Uudet F1-moottorit

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Cage

Well-known member
Liittynyt
23.4.2001
Viestit
907
Sijainti
Pori
Mitenkäs moottorinohjaus, voiko/saako sitä säätää niin, että ei lähtisi niin helpolla sutimaan?
Tätähän on muuten kyselty ennenkin, mutta en muista lukeneeni vastausta tähän. Eiköhän sitä ainakin jossain määrin saa säätää, mutta vaikka olisi ihan vapaastikin säädettävissä, niin viime vuotiseen verrattuna uskoisin silti oltavan paremmassa tilanteessa (eli nyt kysytään enemmän kuskin hanskaa ajossa kuin aiemmin). Lisäksi tuo aeropuolen muutos parantanee tilannetta entisestään.
 

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Parhaan kuljettajan määrittelemiseksi kullekkin kaudelle on luotu semmoinen niinkin yksinkertainen järjestelmä kun pisteet, joita sitten viimesinen kisan jälkeen ynnäillään ja päätellään kenelle se parhaan pysti ojennellaan. jos nopeinta ei kerran ikinä ole tiedetty ni miksei sitä sitten suoraan arvota.
Hyvä kun hoksasit. Huomautan, että tämä mainitsemasi pisteenlasku -systeemi säilyy myös tulevalla kaudella, joten nopeimmin koslaa kuskannut kuski kyllä löydetään myös 2014.


Tilannetta ei kuitenkaan voida millään verata nykyiseen, koska nyky autot ovat liian helppoja ajaa, että niillä viellä ruvettaisiin tarkoituksella säästelemään radikaalisti. Seuraava askel on kun huomataan että jos meillä ei olisikaan asfaltti ratoja vaan kiskot, näin kilpailuista tulisi sekä turvallisempia että voitaisiin säästää energiaa, koska onhan rautatieliikenne huomattavasti ympäristöystävllisempää ku tämä nykyinen vanhanaikainen kumipyörillä vinguttelu. Onhan meillä kuitenkin ne maailman parhaat kuskit tässä sarjassa, niin voidaan laittaa ne heiluttelemaan junan vaunujen ikunasta ja hymyilemään vähän homolla tavalla sponsori pepsodenttiä.
Helppoja ajaa? Suuri osa kuskeista on jo itsekin myöntänyt että tulevan kauden autot ovat hankalampia ajaa. Vääntö/downforce etc...
Nyt ollaan kyllä menossa juuri poispäin tuosta "kiskoilla ajamisesta".



Samaa mieltä se oli tylsää. Olenkin osaa säännöistä pitänyt ennemmän kuin tervettuleina, kuten vaikka aeron vähentämistä. Siksi näitä moottorisääntöjen toimivuutta epäilenkin, koska jos kisasta ei saa mitään tolkkua liian monien muuttujien takia on se yhtälailla tylsää, jopa tylsempää kun se tylsä peräkanaa ajellu.
Näen kyllä paljon mielenkiintoisempana sen, että kisoissa on useampia muuttujia. Mikään ei ole tylsempää seurattavaa kuin jonossa ajelu lähdöstä maaliin, yhdellä tai kahdella keskeytyksellä.
 

Aki

Well-known member
Liittynyt
5.2.2013
Viestit
250
Helppoja ajaa? Suuri osa kuskeista on jo itsekin myöntänyt että tulevan kauden autot ovat hankalampia ajaa. Vääntö/downforce etc...
Nyt ollaan kyllä menossa juuri poispäin tuosta "kiskoilla ajamisesta"
Nimenomaan osa taas joilta yleensä on saanut ne rehellisimmät vastaukset, on sanonut ettei tuo nyt eroa juuri lainkaan. Alonso jopa sanoi jotenkin tähän suuntaan että "helpompia ainakin fyysisesti, mutta nauttii ajamisesta oli alla minkälainen peli tahansa" Kimi taas sanoi että samanlaista se ajaminen oli ku viime kuadellakin. Kimin kommenteissa on se puoli että sieltä suusta hyvin usein tulee tiivistettynä se kuinka asiat todella ovat, noiden muiden komentien höpö höpö markinointi juttujen seasta tarvii onkia se todellinen mielipide.

Jos nuo nyt järin vaikeita ajaa oisivat luulisi että siellä nyt sitten testeissä olisi ollut kuljettajilla suurempiakin ongelmia pitää nuo mustalla. Siellä nää tyypit jotka ajoi koko f1 autoa ensimmäisät kertaa, hymyilivät vaan varikolla hyvien aikojensa kanssa.

Fernandon mielipide autoista.

http://www.suomif1.com/2014/02/f1-autot-eivat-enaa-niin-vaativia-ajaa-alonso-fyysisesti-nama-ovat-paljon-helpompia/

Kimin mielipide.

http://www.youtube.com/watch?v=gcwevsInI2w

Pakko viellä lisätä yksi pointti tänne, joka on heikentänyt tämän sarjan arvostusta. Maksukuljettajat niitä on ollut tavalla tai toislella lähes aina, mutta nyt niitä on yli puolet autopaikoista, ja puhutaan aivan järkyttävistä summista. Tämä asia on suoraan verrannollinen siihen, kehitys suuntaan mihin sarja on mennyt. Kuljettajien painoarvo vaakakupissa tallien menestymiseen on pienentynyt niin paljon että talien ei ole kovin vaikea päättää otavatko he kuljettajan joka tuo talliin 5 milj vai kuljettajan, joka on parampi joka pyytää palkkaa 1milj. Sääntöjen ei saisi mahdollistaa tätä, tämä tekninen pelleily on mennyt liian pitkälle. Eikä tästä voi syyttää talleja tallit tekevät tottakai, päätöksiä jotka tuovat heille sen parhaan tuloksen. Jos kuljettajan painoarvoa tulokseen nostettaisiin, niin olisi !00% varma että talit Laittaisivat sen muutoman miljonan erotuksen teknisen kehitykseen sijaan siihen kuljettajaan. Ja turha tulla sanomaan että tämä on talous tilanteesta riippuvaa, ei ole tämä on riippuvaa siitä ettei ole järkevää panostaa kuljettajiin. Raha prioirisoidaan, aina sinne mihin kannattaa panostaa.
 
Viimeksi muokattu:

SergioCresto

Well-known member
Liittynyt
28.2.2012
Viestit
467
Bensa loppui kuskeilla myös silloin kisoissa. Eikä ne kaverit itkeneet, että säännöt on väärät jos ei osanut ajaa sillä määrällä bensaa mitä oli tarjolla.
Itse asiassa kyllä jotkut kuskitkin purnasivat säännöistä.

Olen nähnyt edellisenkin turbokauden, jonka jälkipuolella polttoainemäärää rajoitettiin rankasti. Yhtään ei haitannut lajin imagoa.
No ehkä sun kohdalla ei haitannut. Tuona aikana F1:siin viitattiin usein taloudellisuusajoina eikä se ollut mikään positiivinen kommentti. Esim. 1986 Hockenheimissa pistesijalle tulleista (= 6 parasta) neljällä oli bensa joko täysin loppu tai oli loppua kesken viimeisellä kierroksella. Tätä voi kukin mielissään verrata vaikka viime vuoden Silverstonen kisan jälkeisiin tunnelmiin.

Sinänsä keskustelu vajaan 30-vuoden takaisista bensasäännöistä on melko tarpeetonta, sillä niin itse rajoitus, kuin tallien kyky tarkkailla rajoissa pysymistä on nykyään ihan eri.
 
Viimeksi muokattu:

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Nimenomaan osa taas joilta yleensä on saanut ne rehellisimmät vastaukset, on sanonut ettei tuo nyt eroa juuri lainkaan. Alonso jopa sanoi jotenkin tähän suuntaan että "helpompia ainakin fyysisesti, mutta nauttii ajamisesta oli alla minkälainen peli tahansa" Kimi taas sanoi että samanlaista se ajaminen oli ku viime kuadellakin. Kimin kommenteissa on se puoli että sieltä suusta hyvin usein tulee tiivistettynä se kuinka asiat todella ovat, noiden muiden komentien höpö höpö markinointi juttujen seasta tarvii onkia se todellinen mielipide.

Jos nuo nyt järin vaikeita ajaa oisivat luulisi että siellä nyt sitten testeissä olisi ollut kuljettajilla suurempiakin ongelmia pitää nuo mustalla. Siellä nää tyypit jotka ajoi koko f1 autoa ensimmäisät kertaa, hymyilivät vaan varikolla hyvien aikojensa kanssa.

Fernandon mielipide autoista.

http://www.suomif1.com/2014/02/f1-autot-eivat-enaa-niin-vaativia-ajaa-alonso-fyysisesti-nama-ovat-paljon-helpompia/

Kimin mielipide.

http://www.youtube.com/watch?v=gcwevsInI2w
"Rehellisimmät" vastaukset?

SuomiF1 on ensinnäkin otsikoinut Alonson kommentin (yllättäen) hieman sensaatiomaiseen sävyyn. Alonsohan nimenomaan kommentoi ajamisen fyysisen puolen olevan helpompaa, mutta ei itse ajoneuvon hallitsemisen!
"...toisaalta on enemmän kontrolloitavia parametrejä, enemmän nappuloita ratissa ja enemmän ajamiseen ja auton hallinnoimiseen liittyviä asioita."

Muutama muukin on kommentoinut, että kun auton aerodynaaminen pito on vähentynyt ja moottorin vääntö lisääntynyt, on ajaminen nyt sitä kautta haastavampaa. Bottaksen suusta ihan suomeksikin kuultuna (ja korostan "suomeksi kuultuna" vain siksi ettei ainakaan ole vaihtuneet merkitykset toimittajien käännöskukkasissa).
"-Moottorin vääntö irrottaa takapään entistä helpommin. Pidon kanssa on oltava tarkempi ja pidän juuri siitä."
http://yle.fi/urheilu/bottas_pitaa_uuden_moottorin_luonteesta/7059919

Tuo "Kimin mielipide" taas lähinnä naurattaa. On täysin Kimin tyylistä sanoa vähättelevän lakoniseen sävyyn, että "samanlaista se ajaminen on". Fraasi "it makes no difference" on varmaan yksi Kimin suosituimmista hokemista/vastauksista. Kimiä vaan ei kiinnosta jaaritella asioiden yksityiskohdista joka kerta kun häneltä samoista asioista kysytään. Uskallan siis väittää ihan suoraan että tulkitset Kimiä tässä tapauksessa täysin väärin.
 
Viimeksi muokattu:

Aki

Well-known member
Liittynyt
5.2.2013
Viestit
250
"Rehellisimmät" vastaukset?

SuomiF1 on ensinnäkin otsikoinut Alonson kommentin (yllättäen) hieman sensaatiomaiseen sävyyn. Alonsohan nimenomaan kommentoi ajamisen fyysisen puolen olevan helpompaa, mutta ei itse ajoneuvon hallitsemisen!
"...toisaalta on enemmän kontrolloitavia parametrejä, enemmän nappuloita ratissa ja enemmän ajamiseen ja auton hallinnoimiseen liittyviä asioita."

Muutama muukin on kommentoinut, että kun auton aerodynaaminen pito on vähentynyt ja moottorin vääntö lisääntynyt, on ajaminen nyt sitä kautta haastavampaa. Bottaksen suusta ihan suomeksikin kuultuna (ja korostan "suomeksi kuultuna" vain siksi ettei ainakaan ole vaihtuneet merkitykset toimittajien käännöskukkasissa).
"-Moottorin vääntö irrottaa takapään entistä helpommin. Pidon kanssa on oltava tarkempi ja pidän juuri siitä."
http://yle.fi/urheilu/bottas_pitaa_uuden_moottorin_luonteesta/7059919

Tuo "Kimin mielipide" taas lähinnä naurattaa. On täysin Kimin tyylistä sanoa vähättelevän lakoniseen sävyyn, että "samanlaista se ajaminen on". Fraasi "it makes no difference" on varmaan yksi Kimin suosituimmista hokemista/vastauksista. Kimiä vaan ei kiinnosta jaaritella asioiden yksityiskohdista joka kerta kun häneltä samoista asioista kysytään. Uskallan siis väittää ihan suoraan että tulkitset Kimiä tässä tapauksessa täysin väärin.
Itse en taas Bottaksen kommentteja paljon noteeraisi. Piitihän mies viime kauden testeissä Wiliamsin autoa huomattavana parannuksena edellis kauteen, kuinka pitoa oli niin paljon enemmän ja kaikki oli niin todella hyvin. No kilpailut sitten näytti jotain muuta :nope:

Vaikka Kimi nyt tuohon omaan lakoniseen sävyyn puhuukin aina, niin harvoin mies valehtelee. Oikeastaan yksi ainoista kuljettajista, jonka sanoille voi antaa jonkinmoisen painoarvon ennustus mielessä. Kimi jos jostain asiasta ei ole varma niin vastaus on aina, "ei voi tietää katsotaan sitten", ei kuulu tyyliin mutuilla. Jos taas Kimillä asiasta on käsitys sanoo hän sen aika suoraan rehellisesti, vai kuinka moni voi sanoa Kimltä kuulleensa kommenteja jotka eivät pidä paikkansa? Haluaisin nähdä yhdenkin kommentin, jossa kimi on sanonut jotain missä ei ole ollut totuutta mukana.
 
Viimeksi muokattu:

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Tuo "Kimin mielipide" taas lähinnä naurattaa. On täysin Kimin tyylistä sanoa vähättelevän lakoniseen sävyyn, että "samanlaista se ajaminen on". Fraasi "it makes no difference" on varmaan yksi Kimin suosituimmista hokemista/vastauksista. Kimiä vaan ei kiinnosta jaaritella asioiden yksityiskohdista joka kerta kun häneltä samoista asioista kysytään. Uskallan siis väittää ihan suoraan että tulkitset Kimiä tässä tapauksessa täysin väärin.
Räikkönen tietää pääsevänsä haastatteluista helpommalla vastaamalla tolla tavalla, ei tule jatkokysymyksiä aiheesta.


Muuten olisi vain hyvä Ferrarin kannalta, jos Ferrari-kuskit sanoisivat, että ajaminen ei ole muuttunut ja muiden tiimien kuskit vastaa päinvastoin. Tämä koska, uusilla autoilla ja moottoreilla pyritään edellisen aikakauden autojen ajettavuuteen, tällöinhän Ferrari olisi pidemmällä tässä tavoitteessa.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Vaikka Kimi nyt tuohon omaan lakoniseen sävyyn puhuukin aina, niin harvoin mies valehtelee. Oikeastaan yksi ainoista kuljettajista, jonka sanoille voi antaa jonkinmoisen painoarvon ennustus mielessä. Kimi jos jostain asiasta ei ole varma niin vastaus on aina, "ei voi tietää katsotaan sitten", ei kuulu tyyliin mutuilla. Jos taas Kimillä asiasta on käsitys sanoo hän sen aika suoraan rehellisesti, vai kuinka moni voi sanoa Kimltä kuulleensa kommenteja jotka eivät pidä paikkansa? Haluaisin nähdä yhdenkin kommentin, jossa kimi on sanonut jotain missä ei ole ollut totuutta mukana.
Se on selvää, että ajaminen on vaikeutunut, jos downforcesta on vähentynyt 30% ja autojen paino lisääntynyt. Kun downforce vähentyy, niin väkisillä myös kierrosajat laskee. Samoilla moottoreilla nopeammat kierrosajat tarkoittaa myös helpompaa ajettavuutta, eli jos ajamisen halutaan vaikeutuvan pitää myös hyväksyä kierrosaikojen lasku.
 
Viimeksi muokattu:

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Itse en taas Bottaksen kommentteja paljon noteeraisi. Piitihän mies viime kauden testeissä Wiliamsin autoa huomattavana parannuksena edellis kauteen, kuinka pitoa oli niin paljon enemmän ja kaikki oli niin todella hyvin. No kilpailut sitten näytti jotain muuta :nope:
Älä noteeraa. Minä kyllä noteeraan. Bottas on nyt vuoden kokeneempi ja voi verrata tätä uutta FW36:sta FW35:seen, enkä näe miksi hänellä olisi mitään tarvetta "valehdella" tuota kommenttia minkä linkitin.

Vaikka Kimi nyt tuohon omaan lakoniseen sävyyn puhuukin aina, niin harvoin mies valehtelee. Oikeastaan yksi ainoista kuljettajista, jonka sanoille voi antaa jonkinmoisen painoarvon ennustus mielessä. Kimi jos jostain asiasta ei ole varma niin vastaus on aina, "ei voi tietää katsotaan sitten", ei kuulu tyyliin mutuilla. Jos taas Kimillä asiasta on käsitys sanoo hän sen aika suoraan rehellisesti, vai kuinka moni voi sanoa Kimltä kuulleensa kommenteja jotka eivät pidä paikkansa? Haluaisin nähdä yhdenkin kommentin, jossa kimi on sanonut jotain missä ei ole ollut totuutta mukana.
En ole ketään missään valehtelijaksi väittänytkään, jokainen vaan kertoo asioista tyylillään, ja jokaisella on oma subjektiivinen näkemys aiheesta kuin aiheesta. Toimittajatkin vain tulkitsee asioita. Medianlukutaito on varsin tärkeää nykypäivänä kun jokapuolelta suolletaan p***aa.
Jabsu sanoi:
Räikkönen tietää pääsevänsä haastatteluista helpommalla vastaamalla tolla tavalla, ei tule jatkokysymyksiä aiheesta.
Juuri näin.
 

Marussia

Well-known member
Liittynyt
7.1.2014
Viestit
754
Jaksaako kukaan edes katsoa noita Räikkösen haastatteluja? :D
 

Aki

Well-known member
Liittynyt
5.2.2013
Viestit
250
Älä noteeraa. Minä kyllä noteeraan. Bottas on nyt vuoden kokeneempi ja voi verrata tätä uutta FW36:sta FW35:seen, enkä näe miksi hänellä olisi mitään tarvetta "valehdella" tuota kommenttia minkä linkitin.


En ole ketään missään valehtelijaksi väittänytkään, jokainen vaan kertoo asioista tyylillään, ja jokaisella on oma subjektiivinen näkemys aiheesta kuin aiheesta. Toimittajatkin vain tulkitsee asioita. Medianlukutaito on varsin tärkeää nykypäivänä kun jokapuolelta suolletaan p***aa.
No otetaan kompromissi oletetaan että Räikkönen vähättelee ja Bottas liioittelee, josta päästään ehkä kaikkein lähemmäs totuutta asian kanssa. Uskon itsekkin että auto on vaikeammin hallittava aika-ajossa, kun taas kilpailussa polttoinaineen säästelyn takia tilanne kääntyy päälaelleen, kun ei säsätelyn takia rutistaminen ei kannata. Ihan sama vaikka autosta poistettaisiin siivet kokonaan, niin silloin kun aletaan polttoainetta säästämään pitää sen auton radalla Maldonadokin, kun ei ajeta sen auton suorituskyvyn limitillä. Tämä on niin suhteellsta, siksi pidän polttoaineen säästämistä kilpa-ajamisen hengen vastaisena.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Parhaan kuljettajan määrittelemiseksi kullekkin kaudelle on luotu semmoinen niinkin yksinkertainen järjestelmä kun pisteet, joita sitten viimesinen kisan jälkeen ynnäillään ja päätellään kenelle se parhaan pysti ojennellaan. jos nopeinta ei kerran ikinä ole tiedetty ni miksei sitä sitten suoraan arvota.
Heh, aloit sitten jo argumentoida itseäsikin vastaan.

Mutta, mestaruuden voittaa paras auto/kuski-yhdistelmä, ei paras kuski. Auton osuus on kuskia suurempi, joten ei se maailmanmestaruus parasta kuskia kerro.
 

Aki

Well-known member
Liittynyt
5.2.2013
Viestit
250
Heh, aloit sitten jo argumentoida itseäsikin vastaan.

Mutta, mestaruuden voittaa paras auto/kuski-yhdistelmä, ei paras kuski. Auton osuus on kuskia suurempi, joten ei se maailmanmestaruus parasta kuskia kerro.
Nimenomaan aloin argumentoimaan itseäni vastaan, koska on järjestelmä joka mittaa parhautta mutta järjestelmä ei toimi. Mutta semmoinen kuitenkin on olemassa.

Tää vähän kuin se kikka kun käytiin penskana varastammassa isän piilopullosta viinaa ja viety viina korvattiin vedellä. Niinkauan meni hyvin kun ei ollu liian ahne ja vienyt liikaa, lopulta kävi sitten niin että ku oli liian laimeata tavaraa, niin pullo jäätyi ja käry kävi.:wall: Suhde pitää olla oikea, ja nyt ikävä kyllä kuskien merkityksen osalta ollaan menty liian laimeaan prosenttiin.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Uskon itsekkin että auto on vaikeammin hallittava aika-ajossa, kun taas kilpailussa polttoinaineen säästelyn takia tilanne kääntyy päälaelleen, kun ei säsätelyn takia rutistaminen ei kannata. Ihan sama vaikka autosta poistettaisiin siivet kokonaan, niin silloin kun aletaan polttoainetta säästämään pitää sen auton radalla Maldonadokin, kun ei ajeta sen auton suorituskyvyn limitillä. Tämä on niin suhteellsta, siksi pidän polttoaineen säästämistä kilpa-ajamisen hengen vastaisena.
Liekkö bensan saastäminenkään helpottaa ajoa? En usko, että säästely esimerkiksi hidastaa juuri yhtään mutkavauhteja, koska säästämisen vuoksi mutkavauhdit halutaan pitää mahdollisimman korkeana. Sama myöhäisten jarrutusten kohdalla. Bensan säästämisen vuoksi saattaa auton hallitseminen olla jopa vaikeampaa noissa tapauksissa, kun kaasulla ei saa kompensoida mahdollisesti jo menetettyä aikaa.
 

Aki

Well-known member
Liittynyt
5.2.2013
Viestit
250
Liekkö bensan saastäminenkään helpottaa ajoa? En usko, että säästely esimerkiksi hidastaa juuri yhtään mutkavauhteja, koska säästämisen vuoksi mutkavauhdit halutaan pitää mahdollisimman korkeana. Sama myöhäisten jarrutusten kohdalla. Bensan säästämisen vuoksi saattaa auton hallitseminen olla jopa vaikeampaa noissa tapauksissa, kun kaasulla ei saa kompensoida mahdollisesti jo menetettyä aikaa.
Muutoman kisan jälkeen ollaan toivottavasti asiasta viisaampia. On tässä jotain hyvääkin Red bullin auton ja renault moottorin ylivoimaisen yhdistelmän murentaminen. Mutta kritisoin vain ja ainoastaan sitä ettei virheistä opita ja taas luodaan otollinen maaperä sille että, joku voi dominoida ylivoimaisella kalustolla.
 
Viimeksi muokattu:

17688771

Well-known member
Liittynyt
13.3.2013
Viestit
233
jos ajamisen halutaan vaikeutuvan pitää myös hyväksyä kierrosaikojen lasku.
Logiikkasi mukaan siis se, että ajaminen on vaikeampaa, on mahdollista saavuttaa vain jos kierrosajat laskevat. Meneppäs ajamaan Bugatti Veyronilla Nordschleifeä ja väitä sen jälkeen, että ammattilainen ei saisi sillä paskan ohjattavuuden teholuokkaansa suhteutettuna omaavalla autolla saman luokan kierrosaikaa, kuin toinen ammattilainen gp3 -autolla.

Aivan varmasti se on aika paljon vaikeampaa pitää Veyron radalla, mutta sillä pystyy kyllä saavuttamaan hyvän kierrosajan. Jos osaa. Itse en kyllä osaisi, mutta olisihan muuten mielenkiintoista nähä esim. Räikkönen ajamassa Veyronilla tosissaan.
 

P1 Rai

West Coast
Liittynyt
3.6.2013
Viestit
3027
Sijainti
Siellä
Veyron on hidas paska Nordschleifellä ja muilla radoilla nelivedon ja painonsa takia. Nordschleifellä Veyronin kierros kestää yli 7:40. Sitä kun vertaat puolet lauskempaan ja monta kertaa halvempaan GT-R:ään joka vetää alle 7:20...

Ja ei se Räikkönen Veyronilla tuskin paljoa tavallista pulliaista nopeampi olisi, koska Kimi ei tietojeni mukaan ole ajanut Veyronilla Nürrea ympäri kertaakaan.

Mutta sori Offtoik ja tyhjästä vääntäminen.
 
Viimeksi muokattu:

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Logiikkasi mukaan siis se, että ajaminen on vaikeampaa, on mahdollista saavuttaa vain jos kierrosajat laskevat. Meneppäs ajamaan Bugatti Veyronilla Nordschleifeä ja väitä sen jälkeen, että ammattilainen ei saisi sillä paskan ohjattavuuden teholuokkaansa suhteutettuna omaavalla autolla saman luokan kierrosaikaa, kuin toinen ammattilainen gp3 -autolla.

Aivan varmasti se on aika paljon vaikeampaa pitää Veyron radalla, mutta sillä pystyy kyllä saavuttamaan hyvän kierrosajan. Jos osaa. Itse en kyllä osaisi, mutta olisihan muuten mielenkiintoista nähä esim. Räikkönen ajamassa Veyronilla tosissaan.
En ymmärrä yhtään mitä haet tällä. Miten Veyron liittyy F1:sen vähennettyyn downforceen?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Olisko että nopeampi auto voi olla myös vaikeampi ajaa?
Veyronin huippunopeus on merkittävästi suurempi kuin GP3:n, mutta mutkaiseen rata-ajoon sitä ei ole tarkoitettu, toisin kuin formuloita. Huippunopeus ei tuossa vertailussa ole merkittävä asia, vaan auton muut ominaisuudet.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös