Tallipaikat 2014

Hammersmith

Banned
Niitä linkkejä sun varmoihin tietoihin tai pidä pääsi kiinni.
Ai linkkejä tuollaisiin teksteihin kuin tuo Mildhin satu?

Tämä muutaman tallin pyörittämä mediahössötys on kimifaneille kyllä vaikea aihe. Kaikki netissä pyörivät ja kierrätettävät tekstit joissa tyrkytetään Räikköstä RB:lle on kimittäjille "varmoja tietoja" ja niitä sitten linkitellään keskusteluihin. Kaikki omalla järjellä perustellut jutut ja Räikkösen RB-siirtoa epäilevät tekstit on sitten kielletty foorumilla tai niistä tulee ainakin kova kiukku.

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala

Tämä muutaman tallin pyörittämä mediahössötys on kimifaneille kyllä vaikea aihe. Kaikki netissä pyörivät ja kierrätettävät tekstit joissa tyrkytetään Räikköstä RB:lle on kimittäjille "varmoja tietoja" ja niitä sitten linkitellään keskusteluihin. Kaikki omalla järjellä perustellut jutut ja Räikkösen RB-siirtoa epäilevät tekstit on sitten kielletty foorumilla tai niistä tulee ainakin kova kiukku.
Aika vaikeaa on asiallinen keskustelu ja pähkäily kun on tuollainen asenne jo valmiina. Ylläpito voisi oikeasti puuttua mm. tuohon "kimittämiseen". Taitaa kyllä nytkähdellä ja yskiä koko sivusto..

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää

No pistä niitä linkkejä missä sanotaan että Kimin siirto ei tapahdu.

Hammersmith

Banned
Aika vaikeaa on asiallinen keskustelu ja pähkäily kun on tuollainen asenne jo valmiina. Ylläpito voisi oikeasti puuttua mm. tuohon "kimittämiseen". Taitaa kyllä nytkähdellä ja yskiä koko sivusto..
Kimi + fanittaminen = kimittäminen. En tarkoita tuolla mitään pahaa, mutta anteeksi jos olen pahoittanut jonkun mielen..

Jabsu

Hirvimettällä

Tämä muutaman tallin pyörittämä mediahössötys on kimifaneille kyllä vaikea aihe. Kaikki netissä pyörivät ja kierrätettävät tekstit joissa tyrkytetään Räikköstä RB:lle on kimittäjille "varmoja tietoja" ja niitä sitten linkitellään keskusteluihin.
Ne ovat vain uutisointia aiheeseen liittyen. Kukaan ei ole pitänyt niitä varmoina tietoina. Jos Mr Hammersmith luulee, että kukin postaaja pitää linkaamaansa juttua faktana pelkästään että siitä kertoo, on herralla täysin väärä käsitys.

Kaikki omalla järjellä perustellut jutut ja Räikkösen RB-siirtoa epäilevät tekstit on sitten kielletty foorumilla tai niistä tulee ainakin kova kiukku.
Ei ole mikään omalla järjellä perusteltu juttu, jos vain kertoo 100% väitteen ilman ainoatakaan perustelua tai lähdettä. Se on ainoastaan hatusta heitetty arvaus.

Hammersmith

Banned
Mitä vitun samoja tekstejä? Sulla tuntuu olevan varmaa tietoa niin jaa se meidän kanssa.
Tekstejä mitä on tässä nyt viimeisen kuukauden kierrätetty ympäri nettiä. Jos kiinnostaa niin voit helposti selata tätä ketjua taaksepäin ja klikkailla niitä auki.

Jabsu

Hirvimettällä
Monet meistä ajattelee ja perustaa asioista ihan omiakin mielipiteitä ja päätelmiä ilman, että aina tarvitsee linkittää jotain lähdetekstiä.
Sitä kutsutaan spekuloinniksi ja sen tulisi ilmetä kirjoitetussa tekstissä. Sellaisia päätelmiä ei voi ilmoittaa 100% varmoina. 100% väite vaatii aina lähteen.

Hammersmith

Banned
Ne ovat vain uutisointia aiheeseen liittyen. Kukaan ei ole pitänyt niitä varmoina tietoina. Jos Mr Hammersmith luulee, että kukin postaaja pitää linkaamaansa juttua faktana pelkästään että siitä kertoo, on herralla täysin väärä käsitys.
Juurihan minua opastettiin linkittämään yhtä "varmoja tietoja" kuin Mildhin juttu.

Ei ole mikään omalla järjellä perusteltu juttu, jos vain kertoo 100% väitteen ilman ainoatakaan perustelua tai lähdettä. Se on ainoastaan hatusta heitetty arvaus.
Juurihan sinä opastit, ettei nuo jatkuvasti linkitetyt jutut ole totta. Silti minun pitäisi niitä linkittää omien ajatuksieni lähteiksi? Enkö saa tehdä omasta mielestä 100% varmaa päätelmää?

Viimeksi muokattu:

Jabsu

Hirvimettällä
Juurihan minua opastettiin linkittämään yhtä "varmoja tietoja" kuin Mildhin juttu.
Kuka on sellaista sanonut? Ei ainakaan ToXiCiTy, jos niin luulit.

Juurihan sinä opastit, ettei nuo jatkuvasti linkitetyt jutut ole totta. Silti minun pitäisi niitä linkittää omien ajatuksieni lähteiksi?
Niistä ei ilmene, että ne ovat omia ajatuksiasi.

Hammersmith

Banned
Kuka on sellaista sanonut? Ei ainakaan ToXiCiTy, jos niin luulit.
Koko ajanhan tässä on vaadittu jotain "varmoja tietoja". Sellaisia joita tässäkin ketjussa linkitellään koko ajan.

Niistä ei ilmene, että ne ovat omia ajatuksiasi.
Mutta niistä kuitenkin ilmenee, että ne on jonkun toisen ajatuksia? Kenen ajatuksia luulet niiden olevan jos olen useasti jo kertonut käyttäväni ihan maalaisjärkeä asioiden pohdinnassa? Käytän naapurin Pertin maalaisjärkeä?

FO110K

Banned
Mutta niistä kuitenkin ilmenee, että ne on jonkun toisen ajatuksia? Kenen ajatuksia luulet niiden olevan jos olen useasti jo kertonut käyttäväni ihan maalaisjärkeä asioiden pohdinnassa? Käytän naapurin Pertin maalaisjärkeä?
Kun itse kysyin sun lähdetietoja Ricciardosta niin vastasit "kyllä RB sen sulle kohta kertoo". :rolleyes:

Jabsu

Hirvimettällä
Koko ajanhan tässä on vaadittu jotain "varmoja tietoja". Sellaisia joita tässäkin ketjussa linkitellään koko ajan.

Kun kerrot esimerkiksi, että

Tallin kannalta kokonaisuutena on hyödyllisempi kuski jolle maksetaan 10 milj. euroa ja joka hoitaa pr-duunit tunnollisesti ajamisen ohessa kuin 20 milj. maksava kuski joka ei ota osaa tallin muuhun toimintaan.
tai

Noihin kohtiin:

1) Vuosikaudet RB:n kehitysohjelmassa olleen kuskin taso tiedetään taatusti ilman tätäkin testiä
2) Ricciardo on jo tehnyt RB-diilin Vettelin kakkoseksi, Räikkönen jatkaa Lotuksen ykkösenä
tai

1. Räikkönen vaatii samanlaista kohtelua kuin mitä tällä hetkellä saa Lotuksella. Ei toteudu RB:llä.
2. Räikkönen vaatii naurettavaa liksaa http://www.iltalehti.fi/formulat/2013072117284374_fo.shtml. Ei toteudu RB:llä.
3. Räikkönen on tällä hetkellä tallinsa kiistaton kuningas ja kaikki tehdään hänen ehdoillaan. Ei toteudu RB:llä.
4. Räikkönen vaatii, että auto suunnitellaan hänen ajotyylilleen sopivaksi. Ei toteudu RB:llä.
Ei niistä ilmene mitenkään että ovat kenenkään mielipiteitä. Niissä ilmoitetaan joitain asioita puhtaana faktana ja silloin se lähde vaaditaan.

Hammersmith

Banned
Kun kerrot esimerkiksi, että

tai

tai

Ei niistä ilmene mitenkään että ovat kenenkään mielipiteitä. Niissä ilmoitetaan joitain asioita puhtaana faktana ja silloin se lähde vaaditaan.
Maalaisjärki.
Unohdit lainata tämän minun monesti käyttämän ilmaisun noiden tekstien seasta.

Vielä kerran: Jos kerron toistuvasti käyttäväni teksteissäni omaa maalaisjärkeä enkä lisää linkkejä toisten kirjoituksiin niin kyllä niissä minun mielestä ilmenee kenen mielipiteitä ne on: MINUN. Tai ehkä sinun logiikalla minun pitäisi lisätä linkit omiin teksteihini..

Jabsu

Hirvimettällä
Unohdit lainata tämän minun monesti käyttämän ilmaisun noiden tekstien seasta.

Vielä kerran: Jos kerron toistuvasti käyttäväni teksteissäni omaa maalaisjärkeä enkä lisää linkkejä toisten kirjoituksiin niin kyllä niissä minun mielestä ilmenee kenen mielipiteitä ne on: MINUN. Tai ehkä sinun logiikalla minun pitäisi lisätä linkit omiin teksteihini..
Ei ilmene, koska asioita ilmoitetaan faktoina. Eihän lukija voi tietää mitä miloinkin kirjoittaja tarkoittaa, jos joskus aiemmin on ilmoitettu käytettävän maalaisjärkeä, kun ei niihin edes löydy perustelua, miten se ajatus on tullut.

Hammersmith

Banned
Tässä esim. vaaditaan lähdettä:
Jos jotain faktana läiskitään, nii lähde ois hyvä.
Johon vastaan:
Maalaisjärki.
Fiksu ihminen vetäisi tästä johtopäätöksen, että tuo on minun omaa päätelmää asiasta. Ei faktaa.

Ei ilmene, koska asioita ilmoitetaan faktoina. Eihän lukija voi tietää mitä miloinkin kirjoittaja tarkoittaa, jos joskus aiemmin on ilmoitettu käytettävän maalaisjärkeä, kun ei niihin edes löydy perustelua, miten se ajatus on tullut.
Viitsitkö vielä etsiä ne kirjoitukset jossa _ilmoitan_ asian olevan faktaa.

Eiköhän tämä riitä tästä aiheesta. Jatkossa lienee sullekin selvää miten kirjoitan?