Semantiikkaahan tämä alkaa jo olla, mutta käytännössä Infiniti ei siis edelleenkään ole itsenäinen automerkki vaan Nissanin markkinointibrändi, luki Wikipediassa mitä vain. (Off-topicin off-topic: huolestuttavan usein porukka käyttää etenkin suomenkielistä Wikipediaa todisteena jostakin näinkin marginaaliasiasta).
Toki voidaan sitten vääntää peistä siitä, mikä on automerkin määritelmä kenenkin mielestä. Oma mielipiteeni on, että automerkki on laajempi käsite kuin vain auto, jolla on oma keulamerkki, mutta kuten sanottu, tästä voi olla toistakin mieltä.
Tässä yhteydessä on kuitenkin paikallaan korostaa sitä, että Infinitin osalta päätökset tapahtuvat Rellu-Nissanin markkinointijohdossa eikä Infiniti ole mikään itsenäinen toimija.
AutoMERKKI on nimenomaan BRÄNDI. Enempää rautalankaa en asiaan jaksa käyttää. Turha koittaa kätkeytyä semantiikan taakse piiloon, jos on yksiselitteisesti väärässä. Toki voihan sitä väittää mustaakin valkoiseksi ja sen jälkeen perustella filosofisesti, että "kuka ylipäätään saa määritellä valkoisen olemuksen?"
Mutta asiaan: Jos lähdetään siitä olettamuksesta, että Kimi on menossa Ferrarille ensi vuodeksi ja oletetaan samaten, että Vettel olisi menossa Kimin tallikaveriksi Ferrarille kaudelle 2015, niin tämähän tarkoittaisi käytännössä sitä, että Ferarilla olisi vapaana enää yksittäisen kauden pistokeikka vuodelle 2014. Tuohon vuoden pestiinkin varmasti moni helposti tarttuisi, mutta hieman outo ratkaisuhan se olisi sekä tallin että kuskinkin kannalta. Massa ei kuitenkaan ole nii-in huono, että välttämättä kannattaisi ottaa joku uusi kaveri vain vuodeksi pyörähtämään (jatkuvuus....), varsinkin kun Kimin tallikaverina Felipe saattaisi hyvinkin saada itsetuntonsa takaisin, kun Fernandon mukana poistuisi kaikki turha poliittinen peli. Toisaalta miksi Alonsollakaan olisi mikään hinku lähteä Ferrarilta jo ensi kaudeksi pois (paitsi jos oikeasti ottaa luonnon päälle saada toinen vahva kuski "hänen talliinsa"), kun seuraavaksi kaudeksi olisi kuitenkin luultavasti tarjolla ykköskuskin paikka Red Bullilla tai McLaren Hondalla. Jälkimmäinen vaihtoehto varsinkin saattaisi houkuttaa, kun Fernando-san pääsisi kovana samuraina ja anime-fanina toimimaan henkisten heimoveljiensä kanssa.
Tältä pohjalta veikkailisin ensi kauden tallipaikkojen menevät seuraavasti:
Red Bull: Vettel-Ricciardo
Ferrari: Alonso-Räikkönen
Mercedes: Hamilton-Rosberg
McLaren: Button-Perez
Lotus: Grosjean-Hülkenberg
Ja kaudella 2015 tilanne voisi olla vaikkapa seuraava:
Red Bull: Alonso-Ricciardo
Ferrari: Räikkönen-Vettel
Mercedes: Hamilton-Rosberg
McLaren: Button-Bottas
Lotus: Grosjean-Hülkenberg