WRC Rally Sweden 2013

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Sinne jäi Hänniskä hännille. Aivan, kun ois Hänniselle tullu nuotti myöhässä, kun tuli mutka silmille. Tai jotain...
Tuominen morjesteli tutuille reitin varrella? Tuominen on wanna-be kartanlukija siinä missä suomalaisista on tullut pitkälti wanna-be-rallikuljettajia. Markku pöyhis noi kaikki vielä 037:llakin :D
 

Eemeli82

Well-known member
Liittynyt
13.6.2011
Viestit
727
Äärimmäisen varmojen lähteiden mukaan VW on erittäin huolissaan Latvalan ajolinjoista ja onkin päättänyt ottaa varman päälle Latvalan kanssa ja varmistaa maaliin pääsyn laittamalle Latvalan Polon alle huomiseksi uuden tyyppiset renkaat.
Ruotsalainen paparazzi on saanut otettua kuvankin näistä nakeista joita VW testasi Touaregin alla salaa.
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/404439_501211276602680_810342746_n.jpg
:D
Jost Capiton mukaan se minkä noilla hävitään ojien välissä voitetaan niiden ulkopuolella...
 
Viimeksi muokattu:

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
Nikara vetää sen mitä kuumeisena Minillä pääsee, hyvin liki abs. maksimia. Ketomaalla taas on kiinalaiset BigMacit alla, ja pitoa sen mukaisesi huomattavasti vähemmän kuin Misukka-miehillä. Oi miksi Möhönen et voisi vapauttaa rengaskilpailua sellaiseksi kuin se oli aikanaan. Misukka ja Pirelli koittivat kilvan olla toistaan parempia...Luultavasti Black Rocketin gummeillakin pärjäisi tuolla lumilla paremmin kuin noilla BicMac pseudorenkailla.
Voi olla, että jopa Hakkapeliitoissa ois parempi pito, kun Dnakeissa. Tosi hyvä, että on tullut merkki joka tekee ja voisi olettaa renkaiden kehittyvän tulvaisuudessa. Toisaan Pirelle vs. Michelin toi aikanaan oman mauteen kilpaan. En tiedä vaan mikä orgiat FIAlla on ollut tappaa rallia. Ilmeisesti F1 pitää olla se ykkönen. Vai lähtikö Pirelli sen takia, kun tuli niin pahasti loppu vuosina turpaan micheliiniltä?
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4390
En usko että Loeb sen enempää stressiä itselleen Ogierin voitosta ottaa, johan se kommentoi että täysillä tullaan muttei riitä koska Ogierilla on parempi lähtöpaikka josta tulee etua joka kilometrillä.
 

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
Löppönen ja Sitruuna jäähdyttelevät. Lööppi ajaa neljä kisaa, Hirvonen ei ole yhdessäkään kisassa enää palkintopallilla ja kauden päätteeksi Citroen/koko PSA yhtymä ilmoittaa vetäytyvänsä rallin MM-sarjasta ja panostavansa jatkossa WTCC kisoihin yhdessä Löppösen kanssa. Hirvonen voi sitten jatkossa keskittyä Kovalaisen Hessun tavoin taksikuskin hommiin jossain korvessa....
Joo voi lähtee Pösö tilalle. Minä sain aikanaan tarpeekseni Citroenista joka on valittu historian surkeimmaksi ralliautoksi. Arvatakaa mikä. Totta puhuen toivottavasti ei ole lähdössä sillä alkaa oleen sarja vaakalaudalla. Toisiaan sarja kaipaa japsia takaisin.
 
Viimeksi muokattu:

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
En usko että Loeb sen enempää stressiä itselleen Ogierin voitosta ottaa, johan se kommentoi että täysillä tullaan muttei riitä koska Ogierilla on parempi lähtöpaikka josta tulee etua joka kilometrillä.
Tuo selitys kävi eilen, tänään ajoivat kuitenkin peräkanaa. Tänäänkin ainakin parilla viimeisellä metsäpätkällä Ogier paukutti ekaan splittiin 2-3 pohjat, ja loppupätkä sitten muita kytäten. Eli reservistä löytyisi vielä lisää, jos vaan löytyisi vastusta (?)

-Ajamme edelleen kovaa, mutta Loeb puskee täysillä. Yritin muuttaa rytmiäni aamulla, mutta se oli virhe, Ogier tunnusti lauantain päivähuollossa
 

mariko

Well-known member
Liittynyt
13.4.2006
Viestit
985
Tuominen morjesteli tutuille reitin varrella? Tuominen on wanna-be kartanlukija siinä missä suomalaisista on tullut pitkälti wanna-be-rallikuljettajia. Markku pöyhis noi kaikki vielä 037:llakin :D
Markku taluttaa 037 viivalle Virossa tai Lahti historicissa tänä vuonna...tiedä vielä mihin lähtee.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3609
Sijainti
JKL
Tuominen morjesteli tutuille reitin varrella? Tuominen on wanna-be kartanlukija siinä missä suomalaisista on tullut pitkälti wanna-be-rallikuljettajia. Markku pöyhis noi kaikki vielä 037:llakin :D
Paitsi että Tuominen on tehnyt ammatikseen noita kartturin hommia enemmän kuin mm. wannabe-juontajan hommia. Kyllä se on ihan pro-ukko tuolle tontille. Jos ei olisi niin se olisi selvinnyt viimeistään Montessa. Se on kuitenkin ihan pikkuisen vaativampi kisa kartturille kun Ruotsi...
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Jaahah, se on hänninen nyt sitten käväissyt pihalla. Ei sillä ja häävisti mene, jos ottaa ensin turpiin joltain ruotsalaiselta pojanklopilta ja nyt joku belgi painostaa pihalle....
Harmittaa! Jotenkin mennyt tässä vuosien varrella usko noihin kahteen sankariin ja kerkesin pikkuisen innostumaan, että josko Hänninen saisi jotakin aikaan. Muutenkin hauska parivaljakko tuo Hänninen-Tuominen.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Skandinaavien talviherruus on toistaiseksi menetetty.

Sebastienit ovat vaan liian kova pala purtavaksi. Muillakin alustoilla.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2217
Hännisen puolustukseksi on sanottava, että tuskin pääsi paljon ennen kisaa testaamaan ja koskahan oli edellinen ralli oikeilla talvirenkailla? EWRC:n perusteella voisi olla Ruotsi 2008.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Hännisen puolustukseksi on sanottava, että tuskin pääsi paljon ennen kisaa testaamaan ja koskahan oli edellinen ralli oikeilla talvirenkailla? EWRC:n perusteella voisi olla Ruotsi 2008.
Hännisellä nyt on muutenkin vielä totuttelua.

Mutta jollei kauden sorarallien alkaessa ala Latvalalla ja Hirvosella kulkea, tää peli on menetetty.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
.
Jari-Matti Latvala ottaa pikku riskin taistelussa Ruotsin rallin kolmannesta sijasta Mads Östbergiä vastaan.

Latvala vaihtaa ajokkinsa alustaan sunnuntaille samat säädöt kuin rallia johtavalla Volkswagen-tallitoverilla Sebastien Ogierilla.

- Testeissä kokeilin niitä. Silloin tie oli puhdas ja jäykempi auto tuntui paremmalta, Latvala muisteli kokeiluaan Ogierin säädöillä.

- Tällä autolla pitää ajaa etuvetomaisesti. Pitää saada etupyörät puremaan hyvin. Jos niin ei tapahdu, auto ei lähde kääntymään kunnolla, Latvala aprikoi päivän mittaan.

- En uskalla ottaa sillä riskejä.

Latvala haki pikkumuutoksilla pitoa keulaan lauantaina, mutta ilman tulosta.

- Olen yrittänyt tehdä auton kivaksi ajaa, mutta menetän aikaa. Sunnuntaina yritän nyt samanlaisella alustalla, jolla Ogier ajaa, Latvala totesi.

http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutiset.shtml/2013/02/1704892/latvala-tekee-radikaalin-muutoksen
 

mauke

Well-known member
Liittynyt
15.7.2009
Viestit
371
Mitenkä tuolla Latvalalla ei ole ikinä auton säädöt kohdallaan? Aina niissä nyt jotain parannettavaa on, mutta että joka rallissa pitää hakea niitä kohdilleen ihan ihmemuutoksilla. Ja ei, kokemattomuutta autosta ei voi syyttää kun sama virsi jäi ainakin itselle mieleen ford-ajoistakin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mitenkä tuolla Latvalalla ei ole ikinä auton säädöt kohdallaan?
Ei tuo nyt ole tavatonta ratapuoleltakaan, että pitää olla säädöt (ja ohjaustehostimet) kohdillaan ennen kuin luottamus autoon löytyy ja uskalletaan vetää lähellä limiittiä. Toiset kuskit ovat herkempiä noiden asioiden suhteen kuin toiset.
 

Vaseneri

Banned
Liittynyt
8.5.2011
Viestit
341
Latvalan auto on aina poissa säädöistä jos ei tule heti alusta asti pohjia.Säätää säätää, selittää ja melkeen kaikki selitykset on jo kuultu.Ja yleensä siinä kohtaa on kun on jäänyt riittävästä löytääkin säädöt eli kun antaa mennä rennosti eikä mieti koko ajan mitä pitäs säätää!Ja ihan villi veikkaus on että jos ei huomenna jää Ogierille kovin paljon niin kertoo että olisi pitänyt ajaa samoilla säädöillä Ogierin kanssa.Tänään oli jossain kohtaa analyysiä että autoa pitää ajaa kuin etuvetoa eikä kuten takavetoa :D Ehkä se siitä vielä joskus tuo itseluottamus saadaan säätöihin ja keskittyy itse ajamiseen.Ja nyt on kaikille selvää että tallikaveri on sellaisissa säädöissä että ei jakoa.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4390
Mitenkä tuolla Latvalalla ei ole ikinä auton säädöt kohdallaan? Aina niissä nyt jotain parannettavaa on, mutta että joka rallissa pitää hakea niitä kohdilleen ihan ihmemuutoksilla. Ja ei, kokemattomuutta autosta ei voi syyttää kun sama virsi jäi ainakin itselle mieleen ford-ajoistakin.
Juuri tätä mäkin ihmettelen, koskaan säädöt ei ole muka kohdallaan JM:llä päivien testeistä huolimatta. Aina, joka kisassa!
Aloitetaan säätökokeilut ja mennään metsään ja lopuksia palataan lopuksi alkuperäisiin säätöihin, kun ne on "nopeimmat".
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Ketomaalla "tuuri" jatkuu, nyt on kartturi siinä kunnossa ettei voi lukea nuotteja eli kesken jää.

Ja tallipäällikön poika/Ruotsin ekspertti superrallailee, kolmas päivä ja kolmas ulosajo?

Novikov on Latvalasta vain 40s päässä eli mihinkään Hänninen-hetkeen ei ole Poloa säätäessä varaa.
 

peksu

Well-known member
Liittynyt
23.9.2003
Viestit
350
Sijainti
muailmalla
Juuri tätä mäkin ihmettelen, koskaan säädöt ei ole muka kohdallaan JM:llä päivien testeistä huolimatta. Aina, joka kisassa!
Aloitetaan säätökokeilut ja mennään metsään ja lopuksia palataan lopuksi alkuperäisiin säätöihin, kun ne on "nopeimmat".
Kyllä se ottaa korvaan kun haetaan itseluottamusta kisasta toiseen.. ja vuodesta toiseen.

Eilisen livekuvan mukaan latvala ajelee leveetä linjaa joka on tunnetusti hidas ja näkyy kellossa.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Ranskalaiset edelleen omalla planeetallaan eli ei sieltä säädöistä niin paljoa apuja löytynyt. Ja Madskin laittaa vastaan.
 
Ylös