Juu, juu, mutta oletko uskossa ja onko sinulla edes kuoleman pelkoa?Mä oon ollu Forumilla ylis 10:mmenen vuotta!
Juu, juu, mutta oletko uskossa ja onko sinulla edes kuoleman pelkoa?Mä oon ollu Forumilla ylis 10:mmenen vuotta!
No toihan on hyvä!Ennemminkin tuo tarkoittaa sitä, että vittuilevan ja haistattelevan oppilaan saa tarvittaessa heittää pihalle niskaperseotteella.
Tarvinneeko tuota erikseen mainita.Mankeli on oikeassa.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288563997565.htmlMopoautoilu ABC-asemalla päättyi ikävästi Laitilassa
Uudenkaupungin poliisiaseman poliisiuutisissa mainittiin mopoautoturma ABC-asemalla.
Laitilalaisen nuoren miehen kuljettama mopoauto kaatui kyljelleen Laitilan ABC:n pihalla keskiviikkoiltana.
Poliisin mukaan mopoauton kuljettaja oli tehnyt parkkipaikalla kovalla nopeudella liian jyrkän ohjausliikkeen, jolloin auto kaatui.
Sekä kuljettaja, että matkustaja loukkaantuivat. Heidät kuljetettiin sairaalaan.
IS
Olikohan viime vuonna, kun Laitilassa mopoauto törmäsi rekan perävaunuun vasemmalle kääntyessään. Mopoauton kuski käänsi rattia liian aikaisin. Täällä meni viime helmikuussa mopoauto katolleen, kun lähti käsistä suoralla tiellä.Vaihteeksi mopoauto otsikoissa..
Jos käsitin oikein boldatun virkkeen, niin asia ei enää ole näin. kaksi- ja nelipyöräisille mopoille on nykyään eri kortit.Olikohan viime vuonna, kun Laitilassa mopoauto törmäsi rekan perävaunuun vasemmalle kääntyessään. Mopoauton kuski käänsi rattia liian aikaisin. Täällä meni viime helmikuussa mopoauto katolleen, kun lähti käsistä suoralla tiellä.
Mopoautoista 10% kolaroidaan ja tavallisista mopoista 2%, mutta tokihan se mopokortti mopoauton ajamiseen riittää. Lisää vaan huippunopeutta.
No ilmeisesti ajo-opetusta pitäisi sitten lisätä tai laitteiden huippunopeutta laskea. Tai kieltää mokomat. ENNENKIN PÄRJÄTTY ILMAN!Jos käsitin oikein boldatun virkkeen, niin asia ei enää ole näin. kaksi- ja nelipyöräisille mopoille on nykyään eri kortit.
ILViimeisimmän tilaston mukaan joka 14. mopoauton kuski aiheutti onnettomuuden omalla ajotavallaan tai - virheellään.
Autovahinkokeskukseen tuodaan vuosittain liki neljäsataa lunastuskuntoon kolaroitua mopoautoa.
Määrä on noin kymmenkertainen suhteutettuna henkilöautojen määrään.
PolliisiHenkilövahinko-onnettomuuksien osalta mopoauto on suunnilleen yhtä turvallinen kuin mopo, vaikka mopoautojen pienen kokonaismäärän vuoksi tilastot eivät ole kovin luotettavia. Kuolleitten ja loukkaantuneiden määrä oli vuonna 2009 noin 50 henkilöä 10.000 mopoautoa kohden, kun mopolla kuolleitten ja loukkaantuneiden määrä oli samaan aikaan 56 henkilöä 10.000 mopoa kohden. Tutkimuksen mukaan mopoauto ja mopo olivat molemmat henkilöautoon verrattuna huomattavasti turvattomampia liikkumismuotoja, sillä henkilöautoissa loukkaantui tai kuoli vain 20 henkilöä 10.000 henkilöautoa kohden
Huippunopeutta laskea nykyisestä 45km/h:sta vielä? Joopa joo.No ilmeisesti ajo-opetusta pitäisi sitten lisätä tai laitteiden huippunopeutta laskea. Tai kieltää mokomat. ENNENKIN PÄRJÄTTY ILMAN!
Itseltäni oli jo unohtunut tuo fakta. Johtunee tosin siitä, että mautoilijat eivät ajotaidoista päätelleen ole minkäänlaista ajo-opetusta saaneet. Tosin tällähän se ajotaidottumuus jo selittyneekin:Jos käsitin oikein boldatun virkkeen, niin asia ei enää ole näin. kaksi- ja nelipyöräisille mopoille on nykyään eri kortit.
Melkoisen torso on tuo.. :yuck:Mopoautokurssi sisältää
teoriaopetusta 6 tuntia, josta 2 tuntia on yksinomaan kevyen nelipyörän kuljettamiseen liittyvää opetusta
ajo-opetusta vähintään 3 tuntia, josta vähintään tunti on käsittelyopetusta ja vähintään kaksi tuntia ajo-opetusta liikenteessä
hyödynnämme opetuksessa laajalti sähköistä oppimisympäristöä
Ja keltainen majakkavilkku mopoautojen katolle niin parantuisi havaittavuus maanteillä.Huippunopeutta laskea nykyisestä 45km/h:sta vielä? Joopa joo.
Ajo-opetusta soisi lisättävän kyllä.
Vuoden paras idea!Ja keltainen majakkavilkku mopoautojen katolle niin parantuisi havaittavuus maanteillä.
http://aamulehdenblogit.ning.com/profiles/blogs/suomi-on-ahdasmielinen-ja-sikamaisen-kallis-maaSuomi on ahdasmielinen ja sikamaisen kallis maa
Kirjoittanut Ossi M Osram (9. toukokuu 2013, 17:14)
Terveiset Keski-Euroopasta. Muutaman viikon pyrähdys sivistyksen ja vapauden pariin teki mielenterveydelle ja kukkarolle tosi hyvää. Paluu Suomeen, tänne kieltojen ja kaiken maailman rajoitusten luvattuun maahan, otti taas kovasti voimille.
Eurooppaan suuntautuneen rengasmatkan saldo on Suomen kannalta tyly: maamme henkinen ilmapiiri on lievästi ilmaisten masentava ja hintataso kohtuuton. Jälkimmäisestä annan muutaman esimerkin, tällä kertaa Puolasta.Yöpyminen laadukkaassa hotellissa aamiaisineen kahdelle hengelle, 30 euroa. Kuusi puolen litran olutta (7 Vol-%) plus kaksi pulloa kuohuviiniä marketin runsaasta valikoimasta, yhteensä 5 euroa.
Ossin ehdoton maksimi vuosittainen kiintiö Suomessa on kolme kesäkuukautta meriluonnon helmassa. Loput yhdeksän on varattu akkujen lataamiseen ja talouden tervehdyttämiseen Keski-Euroopassa.
Huomasin kans ihan saman, kun olin tossa puoltoistavuorokautta oikeassa Euroopassa, että siellä ne niitytkin on vehreämpiä ja jumalauta tuulikin tuivertaa lempeämmin. Ei ihme, että tuonne Puolaankin virtaa työntekijöitä kaikista Euroopan kolkista, kaikk' sinne hamuaa.Kyllä Suomi voikin olla paska maa:
http://aamulehdenblogit.ning.com/profiles/blogs/suomi-on-ahdasmielinen-ja-sikamaisen-kallis-maa
Palkka: 25% Suomen liksoista.Ei ihme, että tuonne Puolaankin virtaa työntekijöitä kaikista Euroopan kolkista, kaikk' sinne hamuaa.