Tallipaikat 2014

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
En tiedä millainen yhtiöjärjestys Ferrarilla on, mutta omistajilla ainakin on oikeus vaihtaa hallituksen PJ ja mahdollisesti hallituksellakin tietyllä enemmistöllä.
Totta kai omistajilla (eli käytännössä yhtiökokouksella) on oikeus erottaa hallituksen puheejohtaja, he kun hänet ja muut hallituksen jäsenet ovat valinneetkin tehtäviinsä. Mutta hallitus puolestaan ei itse tietenkään voi omia jäseniään erottaa.
 

anoni

Well-known member
Liittynyt
17.2.2010
Viestit
149
Totta kai omistajilla (eli käytännössä yhtiökokouksella) on oikeus erottaa hallituksen puheejohtaja, he kun hänet ja muut hallituksen jäsenet ovat valinneetkin tehtäviinsä. Mutta hallitus puolestaan ei itse tietenkään voi omia jäseniään erottaa.
En tarkkaan tiedä ketä Ferrarin hallituksessa istuu, mutta siellä ainakin on Piero Ferrari ja todennäköisesti aika vankka Fiat:in edustus. Lucalla ei taida olla omistaja tukea takana, joten hänen asemansa on turvattu vain niin kauan kun omistajat ovat tyytyväisiä (eli kaverit hallituksessa). En tunne Italian osakeyhtiölakia, mutta jossain tapauksissa hallituksellakin voi olla oikeus erottaa jäseniään tai uudelleen organisoida hallitusta.

Löysin jostain kauden alussa tehdyn Pieron haastattelun, jonka Nicole oli kääntänyt. Ainakin tuosta haastattelusta käy ilmi, että ei Kimi ihan roskaa Pieron silmissä ole.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2695
Caterhamin tallipäällikkö Cyril Abiteboul on kertonut brassimedialle, että Caterham yrittää tehdä päätöksen ensi kauden kuskeistaan syys- tai lokakuuhun mennessä. Viime vuonna Caterham ilmoitti Charles Picin pestistä marraskuun lopulla, ja Giedo van der Garden valinta selvisi vasta tämän vuoden puolella.

Lähde: GrandPrix247.com

Pic ilmeisesti jatkaa Caterhamilla monivuotisen sopimuksensa turvin, ja toisesta paikasta kilvoittelevat mm. vdGarde ja Heikki Kovalainen.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
En tarkkaan tiedä ketä Ferrarin hallituksessa istuu, mutta siellä ainakin on Piero Ferrari ja todennäköisesti aika vankka Fiat:in edustus. Lucalla ei taida olla omistaja tukea takana, joten hänen asemansa on turvattu vain niin kauan kun omistajat ovat tyytyväisiä (eli kaverit hallituksessa). En tunne Italian osakeyhtiölakia, mutta jossain tapauksissa hallituksellakin voi olla oikeus erottaa jäseniään tai uudelleen organisoida hallitusta.

Löysin jostain kauden alussa tehdyn Pieron haastattelun, jonka Nicole oli kääntänyt. Ainakin tuosta haastattelusta käy ilmi, että ei Kimi ihan roskaa Pieron silmissä ole.
En näe mitään syytä Monten ulostamiseksi Ferrarilta ellei sukset mene ristiin Fiatin johdon kanssa.

Historiaa kun vähän tutkii, Monten toimista yhtiön hyväksi löytyy kovin vähän negatiivista sanomista, mutta sitäkin enemmän positiivista.
 

Paperino

Well-known member
Liittynyt
26.11.2009
Viestit
199
Sijainti
Tampere
Palataksemme vielä tähän teemaan, että voisiko Alonso ja Kimi olla tallikavereita…

Jos mietitään Alonson McLaren-vuotta, niin varmaan itse kutakin ketuttaisi jos hankitaan suurella rahalla tiimiin tuomaan mestaruuden ja sitten aletaankin kauden puolivälistä eteenpäin pelata taktiikat ja sun muut tulokkaan pussiin. Toki aikuismaista olisi ollut hoitaa asia suljettujen ovien takana eikä mediassa, mutta kai se on sitten sitä latinoveren kiehahtamista.

Kimin kanssa tuskin niin suurta draamaa tulisi, koska Alonso on nyt neljättä kautta saanut yrittää tuoda mestaruutta ja tuskin onnistuu. Joten tottakai tallinkin täytyy tehdä jotain tilanteen muuttamiseksi, ja Kimiin voi luottaa joten tuskin olisi samanlaista kyräilyä kuin Hamiltonin kanssa McLarenilla.
---
Montezemolo ei koskaan saa potkuja, sen verran paljon mies on tehnyt Ferrarin eteen uransa aikana. Tai jos saisi, niin se olisi muodollinen eläkkeellejäänti. Pitää muistaa italialaisen kulttuurin bella figura, miltä asiat näyttävät.
 

raka75

Well-known member
Liittynyt
13.7.2009
Viestit
364
Nyt menee kyllä jo täysin naurettavaksi :D toki varmasti Lotus olisi kaupasta innoissaan, mikäli Santander siirtyisi mukana, mutta ei kai kukaan nyt oikeasti kuvittele Alonson siirtyvän Ferrarilta minnekään?

Kyllä tämäkin skenaario mahdollisuuksien rajoissa mielestäni on. Ei tuo Peter Windsorkaan ihan mikään pilipalipaskanpuhuja kaiketi ole.

Lotuskin varmaan ihan hyvän auton saisi hierottua, kunhan vaan rahaa (Santander?) olisi...
 

Har*

Well-known member
Liittynyt
29.7.2010
Viestit
1331
Alonsoa huhutaan Lotukselle ja Kimiä Ferrarille...

https://twitter.com/F1Times/status/369406758197817344
Mun on kyllä tosi vaikea hahmottaa tätä mahdollisuutta. Kimi Ferrarille mielellään joo, mutta Alonso takaisin Enstoneen? Suksien pitäisi olla tosi pahasti ristissä Ferrarin johtoportaan kanssa. Erityisen vaikea mun on kuvitella skenaario, että pelkästään Kimin takia Fernando luikkisi muihin maisemiin.

Toivottavasti olen väärässä.

ps. Vedetään näin uhkarohkeasti hatusta, että nämä spekuloidut siirrot ensi kaudelle kuvaavatkin vasta varmoja suunnitelmia vuodelle 2015. Siis sitä, että ollaan menossa kahdeksan tallin ja kolmen auton malliin. Taustalla ollaan jo sovittu, että valmius on olemassa siirtyä tähän jo tarvittaessa ensi vuonna. Joku huipuista saattaa siis jäädä ilman ajopaikkaa ensi vuonna, mutta palkkalistoilla silti ovat. Pahoissa vaikeuksissa olevia talleja on ainakin lehtitietojen mukaan monta. Jos nyt vaikka Sauberin taru päättyisi, niin pari tallia kolmikosta Caterham/Marussia/Toro Rosso luultavasti väistyisi suosiolla syrjään asiallisella kertakorvauksella jo ensi vuonna. Myös Lotus ja suuremmalla varauksella Force India voivat liittyä näihin kuvioihin joko Sauberin tai ulosostettavien tallien joukossa. Jos pari tallia joutuu lopettamaan taloudellisista syistä, niin kuvio on vielä todennäköisempi.

Ns. varmoja jatkajia näkisin yleensäkin olevan Ferrarin, Red Bullin, Mercedeksen (kiitos viimeaikaisen menestyksen), McLarenin ja Williamsin.

edit. Noista luultavasti Ferrari, Red Bull/Renault ja McLaren/Honda ajattaisivat jonkinlaisia asiakasautoja, jotta gridi saataisiin täyteen. Mersun rooli Williamsin toiminnassa on toimittaa ne moottorit ja mahdollisesti muuta tekniikkaa, mutta itse auton tämä perinteinen talli suunnittelee itse.
 
Viimeksi muokattu:

anoni

Well-known member
Liittynyt
17.2.2010
Viestit
149
En näe mitään syytä Monten ulostamiseksi Ferrarilta ellei sukset mene ristiin Fiatin johdon kanssa.

Historiaa kun vähän tutkii, Monten toimista yhtiön hyväksi löytyy kovin vähän negatiivista sanomista, mutta sitäkin enemmän positiivista.
Tämä menee nyt jo aika offtopic... Eli mitä eilen kirjoitin "haluessaan valta vaihtaa myös Luca" ei edelleenkään tarkoita, että näin tapahtuisi, eikä asialla edes uhkailtaisi Lucaa, vaan yritin viitata sillä siihen, että Kimillä täytyy olla todella korkean tason tukijoita Ferrarilla, jos hän sinne menee ilman Lucan tukea. Lucahan on pärjännyt Ferrarilla hyvin ja autot käy tässäkin taloudellisessa tilanteessa kaupaksi ihan hyvin. Kilpailupuollellakin hänen aikanaan on tullut hyvin menestystä. Eli ei häntä tosiaankaan kovin helpolla vaihdeta ja varsinkaan tälläisen asian takia.

Hassuna esimerkkinä voisi olla jos esim. Piero Ferrari sattuisi haluta Kimin Scuderialle, niin tuskimpa Luca hänen tahtoaan vastustaisi tai ainakin saisi hyvin perustella, vaikka Piero onkin Ferrarin hierarkiassa alempana kun Luca (toisaalta Pieron valta varmaankin riittäisi myös vaihtamaan Lucan, mutta se ei liity tähän asiaan, vaan kuvaa hänen asemaansa Ferrarilla). Fiattia Ferrarin kuskit tuskin kiinnostavat pätkääkään ja eikös Fiat ole antanut Ferrarin toimia pitkälti aika itsenäisesti.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Ensi viikollako nämä sitten kerrotaan?

RB:n kanssa on kyllä jännä ettei sinne kai koskaan suomikuski pääse ajamaan. Ehkäpä sitten siellä johtoportaassa on niin paljon antipatiaa Suomea kohtaan ettei se vain voi olla mahdollista.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Kyllä noi Ferrarihuhut aika vahvoja on, ja Alonson lelut lennelly jo laatikosta jonkun aikaa :eek:

Mutta tallivalinta voi lopulta olla aika yhdentekevä, jos Mercedes dominoi sarjaa ylivoimaisella moottorilla, joka voisi nostaa McLarenin ja Force Indian Ferrarin ja Lotuksen tasolle tai edelle ja haastamaan Red Bullin :(
 

AP56

Well-known member
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
67
Kyllä noi Ferrarihuhut aika vahvoja on, ja Alonson lelut lennelly jo laatikosta jonkun aikaa :eek:

Mutta tallivalinta voi lopulta olla aika yhdentekevä, jos Mercedes dominoi sarjaa ylivoimaisella moottorilla, joka voisi nostaa McLarenin ja Force Indian Ferrarin ja Lotuksen tasolle tai edelle ja haastamaan Red Bullin :(
Raa'alla nopeudella mitatuna Red Bullhan ei ole ollut nopein auto. Moottori ei siis yksin ratkaise suorituskykyä.

Mikäli Kimi todella on menossa Ferrarille, luulen että häntä halutaan paitsi pisteitä tuomaan, juuri sen takia että Kimin maine Ferrarilla autonkehittäjänä on vankka. Kimi osaa antaa sen palautteen, jolla hyvästä aihiosta saadaan parempi.

Alonso tapa "kehittää" autoa tuntuu olevan kiukuttelu ja suorituskyvyn "parantamisen " vaatiminen julkisuudessa. Onko Alonso tuonut mitään konkreettista parannusehdotusta autoon ? Haluaako hän ali- vai yliiohjautuvan auton ? Millainen ohjaustuntuman pitää olla ? Hieman on muodostunut kuva, että Alonso teknisen palautteen antajana on yliarvostettu.
 

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
Oho, joku käyttänyt maalaisjärkeä Red Bullilla.
No totahan sinä yritit muille vääntää, välillä jopa rautalangasta. Ja allekirjoittanut Kimifanina jopa yhtyi mielipiteeseesi.
Niinkuin ja alunperin sanoin, minkä takia ottaa Kimi, kun voi ottaa Ricciardon, joka jatkaa takuuvarmasti pidempään, kuin pari kautta?
Ja on senverran halvempikin, että saadaan palkoista säästyneet rahat auton kehitystyöhön ohjattua.

Ricciardo ei kuitenkaan ole huono kuljettaja, toki sen tietää, että Vettel tulee tod.näk tuhoamaan jannun uskottavuuden, mutta hei. Sitävartenhan se selvä kakkoskuski yleensä on. :D

Räikkösen osoite on joko Ferrari, Lotus tai Ralli. Näillä näkymin Ferrari. :rolleyes:
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
No yksi merkittävä ero olisi ollut se, että Kimi luultavasti olisi kerännyt useamman kymmenen pistettä enemmän kauden aikana. RB:llä on ensi kaudella selkeästi heikompi kuskikaksikko kuin Mersulla tai Ferrarilla, olettaen että Kimi jälkimmäiseen päätyy. Vähän kyllä huvittaa, kun osa porukasta täälläkään ei tunnu näkevän muuta eroa Kimin ja Ricciardon välillä, kuin että Kimi on kalliimpi ja ei aja yhtä pitkään. Olisi kiva tietää mihin neuvottelut kariutui, ihan mahdollista on sekin että kariutuivat Kimin haluihin mennä toisaalle.
 

Luckyman

Well-known member
Liittynyt
18.10.2000
Viestit
825
Ei voi kuin nauraa jos Alonso menee kolmannen kerran "rellulle". Ferrarin pitäisi nyt hommata Alonso-Kimi pari ja taivutella Alonso suostumaan tähän

V6 turbojen kanssa on takarenkaat kovilla ja Allison tuo Lotuksen osaamisen Ferrarille..
 
Viimeksi muokattu:
Ylös