oneone
Member
- Liittynyt
- 26.1.2011
- Viestit
- 14
Jaahas, sattui silmiini pyöräilystä pari sanaa. No niin, jos ymmärtää pyöräilystä mitään, tietää miten "tallipeli" toimii. Joukkue on elinehto, yksin kun ei pysty ajamaan sitä vauhtia kuin isossa letkassa jossa etummaiset kuskit vaihtuvat ja toisen takapyörässä "roikkumalla" voi levätä. Lisäksi siellä on erityypisiä ajajia (tehoiltaan, painoltaan, ominaisuuksiltaan, tavoitteiltaan) jotka ovat ylipäätään kisoissa jatkuvan "tulos tai ulos" -uhan alla ajamassa. Jokaista paikkaa kärkkyy alemman tason pyöräilijä tai reservikuski. Joku voi olla superhyvä mäkimies, pitäsikö sen olla ajamassa kokonaiskisassa voitosta eli ajaa mäki hitaammin jotta jaksaa tasamaalla tai tempossa (johon ei kuitenkaan ominaisuudet riitä)? Toinen voi olla kapteenin luottoapukuski, se kallionluja tyyppi joka mahdollistaa kapteenin voiton ja kaikki kilpakumppanit (sekä työnantaja!) tietävät tämän ja arvostavat kaverin kykyjä. Tai sitten on tempokuskeja, kiritykkejä tai muuten vaan nousevia/laskevia kykyjä pullokuskeina, tai kenties joku ajoittaa kuntohuippunsa toiseen kisaan ja on siksi vaan mukana apukuskina... Kilpapyöräilyssä on niin paljon muuttujia että se ei välttämättä aukene satunnaiselle katsojalle.
Joo, ohi meni. Mutta on kuitenkin turha väittää että pyöräily on pilattu tallipelillä. Se on ikäänkuin sisäänkirjattu ominaisuus, kuitenkin ihan eri luonteella kuin formuloissa.
Joo, ohi meni. Mutta on kuitenkin turha väittää että pyöräily on pilattu tallipelillä. Se on ikäänkuin sisäänkirjattu ominaisuus, kuitenkin ihan eri luonteella kuin formuloissa.