Joppe_001
Well-known member
Mulle tulee jotenkin kovasti mieleen tästä Ogierin touhusta Schumacher kaudella -94. Vanha maestro on poissa ja nyt yksi tyyppi ajelee kärjessä kisasta toiseen. Muut on ihan statisteja.
Onneksi kahden viikon kuluttua pääsee ogierkin hakkaamaan päätään seinään. :alppu:Suomalaisten näkökulmasta Ogierin hallinta on masentavaa. Vähän kuin ajaisivat eri kisaa. Koko ajan on sellainen tunne, ettei Ogier joudu edes pistämään itsensä likoon. Eiköhän tuo lisäpojoeekookin sen osoittanut.
Loeb ei voita Ogieria Argentiinassa, jos ajavat ilman tekniikkamurheita. Saa ottaa talteen.Onneksi kahden viikon kuluttua pääsee ogierkin hakkaamaan päätään seinään. :alppu:
No se nyt on selvä että ne on vitsi sulle ollut siitä lähtien, kun jättivät sinulle niin kovin rakkaan Fordin.Tämä suomalaiskaksikko on jo niin kulunut vitsi, että en tiedä, kuka jaksaa enää edes puolustella.
Tällä hetkellä näyttää tuolta.Jos Loebiä ei lasketa, niin ainoa joka voi ajamalla viedä Ogierilta voiton tällä kaudella on Östberg. Pitäisi vain saada auto kestämään ja pysymään ojien välissä koko rallin ajan. Tämä suomalaiskaksikko on jo niin kulunut vitsi, että en tiedä, kuka jaksaa enää edes puolustella.
Tulokset puhuvat puolestaan. Fordilla Mikko sentään taisteli rallien voitosta ajamalla, nyt ei tarvi pelätä. Hyvää sijoitusta varmalla ajolla muiden tippuessa edeltä pois, tunnetaan myös Matthew Wilson-syndroomana. Molemmat suomalaiset ottavat ajamalla tallikavereiltaankin pataan, jopa Mikko Sordolta, ja soralla.No se nyt on selvä että ne on vitsi sulle ollut siitä lähtien, kun jättivät sinulle niin kovin rakkaan Fordin.
Latvalan puolustukseksi on sanottava se, että hän löysi ennen tämän viikonlopun kisaa paremmat säädöt autoonsa, mutta valitettavasti niiden käyttöönotto vaatii voimansiirron vaihtamisen ja Volkswagen ei vielä ole valmis käyttämään ässäkorttiaan jolla saa voimansiirron saa vaihtaa ylimääräisen kerran yhden kerran kauden aikana.Jos Loebiä ei lasketa, niin ainoa joka voi ajamalla viedä Ogierilta voiton tällä kaudella on Östberg. Pitäisi vain saada auto kestämään ja pysymään ojien välissä koko rallin ajan. Tämä suomalaiskaksikko on jo niin kulunut vitsi, että en tiedä, kuka jaksaa enää edes puolustella.
Kuka täällä etukäteen ennusti Volkkarin ja Ogierin ylivoiman? Ei kukaan. Tai näyttäkää se viesti. Hirvosen oletettua hitaampi vauhti ja yksi iso virhe, silti mies kakkosena sarjassa.
Jos suomalaiset ajaa kovaa ja kaseikkoon, täällä huudetaan että maalissa ne pisteet vasta jaetaan. Jos taas ajetaan hitaammin, maaliin ja hyville sijoille on sekin väärin.
Hirvosen kannattaja ilmottautuu.Hirvosen kohdalla tilanne taas on se, että Citroenilla ei ole kukaan muukaan Loebia lukuunottamatta pysynyt Ogierin vauhdissa, joten Hirvosen vaisuuden voi laittaa enemmin auton piikkiin kuin kuljettajan piikkiin.
Miten nuo ajotyylit? Ogier ja Loeb vs Hirvonen ja Latvala. Olen ymmärtänyt että Hirvonen ja Latvala menevät perisuomalaisella kahva edellä -tyylillä (kai tuon näkeekin)
Meinaatko että Al Qassimi ja Sordo olisi esim. volkkarilla haastanut tiukemmin Ogieria? Vaikka autokaan ei ehkä ole VW:n tasoa niin onhan se Hirvonenkin munattomasti ajanut, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Mielenkiinnolla odotan kyllä Loebin tekemisiä Argentiinassa.Hirvosen kohdalla tilanne taas on se, että Citroenilla ei ole kukaan muukaan Loebia lukuunottamatta pysynyt Ogierin vauhdissa, joten Hirvosen vaisuuden voi laittaa enemmin auton piikkiin kuin kuljettajan piikkiin.
Volkkari on yllättänyt suunnilleen kaikki, mukaan lukien itseni, sillä että auto oli todella valmis. Ogier on testannut sen 20000km joten kyllä vielä tässä vaiheessa hänen pitääkin olla JM:n edellä. JM:n todellinen vauhti Kulpalla selviää vasta vuoden toisella puoliskolla kun auto on säädöiltään sellainen kun JM haluaa.
Saan Argentiinaan ne osat, joita olen kaivannut, joten pystyn vielä ne viimeiset pari prosenttia petraamaan ajoa, Latvala kertoi MTV3:lle.
Tuo on sinäänsä mielenkiintoista, kun molemmat suomalaiset ovat käyneet milloin minkäkin asfaltti specialistin ja formulakuljettajan opetettavana, jotta saataisiin ne autot kulkemaan keula edellä. Joka kerta sen jälkeen kommentit on olleet luokkaa, että nyt on taas opittu kuinka autoa oikeasti pitää ajaa, menestys on parempaa ehkä sen 1-2 rallia ja sitten palataan taas vanhaan. Samaan aikaan nimeltämainitsematon ranskalainen ajaa ralleissa voitoista voittoihin, sekä kilpailukykyisiä aikoja niin formuloilla, gt-, kuin myös koppiautoilla.Mutta hei viisaammat, kertokaa tyhmemmälle. Miten nuo ajotyylit? Ogier ja Loeb vs Hirvonen ja Latvala. Olen ymmärtänyt että Hirvonen ja Latvala menevät perisuomalaisella kahva edellä -tyylillä (kai tuon näkeekin) ja ranskalaiset taas ajavat "suorempaan".
Eikös Esa-Pekka Lappi ole entinen karting-kuski?:ahem:Pitäisiköhän jatkossa suomalaiset rallilupaukset ohjata rallien ohella osallistumaan säännöllisesti myös ratapuolen kisoihin, niin tylsältä kuin saattaa rallipatujen mielestää kuulostaakin..?
Tai ajamaan ihan vaan Brittein saarten asvalttikisoja. Sieltähän ne Mäkisenkin asvalttitaidot on hankittu.Pitäisiköhän jatkossa suomalaiset rallilupaukset ohjata rallien ohella osallistumaan säännöllisesti myös ratapuolen kisoihin, niin tylsältä kuin saattaa rallipatujen mielestää kuulostaakin..?
Onko Al Qassimi muka millään muullakaan merkillä haastanut merkin ykköstykkejä? Sordo voisi asfalttikisoissa välillä vähän kiusatakin, Ogierhan ei ole asfalttispesialisti.Meinaatko että Al Qassimi ja Sordo olisi esim. volkkarilla haastanut tiukemmin Ogieria?