Triviaa!

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Annetaan 5 pisteen vihje: Tämän maan radalla oli aikoinaan toiseksi kallein f1:den kisan järjestyssopimus koskaan. Kyseisellä radalla ajettiin 2 kertaa ja loput 4 vuoden sopimuksesta jäi käyttämättä. Mistä kisasta on siis kyse?
Las Vegas?

Tai sitten jos se ei kelpaa, niin Aida. Muut kahden GP:n radat ovatkin sitten jotain korvikeratoja a lá Nivelles.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15085
Las Vegas on oikea vastaus. Kyseessä oli oikeastaan melkoinen kompakysymys sillä Las Vegasin 1982 lähetys ei tavallaan ollut aivan täysin suora YLE:n sekoilujen takia. Sittemmin kaukokisoja ei näytetty paljoakaan. Ensimmäinen kaukokisa taisi olla Keken Dallasin voitto ja varmuudella ainakin Detroitin kisa kaudella 1985 oli suora lähetys kaukomailta.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15085
Laitetaan seuraava kysymys:

Millä kaudella F1:stä sanottiiin televisiosta tulevan vain 5 kisaa kauteen? Koska kysymys on vaikeampi niin annetaan vihjeitä sen verran, että kyseisellä kaudella turbot tulivat erittäin tehokkaiksi ja kyseisellä kaudella Ferrarilla alkoi mahdollinen siirtyminen Indysarjaan. Mistä kaudesta on siis kyse?
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18504
Laitetaan seuraava kysymys:

Millä kaudella F1:stä sanottiiin televisiosta tulevan vain 5 kisaa kauteen? Koska kysymys on vaikeampi niin annetaan vihjeitä sen verran, että kyseisellä kaudella turbot tulivat erittäin tehokkaiksi ja kyseisellä kaudella Ferrarilla alkoi mahdollinen siirtyminen Indysarjaan. Mistä kaudesta on siis kyse?
kaudella 1986.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15085
Vastaus on väärin, mutta erittäin lähelle menee silti. Kenties seuraava arvaus ratkaisee?
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15085
Markoj arvasi oikein. Kaudella 1985 lähetyksiä piti olla vain 5. 4 kisaa olisi tullut TV2:sta ja yksi kisa TV1:stä. Kisat joiden piti näkyä niin olisivat olleet Monaco, Detroit, Nyrre, Spa ja Monza. Niistä kaikki paitsi Monza tulivatkin TV2:lta. Nyrre oli alunperin TV1:den kisa joka siirrettiin TV2:lle Teoriaa tuki myös se seikka, että kirjassa Formula 1 1950-1996 sanottiin neljän kisan kaudella 1985 tulleen TV2:sta. Toki jos kyseessä oli alkuperäinen sanonta niin väite olisi ollut oikein, mutta muutoksia sattui vielä tuolloin.

Noiden kisojen lisäksi ainakin Adelaiden kisa tuli aamuvarhain TV1:ltä suorana ja illalla urheilutunnilla 25 minuuttisena koosteena TV2:lla jossa näytettiin vuorikiipeilyä F1:den ohessa. Kyalamin kisa näytettiin TV1:llä suorana joskin viimeiset 30 minuuttia menivät TV2:lle. Itse muistelisin kaikkiaan 10 kisan näytetyn televisiosta kyseisellä kaudella. 6 kisaa näistä olivat myös suoria.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18504
Kuinka monta Espanjalaista kuljettajaa on saanut joko ajaa formula yksi sarjassa tai testata autoa, de la Rosan, Genen, Alonson ja Alguersuarin lisäksi?.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15085
Sanoisin kuljettajia Espanjasta olevan 13 ja 7 kuljettajista ovat katalaaneja.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18504
Sanoisin kuljettajia Espanjasta olevan 13 ja 7 kuljettajista ovat katalaaneja.
Kymmenen Espanjalaista kuljettajaa on kilpaillut F1 sarjassa de la Rosan Genen, Alonson ja Alguersuarin lisäksi:

Juan Jover, Jorge de Bagration, Emilio Zapico, Francisco Godia, Alfonso de Portago, Antonio Creus, Alex Soler-Roig, Emilio de Villota Ruíz, Adrian Campos ja Luis Perez Sala.

Ainoan F1-testin Espanjalaisista ovat ajaneet: Jordi Gene, Oriol Servià, Borja García, Antonio Garcia, Andy Soucek, Andrian Valles, Javier Villa, Dani Clos ja Marcos Martinez.

Rallipuolelta Carlos Sainz on saanut testata Renault R25 autoa.
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15085
Minkä turva-auton piti olla kausiksi 1979-1981 sarjan virallinen turva-auto kunnes Balestre pisti kieltävän vastauksen turva-auton hankkeelle ja samalla sinetöi kauteen 1991 asti tulleen säännön ilman turva-autoa? Annetaan vihjeitä sen verran, että kyseinen malli esiintyi sittemmin Watkins Glenin, Mosportin ja Montrealin kisoissa rata-autona. Mikä merkki ja malli on kyseessä?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Minkä turva-auton piti olla kausiksi 1979-1981 sarjan virallinen turva-auto kunnes Balestre pisti kieltävän vastauksen turva-auton hankkeelle ja samalla sinetöi kauteen 1991 asti tulleen säännön ilman turva-autoa? Annetaan vihjeitä sen verran, että kyseinen malli esiintyi sittemmin Watkins Glenin, Mosportin ja Montrealin kisoissa rata-autona. Mikä merkki ja malli on kyseessä?
Minulla on sellainen mielikuva, että BMW M1:stä oltaisiin noihin aikoihin turva-autoakin suunniteltu. Mutta sillä toki ajettiin Procaria monella muullakin radalla kuin noilla. Tai juurikin muilla radoilla, Euroopan F1-kisojen yhteydessä.

Mosportissa ei noina vuosina F1-kisoja ajettu, joten kyse on ollut muista kisoista. Ja koska radat ovat uudella mantereella, kyse lienee jostain jenkistä, joten veikataan Corvettea. Malleista en tiedä.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15085
Laitetaan korjausta kysymykseen sen verran, että kyseinen automalli toimi turva-autona myös Mosportin viimeisessä kisassa ja oli käytössä vuoden 1978 Montrealissa kun f1-kisat Kanadassa siirtyivät sinne.

Annetaan myös 5 pisteen vihje: Kyseinen malli ja automerkki ovat kuuluisia siitä, että näitä pidetään kahtena erillisenä valmistajana vaikka periaatteessa tämä merkki on yksi ja sama etenkin nykyään. Mikä malli on siis kyseessä?
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15085
Annetaan 4 pisteen vihje: Kyseisellä automerkillä on saavutettu rajoitettua rallimenestystä ja kyseinen merkki on ollut myös f1:siin ehdolla tiiminä mutta koskaan ei uskallusta ole riittänyt. Mikä siis on kyseessä?
 
Ylös