F1 auton muodot ilman värejä/ grafiikoita

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Caterham on kyllä kauden rumin auto. Katsoi sitä miten vaan.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Etusiiven härpäkkeiden määrää voisi kyllä vähentää..
 

Xjazz

Well-known member
Liittynyt
11.2.2011
Viestit
110
Etusiiven härpäkkeiden määrää voisi kyllä vähentää..
Paljonkohan säästettäisiin jo pelkästään sillä, että etusiiven pitäisi olla yksinkertainen suora siipi, jonka pinta-ala(leveys * profiilin jänne) ei saa ylittää arvoa x ja suorat päätylevyt ?

Siiven leveys saisi tietenkin olla 25-30% nykyistä kapeampi.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Paljonkohan säästettäisiin jo pelkästään sillä, että etusiiven pitäisi olla yksinkertainen suora siipi, jonka pinta-ala(leveys * profiilin jänne) ei saa ylittää arvoa x ja suorat päätylevyt ?

Siiven leveys saisi tietenkin olla 25-30% nykyistä kapeampi.
Kaudeksi 2014 PITI tulla 15 cm kapeampi siipi ja - muistaakseni - sileät päätylevyt (sekä profiililtaan matalampi takasiipi), mutta ne sääntömuutokset hylättiin, eikä downforcea ollakaan enää pienentämässä niin rajusti kuin oli aikeissa. Keula sentään edelleen madaltuu huomattavasti.
 

NiPzyyZ

Well-known member
Liittynyt
3.12.2004
Viestit
663
Kaudeksi 2014 PITI tulla 15 cm kapeampi siipi ja - muistaakseni - sileät päätylevyt (sekä profiililtaan matalampi takasiipi), mutta ne sääntömuutokset hylättiin, eikä downforcea ollakaan enää pienentämässä niin rajusti kuin oli aikeissa. Keula sentään edelleen madaltuu huomattavasti.
Eikö etusiipien kavennuskaan ole enään tulossa? :eek:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Eikö etusiipien kavennuskaan ole enään tulossa? :eek:
No, en jaksanut Wikipediaa (jonka lähde tuossa kohdassa on FIA) kauempaa tarkistaa.

The 2014 regulations require the use of lower noses than in previous years, in the interests of safety. The tip of the nose will have to be no more than 185mm above the ground,[52] in comparison to the 550mm allowed in 2012.[53] The original rules—first published in August 2011—also called for a variety of bodywork changes aimed at cutting downforce, most notably through the use of narrower front wings, and a shallower angle to the main plane of rear wings. These additional changes were formally abandoned in December 2012,[54] but the requirement that cars be built with a nose no more than 185mm above the ground was retained.[55]
No, tarkistin nyt sen FIAnkin:

Changes made to bodywork design, originally aimed at reducing downforce and drag for increased efficiency, have reverted to 2012 specification.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Mä oon ymmärtänyt niin että noi aeromuutokset lykättiin vuoteen '15 tai '16 ettei tulis niin monta isoa uudistusta samalla kun moottoritkin vaihtuvat. Eli ovat vieläkin suunnitelmissa.
 

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
No kylläpäs toi Red Bull on ruma ilman värejä. Melkein yhtä ruma ku Caterham.
Lotus nyt ei niin pahan näkönen ole... Olisivat silti voinu peittää ton hyppyrin, ku melkeen kaikki muutkin niin teki.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
On kyllä oudon näköistä kun autot on osittain karsittu kaikista joulukoristeista, mutta sitten taas ponttoonien edustat, siivet ja keulan aluset on täynnä vaikka minkälaista hilavitkutinta. Ja siivet edelleen aivan järkyttävän epäsopusutaiset toisiinsa nähden (lähinnä tuon lumiauran ansiosta).

Ferrari, Mercedes ja Lotus ovat näistä ehkä sopusuhtaisimmat autot. Myös Caterham miellyttää silmää jollain kulmikkaalla tavalla. Erityisen kauniiksi tosin en kehuisi ensimmäistäkään tämän vuosikymmenen autoa, vaikka hienoja muotoja ja yksityiskohtia monista autoista löytyykin..

Red Bullin vänkyrä puolestaan kieltämättä aikas.. Lähes sääli, että noin ruma auto voi olla niin nopea. :yuck:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13786
On kyllä oudon näköistä kun autot on osittain karsittu kaikista joulukoristeista, mutta sitten taas ponttoonien edustat, siivet ja keulan aluset on täynnä vaikka minkälaista hilavitkutinta. Ja siivet edelleen aivan järkyttävän epäsopusutaiset toisiinsa nähden (lähinnä tuon lumiauran ansiosta).

Red Bullin vänkyrä puolestaan kieltämättä aikas.. Lähes sääli, että noin ruma auto voi olla niin nopea. :yuck:
Joo on kyllä rumat mittasuhteet etu- vrt takasiipi.

Mutta muutoin muodoissa värityksetkin "peittää" paljon. Sen ansiosta ainakin Red Bullikin näyttää ihan hyvältä.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Paljonkohan säästettäisiin jo pelkästään sillä, että etusiiven pitäisi olla yksinkertainen suora siipi, jonka pinta-ala(leveys * profiilin jänne) ei saa ylittää arvoa x ja suorat päätylevyt ?

Siiven leveys saisi tietenkin olla 25-30% nykyistä kapeampi.
Plus minus nolla. Raha menisi sitten jonkin muun säätämiseen. Ei se sekunnit maksa, vaan kymmenykset.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Muutamia upeita muotoja takavuosilta:
Tyylikkäitä ehkä, mutta samalla vaarallisia etenkin kuljettajien jaloille, koska noissa jalat ylettävät etuakselin etupuolelle jolloin keula edellä seinään tai toiseen autoon osuessa iskun voima kohdistuu kuljettajan jalkoihin täydellä voimalla.
 
Liittynyt
19.4.2013
Viestit
12
Tyylikkäitä ehkä, mutta samalla vaarallisia etenkin kuljettajien jaloille, koska noissa jalat ylettävät etuakselin etupuolelle jolloin keula edellä seinään tai toiseen autoon osuessa iskun voima kohdistuu kuljettajan jalkoihin täydellä voimalla.
Lähinnä ironiaa tuossa haettiin... Nostalgia jos jätetään sivuun, niin rumiahan nuo kaikki ovat.

Mutta takaisin topicciin: Red Bull on ilman värejä kyllä muodoiltaan ruma. Mutta eikös se ollut Ferrarin Enzo joka tokaisi, että voittava auto aina kaunis :)
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Lähinnä ironiaa tuossa haettiin... Nostalgia jos jätetään sivuun, niin rumiahan nuo kaikki ovat.

Mutta takaisin topicciin: Red Bull on ilman värejä kyllä muodoiltaan ruma. Mutta eikös se ollut Ferrarin Enzo joka tokaisi, että voittava auto aina kaunis :)
Neljäs auto on itseasiassa iha hemmetin räyheän näköinen vempele. Ja kyllähä tuo quattro nätimpi on ku nykyiset ralliautot :p Ottaisin omakseni milloin vain. Tietty se hieman nätimpi on ilman överi-korisarjaa, mut enivei, kaunis auto: http://youtu.be/--h888EaQhY?t=1m49s
 
Ylös