Bobakki
@f1hog
Enpä ihan heti keksi, miten talli on enemmän "omilla jaloillaan" kun rahoitus tulee kuskilta omistajan sijaan. Jälkimmäinen pakottaa todennäköisemmin lyhytnäköisiin ratkaisuihin muutenkin kuin kuskipäätöksissä.
Onhan se vähän noloa, mutta vielä nolompaa on päivitellä toimittajien tekemisiä.Voi jumalauta! Käykö noi Maikkarin juntit kysymässä kaikilta "mitä mieltä oot kun meidän Heikki ei saanu paikkaa. Eikö ookkin surkeeta". Vaikea kuvitella että Hamiltonit ja Hornerit ottaisi itse asian puheeksi. :wall:
Julkisissa kulkuvälineissä! No, ainakin liitty paremmin formuloihin kun on autot kyseessä.Nolointa on kuitenkin se kun toimittajat paskovat julkisilla paikoilla housuihinsa.
Jeps , eihän se maikkari ollut jolle hämis koviksesta alunperin puhui.Miksei Hamilton ottaisi? Hyviä frendejä miehet keskenään.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2013/02/1702109/hamiltonilta-puolustuspuhe-kovalaiselleJeps , eihän se maikkari ollut jolle hämis koviksesta alunperin puhui.
F1-Fanaticin haastattelussahan siitä ekana oli juttua.
Miten niin?Onhan se vähän noloa, mutta vielä nolompaa on päivitellä toimittajien tekemisiä.
Mutta toisaalta fanaticissa tuo uutisoitiin paljon maikkaria ennen joten se on hieman hassua. Paha sanoa, mutta noh kavereitahan ne toki on joten sekin selittää.http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2013/02/1702109/hamiltonilta-puolustuspuhe-kovalaiselle
Tuon jutun mukaan voisi olettaa, että Hamilton vastasi maikkarin esittämään kysymykseen ja koska se tapahtui lehdistötilaisuudessa, ei ole mikään ihme, jos siitä maikkarin lisäksi on joku muukin uutisoinut.
Tarkoitan, että se on itsenäisempi. Toki se tarkoittaa myös sitä, että se joutuu huomioimaan talouden realiteetteja enemmän kuin jos sillä olisi omistaja rahoituksen takuumiehenä. Mutta jos rahoituskuvio pyörii omillaan, tallin on helpompi jatkaa, vaikka omistaja päättäisi luopuakin tallista. Rahoituskuvioita ei tarvitsisi luoda tyhjästä.Enpä ihan heti keksi, miten talli on enemmän "omilla jaloillaan" kun rahoitus tulee kuskilta omistajan sijaan. Jälkimmäinen pakottaa todennäköisemmin lyhytnäköisiin ratkaisuihin muutenkin kuin kuskipäätöksissä.
En ole tästä olennaisesti eri mieltä. Minä vain oletan, että se oli tarkoituskin. Saada F1-talli toimimaan taloudellisesti itsenäisesti ilman Fernandesin jatkuvaa tukea. Sopisi kuvaan, jonka olen saanut Tonysta liikemiehenä. Uskon, että QPR:n kanssa käy samoin parin vuoden sisällä.Näyttää enemmän siltä, että Fernandes on siirtänyt rahat seuraavaan harrasteeseen. AirAsia oli mukana F1:ssä jo ennen Caterhamia, nyt se pistää mainosbudjettinsa QPR:ään.
Ei Caterham ole millään muotoa itsenäinen taloudellisesti. Tallilla ei ole likimainkaan riittävää asemaa, että se kiinnostaisi sponsoreita - kaksi suurta tukijaa ovat molemmat Fernandesin B2B-sopimusten kylkiäisiä. Pikemmin se on edelleen rakennusvaiheessa ja tarvitsisi yhä investointeja omistajaltaan jos pysyvää asemaa F1:ssä todella tavoitellaan.En ole tästä olennaisesti eri mieltä. Minä vain oletan, että se oli tarkoituskin. Saada F1-talli toimimaan taloudellisesti itsenäisesti ilman Fernandesin jatkuvaa tukea. Sopisi kuvaan, jonka olen saanut Tonysta liikemiehenä. Uskon, että QPR:n kanssa käy samoin parin vuoden sisällä.
-Edit- Ainut, mikä suunnitelmassa jäi toteutumatta oli se, että Lotus/Caterham ei noussut kolmessa vuodessa keskikastiin.
Kai sitä Suomessa uutisoidaan kun kyse on suomalaisesta kuskista. Kyllä moni varmaan on harmissaan siitäkin että Kobayashi jäi ilman kuski paikkaa, mutta eipä se Suomessa ylitä uutiskynnystä.Klien, Hamilton ja Horner kaikki harmissaan Heikin lähdöstä. En muista, milloin joku toinen pikkutallista lähtöpassit saanut olisi saanut yhtä vuolasta kehuryöppyä osakseen.
GP-voittaja. Sitä statusta ei voi kukaan ottaa koskaan pois.
Ylitti toi uutiskynnyksen autosportilla, planetf1:llä ja f1fanaticilla kun lewis wähän kaipasi.Kai sitä Suomessa uutisoidaan kun kyse on suomalaisesta kuskista. Kyllä moni varmaan on harmissaan siitäkin että Kobayashi jäi ilman kuski paikkaa, mutta eipä se Suomessa ylitä uutiskynnystä.