Tallipaikat 2014

raka75

Well-known member
Liittynyt
13.7.2009
Viestit
364
Niin, Kimihän on todennut että parempi olla kieltämättä paluuta Ferrarille ja toisaalta viittaisiko se viime viikkoinen "päätökseni saatta tuntua joistakin tyhmältä" nyt tähän Ferrarille palaamiseen?
Kyllä tämä skenaario on mielestäni mahdollisuuksien rajoissa. Mielenkiintoista, että Alonson leirissä ollaan herätty nyt. Voisiko sopimuspaperissa olla maininta, että kauden puoleen väliin mennessä suorituskyvyn pitää olla tietyllä tasolla, tai Alonso voi lähteä? Nyt kummasti tämä huhumylly alkoi juuri kauden puolivälissä...
 

Xerym

Well-known member
Liittynyt
2.2.2012
Viestit
367
Saattaahan noissa huhuissa ollakkin jotain perää, mutten usko, että Alonso kuitenkaan RedBullille siirtyy. Tietysti Alonso on turhautunut kun muut menevät eteenpäin autojen kanssa ja Ferrari ei. Vettel tuskin Alonsoa sinne haluaa, eikä sitä halua Markokaan. Sinänsä vain mielenkiintoista, että kukahan Alonson paikan veisi, eihän tuolla ole kuin Kimi, mutta tuskin Ferrarille takaisin menee. Ferrarihan voisi pahimmassa tapauksessa jämähtää keskikastiin jos eivät saisi Räikköstä Alonson tilalle. Massan varaa ei tosiaan enää voida laskea menestystä. En usko, että Di Restankaan tai Hulkenberginkään varaan voitaisiin laskea. En kyseisiä kuskeja millään tavalla mollaa, mutta eivät nämä miehet Alonsoa korvaa.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Niin, Kimihän on todennut että parempi olla kieltämättä paluuta Ferrarille ja toisaalta viittaisiko se viime viikkoinen "päätökseni saatta tuntua joistakin tyhmältä" nyt tähän Ferrarille palaamiseen?
Lotukselle jääminenkin on 'tyhmä' vaihtoehto, koska ei kukaan vakavissaan usko tallin rakentavan sarjan nopeinta autoa. Mutta todella luotettava on kyllä ollut ja sillä Kimi pärjää mestaruuspisteissä vaikkei voitakaan mestaruutta siellä.
 

Kaimann

Well-known member
Liittynyt
31.7.2012
Viestit
594
Sijainti
Karigasniemi
Vieläkös on Lotuksen ens vuoden moottoritoimittaja auki? Vois päästä jo aika kovaa jos sieltä sattuiski selän taakse sarjan tehokkaimpia myllyjä?
Joskus muistaisin lukeneeni että kierrokset rajoitetaan 15000rpm ja renault itse rajoittaa omat koneensa 12500rpm jotta kestäis paremmin, onko muilta tullu mitään vastaavaa tietoa?
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Niin, Kimihän on todennut että parempi olla kieltämättä paluuta Ferrarille ja toisaalta viittaisiko se viime viikkoinen "päätökseni saatta tuntua joistakin tyhmältä" nyt tähän Ferrarille palaamiseen?
Tää tais olla lopulta vaa leikelty suomennos..ainakin mun linkittämässä uutisessa. oikeasti Kimi puhu, että mitä tahansa päättääkään, nii aina löytyy kuitenkin joku jonka mielestä se on tyhmä päätös.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Vieläkös on Lotuksen ens vuoden moottoritoimittaja auki? Vois päästä jo aika kovaa jos sieltä sattuiski selän taakse sarjan tehokkaimpia myllyjä?
Joskus muistaisin lukeneeni että kierrokset rajoitetaan 15000rpm ja renault itse rajoittaa omat koneensa 12500rpm jotta kestäis paremmin, onko muilta tullu mitään vastaavaa tietoa?
Ei ole tietääkseni vahvistettu Lotuksen moottoria. Saattaa olla järkevää optimoida moottori toimimaan alemmilla kuin 15000 kierrosluvulle, koska suurilla kierroksilla ei päästä hyvään teho/polttoainetalous suhteeseen, ja kisojen polttoainelimiitti tulee olemaan suuri tehoja rajoittava tekijä joka tapauksessa.
 

raka75

Well-known member
Liittynyt
13.7.2009
Viestit
364
Vieläkös on Lotuksen ens vuoden moottoritoimittaja auki? Vois päästä jo aika kovaa jos sieltä sattuiski selän taakse sarjan tehokkaimpia myllyjä?
Joskus muistaisin lukeneeni että kierrokset rajoitetaan 15000rpm ja renault itse rajoittaa omat koneensa 12500rpm jotta kestäis paremmin, onko muilta tullu mitään vastaavaa tietoa?
No just joo. Kyllä jokainen moottori tulee kiertämään sen, minkä säännöt sallii.
 

raka75

Well-known member
Liittynyt
13.7.2009
Viestit
364
Huipputehot saavutetaan vissiin tossa 12000rpm:n paikkeilla. Moottoritoikista löytyy joku käppyrä mutten jaksa tarkistaa.
Voi olla näin, mutta en jaksa tältä istumalta uskoa, että moottorivalmistaja rajoittaa kierrosluvun 12500rpm, jos 15000rpm on sääntöjen puitteissa mahdollista. Tuostahan tulee ihan hirveä tappio esim. aika-ajoissa?

Kisan aikana kierrosluvun sääntely on tietenkin ihan todennäköistä, tehdäänhän niin jo nyt.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kimin osalta tilanne muuten on aika muikea:
- McLarenilla saattaa heilua Buttonin istuin
- Ferrarilta vapautumassa Alonson paikka
- RedBull diili sittenkin?
- Jääminen Lotukselle

Jokatapauksessa vaihtoehdot lienee Kimille ihan hyvät, toteutuu noista sitten mikä vain.
Mieluiten ehkä näkisin Kimin tasavertaisessa tiimissä, eli jatko Lotuksella, Alonson tai Buttonin korvaaminen Lotuksella.
RedBullilla saako tasaista kohtelua kultapojun kanssa? Hmm hieman on alkanut epäilyttämään tuon Webberin jokavuotisen "ongelmavyyhdin" taas toteuduttua....
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Voi olla näin, mutta en jaksa tältä istumalta uskoa, että moottorivalmistaja rajoittaa kierrosluvun 12500rpm, jos 15000rpm on sääntöjen puitteissa mahdollista. Tuostahan tulee ihan hirveä tappio esim. aika-ajoissa?
Onko mun logiikka ihan hukassa, mutta mitä niillä kierroksilla tekee jos sieltä ei tule enää enempää tehoa? Bensan syötön rajoituksistahan tuo melko alhainen max.tehon kierrosluku käsittääkseni johtuu. Mutta en tosiaan ole moottorimiehiä, joten joku fiksumpi saattaa näistä tietää enempi.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mistä helvetistä tälläset aivopierut nyt on ottanu tuulta alleen?
En tiedä mistä alunperin mutta mediassahan on vihjailtu Buttonin lähtevän eläkkeelle ja Alonson keissi nyt toki liittyy Hornerin ja Abadin tapaamiseen ja RB:n väen vihjailuihin.

edit. pointti olikin itsellä että kävi miten kävi niin ei sieltä huonoa paikkaa Kimille ole tarjolla :)
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Saataisiin saagaan oikein kukkaisloppu kun Vettel menisi Ferrarille konttaamaan ja Alonso menisi Red Bullille vain saadakseen turpiinsa tallikaverilta jota on vältellyt aiemminkin: Kimiltä. Voi niitä itkupotkupukuraivareita.
 

-Sentteri-

Well-known member
Liittynyt
27.8.2009
Viestit
466
Ottaako ihmiset nyt siis oikeasti vakavasti nuo huhut Alonson Red Bull -kytköksistä? Ihan kuin Alonso oikeasti suostuisi McLaren-vuoden jälkeen Vettelin tallikaveriksi. Vastaavasti en usko, että Vettelkään suostuisi moiseen. Aika kalliiksi sitä paitsi kävisi Alonson ostaminen sopimuksestaan.
 

Kaptah

Well-known member
Liittynyt
28.3.2011
Viestit
182
Saataisiin saagaan oikein kukkaisloppu kun Vettel menisi Ferrarille konttaamaan ja Alonso menisi Red Bullille vain saadakseen turpiinsa tallikaverilta jota on vältellyt aiemminkin: Kimiltä. Voi niitä itkupotkupukuraivareita.
Koska Alonso Kimiä on vältellyt? Ei koskaan. Alonso Vettelin tallikaveriksi. Siinä olisi oikeaa meininkiä. Sekä kuskeilta että tallilta. Tuskin Alonso kuitenkaan tallia vaihtaa nyt kun Ferrari kaappasi Allisonin.
 
Viimeksi muokattu:

Water

Well-known member
Liittynyt
25.7.2013
Viestit
87
Ottaako ihmiset nyt siis oikeasti vakavasti nuo huhut Alonson Red Bull -kytköksistä? Ihan kuin Alonso oikeasti suostuisi McLaren-vuoden jälkeen Vettelin tallikaveriksi. Vastaavasti en usko, että Vettelkään suostuisi moiseen. Aika kalliiksi sitä paitsi kävisi Alonson ostaminen sopimuksestaan.
Ennemminhän nähdään Massa Red Bullilla kuin Alonso, mutta Red Bull aikoo uskotella medialle Alonson olevan ehdolla paikkaan niin kauan kuin ihmiset jaksavat sitä uskoa - sehän on heille pelkkää plussaa. Mikäli Alonso-mylly kestää kauankin, voi RB käydä keskusteluja Räikkösen ja Ricciardon suhteen ikään kuin taustalla ja julkistaa sopimuksen suunniteltuun aikaan.

Hyvin ajoitettu tämä huhumylly, saavatpahan toimittajat kirjoitettavaa näin kesätauon alkuun.
 

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
Koska Alonso Kimiä on vältellyt? Ei koskaan.
2010.

Mies kertoi silloin myös, miten paljon parempia kierrosaikoja autolla päästään kun hän on sitä kehittämässä.

Aikanaan pidin Alonsoa mestaruuksiensa arvoisena (olikin!), mutta vanhemmiten hänestä on tullut kyllä aika rasittava ruikuttaja.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Jukka Mildhillä omat ajatuksensa, mitä Kimi Red Bullilta haluaa :dunno:

http://yle.fi/urheilu/mildh_tallipaikka_voi_muuttua_kimille_liikekumppanuudeksi/6753978

Olin Unkaria edeltävänä viikonloppuna seuraamassa tulevien F1-kuljettajien edesottamuksia Itävallassa, Formula Renault 3.5 –luokan kilpailussa. F1-markkinat näkyivät siellä vahvemmin kuin pitkään aikaan.

McLaren-suojatti Kevin Magnussen ja Red Bull juniori Antonio Felix da Costa ja muutama muu saivat roimasti huomiota hyvin menneen F1-testin jälkimainingeissa. Toro Rosson Jean Eric Vergne ajoi F1-autolla näytösajoja ja sukkuloi varikolla samaan tapaan kuin Red Bullin kuljettajista vastaava Helmut Markokin.

Keskustelut liikkuivat kuitenkin Räikkösen ympärillä. Lotus on ymmärtääkseni juuri solminut taas uuden sponsorisopimuksen, jonka pitäisi auttaa Räikkösen pitämistä tallissa. Silti tallin sisällä ollaan sitä mieltä, että tilanne on vaikea. Red Bullin ja Räikkösen välillä puhutaan nimittäin järjestelyistä, joihin on vaikea vastata.

Johtopäätökseni on se, että Räikkönen neuvottelee Red Bullin kanssa hyvin pitkää sopimusta, joka kattaisi parhaimmillaan jopa seuraavat kymmenen vuotta. Itselleen Räikkönen varmasti saa kelpo palkan, mutta hänelle on ennen kaikkea tärkeintä tehdä yhteistyösopimus, jolla Red Bull olisi mukana kaikessa, mitä hän tästä eteenpäin tekee.

Räikkönen olisi Red Bullille pitkässä juoksussa sopiva markkinointikasvo samaan tapaan kuin Mika Häkkinen on Mercedes-Benzille. Samoin työsarkaa löytyy suomalaisen motocross-tallista, joka kaipaa tunnetun kumppanin tunnusvärejä. Sitä paitsi, Räikkösen tuntien, hän voi vielä keksiä ihan mitä tahansa, joka energiajuomajättiä voisi kiinnostaa.

Yhtenä kaikkien aikojen taitavimpana kilpa-autoilijana Räikkönen ansaitsee vielä vähintään yhden Formula ykkösten maailmanmestaruuden. Siihen hänellä olisi Red Bullilla kaikki mahdollisuudet.

Mutta suuremmassa kuvassa hänellä on nyt kaikki avaimet saada itselleen voittaja-auton ja pelkän työnantajan sijaan pitkäaikainen liikekumppani.

Voiko älykkäämpää ja yhteensopivampaa järjestelyä enää olla.
 

FinnishTifoso

Well-known member
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
335
Sijainti
Finland
Lotuksen keväällä jättäneen James Allisonin ura jatkuu Ferrarilla.
Formula 1 -talli Ferrari on nimennyt James Allisonin uudeksi tekniseksi johtajakseen. Hän aloittaa tehtävässään syyskuun alussa.

Allison jätti toukokuussa paikkansa Lotuksen teknisenä johtajana, ja hänen tiedettiin olevan kärkitallien kiikarissa. Allison on työskennellyt Ferrarilla aiemminkin. Hän teki tuolloin perusteellista yhteistyötä mestarikuski Michael Schumacherin kanssa.

Ferrarin väistyvä tekninen johtaja Pat Fry siirtyy tallin insinööriosaston johtajaksi.

STT
Saattaa vahvistaa Kimin siirtymistä Ferrarille! :thumbup: Tuli Kimi tai ei, niin hyvä juttu silti!
 
Ylös