Caterham kaudella 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Miikhail

Well-known member
Liittynyt
16.5.2010
Viestit
3477
Ilmeisesti jossakin tuota rinkulalogoa Samsung käyttää, kun Google sen löysi. En ole kyllä koskaan nähnyt. Hyvä mainos.

 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
AAh no sit silmäni sen löysivät. Empäs ole itsekkään törmännyt tollaseen logoon heiltä vaikka on vaikka mitä härpäkkeit heiltä omistanut ja omistan edelleen. Noh aina sitä oppii uutta :)
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Caterham julkaissut Fb:ssa kuvan autonsa keulasta, jossa Renaultin logo korvattu Samsungin merkillä:
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1234567_10152016313203465_352157308_n.jpg
Renault käyttää mainostilaansa Caterhamin autossa markkinoidakseen Koreassa Renault Samsung Motors (RSM) -tuotemerkkiään, kertoo Caterham verkkosivuillaan.
There will be a subtle change in branding at the Korean Grand Prix on both Caterham F1 Team racecars, in the team's garage and on the overalls of race drivers Charles Pic and Giedo van der Garde as the Renault name and Losange diamond will be replaced by the logos of Renault Samsung Motors (RSM).

RSM - a partly owned Renault subsidiary developing and retailing vehicles in the fast-growing South Korean automobile market - will use the Korean GP, one of the country's most high-profile events, to promote its brand within the notoriously competitive domestic market. As part of an extensive 360° marketing plan within Korea, an opportunity facilitated and fully supported by Renault and Renault Sport F1, the RSM logo will substitute all Renault branding on the Caterham F1 Team cars, garage panels and driver overalls for the entire race weekend. The traditional Renault branding will return for the Japanese GP a week later.
Caterham on myös näemmä vahvistanut Jody Eggintonin ja John Ileyn roolia tallissa nimittämällä Eggintonin tekniseksi apulaispiällysmieheksi (Deputy Technical Director) ja laajentamalla Ileyn toiminta-aluetta Likaisten Temppujen Osaston (Advanced Projects Group) johtoon.

Mark Smith syrjäytti Mike Gascoynen teknisen johtajan paikalta 2011, ja John Iley otettiin Caterhamin suorituskykytirehtööriksi (Performance Director) 2012. Keväällä 2013 Hari Roberts siirtyi Lotukselta Caterhamin aerodynamiikkapomoksi, samalla kun aiempi aerodynamiikkajohtaja Marianne Hinson siirtyi Ferrarille. Yhteistä historiaa löytyy sikäli, että kaikki nämä Caterham-pomot ovat aikoinaan työskennelleet Jordanilla.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Mark Smith syrjäytti Mike Gascoynen teknisen johtajan paikalta 2011, ja John Iley otettiin Caterhamin suorituskykytirehtööriksi (Performance Director) 2012. Keväällä 2013 Hari Roberts siirtyi Lotukselta Caterhamin aerodynamiikkapomoksi, samalla kun aiempi aerodynamiikkajohtaja Marianne Hinson siirtyi Ferrarille. Yhteistä historiaa löytyy sikäli, että kaikki nämä Caterham-pomot ovat aikoinaan työskennelleet Jordanilla.
Jotenkin muistelen että näitä miehiä olisi nähty myös Benettonilla/Renaultilla. Sinänsä erikoista että tuolla väellä auto ei kulje kovempaa.
 

Alzon

Well-known member
Liittynyt
15.9.2009
Viestit
340
Tyhjän päälle ei voi rakentaa. Ilmaan dataa suunnittelu on pelkkää arvailua. Tuulitunnelit ja CFD:t pitää viritellä kohdilleen ennen kuin voi haaveilla minkäänlaisesta menestyksestä. Vaikka tiimit aina mainostavatkin autojen olevan täysin uusia näkee niiden silti rakentuneen saman tiedon perusteella kuin edeltäjätkin. Ferrarista näkee edelleen 2009 auton piirteitä ja RB9 näyttää melkein samalta kuin RB5.

Samasta syystä muut tiimit eivät voi kopioida Redbullin muotoja omiin autoihinsa. Autot on varmasti suunniteltu nopeimmiksi mahdollisiksi kerätyn tiedon perusteella. Hyppy tuntemattomaan johtaisi melkein väistämättä katastrofiin.
 
Viimeksi muokattu:

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1394
Tyhjän päälle ei voi rakentaa. Ilmaan dataa suunnittelu on pelkkää arvailua. Tuulitunnelit ja CFD:t pitää viritellä kohdilleen ennen kuin voi haaveilla minkäänlaisesta menestyksestä. Vaikka tiimit aina mainostavatkin autojen olevan täysin uusia näkee niiden silti rakentuneen saman tiedon perusteella kuin edeltäjätkin. Ferrarista näkee edelleen 2009 auton piirteitä ja RB9 näyttää melkein samalta kuin RB5.

Samasta syystä muut tiimit eivät voi kopioida Redbullin muotoja omiin autoihinsa. Autot on varmasti suunniteltu nopeimmiksi mahdollisiksi kerätyn tiedon perusteella. Hyppy tuntemattomaan johtaisi melkein väistämättä katastrofiin.
Hyvä kirjoitus. Oikeastaan vain silloin, kun säännöt muuttuvat todella radikaalisti (porraspohja, härpäkkeet pois jne) voisi kopioida toiselta: mutta eihän sitä voi kopioida, kun sillä toisellakin auto muuttuu radikaalisti. Tuolloin kuitenkin jonkin sortin teollisuusvakoilu hyödyttäisi.
 

TumBero

Well-known member
Liittynyt
26.3.2012
Viestit
184
Tyhjän päälle ei voi rakentaa. Ilmaan dataa suunnittelu on pelkkää arvailua. Tuulitunnelit ja CFD:t pitää viritellä kohdilleen ennen kuin voi haaveilla minkäänlaisesta menestyksestä. Vaikka tiimit aina mainostavatkin autojen olevan täysin uusia näkee niiden silti rakentuneen saman tiedon perusteella kuin edeltäjätkin. Ferrarista näkee edelleen 2009 auton piirteitä ja RB9 näyttää melkein samalta kuin RB5.

Samasta syystä muut tiimit eivät voi kopioida Redbullin muotoja omiin autoihinsa. Autot on varmasti suunniteltu nopeimmiksi mahdollisiksi kerätyn tiedon perusteella. Hyppy tuntemattomaan johtaisi melkein väistämättä katastrofiin.
Tästä tuli mieleen, että kaudella -91 kun Ferrarin auto paljastui täydeksi sudeksi, niin hätäratkaisuna tekivät uuden auton. Tässä kohtaa paljastu, että McLarenin auto oltiin kuvattu pari kertaa, mutta tulos oli täysi pannukakku kun Prost kehui ajo-ominaisuuksia kuorma-autoon.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Tosiaan hyvä kirjoitus Alzonilta. En jaksanut ajatella asiaa itse sen enempää, kunhan taas kommentoin mitä sylki suuhun tuo. :D
 

Gollum

Well-known member
Liittynyt
5.10.2012
Viestit
179
Sijainti
Pjongjang
Tyhjän päälle ei voi rakentaa. Ilmaan dataa suunnittelu on pelkkää arvailua. Tuulitunnelit ja CFD:t pitää viritellä kohdilleen ennen kuin voi haaveilla minkäänlaisesta menestyksestä.
Ihan samaa mietin yksi päivä, kohtuu osaavaa porukkaa mutta valmista ei vaan tule.
Säälittää hiukan koko tiimi, sinänsä symppis tiimi ja töntekijät mutta jotain vain puuttuu eikä kaikkea voi kuitenkaan rahan puutteella selittää..
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Saksankielisen Motorsport-Total -sivuston haastattelussa Caterhamin tallipäällikkö Cyril Abiteboul sanoo, ettei Charles Picin jatkosopimus ole itsestäänselvä, vaan se riippuu Picin suorituksista tämän kauden jäljelläolevissa kisoissa. Abiteboulin mielestä Picin kehitys kilpa-ajajana ei ole jatkunut Caterhamilla yhtä lupaavasti kuin edellisenä vuonna Marussialla. Renault tukee ranskalaisen Picin uraa, mutta ei Abiteboulin mukaan pyri vaikuttamaan Caterhamin kuskivalintoihin. Heikki Kovalainen ei ole Abiteboulin mukaan ykkösehdokas ensi vuoden kuskeja valittaessa, mutta on kyllä yksi ehdokkaista, samoin kuin nykyiset kisakuskitkin.

Caterhamin nykyinen 350:n ihmisen henkilökunta on Abiteboulin mielestä sopivan kokoinen keskikastin tallille, jollainen Caterham haluaa olla. Abiteboul ei kuitenkaan ole ollut tyytyväinen tallin teknisen väen osaamiseen, vaan aikoo parantaa laatutasoa värväämällä pätevämpiä insinöörejä. Abiteboul luottaa tallin nykyisen teknisen johtajan Mark Smithin kokemukseen ja taitoihin, joten hänen työpaikkansa ei ole uhattuna.

Lähteet:
Caterham: Pics Entwicklung beginnt zu stagnieren
Caterham strebt nach mehr personeller Qualität
 

Turso

Well-known member
Liittynyt
7.9.2012
Viestit
1041
Itse olin uskossa että Caterham on Marussian jo ohittanut, mutta ulkomaisilla forumeilla huomasin että Caterham on vieläkin jumbona. Aika hassua.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9313
Se on aika pitkälti edelleen siitä kiinni, kuka sattuu sijoittumaan parhaiten sellaisessa kisassa, missä moni keskeyttää. Malesiassa kuusi top 9 -tallin kuskia jätti kisan kesken (Alonso, di Resta, Sutil, Maldonado, Ricciardo ja Button), ja siinä vaiheessa Marussia oli Caterhamia parempi vauhdillisestikin.

Brasiliaa pidän jäljellä olevista kisoista parhaimpana mahdollisuutena siirtyä Marussian edelle. Toki jos johonkin kisaan tulisi startissa vaikka neljän-viiden auton kolari niin se voisi helpottaa työtä.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Autosportilla julkaistiin tänään Giedo van der Garden kommentteja Caterhamin ja Marussian välisestä väännöstä. Marussian päihittämiseen valmistajien kisassa tarvitaan onnea, mutta vdGarden mielestä Caterham ansaitsee valmistajien kymppisijan, koska on Silverstonesta alkaen ollut jatkuvasti Marussiaa parempi.

THE BATTLE FOR 10th

Neither Caterham nor Marussia has scored points, so their final championship positions are set to be decided on a countback to best result.

As Caterham already has three 14th places, a single 13th place for either van der Garde or Charles Pic will be enough to move it into 10th.

2013 results tally so far:

Caterham

13th - 0

14th – 3

15th – 5

16th – 4

17th – 4

18th – 7

19th – 1

20th - 0

21st - 1

Marussia

13th – 1

14th – 1

15th – 2

16th – 4

17th – 7

18th – 3

19th – 7

20th - 2
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15012
Tallilla oli nyt erittäin vaikea kilpailu. Giedo van der Gardella oli jotain teknistä ongelmaa jo heti kilpailun alussakin ja lisäksi kävi yllättävän lämpöisenä Max Chiltonin ohituksesta.

Mikäli Chilton teki jotain kuvan ulkopuolista estelyä hänelle niin asia ymmärretty. Muutoin teknisen vian riivamalla autolla etutilan vaatiminen itselleen on itsensä pelleksi julistamista. Ja van der Garde ei ole pelle eikä ainakaan enää mikään täysin kyvytönkään kuljettaja.:ahem:
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Oli muuten Van der Gardelle jo toinen peräkkäinen kisa, jossa matka päättyy ensimmäiseen mutkaan. Japanissa VDG niittasi Bianchin mukanaan ulos kilpailusta. Intiassa VDG törmäsi Chiltoniin takaa päin ja puhkaisi siinä sivussa tallikaverinsa renkaan.

Näihin aikoihin pitäisi tietysti antaa vahvoja näyttöjä ajotaidoista ennen kuin tallit päättävät kuskivalinnoistaan, joten liian innokas yrittäminen saattaa selittää Giedon törmäilyt.
 

Turso

Well-known member
Liittynyt
7.9.2012
Viestit
1041
Oli muuten Van der Gardelle jo toinen peräkkäinen kisa, jossa matka päättyy ensimmäiseen mutkaan. Japanissa VDG niittasi Bianchin mukanaan ulos kilpailusta. Intiassa VDG törmäsi Chiltoniin takaa päin ja puhkaisi siinä sivussa tallikaverinsa renkaan.

Näihin aikoihin pitäisi tietysti antaa vahvoja näyttöjä ajotaidoista ennen kuin tallit päättävät kuskivalinnoistaan, joten liian innokas yrittäminen saattaa selittää Giedon törmäilyt.
Ööö. VDG ja Pic ajaa rinnakkain ykkösmutkaan Picin ollessa uloimpana, Chiltonin Marussia jarruttaa VDG:n sisäpuolelle. VDG ei voi väistää oikealle eikä vasemmalle ja silti Chilton kutistaa tilan niin että osuma tulee. En ehkä syyttäis VDG:tä tästä.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Ööö. VDG ja Pic ajaa rinnakkain ykkösmutkaan Picin ollessa uloimpana, Chiltonin Marussia jarruttaa VDG:n sisäpuolelle. VDG ei voi väistää oikealle eikä vasemmalle ja silti Chilton kutistaa tilan niin että osuma tulee. En ehkä syyttäis VDG:tä tästä.
Jep. Kirjoitin tuon kommentin heti luettuani Chiltonin kisaraportin, mutta katsottuani uusintalähetyksen kisasta on minullekin nyt selvää ettei VDG:n kolari johtunut yliyrittämisestä vaan puristukseen jäämisestä.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15012
Niin. Jälleen kerran Lentävä Hollantilainen onnistui ajamaan sen kuuluisan Toisen Divisioonan kärkeen. Kilpailussa voi tuosta rallityylistä tulla sitten ehkä enemmän ongelmia.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös