Tallipaikat 2014

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8281
Flavio markkinoiden laadusta:

Briatore does not see an obvious candidate to replace Webber, and thinks that there is a lack of decent young talent in the sport.

"I don't see any interesting youngsters," he said. "There is no new [Lewis] Hamilton, [Fernando] Alonso, [Sebastian] Vettel and [Kimi] Raikkonen around.

"Had Mark decided to stay for another year, the seat would be his."

http://www.autosport.com/news/report.php/id/109137
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Alonso RB:lle, Hamilton Ferrarille ja Vettel Mersulle. Siinä olisi täyskäännös kaikkien sopimuksissa.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Minusta tuo ajotyylipuhe ylipäätään on liian isossa arvossa.

Mclaren on tehny kymmenen vuotta neutraalia autoa ja silti alonso ja hamilton ajoi paria pistettä vaille mestareiksi. Siis alonso Ajoi kimille Hinkatulla autolla hyvin.
Samana vuonna kimi ajoi schumille hinkatulla koslalla mestariksi. Ja alonsokin on menestynyt samalla koslalla varsin hyvin sinne siirryttyään. Ja kimin ferrari aikana massakin pärjäsi oikein mukavasti.

Näillä jätkillä oli muille hinkatut autot silti hyvin rullaa..? Paskat sen ajotyylipuheen voi lopettaa, kimi pesee vettelin jos on parempi ajoi ne lotusta tai bullia. Joka vuosi se auto pitää testeissä hinkata kuskille sopivaksi kuitenkin...
McLaren alkoi kulkemaan heti kun siihen iskettiin Bridgestonet. Jopa 2006 heikko Mäkki. Siitähän Alonso saikin pontta egolleen, luuli että se on hän joka sai auton kulkemaan. Eräässä lehdistötilaisuudessa Neweyltä kysyttiin että miksi McLaren alkoi kulkemaan heti Bridgestonella (Newey oli kyllä jo lähtenyt Mäkiltä mutta tiesi asiasta kyllä). Ron Dennis oli paikalla ja sulki Neweyn suun ennen kuin vastausta ehti tulla. Ilmeisesti siellä oli aika selviä syitä tiedossa mutta ne haluttiin pitää salaisuuksina.

Kyllä ajotyylillä ja varsinkin sillä, että talli tosissaan tekee auton kuskille sopivaksi yms. on merkitystä.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Kyllä itse toivotan Kimin mielelläni tervetulleeksi Ferrarille ihan vain siitä ilosta, että näen kuinka tämä "huijari talli" onkin suomalaisten mielestä TAAS 100% rehellinen, mutta vain tasan niin kaun, kun Kimi siellä sattuu ajamaan, kunnes se taas palautuu kieroksi kuin korkkiruuvi. :alppu:
Vai niin. No minua voit lainata: ei oo eikä tuu rehelliseksi. Schumin aikaan metkut tiedettiin. Vähän aikaa talli kokeili rehellistä peliä ja kuskien tasa-arvoista kohtelua Kimin ja Massan kanssa, mutta palasi pikku hiljaa vanhoihin tapoihin 2008 alkaen ja Santanderin/Alonson myötä ollaan oltu taas erittäin epäurheilijamaisia. Hockenheim 2010 ei unohdu. Jos Kimi sattuisi Ferrarille menemään, ei se muuta minun käsityksiäni.

Sivumennen sanoen McLarenkaan ei ole minun silmissäni pyyhkinyt mitenkään pois 2007 tahraa. Mielestäni talli olisi saanut kadota tuolloin ja samaa mieltä olen edelleen. Jos joskus sieltä vaihtuu koko johtohenkilöstö ja kaikki sellaiset jotka olivat merkittävässä roolissa 2007, sitten katsotaan asiaa uudelleen, ei ennen.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Vai niin. No minua voit lainata: ei oo eikä tuu rehelliseksi. Schumin aikaan metkut tiedettiin. Vähän aikaa talli kokeili rehellistä peliä ja kuskien tasa-arvoista kohtelua Kimin ja Massan kanssa, mutta palasi pikku hiljaa vanhoihin tapoihin 2008 alkaen ja Santanderin/Alonson myötä ollaan oltu taas erittäin epäurheilijamaisia. Hockenheim 2010 ei unohdu. Jos Kimi sattuisi Ferrarille menemään, ei se muuta minun käsityksiäni.

Sivumennen sanoen McLarenkaan ei ole minun silmissäni pyyhkinyt mitenkään pois 2007 tahraa. Mielestäni talli olisi saanut kadota tuolloin ja samaa mieltä olen edelleen. Jos joskus sieltä vaihtuu koko johtohenkilöstö ja kaikki sellaiset jotka olivat merkittävässä roolissa 2007, sitten katsotaan asiaa uudelleen, ei ennen.
Oletko tosiaan niin naiivi, että kuvittelet tuolla olevan yhtään tallia, jossa ei oltaisi tehty / tehdään edelleen ihan vastaavanlaisia vilppejä, kuin mihin McLarenin ja Ferrarin kohdalla viittaat? Reality check, please. :rolleyes:
 

Ronttu

Well-known member
Liittynyt
12.3.2006
Viestit
650
Näillä huhuilla saadaan kyllä porukka ihan innostumaan. Itsekkin aivan tohkeissaan monta päivää, mutta nyt kun asiaa miettii, niin tuskin sen kummempaa tapahtuu. Ihme jos eivät Massan tilalle kokeile uutta kuskia.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Oletko tosiaan niin naiivi, että kuvittelet tuolla olevan yhtään tallia, jossa ei oltaisi tehty / tehdään edelleen ihan vastaavanlaisia vilppejä, kuin mihin McLarenin ja Ferrarin kohdalla viittaat? Reality check, please. :rolleyes:
Ollaan kyllä taas niin offtopicissa kuin olla voi, mutta McLarenin 2007 vakoiluskandaali - suuruusluokaltaan jos ehkä tavanomaista isompi olikin - oli alunperin yhden turhautuneen Ferrari-insinöörin ja yhden McLaren-insinöörin aivopieru. Meni toki vähän isommaksi, mutta osa tiimistä ei halunnut olla asian kanssa missään tekemisissä. Mistään suuren luokan laskelmoidusta vakoilusta asiassa ei ollut kyse.

Ja kun Calvin viittasi 2010 Hockeen, niin noita oli nähty lähes vuosittain tallilta jos toiselta sitä ennenkin, Hockessa vain Massan vastahakoisuus teki asiasta tavanomaista ilmiselvemmän.

Ja näkemys, että sattuvasti vain 2007 Ferrari olisi ollut rehti talli on kyllä niin tarkoitushakuinen kuin vain voi olla.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24315
Sijainti
lappeen Ranta
Ja näkemys, että sattuvasti vain 2007 Ferrari olisi ollut rehti talli on kyllä niin tarkoitushakuinen kuin vain voi olla.
Oli se 2008 ja 2009 myös pikkasen vielä :ahem: :tongue:.

Mutta siis kuljettajathan ovat pääsääntöisesti syyttömiä tallien laittomuuksiin ja "laittomuuksiin". Paitsi jos ottavat niihin osaa, mitä eivät vissiin juurikaan tee. Eli pääsääntöisesti kuskit perseilee radalla ja tallin kaikkialla. Jos moista touhua siis harrastavat. Se on sitten taas ihan oma juttunsa jos kuljettaja tallin ketkuiluista tiedon saatuaan ryhtyy omiin kuvioihinsa asian tiimoilta.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Oli se 2008 ja 2009 myös pikkasen vielä :ahem: :tongue:.
Viittasin Calvinin kommenttiin, jossa 2008 alkaen Ferrari "palasi pikku hiljaa vanhoihin tapoihin". Paitsi että silloin ilmeisesti ykköskuskia ei suosittukaan, vaan kakkoskuskia - jos palkkaa katsotaan.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
McLaren alkoi kulkemaan heti kun siihen iskettiin Bridgestonet. Jopa 2006 heikko Mäkki. Siitähän Alonso saikin pontta egolleen, luuli että se on hän joka sai auton kulkemaan. Eräässä lehdistötilaisuudessa Neweyltä kysyttiin että miksi McLaren alkoi kulkemaan heti Bridgestonella (Newey oli kyllä jo lähtenyt Mäkiltä mutta tiesi asiasta kyllä). Ron Dennis oli paikalla ja sulki Neweyn suun ennen kuin vastausta ehti tulla. Ilmeisesti siellä oli aika selviä syitä tiedossa mutta ne haluttiin pitää salaisuuksina.

Kyllä ajotyylillä ja varsinkin sillä, että talli tosissaan tekee auton kuskille sopivaksi yms. on merkitystä.
Jotain merkitystä varmastikin, mutta nyt pitäisi saada kohtuus.

Täällä osa puhuu ajotyyleistä siihen malliin, että jonkin tyyppisen kuskin mukaan suunniteltuun autoon tai talliin ei kannata kimin mennä kun ei sen luontoisella autolla pärjää. Ja Itse tuossa kirjoituksessani koitin osoittaa, että kylläpäs pärjää oli se sitten kimi tai alonso. Eli tuo bridgestone juttukaan ei kiinnosta tässä yhteydessä, paitsi että sekin osoittaa ettei auton sopivuus ajotyylille ole merkitystä vaan auton nopeudella.
 

anoni

Well-known member
Liittynyt
17.2.2010
Viestit
149
Yhdisteltynä asioita... ja paljon jos jos... Jos olettaa että ensikaudella mahdollisia hyviä tiimejä olisi Ferrari, mersu, RB ja mäkki. Mersulla näyttäisi olevan kaksi kuskia jotka pystyvät tarvittaessa voittamaan, muilla yksi (+ Kimin tiimi jos ei Lotus). Se tiimi jonne Kimi menee (jos menee edellä mainittuihin, eikä jää Lotukselle) saa kaksi todella kovaa kuskia, varsinkin jos Alonso tai Vettel on Kimin pari. Ensikaudella tulee paljon teknisiä muutoksia, joten oletettavasti tulee teknisiin vikoihin tapahtuvia keskeytyksiä ja ne pitäisi jakautua tasan 1. ja 2. kuskien kesken. Periaatteessaa voi käydä niin että se tiimi jossa Kimi ajaa voi voittaa valmistajien mm jopa 3. parhaalla autolla, jos he vaan päihittävät nämä toisten tiimien kakkoskuskit, ottavat voitot mitä saatavilla kun muiden 1. kuskien autot hajoaa, ainakin jompi kumpi tiimistä on aina palkintopallilla ja muutenkin eivät menetä pisteitä omiin hölmöilyihin.

Eli ensikaudella voi kakkoskuskien merkitys olla nykyistä kautta suurempi, koska niiden pitää varmistaa pistekertymä talleille kun ykköskuskien autot hajoaa-> kannattaako Kimi päästää kilpailevaan talliin ja toisiko huippu kakkoskuski niin paljon enemmän pisteitä että jos autonnkehityksessä ei aivan onnistu pärjää kuitenkin?
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Ensi kaudella voimasuhde erot saattavat kasvaa nykyisestään, eli joku saa paremmin kasattua vehkeet jne kuten 2009. Tästä näkökulmasta ajateltuna kakkoskuskilla ei ole niin suurta merkitystä, koska nimenomaan erot tulee Autoista. Tällä hetkellä voimasuhteissa ei hirveitä eroja ole, joten Nyt olisi kilpailukykyiselle kaksikolle tarvetta (kuten mersulla).

Ensi vuonna kuskikaksikolla ei siis ole niin suurta merkitystä kuin tällä kaudella, näin minä näkisin. Kuten 2009 kuskikaksikosta riippumatta joku talli pärjäsi ja joku ferrari konttasi.
 

Googlahoo

Well-known member
Liittynyt
18.11.2011
Viestit
372
Ensi kaudella voimasuhde erot saattavat kasvaa nykyisestään, eli joku saa paremmin kasattua vehkeet jne kuten 2009.
Tästä vinkkelistä ajateltuna Mäcci voisi olla ensi kaudeksi jopa ylivoimaisesti paras vaihtoehto (Honda 2008>>>Brawn 2009 :alppu:)

Kuvitelkaa Kimi vastaavaan tilanteeseen kuin Jensonilla tuolloin... Tulisi takuuvarmasti tylsiä kisoja :p
 
Ylös