina urheilulajeina siinä missä F1 on moottoriurheilua (välineurheilua tai joidenkin mielestä naurettaa showta nykyään). Vähän kun vertailisi appelsiinia ja omenaa...

Ei sillä etteikö Nikaleen postaus olisi ollut täyttä dadaa, mutta meilkein yhta suurta kakkaa on vertailla moottoriurheilua tavalliseen urheiluun.

P.S. Haluaisin vielä kysyä, että velvoittaako/oikeuttaako moderaattorina oleminen lähes joka toikkiin yltävän OT:n ja turhan besser wisseröinnin? Joidenkin hahmojen selkeästä vainoamisesta puhumattakaan? Tällä foorumilla ei ilmeisesti vaadita moderaattoreilta esimerkillistä kayttäytymistä alkuunkaan... Ja vielä aikuinen mies... Huh huh.

Jotta en nyt täysin sortuisi werkko-orjaksi itsekkin niin itse aiheesta.

Viimevuodet on ollut ihan tavanmukaista, että renkaista itketään alkukaudesta. Kauden mittaan itku yleensä laantuu, kun tallit ja kuljettajan tottuvat tilanteeseen. Tosin jos ruvetaan näkemään 5-7 pysähdyksen kilpailuja, ollaan menty kyllä pahasti metsään. Kyseessä pitäisi kuitenkin olla jonkin sortin autokilpailu eikä renkaanvaihto kilpailu. Kipuraja menee mielestäni siinä neljän pysähdyksen paikkeilla. Katsotaan nyt ensin pari normaalia kilpailua ja sitten on paljon helpompi vetää johtopäätöksiä uusista renkaista.
 

Ganador

Banned
Liittynyt
17.3.2013
Viestit
389
Nykyiset "renkaat" ovat kyllä niin täyttä shittiä ja pilaavat hienon lajin.
Ensi kaudella koko laji sitten lopullisesti pilataan hiljaisilla ja nyhveröillä myllyillä :mad:
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Laitetaan vielä renkaat jotka kestää koko kauden.
Ja V12 moottorit. Sitten kaikilla on hauskaa kun jäljelle jää 4 tallia.

Ja muuten näistä renkaista aina jaksetaan valittaa jotain. Joko ne kestää liian pitkään (1-2 stoppia) tai sitten liian vähän (2-4 stoppia), niin ymmärrän kyllä miksi Pirellikin miettii että kannattaako jäädä kun ei mitään voi edes tehdä niin että heitä ei kritisoitaisi.
 

Turso

Well-known member
Liittynyt
7.9.2012
Viestit
1041
Jossain vaiheessa oltiin kovin huolissaan aerodynamiikan takia jatkuvasti kasvavista mutkanopeuksista, joihin ei moottoritehojen rajoittaminen oikeastaan vaikuttanut. Näillä säästeliään ajon renkailla on tätä "uhkaa" onnistuneesti torjuttu. On ne joltain kantilta siis onnistuneet. Itse en oikein fanita keinotekoista nopeuden rajoittamista, vaikka sen välttämättömäksi ymmärränkin.
 
Viimeksi muokattu:

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Ja muuten näistä renkaista aina jaksetaan valittaa jotain. Joko ne kestää liian pitkään (1-2 stoppia) tai sitten liian vähän (2-4 stoppia), niin ymmärrän kyllä miksi Pirellikin miettii että kannattaako jäädä kun ei mitään voi edes tehdä niin että heitä ei kritisoitaisi.
Onpahan Pirelli ainakin esillä, mutta PR-mielessä kieltämättä vähän ongelmallista. Toisaalta varmaan mieluummin kelpaa tämä tilanne kuin täysi regassota, jossa pitäisi panostaa enemmän rahallisesti ja jossa voisi oikeasti hävitä. Oli miten oli, niin jokaisen GP:n lopussa kuitenkin Pirellin rengas voittaa kisan. :cool:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Laitetaan vielä renkaat jotka kestää koko kauden.
Niinpä. Kun puhutaan taloudellisuudesta ja moottoreiden sekä vaihdelaatikkojen tulee kestää vaikka mitä nykyään, niin samalla on renkaita, jotka eivät kestä 10 kierrosta ajaa.:eek:

Kestävää kehitystä.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Melkein epäilisin renkaassa olevaa rakennevirhettaä koska ongelma on kovemmissa renkaissa joiden pitäisi kestää pehmeää paremmin.
 

nikale

Banned
Liittynyt
27.3.2011
Viestit
467
Haluat sanoa, ettei uinnissa ole heikennetty uimapukujen materiaalia, tai mäkihypyssä suksien pituutta ja hyppypukua? Eikä dopingsääntöjä ole kiristetty?

Säännöillä on heikennetty formula ykkösten suorituskykyä kautta aikain syystä jos toisestakin. Renkaiden nopeampi kulutus (mutta täksi kaudeksi nopeampi vauhti) on tullut osin F1-fanien toiveiden vuoksi (osin toki myös rengasvalmistajan näkyvyyden lisäämiseksi). Haaste on muuttunut vaikeammaksi ja vaikeaahan sen pitää ollakin, eikä helppoa. Se joka osaa parhaiten, voittaa. Kuten pitääkin.
En halunnut sanoa noin, enkä sanonutkaan tai tarkoittanutkaan.

En myöskään tarkoittanut etteikö säännöillä saisi rajoittaa nopeutta tai muuta suorityskykyä jos homma karkaa käsistä.
Normaaleissa urheilulajeissa vaan välinevalmistajat pyrkivät tekemään parasta mahdollista sääntöjen puitteissa.
Pirelli tekee ihan hemmetin huonoa, enkä minä ainakaan ole tietoinen mikä ykkösten sääntökohta määrää että renkaiden pitää olla täysin p*skat.
 

toklah

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
60
Joo se vasta mielenkiintoista oli, kun ajettiin täysillä tankeilla ja yksillä renkailla alusta loppuun. Jonossa jonkun Trullin perässä. Siihen olisi mukava palata :)
 

Antti--91

Forza Schumi
Liittynyt
6.11.2009
Viestit
668
Sijainti
Turku
Mitenköhän tämä f1-renkaiden kuluminen vaikuttaa Pirellin siviilirengasmyyntiin? Kyllähän jokainen järkevä kuluttaja tajuaa varmasti, että f1-renkailla ja tavallisilla renkailla ei ole muuta yhteistä kuin merkki, mutta varmasti se herättää jotain mielikuvia. Tarkemmin ajateltuna en minäkään ostaisi Pirellin renkaita autooni, en tiedä johtuuko se tästä f1-renkaiden imagosta vai mistä.
 

Ganador

Banned
Liittynyt
17.3.2013
Viestit
389
Niinpä. Kun puhutaan taloudellisuudesta ja moottoreiden sekä vaihdelaatikkojen tulee kestää vaikka mitä nykyään, niin samalla on renkaita, jotka eivät kestä 10 kierrosta ajaa.:eek:

Kestävää kehitystä.
Tämä.
 

nikale

Banned
Liittynyt
27.3.2011
Viestit
467
Mitenköhän tämä f1-renkaiden kuluminen vaikuttaa Pirellin siviilirengasmyyntiin?
Kuluminen vaikuttanee siten, että siviilirengasmyynti vähenee.
Toisaalta, esilläolo F1:ssä parantaa sitä rengasmyyntiä.

Sillenhän se mainonta toimii, että ei tarvi kuin olla riittävän esillä joka paikassa niin jää mieleen ja alkaa tuntua tutulle ja turvalliselle. Asioihin paremmin perehtyneet sitten tietenkin katsovat tilannetta vähän toiselta kantilta ja saattavat yhdistää ko. merkin huonoon laatuun myös siviilipuolella.
 

harzi

Well-known member
Liittynyt
6.11.2012
Viestit
189
Ei niillä mielikuvilla ja imagolla ole mitään tekemistä asioista tietämisen kanssa. Nää ostopäätökseen vaikuttavat asiat tulee alitajunnasta ja niitä on enemmän kuin uskommekaan. Markkinointia opiskellut. Mut menipäs pahasti aiheen sivuun. anteeksi
 

Jalperi

Well-known member
Liittynyt
10.1.2007
Viestit
334
Asioihin paremmin perehtyneet sitten tietenkin katsovat tilannetta vähän toiselta kantilta ja saattavat yhdistää ko. merkin huonoon laatuun myös siviilipuolella.
Asioihin paremmin perehtyneet hoksaa et f1-renkailla ja siviilirenkailla ei oo mitään tekemistä toistesa kanssa ja hoksaavat pirellin erilaiset strategiat noissa.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Asioihin paremmin perehtyneet hoksaa et f1-renkailla ja siviilirenkailla ei oo mitään tekemistä toistesa kanssa ja hoksaavat pirellin erilaiset strategiat noissa.
Totta, mutta ihan samaan tapaan nää pölkkypäät (enemmistö) yhdistävät katu P Zerot ja F1 P Zerot toisiinsa, kuin myös BMW:n urheiluautot omiin amiskotteroihinsa / työsuhde-perheautoihinsa.

Lisäksi kyllä sen kuulee Pirellin kommenteistakin, että homma kusee ja maine menee, kun pitää vakuutella ihmisille jatkuvasti, että kyllä meidän renkaat oli suunniteltu tuhannesosalleen näin hitaiksi ja ihan täysin laskelmoitua on kankaiden tuleminen läpi ensimmäisen 50 kilometrin jälkeen. :eek:
 

pekeke

Well-known member
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
136
Onhan se turhauttavaa kun kehitetään tahallaan huonompaa teknologiaa kuin
mihin oikeasti pystyttäisiin, ei se silti Pirellin myyntiin vaikuta.
Eiköhän autotehtaat kuitenkin kehitä siviiliautoihin uusia renkaita yhdessä rengastehtaiden kanssa. Mieleen tulee esim. miten Bugatti Veyronin renkaat saatiin kestämään yli 400km/h nopeuksia turvallisesti muutama vuosi takaperin oli osittain Michelinin tutkimustyön tulosta.

Itse epäilen että Pirelli on päässyt juuri sillä F1:sen rengastoimittajaksi, että lupautui kehittämään näitä arparenkaita.
Luulen että FIA pitää Pirellin tekemää työtä erinomaisena, ainakin minusta tekee pirun hyvää työtä juuri urheilun kannalta.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös