Unkarin kilpailu ajettiin ensimmäisen kerran kaudella 1986 Hungaroringin radalla, mutta tätä ennen f1-radoiksi suunniteltiin kaikkiaan kolmea rataa. Budapestin parkkipaikkarataa, Nepliget Parkia ja Varosligetin katurataa. Varosligetissä suunniteltiin 70-luvulla ajettavaksi Formula Juniorin kilpailuja ja itäblokin muita ratasarjoja ja lisäksi vuosina käydyissä neuvotteluissa 1982-1984 se oli ehdolla f1:sten kisapaikaksi viimeistään kaudeksi 1987.
Formula Juniorin kilpailuja 60-luvulla oli itse asiassa ajettukin samaisella radalla. F1-neuvottelujen aikaan 80-luvun alussa Varosligetin rata oli erittäin huonossa kunnossa ja ympäristö pahoin ränsistyneitä rakennuksia täynnä. Samalla radalla ei missään nimessä olisi voitu ajaa f1:llä tai millään muullakaan isomman luokan välineellä.
Kuitenkin radan puuhamiehet olisivat halunneet rakentaa uuden 4,450 kilometriä pitkän katuradan vanhan tilalle. Lopulta kuitenkin Unkarin hallitus oli enemmän kiinnostunut ensin Nepligetissä ajettavasta puistoradasta ja myöhemmin tietenkin Hungaroringin radasta.