Tallipaikat 2014

Hammersmith

Banned
Liittynyt
3.11.2011
Viestit
159
Mistäköhän mahtaa jo tietää että auto joka on keskeneräinen eikä ajettu metriäkään on täysin susi? Maalaisjärjellä ajateltuna?
Varmaan ihan samoista asioista kuin millä esim. Räikkösen väki kartoittaa ensi kauden autojen voimasuhteita.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5725
No ainakin yksi hyvä arviointiperuste on se, että Ferrari on julkisesti ilmoittanut, että heidän pitkäkestoiset tuulitunneliongelmat vaikuttavat vielä ensi kauden autoonkin.

Ferrari admits windtunnel switch will affect 2014 car development - Autosport

Ferrari joutuu kehittämään ensi kauden autoaan aluksi Toyotalta lainatussa tunnelissa (kuten jo aiemmin), joka ei ole yhtä hyvä kuin Ferrarin oma, joka on lokakuuhun asti remontissa. Ja sitten kun tunnelia vaihdetaan, niin tiedä miten pahasti pakka leviää hetkeksi, jos mittaukset alkavat taas näyttää omiaan.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Pitää välivuoden, koska...?
Koska:
- ensi vuonna päättyy Vettelin soppari RB:llä -> Vettelin siirto Ferrarille?
- McLarenin kuskit tod.näk. uudelleen arvioitavana myös ja Hondan paluu joka voi myös pyöräyttää kuskeja talleista toisiin....
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5725
Koska:
- ensi vuonna päättyy Vettelin soppari RB:llä -> Vettelin siirto Ferrarille?
- McLarenin kuskit tod.näk. uudelleen arvioitavana myös ja Hondan paluu joka voi myös pyöräyttää kuskeja talleista toisiin....
Button on jo jonkin huhun mukaan tehnyt uuden kolmen vuoden sopparin ja uskon Perezille myönnettävän vähintään kaksi vuotta lisää, jos McLaren tämän ekan kauden jälkeen haluaa sopimusta jatkaa. Vettel on sitä paitsi tehnyt jo kesällä sopimuksen kaudesta 2015.
 

anoni

Well-known member
Liittynyt
17.2.2010
Viestit
149
No ainakin yksi hyvä arviointiperuste on se, että Ferrari on julkisesti ilmoittanut, että heidän pitkäkestoiset tuulitunneliongelmat vaikuttavat vielä ensi kauden autoonkin.
ja eikös ole myös huhuttu että moottoritehoissa olisi perässä ainakin mersua.
http://www.suomif1.com/2013/08/hurja-huhu-mercedeksen-ensi-kauden-moottorista-valtava-ylivoima/

Sitten hirveää spekulointiä täysin sekundäärisillä argumenteillä (niin kuin 90% tästä ketjusta - kaikki jotka meinaa tästä pahoittaa mielensä voi laskea kuuluvansa jäljelle jäävään 10%:iin :D )
Jos FA tähtäisi RB:lle niin sieltä tosiaan SV voisi olla lähdössä ensikauden jälkeen, mutta FA sopimus on liian pitkä siihenkin takarajaan. Toisaalta jos FA pääsisi nyt irti Ferrarista esim. pitämällä välivuoden, hän voisi jo nyt neuvotella sopimuksen RB:lle. Kun RB tietäisi, että se on saamassa SV:lle kovan luokan korvaajan voisi RB ottaa junioritiimistään 2. kuskin, joka jatkaisi FA:n kakkosena. Jos Kimi on menossa Ferrarille joutuisi FA hänen tallikaverikseen ja olisi ehkä pieni mahdollisuus että jäisi Kimin varjoon ja/tai varsinkin jos vielä auto olisi huono, voisi näytöt jäädä todella kehnoiksi -> RB:n kiinnostus lopahtaisi. Nyt suoraan RB:lle voisi olla tuhoisaa (kuten mielestäni myös Kimille), koska tallissa on SV, joka on voittanut vime vuosina kaiken tallille ja talli pyörii täysin hänen ympärillää (esim. tämän vuoden Malesian kisa ja sen jälkipyykki). Kun Kimi teki vielä onnistuneen paluun kahden välivuoden jälkeen olisi Fa:lle ehkä paljon riskittömämpi vaihtoehto neuvotella nyt hyvä sopimus 15-kaudelle, lähteä sapatille huipulta ja palata toivottavasti sinne.

Kun FA:lla tuntuu sopimus nyt olevan 2016 kauden loppuun niin se on liian kaukana, jos miettii RB-siirtoa. Jotain repäisevää tulee keksiä, jos FA RB:lle aikoo. Onhan Alonsokin koko ikänsä kertänyt moottoriratoja, joten varmaan hänelläkin voisi olla mielessä vähän kokeilla mitä voisi tehdä F1 uran jälkeen, millaista se elämä olisi ja koska siihen olisi valmis. Tuosta voisi löytää hyvin motivaatiota tulevaisuuteen kuten Kimillä tuntuu käyneen. Jossakin oli lisäksi huhua että FA:lla olisi sopimuksessa optio irtisanoutua ja muistaakseni sen huhuttiin umpeutuvan 1.9, joten sopisi hyvin tähän ilmoitusaikatauluun.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8280
Seuraavaksi julkistetaan jatkopahvi tyttöystävän kanssa mallia 2+1, optio kolmannesta pyörästä (pyöräilyyn liittyen tietty).
 

trotwood

Well-known member
Liittynyt
20.1.2007
Viestit
285
Tyypillistä Alonsoa, ei kestä olla hetkeäkään ulkona kirkkaimmasta valokiilasta. Tulee mieleen kiljuva ja tasajalkaa hyppivä pikkulapsi huutamassa "Kattokaa mua! Kattokaa ny mua! Mä oon tällä miksette te kato!!??!!"
 

hevonen

Well-known member
Liittynyt
16.4.2013
Viestit
152
En oikeastaan näe mitään hyvää syytä siihen, miksi ferrari haluaisi pitää Alonsosta väkisin kiinni tämän halutessa lähteä. Yhteistyö ei ole tuottanut millekkään osapuolelle toivottua tulosta, ja niin ferrarin kuin alonson ja santanderkin imagot kaipaavat hieman uusia tuulia.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tyypillistä Alonsoa, ei kestä olla hetkeäkään ulkona kirkkaimmasta valokiilasta. Tulee mieleen kiljuva ja tasajalkaa hyppivä pikkulapsi huutamassa "Kattokaa mua! Kattokaa ny mua! Mä oon tällä miksette te kato!!??!!"
Heh, minulle tuli mieleen tästä ennakkomainoksesta ja sen aiheuttamista epärealistisista odotuksista ja todellisuuslässähdyksestä Kimin Makia-julkistus. Ja miksei Tommi Mäkisen "Champ is Back"- ennakkorummutus ja julkistus. Eli ihan hyvässä seurassa Alonso on.
 
Viimeksi muokattu:

hevonen

Well-known member
Liittynyt
16.4.2013
Viestit
152
Ehkä alonso seuraa kimin jalan jälkiä ja pitää välivuoden formuloista jotta voi keskittyä kilpapyöräilyyn
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
En oikeastaan näe mitään hyvää syytä siihen, miksi ferrari haluaisi pitää Alonsosta väkisin kiinni tämän halutessa lähteä. Yhteistyö ei ole tuottanut millekkään osapuolelle toivottua tulosta, ja niin ferrarin kuin alonson ja santanderkin imagot kaipaavat hieman uusia tuulia.
Kahlasi Schumikin Ferrarilla ekat 4 vuotta ilman mestaruutta. Tuskin tuo nyt Alonson piikkiin menee, ettei auto ole ylivoimainen ja vastassa on ylivoimaiset Red Bullit.
 

hevonen

Well-known member
Liittynyt
16.4.2013
Viestit
152
Kahlasi Schumikin Ferrarilla ekat 4 vuotta ilman mestaruutta. Tuskin tuo nyt Alonson piikkiin menee, ettei auto ole ylivoimainen ja vastassa on ylivoimaiset Red Bullit.
Ei missään tapauksessa menekkään, mutta omasta mielestä Alonso-Ferrari combo alkaa olla jo hieman nähty, ja Schumin mukana ei tainnut tulla järjettömän suurta sponsorisopimusta tuomaan lisää suorituspaineita.
 

Betelgeuze

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
557
Kahlasi Schumikin Ferrarilla ekat 4 vuotta ilman mestaruutta. Tuskin tuo nyt Alonson piikkiin menee, ettei auto ole ylivoimainen ja vastassa on ylivoimaiset Red Bullit.
Miten asiat muuten olivat tuolloin 90-luvun lopulla Schumacherin ja Ferrarin kanssa? Valittiko Schumi samaan tyyliin kuin Alonso auton heikosta suorituskyvystä? Ferrarit 96-99 ja Ferrarit 10-13 ovat kuitenkin olleet suorituskyvyltään melko samanlaisia pahimpiin kilpailijoihinn nähden. Joissain kisoissa nopeimpia, mutta pääosin kuitenkin pahimpia kilpailijoita hieman jäljessä. (96-99: Williams ja McLaren) ja (10-13: Red Bull).
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15056
Ei, mutta Schumacher ainakin kiritti ennätyspalkkaa Ferrarilla sinne tullessaan ja Marlboron piti auttaa Ferraria siinä. Aikanaan Alboreton ollessa Ferrarilla tuntui enemmän olevan sitä ihmettelyä, että montako vuotta pitää vielä menoa katsella.

Tuolloin vika kyllä ainakin välillä oli sekä autossa, että myös Ferrarin omien päälliköiden valtataisteluissa. Harvemmin ainakaan vielä 1984-1985 itse kuljettajassa. Sitten 1986-1988 voi ollakin jo enemmän kuskissakin ongelmaa.

1986 lähinnä muutaman kilpailun kitinöissä Johanssonin nopeudesta ja ainakin yhdessä kilpailussa tuolloinkin oli mukava italiaksi kehoitettu tallimääräys Johanssonille päästää Alboreto ohi.

Stefan ei niin tehnyt ja sekin oli yksi syy sille, että miksi ei Johansson saanut Ferrarilla jatkaa. Toki Alboreton poistumisen syy oli myös Toiminnanjohtaja Piccininin poislähtö ja Enzon poismeno luonnollista tietä. Paljonhan silloinkin muuttui. Alonson osalta ei siis vielä välttämättä ole mitään hätää. Ehkä ensi vuoden jälkeen saattaisi olla, mutta ei kyllä vielä ennen sitä.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15056
Välillä kyllä Schumacherillakin oli huonoja päivänsä Ferrarilla. Etenkin vielä 1996 ja jossain määrin myös 1997 oli huonoja aikoja. Tosin Schumacherin ennustettiin tuolloin tekevän uskomatonta jälkeä jopa Sauberillakin mitä Schumi testasikin talvikaudella.

Kaudella 1996 auto oli vielä välillä aika huono ja Schumin menestys oli myös jossain määrin olosuhteista kiinni ja joillakin kerroilla etenkin aika-ajoissa sattui kömmähdyksiä tallin osalta ja Ranskassa auton hajoaminen jo ennen kilpailun varsinaista alkamista oli kyllä myös Schumin ja tallin koetuspiste.

Eli kyllä Schumacherkin valitti tallin toiminnasta, mutta tallin alkaessa menestyä ja yleensäkin Ferrarilla ei tuolloin ollut mitään paineita. Olihan sillä kaikki tai ainakin lähes kaikki sillä hetkellä olleet parhaat kyvyt lajissa Schumacherin lisäksi auton ulkopuolella tehtaalla.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Miten asiat muuten olivat tuolloin 90-luvun lopulla Schumacherin ja Ferrarin kanssa? Valittiko Schumi samaan tyyliin kuin Alonso auton heikosta suorituskyvystä?
Varmasti valitti. Ei saan-vaikka-törmätä-toisiin-voittaakseni-Schumi ainakaan itsestään noihin aikoihin hirvittävästi vikaa etsinyt. Tosin, molempien valitus on ollut ihan aiheellistakin, kuten totesit. Autolla pystyi voittamaan toisinaan, mutta koko sarjan paras se ei ollut.

Ero noiden kahden suhteen on tietenkin mediassa. WWW ei vielä 1996-1999 ollut lähelläkään nykyistä volyymiaan, eikä jokaista sanaa julkaistu ja tulkittu ja vatvottu ensin sadassa uutislähteessä ja blogissa ja sitten vielä revitty kappaleiksi ja uudelleentulkittu omiin tarkoitusperiin sopiviksi foorumeilla, kunnes lopulta sillä mitä oikeasti sanottiin ei ole enää mitään merkitystä.
 
Ylös