Haluat sanoa, ettei uinnissa ole heikennetty uimapukujen materiaalia, tai mäkihypyssä suksien pituutta ja hyppypukua? Eikä dopingsääntöjä ole kiristetty?
Säännöillä on heikennetty formula ykkösten suorituskykyä kautta aikain syystä jos toisestakin. Renkaiden nopeampi kulutus (mutta täksi kaudeksi nopeampi vauhti) on tullut osin F1-fanien toiveiden vuoksi (osin toki myös rengasvalmistajan näkyvyyden lisäämiseksi). Haaste on muuttunut vaikeammaksi ja vaikeaahan sen pitää ollakin, eikä helppoa. Se joka osaa parhaiten, voittaa. Kuten pitääkin.
Sillähän ei tietenkään ole mitään merkitystä, että edellä mainitsemasi lajit yrittävät profiloitua ns. oikeina urheilulajeina siinä missä F1 on moottoriurheilua (välineurheilua tai joidenkin mielestä naurettaa showta nykyään). Vähän kun vertailisi appelsiinia ja omenaa...
Ei sillä etteikö Nikaleen postaus olisi ollut täyttä dadaa, mutta meilkein yhta suurta kakkaa on vertailla moottoriurheilua tavalliseen urheiluun.
P.S. Haluaisin vielä kysyä, että velvoittaako/oikeuttaako moderaattorina oleminen lähes joka toikkiin yltävän OT:n ja turhan besser wisseröinnin? Joidenkin hahmojen selkeästä vainoamisesta puhumattakaan? Tällä foorumilla ei ilmeisesti vaadita moderaattoreilta esimerkillistä kayttäytymistä alkuunkaan... Ja vielä aikuinen mies... Huh huh.
Jotta en nyt täysin sortuisi werkko-orjaksi itsekkin niin itse aiheesta.
Viimevuodet on ollut ihan tavanmukaista, että renkaista itketään alkukaudesta. Kauden mittaan itku yleensä laantuu, kun tallit ja kuljettajan tottuvat tilanteeseen. Tosin jos ruvetaan näkemään 5-7 pysähdyksen kilpailuja, ollaan menty kyllä pahasti metsään. Kyseessä pitäisi kuitenkin olla jonkin sortin autokilpailu eikä renkaanvaihto kilpailu. Kipuraja menee mielestäni siinä neljän pysähdyksen paikkeilla. Katsotaan nyt ensin pari normaalia kilpailua ja sitten on paljon helpompi vetää johtopäätöksiä uusista renkaista.