Normaalin GPS signaalin tarkkuus ei riitä mitenkään ajanoton hoitamiseen. Tätä varten on kuitenkin olemassa tekniikka nimeltään DGPS, joka siis tarkentaa GPS signaalia jolloin siitä saadaan melko tarkkaa sijaintia.
Tätä käytetään F1 / Nascar jne kisoissa kun mm. ajoneuvojen sijainteja piirretään kartalle taikka annetaan epävirallisia väliaikoja ruudulla (formuloissa ne 3 sek välein päivittyvät alareunan tiedot ja jenkkilän nuolella ajoneuvoon osoitettavat epäviralliset väliaikatiedot). Nämä siis ovat suuntaa antavia eikä niillä ole tekemistä virallisen ajanoton kanssa.
Korjatulla GPS datalla siis saadaan autot oikeisiin paikkoihin, mutta tarkkaan ajanottoon tämä ei kuitenkaan riitä mitenkään. GPS/DGPS signaalin virkistystaajuus ei ole tarpeeksi nopea, jotta sillä saataisiin tarpeeksi tarkkaa tulosta aikajanalle. Tämä johtuu siitä että GPS signaalin maksimi virkitystaajuus on jossain 20hz paikkeilla, joten silloin ei päästä mittauksessa kuin 0.05 sekunnin tarkkuuteen, eli siis 5 sadasosan tarkkuuteen nykyisen 1 tuhannesosan sijasta. Jos otetaan se 300km/h nopeus taas vertailukohdaksi, niin puhutaan yli 4 metrin heitosta esim. maaliin tultaessa.