Semantiikkaahan tämä alkaa jo olla, mutta käytännössä Infiniti ei siis edelleenkään ole itsenäinen automerkki vaan Nissanin markkinointibrändi, luki Wikipediassa mitä vain. (Off-topicin off-topic: huolestuttavan usein porukka käyttää etenkin suomenkielistä Wikipediaa todisteena jostakin näinkin marginaaliasiasta).Pahasti off topic, mutta selitäpäs Revolt, mikä automerkki on, jos Infiniti ei mielestäsi automerkki ole. Hieman pistää tällaista "perustallaajaa" hymyilyttämään...
Tästä voidaan myös olettaa että jos Renault päättää ostaa Lotuksen tai lähtee panostamaan Lotukseen niin Infiniti seuraa mukana. Jos näin käy niin RB on kohtuullisen suuressa liemessä, ei niinkään rahallisesti vaan teknologisesti koska Infiniti kehittää mm. ERS teknologiaa RB:lle.Tässä yhteydessä on kuitenkin paikallaan korostaa sitä, että Infinitin osalta päätökset tapahtuvat Rellu-Nissanin markkinointijohdossa eikä Infiniti ole mikään itsenäinen toimija.
En näe mitään perustetta tuolle oletukselle. Selvästi Rellu-Nissanilla on nähty, että Infinitin brändi on se, jota kannattaa käyttää RB:n ja Vettelin kanssa, joten en näe mitään järkevää perustetta siirtää Infinitin brändiä muualle. Kyllä tuossa on ehdottomasti kyse pitkän aika välin brändinrakentamisesta Infinitille.Tästä voidaan myös olettaa että jos Renault päättää ostaa Lotuksen tai lähtee panostamaan Lotukseen niin Infiniti seuraa mukana. Jos näin käy niin RB on kohtuullisen suuressa liemessä, ei niinkään rahallisesti vaan teknologisesti koska Infiniti kehittää mm. ERS teknologiaa RB:lle.
-Mika Salo, tietäjä. :alppu:Huhut ovat tällä hetkellä niin uskomattomia, ettei niihin jaksa enää keskittyä. Minä tiedä, miten asiat ovat, mutten voi sitä tähän kirjoittaa.
Tarkoitin enemmän tuota Infinitin taustalla olevaa rellun tietotaitoa, en suoraan itse infinitiä.Ja korostan nyt edelleen, että Infiniti on vain markkinointibrändi. Kaikki Infinitin brändin alla tehtävä toiminnot ovat lopulta kaikki Rellu-Nissanin toimintoja. Markkinointi- ja PR-syistä voidaan toki sanoa, että Infiniti kehittää RB:lle sitä taikka tätä, jotta kokonaisuus vaikuttaa uskottavammalta eikä vain koreilta kuorilta.
Heh. Miten oikein kuvittelet, että Red Bulleissa Rellun tarrat vaihtuivat Infinitiksi? Itsestäänkö? Kyllä siellä on Rellu-Nissanin yhteiset markkinointijehut homman miettineet ihan ajatuksella. Toki joku yksittäinen Rellun puolen johtaja voi olla käärmeissään asiasta, mutta se on selvää, että asialla on korkeimpien päättäjien siunaus ja päätös on nimenomaan ollut strateginen.Esim. Red Bullilla Renault toimittaa moottorit, mutta Infiniti saa enemmän huomiota. Satunnainen katsoja todennäköisesti luulee että autossa on japanilaiset myllyt, ja tämähän ranskiksia korpeaa. En näe tässä mitään suurta konserninsisäistä strategiaa.
Eivät he tietenkään jättäisi tietotaitoa vain RB:n käyttöön (=Infinitin brändiä pönkittämään) vaan käyttäisivät sitä samallaa myös oman tiiminsä hyödyksi (=Rellun brändiä pönkittämään). Eivät ne mitenkään sulje toisiaan pois.Hulluhan Rellu olisi jos jättäisi tietotaidon RB:n käyttöön kun oma brändi nostettaisiin esille Lotuksella.:yuck:
Salohan raotti jo viikko sitten tätä tiedollista aarrearkkuaan:-Mika Salo, tietäjä. :alppu:
Yllätyksiä on siis tiedossa joillekin varikkohuhuista yleensä hyvin perillä oleville toimittajille (Saward, Noble), jotka tuntuvat uskovan että Kimi haluaa pysyä Lotuksella ja Alonsokin on asettumassa jatkamaan Ferrarilla Red Bull -pestin mentyä Ricciardolle. Näiden toimittajien käsityksen mukaan Kimi olisi ollut Ferrarin valinta Alonson korvaajaksi, jos Alonso olisi siirtynyt Red Bullille.MTV3:n F1-asiantuntija Mika Salo uskoo, että Kimi Räikkönen on jo tehnyt ensi kauden tallipäätöksensä, vaikka sitä ei ole vielä tuotu julki.
- Sitä pidetään vaan salassa monen kuskin motivaation takia. Luulen, että kuskeja tulee siirtymään aika paljon paikasta toiseen, Salo arvioi torstaina.
- Mikä tahansa Kimin valinta onkin, niin uskon, että se on oikea Kimille, eikä sen julkistamista tarvitse varmaan kauan odottaa, Salo jatkoi.
Kun Red Bull -siirto näyttää kariutuneen, ovat vaihtoehdot Lotuksella jatkaminen tai Ferrarille palaaminen. Ferrarin pääjohtaja Luca di Montezemolo ole suuri Räikkös-fani, mutta Salo näkee silti Kimin myös Ferrarin kannalta houkuttelevana vaihtoehtona. Räikkönen on Ferrarin viimeisin kuljettajien maailmanmestari.
- Ferrari on tunnettu siitä, että ne ottavat yleensä parhaan mahdollisen vapaana olevan kuskin. Vaikka Montezemolo on ihan julkisesti sitä vastaan, että Kimi menisi sinne, niin kyllä Kimi on paras mahdollinen vaihtoehto sinne, Salo arvioi.
Olisit vaan lukenut sen artikkelin. Mutta hyvänä tyyppinä päätin helpottaa elämääsi.Heh. Miten oikein kuvittelet, että Red Bulleissa Rellun tarrat vaihtuivat Infinitiksi? Itsestäänkö? Kyllä siellä on Rellu-Nissanin yhteiset markkinointijehut homman miettineet ihan ajatuksella. Toki joku yksittäinen Rellun puolen johtaja voi olla käärmeissään asiasta, mutta se on selvää, että asialla on korkeimpien päättäjien siunaus ja päätös on nimenomaan ollut strateginen.
Worse, serial champion Red Bull exploited a clear loophole in its contract by signing upmarket, upstart car brand Infiniti as primary partner. Estimates place Infiniti's contribution at £20m (and rising) for rather brash and highly visible sidepod and wing branding, with RBR's engine costs panning out at less than half that – so in effect Renault finds itself subsidising at least 50 per cent of the engine cost, while the public perceives Infiniti as being the engine supplier to a double title winning outfit for three consecutive years.
True, Infiniti forms part of the Renault-Nissan alliance engineered by Ghosn back in 1999 by dint of being the Japanese company's luxury car division, but the key lies in the word 'alliance' – it is not a partnership, but simply a ground-breaking cross-shareholding agreement, with Renault owning 44.4 per cent of Nissan, and Japan's second largest motor manufacturer having a 15 per cent stake in Renault.
Spot the imbalance? Put simply, Infiniti has used its parent's 15 per cent to leverage a full F1 engine programme effectively paid for in full by its alliance partner...
Niin, jos haluaa uskoa kaiken lukemansa sellaisenaan, niin mikäs siinä F1-toimittajathan ovat tunnetusti ansioituneita liike-elämän ymmärtäjiä... Huoh.Olisit vaan lukenut sen artikkelin. Mutta hyvänä tyyppinä päätin helpottaa elämääsi.
Mjoo. Lähdekritiikki on paikallaan, mutta toisaalta uskoako toimittajaa vai keskustelupalstan kirjoittajaa? En mä ole esim. sinulta nähnyt tämän asian tiimoilta muuta kuin pelkkää mutuilua. Dieter Rencken on ainakin omasta mielestäni niitä harvoja toimittajia, jotka ovat jossain määrin perillä formuloiden taustalla tapahtuvasta politikoinnista.Niin, jos haluaa uskoa kaiken lukemansa sellaisenaan, niin mikäs siinä F1-toimittajathan ovat tunnetusti ansioituneita liike-elämän ymmärtäjiä...
Tää on kyllä aina yhtä pätevä argumentti.
Ei kai Salo oo oikeesti noin sanonu?-Mika Salo, tietäjä. :alppu:
Mika Salo, tietäjä iänikuinen. Hyvän avatarin olet valinnut.-Mika Salo, tietäjä. :alppu:
http://blogit.mtv3.fi/f1salonsilmin/2013/08/29/jarruvika/Ei kai Salo oo oikeesti noin sanonu?
On se kova jätkä, kuulostaa kyllä just niin Salolta
Eihän Salo missään kohtaan sanonut varmaksi, että Kimi olisi Ferrarille menossa...On se kova jätkä, kuulostaa kyllä just niin Salolta
Eli Salo tietää että Kimi on menossa Ferrarille, niin kuin aikasemmin sanoi ja nyt myöhemmin kertoo tietävänsä asiat... Salon kassit samassa giljotiinissa kuin Franckin! Jännä nähdä kuin käy...
E: toivottavasti Franckin lähde ei kuitenkaan oo Salo
Mika "Ei voi veikata kun tietää" Salo. :alppu:Eihän Salo missään kohtaan sanonut varmaksi, että Kimi olisi Ferrarille menossa...