Hämäävää että joka paikassa on puhuttu 160 hevosvoimasta 33 sekunnin ajan.Säännöissä on mainittu, että MGU-K:lle saa syöttää energiaa "Energy Storesta" maksimissaan 4 MJ/kierros ja MGUK saa siirtää tehoa maksimissaan 120 kW suuntaan tai toiseen. Löytyy sääntöjen liitteestä 3. Eli saa käyttää pienempiäkin tehoja.
http://www.fia.com/sites/default/files/regulation/file/1-2014 TECHNICAL REGULATIONS 2013-12-09.pdf
s. 86
Näköjään, jos pystyy syöttämään turbon MGUH:lta energiaa suoraa MGUK:lle, niin sitä ei lasketa tuohon 4 MJ/kierros -rajaan. Mutta ainakin Renaultin systeemissä Taffinin mukaan MGUH:n energia kierrätetään Energy Storen kautta.
Kokoajan kaasupohjassa ajettaessa. Eli turbon turbiini kerää paljon enemmän energiaa kuin ahtamiseen tarvitaan ja tuo ylijäämäenergia joko varastoidaan akkuihin tai syötetään suoraan sähkömoottorin kautta takaisin kampuralle. Ns turbocompound koneita on käytetty jo iät ja ajat raskaamman kaluston puolella. Ilman sähköjarrua turbossa ahtopaine rajoitetaan turbiinin hyötysuhdetta huonontamalla, joko muuttuvageometrisella turbiinipesällä tai hukkaportilla. Sähköjarrun kanssa turbiinin annetaan ottaa kaikki teho mitä pakokaasuvirrasta on saatavissa ja ahtamisesta ylijäänyt osa muutetaan sähköenergiaksi.Mun on vähän vaikea kuvitella missä tilanteissa haluttaisiin syöttää tehoa kampiakselilla samaan aikaan ku jarrutetaan turboa. Toisin päin vois olla, että kun jarrutetaan MGU-K:lla, syötetään samalla osa MGU-H:lle ja sieltä sitten akulle kun se kerran on rajoittamaton :doubtful:
Tosiaan, tää meni multa ohi. Millaisiahan energioita tuolta saadaan talteen? Eivät ilmeisesti pysty kuitenkaan reagoimaan tuolla kaikkein nopeimpiin muutoksiin kun ainakin rellulla näyttää olevan hukkaportti.Kokoajan kaasupohjassa ajettaessa. Eli turbon turbiini kerää paljon enemmän energiaa kuin ahtamiseen tarvitaan ja tuo ylijäämäenergia joko varastoidaan akkuihin tai syötetään suoraan sähkömoottorin kautta takaisin kampuralle. Ns turbocompound koneita on käytetty jo iät ja ajat raskaamman kaluston puolella. Ilman sähköjarrua turbossa ahtopaine rajoitetaan turbiinin hyötysuhdetta huonontamalla, joko muuttuvageometrisella turbiinipesällä tai hukkaportilla. Sähköjarrun kanssa turbiinin annetaan ottaa kaikki teho mitä pakokaasuvirrasta on saatavissa ja ahtamisesta ylijäänyt osa muutetaan sähköenergiaksi.
Moottori kehittää sen 600hv ja turbiinista saadaan talteen ~150hv. Hukkaportti tässä tapauksessa on nimensä veroinen eli Rellulla lienee muitakin ongelmia sitten ratkaistavanaan...... Varajärjestelmä tuo hukkaportti taitaa vain olla eli sähköjarrun puuttuessa moottorista saa vielä sen 600hv ulos, ilman hukkaporttia tehonulossaanti jäisi varmaan puoleen tuosta.Tosiaan, tää meni multa ohi. Millaisiahan energioita tuolta saadaan talteen? Eivät ilmeisesti pysty kuitenkaan reagoimaan tuolla kaikkein nopeimpiin muutoksiin kun ainakin rellulla näyttää olevan hukkaportti.
Hukkaportti on ainoastaan moottorin suojana, jos turbo jumittaa, muulloin sitä ei käytetä.Tosiaan, tää meni multa ohi. Millaisiahan energioita tuolta saadaan talteen? Eivät ilmeisesti pysty kuitenkaan reagoimaan tuolla kaikkein nopeimpiin muutoksiin kun ainakin rellulla näyttää olevan hukkaportti.
Jos muut moottorinvalmistajat osaavat hommansa ja pelkästään Renault ei, niin vika on Renaultin, ei FIA:n.Tästä kaudesta tulee farssi. Jos Renault moottorit on täyttä paskaa, niin Renault tulee vaatimaan muutoksia tai lähtevät vittuun koko sirkuksesta. -4 tallia. Good job FIA. Ei unohdeta, että FIA on ranskalainen organisaatio alunperin.
Mutta kun se vihreys ja hybridihössötys... Paskaa.Tästä kaudesta tulee farssi. Jos Renault moottorit on täyttä paskaa, niin Renault tulee vaatimaan muutoksia tai lähtevät vittuun koko sirkuksesta. -4 tallia. Good job FIA. Ei unohdeta, että FIA on ranskalainen organisaatio alunperin.
Sillä ei ole mitään merkitystä kenen vika ym. on täysin idioottimaista vaatia moottorivalmistajilta moottoreita, jotka kestävät 4 gp:tä ensimmäisellä kaudella, kun uudet motit on käytössä.Jos muut moottorinvalmistajat osaavat hommansa ja pelkästään Renault ei, niin vika on Renaultin, ei FIA:n.
On se kyllä kovin ranskalainen edelleenkin.Tästä kaudesta tulee farssi. Jos Renault moottorit on täyttä paskaa, niin Renault tulee vaatimaan muutoksia tai lähtevät vittuun koko sirkuksesta. -4 tallia. Good job FIA. Ei unohdeta, että FIA on ranskalainen organisaatio alunperin.
Mersu, Ferrari ja Renault osaavat tehdä moottoreita, jotka kestävät vuosia. Ei ole vaatimus idioottimainen, pitää vaan tehdä sellainen joka kestää.Sillä ei ole mitään merkitystä kenen vika ym. on täysin idioottimaista vaatia moottorivalmistajilta moottoreita, jotka kestävät 4 gp:tä ensimmäisellä kaudella, kun uudet motit on käytössä.
Näinhän se menee. Viime kaudella mersua ei voitu rankaista koska olisi vetäytynyt.Tästä kaudesta tulee farssi. Jos Renault moottorit on täyttä paskaa, niin Renault tulee vaatimaan muutoksia tai lähtevät vittuun koko sirkuksesta. -4 tallia. Good job FIA. Ei unohdeta, että FIA on ranskalainen organisaatio alunperin.
Sä leikit tyhmää eiks niin? ERS teknologia joka on ihan uusi ja turbo moottorit, niin pikkuisen löysää saisi ekalla kaudella olla. 10 ekalle kaudelle ja sitten siirrytään tähän puunhalaajien perseen nuolentaan tarkoitettuun 5 moottoriin per kausi. Mut hei nauti tästä paskasta, kun viisi autoa tulee per gp maaliin. Mä en tälläistä paskaa katso.Mersu, Ferrari ja Renault osaavat tehdä moottoreita, jotka kestävät vuosia. Ei ole vaatimus idioottimainen, pitää vaan tehdä sellainen joka kestää.
lol. kokonaista 4 gp:tä pitäis uuden moottorin kestää! eihän tuo nyt oikeesti oo paljo vaadittu miljoonien budjetilla planeettamme parhailta valmistajilta!!Sillä ei ole mitään merkitystä kenen vika ym. on täysin idioottimaista vaatia moottorivalmistajilta moottoreita, jotka kestävät 4 gp:tä ensimmäisellä kaudella, kun uudet motit on käytössä.