Tallipaikat 2014

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
684
Niin jos ne ois taas valmiita maksamaan miljoonia ja miljoonia että se ei vaan kilpailis.. Tosin nykyään se ei kai paljon auto koska siellä pyörii muuan SeB :thumbup::thumbup:

Mut oishan toi magee temppu, kimi kiittäis ja kumartais. Antais lausunnon että Ferrarin kanssa on tehty sopimus, arvo 50milj.€. Tosin ehtona on se että ei saisi taas ajaa pariin vuoteen...

Mut jos hetki puhutaan asiaa, itse luulen että Kimi jatkaa Lotuksella, toi RB homma jotenkin ontuu nyt ja muita vaihtoehtoja on kai turha pohtia.

Tiedä sitten miten noi Lonzbergin kommentit ja kiukkuaminen vaikuttaa ferrarilla jatkoon, onko käpy palanut lopullisesti (?), uusi soppari taskussa(?) vai muuten vaan moonikset.
 

Teemu.I

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
448
Se tuossa Ferrarin tarjouksessa kiinnostaa, että ovatko oppineet tallin puolella ensimmäisestä kerrasta mitään. Olisiko talli valmis siirtymään Räikkös-moodiin, eli keskityttäisiin olennaiseen.
 

Tubee

Member
Liittynyt
12.9.2010
Viestit
14
Mielenkiintoiset on taas tallipaikkahuhut, vaikkakin uskon että Alonson RB-pesti ja Kimin Ferrari-pesti on juurikin pelkkää mediapeliä ja varmasti suurelta osin vailla minkäännäköistä todellisuuspohjaa oikeista keskusteluista, kunhan kirjoittelevat kesätauon ratoksi.

Oma veikkaus tallipaikoista ensi kaudelle on seuraava:
Red Bull: Vettel - Räikkönen
Ferrari: Alonso - Hülkenberg
Lotus: Grosjean - Kovalainen :ahem:
Mercedes: Hamilton - Rosberg
McLaren: Button - Perez
Sauber: Massa

Ferrari voisi tehdä Perez-mäisen ratkaisun toiseen suuntaan ja kaapata Ricciardon Alonson apupojaksi :D
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Olisihan se hupaisaa jos Räikkönen ja Alonso ajaisivat ensi kaudella Ferrarilla..ja Kimi veisi mestaruuden.
 

Juggis

Well-known member
Liittynyt
29.1.2008
Viestit
244
Sijainti
Espoo
– Saksassa hänen tekemänsä työ oli erinomaista perjantaista sunnuntaihin. Se oli Alonson, Vettelin ja Kimin tasolla. Pian meillä on ranskalainen mestari formula ykkösissä. Romainilla on mahtava tulevaisuus formula ykkösissä, Boullier hehkuttaa italialaisen Tuttosport-lehden mukaan.

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2013/07/1786568/boullier-hehkuttaa-grosjean-kimin-ja-alonson-tasolla

Mielenkiintoinen lausunto Boullierilta tämän kaiken tiimipaikka sekamelskan ympärillä :ahem: Herättää kysymyksiä, tosin ihminen näkee sen minkä haluaa. Eiköhän tässä Kimin suhteen yhtäkkiä lävähdä tieto missä sitä ensi kaudella ajetaan. Mielenkiintoista nähdä, mikä tiimi avaa tämän pelin ensimmäisenä, ja ovia alkaa sulkeutumaan.

Kovalainen Lotukselle?? :D Olishan se toki kivaa, mutta tuskin.
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Boullier nyt vähän kehaisee liikaa omaa ranskalaistaan.

Grosjean on loistava kierrosaikojen tekijä ja aika-ajoissa varsinkin, mutta kisa on pitkä matka ja se vaatii fiksuutta ja järkeä sekä kylmiä hermoja.

Ottaisi mallia sarjan kolmesta tämän hetken parhaasta kuskista. Kimin kylmäisyydestä tietysti eniten sekä Vettel ja Hamilton ovat myös aivan piinkovia. Siis kun verrataan sarjan kiistatta parhaaseen kuljettajaan Sergio Pereziin...

tai voi Perezin tilalle laittaa vaikka jonkun räkän.
 
Viimeksi muokattu:

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
– Saksassa hänen tekemänsä työ oli erinomaista perjantaista sunnuntaihin. Se oli Alonson, Vettelin ja Kimin tasolla. Pian meillä on ranskalainen mestari formula ykkösissä. Romainilla on mahtava tulevaisuus formula ykkösissä, Boullier hehkuttaa italialaisen Tuttosport-lehden mukaan.

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2013/07/1786568/boullier-hehkuttaa-grosjean-kimin-ja-alonson-tasolla

Mielenkiintoinen lausunto Boullierilta tämän kaiken tiimipaikka sekamelskan ympärillä :ahem: Herättää kysymyksiä, tosin ihminen näkee sen minkä haluaa. Eiköhän tässä Kimin suhteen yhtäkkiä lävähdä tieto missä sitä ensi kaudella ajetaan. Mielenkiintoista nähdä, mikä tiimi avaa tämän pelin ensimmäisenä, ja ovia alkaa sulkeutumaan.

Kovalainen Lotukselle?? :D Olishan se toki kivaa, mutta tuskin.
Jaahas Boullier satuillu aivan paukuissa tai sitten Kimin on lähdössä ja alkaa pakkoleipominen Grosjeanista mestari.
 

FinnishTifoso

Well-known member
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
335
Sijainti
Finland
Itse uskon edelleen RB siirtoon, koska siitä voisi olla hyötyä molemmille Kimin formulauran jälkeenkin rallin ja crossitiimin sponsoroinnin tiimoilta jne...
Toiko on se peruste minkä takia uskot Kimin RB siirtoon edelleen? :D Voitko kuitenkin kerrata vielä kaikki perusteet kun ei ihan ole vielä tullut kaikille selväksi minkä takia niin vahvasti uskot Kimin siirtyvän RB:lle?
 

Maco

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
671
Ei tarviis enää muuta, kuin Mersu pistää Kimille sopimustarjouksen menemään alkais olla mukavasti vaihtoehtoja. Oletan, että Mäkiltä on tarjous jo annettu näiden Buttonin lopettamishuhujen perusteella. Pahalta se varmaan, joistakin anti-Kimi faneista tuntuu, että Kimillä on 3-4 sopimustarjousta pöydällä ja kaikki käytännössä huipputalleista eli vapaita paikkoja alkaa löytymään, kun eräs tyyppi on vapaana. Enpä viime vuosina muista kenenkään toisen olleen yhtä haluttu, kun useampi tiimi juoksee perässä.
 

Miikhail

Well-known member
Liittynyt
16.5.2010
Viestit
3477
Montemolo antaa Alonsolle kenkää ja anelee Schumacheria takaisin. Tosin en tiedä minkälaiset ovat Ferrarin ja Schumin välit viime vuoden Brasilian GP:n jäljiltä. Schumi päästi turhan helposti maanmiehensä edelleen... :p

Jossakin ulkomaaneläjien foorumilla taidettiin vielä huhuilla, että Brawn siirtyisi Ferrarille. :alppu:
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Kyllä olen nyt aika varma siitä, että kyllä Kimi jää Lotukselle. Joku Ross Brawn olisi vielä kivempi tallin bossi kuin Boullier, kuten Hamilton haistoi Ross The Bossin menon ja Buttonikin vuoli kultaa maratonrengas-ajollaan.

Kimi on jo omassa luokassaan voitettuaan Ferrarilla maailmanmestaruuden. Kyllä Lotus on ihan riittävän nopea ja ihan pätevää väkeä sielläkin on työskentelemässä yhteisen hyvän eteen. Erot ykkösissä on niin pieniä, että kuskin osuus kasvaa tulevaisuudessa. Renkaiden säästäminen ja tärkeimpänä se, että mitä naruja vetelet kisan aikana.

Alonson turhautuminen on muuten kohtalaisen huvittavaa ja tälle on perusteita, kun oikein tallin johtokin rauhoittelee tätä Fernandoa. Itse pidän faktojen sanomisesta ääneen, toivottavasti myös Ferrari- ja Alonso-fanit.
 

FinnishTifoso

Well-known member
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
335
Sijainti
Finland
Itse italiassa pyörineenä tulin silloin jo ajatelleeksi, että jos kansa on tällaista täällä, niin millaista on oikeasti kulttuuri Ferrarilla??? :eek:
Joo kannattaa pysyä ihan turvallisesti vaan vaikka Espoossa. Onhan se ehkä italialaisenkin silmistä vähän vaikeaa ymmärtää mikä ihmeen kiihko suomalaisilla on niinkin typerään lajiin kuin jääkiekko.....puhumattakaan sen tuomista lieveilmiöistä.

Italiassa kun moottoriurheilu on jotain suurempaa kuin missään muualla maailmassa. Ferrari on käsite...kansan yhteen keräävä voimavara joka herättää tunteita. Brändi joka käytännössä määrittelee moottoriurheilun. Myytti, johon liittyy intohimoa ja kunnioitusta. Onko suomessa tälläistä? Ei...ja sen takia sitä täällä perähikiällä ei voi välttämättä ymmärtää. Meille riittää Timo Jutila ja ruisleipä. Joka ikinen F1-kuski haaveilee ajavansa Ferrarilla.....fanikulttuurin tuoma kunnioitus ja palvonta ferrarikuskeja kohtaan on aivan erilaista kuin muissa talleissa. Yhdenkin kisan ferrarilla voittanut kuski muistetaan ikuisesti....tätä voi kysyä vaikka Mika Salolta, joka "voitti" Saksan GP:n vuonna 1999. Moottoriurheiluun liittyvä kulttuuri Italiassa ja ferrarilla on voimissaan ja elää vahvana aina ja siitä on kiittäminen fanikulttuuria jollaista ei tulla näkemään missään muualla...koskaan.
 
Viimeksi muokattu:

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
Joo kannattaa pysyä ihan turvallisesti vaan vaikka Espoossa. Onhan se ehkä italialaisenkin silmistä vähän vaikeaa ymmärtää mikä ihmeen kiihko suomalaisilla on niinkin typerään lajiin kuin jääkiekko.....puhumattakaan sen tuomista lieveilmiöistä.

Italiassa kun moottoriurheilu on jotain suurempaa kuin missään muualla maailmassa. Ferrari on käsite...kansan yhteen keräävä voimavara joka herättää tunteita. Brändi joka käytännössä määrittelee moottoriurheilun. Myytti, johon liittyy intohimoa ja kunnioitusta. Onko suomessa tälläistä? Ei...ja sen takia sitä täällä perähikiällä ei voi välttämättä ymmärtää. Meille riittää Timo Jutila ja ruisleipä.
Ymmärtääkseni lainaamasi kirjoittaja tarkoitti italialaisia ja italialaisuutta yleensä. Voin helposti yhtyä kirjoittajan aatoksiin omakohtaisten kokemusten (pluraali) perusteella.
 

Kaptah

Well-known member
Liittynyt
28.3.2011
Viestit
182
Ei tarviis enää muuta, kuin Mersu pistää Kimille sopimustarjouksen menemään alkais olla mukavasti vaihtoehtoja. Oletan, että Mäkiltä on tarjous jo annettu näiden Buttonin lopettamishuhujen perusteella. Pahalta se varmaan, joistakin anti-Kimi faneista tuntuu, että Kimillä on 3-4 sopimustarjousta pöydällä ja kaikki käytännössä huipputalleista eli vapaita paikkoja alkaa löytymään, kun eräs tyyppi on vapaana. Enpä viime vuosina muista kenenkään toisen olleen yhtä haluttu, kun useampi tiimi juoksee perässä.


Kannattaa ottaa huomioon, että yksi niistä 3-4 sopimustarjouksesta perustuu saksalaisen roskalehden levittämään huhuun. Red Bullille on tällä haavaa ainakin 2-3 ehdokasta. Lisäksi nuo oletuksesi ovat vain omia spekulointejasi. Hyvän tallipaikan Räikkönen varmasti nappaa, sillä Lotus on julkisesti kertonut tarjouksen tehneensä.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Joo kannattaa pysyä ihan turvallisesti vaan vaikka Espoossa. Onhan se ehkä italialaisenkin silmistä vähän vaikeaa ymmärtää mikä ihmeen kiihko suomalaisilla on niinkin typerään lajiin kuin jääkiekko.....puhumattakaan sen tuomista lieveilmiöistä.

Italiassa kun moottoriurheilu on jotain suurempaa kuin missään muualla maailmassa. Ferrari on käsite...kansan yhteen keräävä voimavara joka herättää tunteita. Brändi joka käytännössä määrittelee moottoriurheilun. Myytti, johon liittyy intohimoa ja kunnioitusta. Onko suomessa tälläistä? Ei...ja sen takia sitä täällä perähikiällä ei voi välttämättä ymmärtää. Meille riittää Timo Jutila ja ruisleipä. Joka ikinen F1-kuski haaveilee ajavansa Ferrarilla.....fanikulttuurin tuoma kunnioitus ja palvonta ferrarikuskeja kohtaan on aivan erilaista kuin muissa talleissa. Yhdenkin kisan ferrarilla voittanut kuski muistetaan ikuisesti....tätä voi kysyä vaikka Mika Salolta, joka "voitti" Saksan GP:n vuonna 1999. Moottoriurheiluun liittyvä kulttuuri Italiassa ja ferrarilla on voimissaan ja elää vahvana aina ja siitä on kiittäminen fanikulttuuria jollaista ei tulla näkemään missään muualla...koskaan.
Cool story, bro.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Ymmärtääkseni lainaamasi kirjoittaja tarkoitti italialaisia ja italialaisuutta yleensä. Voin helposti yhtyä kirjoittajan aatoksiin omakohtaisten kokemusten (pluraali) perusteella.
Samaa mieltä, kyse ei ollut Ferrarista itsessään. Ulkomailta Ferrarin on jälleen hankittava osaaminen, kun ei italiaanolaisella porukalla onnistanut.

Miksi täälläkin jo puhutaan jääkiekosta?

Edit: Hauskaa kun Ferraria sanotaan myytiksi tuon vauhkauksen keskellä:doubtful:
 
Viimeksi muokattu:

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Joo kannattaa pysyä ihan turvallisesti vaan vaikka Espoossa. Onhan se ehkä italialaisenkin silmistä vähän vaikeaa ymmärtää mikä ihmeen kiihko suomalaisilla on niinkin typerään lajiin kuin jääkiekko.....puhumattakaan sen tuomista lieveilmiöistä.

Italiassa kun moottoriurheilu on jotain suurempaa kuin missään muualla maailmassa. Ferrari on käsite...kansan yhteen keräävä voimavara joka herättää tunteita. Brändi joka käytännössä määrittelee moottoriurheilun. Myytti, johon liittyy intohimoa ja kunnioitusta. Onko suomessa tälläistä? Ei...ja sen takia sitä täällä perähikiällä ei voi välttämättä ymmärtää. Meille riittää Timo Jutila ja ruisleipä. Joka ikinen F1-kuski haaveilee ajavansa Ferrarilla.....fanikulttuurin tuoma kunnioitus ja palvonta ferrarikuskeja kohtaan on aivan erilaista kuin muissa talleissa. Yhdenkin kisan ferrarilla voittanut kuski muistetaan ikuisesti....tätä voi kysyä vaikka Mika Salolta, joka "voitti" Saksan GP:n vuonna 1999. Moottoriurheiluun liittyvä kulttuuri Italiassa ja ferrarilla on voimissaan ja elää vahvana aina ja siitä on kiittäminen fanikulttuuria jollaista ei tulla näkemään missään muualla...koskaan.
Timo Jutila ei haaveile Ferrarista. Mees ny äkkiä keittiöön enne ku makaronit ylikypsyy
 
Ylös