Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2013, 6. kisa, Lavinto

KKWCS

Well-known member
Liittynyt
12.2.2011
Viestit
344
Koodi:
Aika-ajot        Aika   #   Ajoryhmä
 1. Haikki      32,77   4   2
 2. WoPe        33,42 270   2
 3. 4stroke     34,49  80   2
 4. Slug        34,66  11   2
 5. Andy        34,68  58   2
 6. PeePee      34,87 270   1
 7. Jatenski    34,95  80   3
 8. lfb         34,98   4   1
 9. Nasty Boy   35,04  60   1
10. Cmoney      35,05  11   3
11. Racer X     35,18 270   3
12. Nipsuhuuli  35,40  33   2
13. FW08        35,42   4   3
14. Scyber      35,57  66   3
15. Jacques     35,70  66   1
16. Pwrd b BMW  35,95  58   1
17. Jonkki      36,05  60   2
18. öö ruz      36,47  58   3
19. abc         36,48  11   1
20. Williams-   36,96  80   1
21. -Japé-      37,44  33   1
22. Totke       43,60  33   3
Kilpailu: (suhari, erot, paras kierrosaika, auto, pisteet)
Koodi:
A:
 1. 4stroke      12krs   33,66   4  50
 2. Haikki       +0,48   [b]33,60[/b]  80  43
 3. WoPe        +16,09   34,75  33  36
 4. Slug        +16,41   34,76  60  32
 5. Andy        +16,58   34,71  11  29
 6. Pwrd b BMW   -4krs   34,53  66  28
B:
    Pwrd b BMW   12krs   [b]33,74[/b]   4
 7. Nasty Boy    +4,68   34,13  11  24
 8. PeePee       +6,64   34,19 270  22
 9. Jatenski     +7,44   34,09  66  20
10. lfb          -3krs   35,68  58  18
11. Cmoney       -7krs   34,53  60  16
C:
    Pwrd b BMW   12krs   [b]34,11[/b]   4
12. Racer X      +3,78   35,16  66  14
13. Scyber      +16,70   35,25  11  12
14. FW08        +43,69   36,56  33  10
15. Jacques      -1krs   34,58  60   9
16. Nipsuhuuli   -3krs   35,26 270   8
D:
    Pwrd b BMW   12krs   34,77  80
17. öö ruz       +4,67   34,90   4   7
18. Totke        +5,42   [b]34,21[/b] 270   7
19. -Japé-      +19,22   35,72  66   5
20. abc         +21,11   36,01  58   4
21. Jonkki      +22,51   35,82  33   3
22. Williams-   +38,13   36,66  11   2
Päivän nopein kaikilta:
32,77 Haikki
33,42 WoPe
33,66 4stroke
33,74 Powered by BMW
34,09 Jatenski
34,13 Nasty Boy
34,19 PeePee
34,21 Totke
34,53 Cmoney
34,58 Jacques
34,66 Slug
34,68 Andy
34,90 öö ruz
34,98 lfb
35,16 Racer X
35,25 Scyber
35,26 Nipsuhuuli
35,42 FW08
35,72 -Japé-
35,82 Jonkki
36,01 abc
36,66 Williams-
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13749
Aikan nopeasti alkoi jännittää, saadaanko kisat hyvin läpi. Semmoinen modifiointi piti tehdä, että 3 finaalin sijaan 4, ja liikkuvat autot sitten riittivät jo.
Aika-ajoon mulle #11 mutta kovin tihkusade osui samaan aikaan. Alkoi onneksi kumminkin taas kuivua, mutta ketjut pomppasivat yllättäen pois kierroksen 13/18 jälkeen viimeisen shikaanin matalan kanttarin ylityksessä pääsuoralle tullessa. Siitä sitten hidastuen rullaten maalilinjan yli, auto parkkiin, vähänaikaa ihmettelyä, ja ponderi haalarissa tuomaritorniin. Näistä tuli vielä 2 kierrosta täysilläajamisen jälkeen tilastoihin. Olisi ollut hyvä sanssi ajaa a-finaaliin viimeisten 5 kierroksen aikana kokoajan paranevalla radalla. Auto tuntui perushyvältä.

Kisaan sitten #60 joka suorilla hyvä mutta mutkissa liukas. Nopeasti lfb:n ohi, mutta Bemari luikahtaa meistä molemmista samalla ohi. Pysyn pääsuoran vauhdissaan mutta 2 mutkan jälkeen eroa varmaan joku 0,8 sekkaa jo.
Viim. kisakierros ennen autonhyytymistäni (mulla kierros kierrokselta paperi):
PP 4krs täynnä, BMW +0,45, NB +0,81, Jate +2,65, Cm +3,43, lfb +5,87
Olisi kyllä ollut ihan kiva ajaa kisa loppuun, pienet erot Bemarin jälkeen monilla. Tulpanhattu kumminkin irtosi viimeisessä shikaanissa, ja auto hyytyi siihen. Ensireaktio katsoa josko ketjut taas, muttei :)

Semmoinen kisa, pian Forssa II.
 
Viimeksi muokattu:

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Eka kisa sitten farssin, hyvillä mielin kiva nährä taas tyyppejä.

PeePee meni hyvää kyytiä ja suupielet venyi hyvän autotuurin turvin aika-ajoon. Toiseksi, jonka luokittelen helvetin hyvän tuurin piikkiin!

Kisaan vähän erilaisella fiiliksellä kun ei ihan parasta päällä. 4Stroke sieltä nyt tuli auttamatta ohi ja en koittanut edes estellä, sikäli munkin tilanteen takia parempi oli jos stroke voittaa eikä haikki jos pistetaulukko merkitsee. Kolmannesta sijasta saikin olla vähän tarkkana. Siellä kävi molemminpuolin ja myös edellä kaveri.

Andy ei ilmeisesti edes nähnyt mua ja varmasti ihan silkka vahinko kun ajauduin nurmikolle, en ole kattonut edes nauhalta mutta aika reilu veto päästää mut takas edelle. En olisi tuominnut vaikka ei olisi. (ei tarkoita sitä mitä nyt kuvittelette tulevaisuuteen) :D Jatkotilanteissa melkein tuuppasin slugin ulos kun oli ulkopuolella rinnalla ja andy sisällä, satuin vaan tällä kertaa katsomaan molempiin suuntiin ennen ratkasua. En nyt sitten tiedä himmasko Slug oikeesti vai oliko myös hänen auton surkeutta, mutta mun auto mutkan 3 jälkeen kiihty niin hitaasti että kuvittelin sieltä aina tulevan 2-3 autoa rinnalle joka kierroksella. Pääsuoralla taas tuntu että kiersi ihan hyvin ja olin turvassa, mikä edesautto pitämään sijotuksen joka voi olla melko tärkeä vielä loppukautta ajatellen.

Onni ja epäonni luetteli hitusen tuloslistaa. Pienistä viiveistä huolimatta ihan kelpo karttingit!

Kiitosta järkkärille ja kisaajille!
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Andy ei ilmeisesti edes nähnyt mua ja varmasti ihan silkka vahinko kun ajauduin nurmikolle, en ole kattonut edes nauhalta mutta aika reilu veto päästää mut takas edelle.
Kyllä mä tiesin missä menet; jos ei saa sellaista paikkaa, että pääsisi ohi ilman että pakottaisi toisen ruoholle mutta menee silti ohi, reilun pelin mukaan täytyy päästää toinen takaisin ja odottaa seuraavaa paikkaa.

En siis tosiaan tietenkään nähnyt sitä että olit ruoholla, mutta jos ja kun tietää mitä on tekemässä ja tietää auton mitat, niin tietäähän sen mihin toinen menee jos itse valitsee tietyn ajolinjan. Pieni pyörien kosketus oli sitten vahvistus siihen että ohitus oli rajamailla, ja silloin tietenkin ohittaja nostaa käden virheen merkiksi.
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Kyllä mä tiesin missä menet; jos ei saa sellaista paikkaa, että pääsisi ohi ilman että pakottaisi toisen ruoholle mutta menee silti ohi, reilun pelin mukaan täytyy päästää toinen takaisin ja odottaa seuraavaa paikkaa. .
Joo yleisesti pitää paikkansa, tuo oli vähän sellanen enemmän hektisempi tapaus että äkkiä tapahtui kaikenlaista ja oli myös Slug siinä kärkkymässä, kun että rintarinnan oltais menty pitkään ja sitten vaan ajaa toisen nurmikolle. Siinä tilanteessa otin sen vaan kilpailutilanteena koska väkisin joskus sattuu jotakin ja olin ilmeisesti hitain siitä ryhmästä. Arvostan kuitenkin.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Joo yleisesti pitää paikkansa, tuo oli vähän sellanen enemmän hektisempi tapaus että äkkiä tapahtui kaikenlaista ja oli myös Slug siinä kärkkymässä, kun että rintarinnan oltais menty pitkään ja sitten vaan ajaa toisen nurmikolle. Siinä tilanteessa otin sen vaan kilpailutilanteena koska väkisin joskus sattuu jotakin ja olin ilmeisesti hitain siitä ryhmästä. Arvostan kuitenkin.
Ajatuskuvio, ja päätös jonka kirjoitin pidemmästi tähän, meni alle sekunnissa, ja yleensä se fiilispohjalta tehty päätös, on yleensä se oikea. Mulkut jätkät ovat sitten asia erikseen.
 

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Ekaa kertaa kyseisellä radalla. Hämmästelin korkeuseroja joita ei kypäräkameravideoista oikeen erota.
Aika pitkään meni odotellessa kunnes saatiin homma käyntiin. Team107 pojat touhus omiaan ensimmäisen tunnin :D Kiitoksia vaan, saatiin vehkeet radalle.

Aika-ajo #11
ABC oli lämmitellyt pelivehkeen pienessä tihkusateessa, mutta en kysellyt auton käyttäytymisestä mitään. Radalle vaan ja menoksi. Muutama kierros meni rataan tutustuessa ja koko ajan tuntu meno paranevan. Auto oli jarrutuksiin todella liukas ja spinnasinkin varikonmutkaan tyylikkääsi kun 'se vaan lähti'.
Kuitenkin sija 4 joka on varmaan tähän mennessä paras ajamani aika-ajo tulos kkwcs ulkokauden kisoista.
Olin toisessa ryhmässä ja meillä sattui olemaan kuivaa koko aika-ajon.

A-Finaali #60
Nasty oli tällä vehkeellä niinsanotusti nesteessä aika-ajossa eikä todellakaan tyytyväinen ajon jälkeen. Ajo oli todellista liukastelua hänelllä. Jossain välissä peliin oli vaihdettu renkaat, mutta edelleen oli melkotavalla liukas laitos. Ja ajoasento oli todella kurja minun mittaselle kaverille. Kaasujalkaa piti oikein koukistaa että kone meni tyhäkäynnille, eli jalka ei saanut levätä ollenkaan kaasupolkimen päällä, ja se aiheuttikin pari pitkäksimenoa muutamalla ekalla kierroksella. Rattikin oli sylissä ja kädet otti jalkoihin kiinni kääntäessä.
Haikki ja 4stroke karkasi heti kättelyssä mutta totesin pysyväni Wopen vauhdissa. 'Bussipysäkin' suoran lopussa auto kiihtyikin todella hyvin, ja kerran tömäytin tyylikkäästi kanttarin päältä kylkeen onnistumatta ohitusyrityksessäni. Kerran varikonmutkassa mun etupontooni jäi Wopen takarautaan kiinni, mutta siitä selvittiin säikähdyksellä. Eli pientä kontaktia tuli otettua, toivottavasti ei liikaa.
Andy oli puskurissa kiinni koko finaalin ja kävi pari kertaa rinnalla ja ohikin, mutta päästi minutkin takaisin. Todella kohteliasta, enkä todellakaan odottanut sitä. Andyllehän voisi antaa kohteliaisuudesta ekstrapisteen tai kultaisen ananaksen, tai jotain.
Maaliin tulin sijalla 4 joka taitaa olla edelleen se minun paras ulkoratasijoitus.
Kuitenkin jollain tavalla ristiriitaiset fiilikset, en tiedä miksi?
Tänään oli kerrankin autotuuria ja säätuuria. Keskitason vehkeillä itselle huippusijoitus.

Kiitos kisajärjestelyistä!
 
Viimeksi muokattu:

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Aika-ajoauto (33) ei ollut kovin kummoinen, pitoa liian vähän ja kiihtyi huonosti hitaista mutkista. C-finaalin 2. sija aika-ajosta tuloksena.

Kisa-auto (270) sammui pari kertaa lämmittelykierrosten aikana, ja lämmittelykierrokset oli lisäksi käsittämätöntä urpoilua multa. Keskityin liikaa auton pitämiseen käynnissä kaasun avulla, ja aluksi jäin kaikkien muiden taakse matelemaan. Sitten Jacques viittilöi, että "mee nyt saatana ohi!". Tämän jälkeen olin neljännellä sijalla kunnes huomasin, että mun pitää vielä pari autoa ohittaa. :eek::eek::eek: Päästiin kuitenkin normaalisti liikkeelle eikä mun takia tarvinnut ottaa enää lisää lämmittelykierroksia. :eek:

Auton jarrut oli tosiaan vähän heikot ja lämmittelykierroksella huomasin, ettei niitä saa lukkoon mitenkään. Alussa pystyin kuitenkin painostamaan RX:ää, mutta jouduin jarruttamaan normaalia aikaisemmin mutkiin. Kerran pääsin takasuoralla rinnalle, mutta ajoin mutkan pitkäksi, vaikka jarrutin ajoissa. Jacques oli tässä vaiheessa myös perässä ja pian myös BMW. BMW meni hetkessä ohi, ja samalla jarruista alkoi tehot hävitä vähitellen ja jokainen jarrutus meni hieman pitkäksi. Välillä oli lähellä osumat edellä ajavien perään. Lopulta Jacques tulee ekassa jarrupaikassa ohi, mutta pääsen vielä takasuoralla rinnalle. Tässä vaiheessa jarrut alkoi olla niin finaalissa, että jouduin kuitenkin jarruttamaan todella ajoissa. Taisi olla sama kierros kun jarrut hävisi kokonaan varikkomutkassa ja ajoin pitkälle pöpelikköön.

Toivottavasti tuolla panostetaan kalustoon enemmän jatkossa. Muuten oli kyllä mukavaa taas, eikä mua pahemmin haitannut viivästykset. :ahem:
 
Viimeksi muokattu:

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Maaliin tulin sijalla 4 joka taitaa olla edelleen se minun paras ulkoratasijoitus.
Kuitenkin jollain tavalla ristiriitaiset fiilikset, en tiedä miksi?
Hokaat vasta nyt että ootkin hyvä kuski kaikilla autoilla ja radoilla mutta et vaan pysty sulattaa sitä vielä? :)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kyllä mä tiesin missä menet; jos ei saa sellaista paikkaa, että pääsisi ohi ilman että pakottaisi toisen ruoholle mutta menee silti ohi, reilun pelin mukaan täytyy päästää toinen takaisin ja odottaa seuraavaa paikkaa.

En siis tosiaan tietenkään nähnyt sitä että olit ruoholla, mutta jos ja kun tietää mitä on tekemässä ja tietää auton mitat, niin tietäähän sen mihin toinen menee jos itse valitsee tietyn ajolinjan. Pieni pyörien kosketus oli sitten vahvistus siihen että ohitus oli rajamailla, ja silloin tietenkin ohittaja nostaa käden virheen merkiksi.
Nää on niitä asioita joista saa olla kiitollinen meidän sarjassa :)
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13749
Oli taas puhetta varikolla, josko ylivoimainen auto pois, mutta näkisin vastaisuudessa mieluusti että vaan niillä mennään mitä on arvottu, paitsi jos joku auto jo suorempaan ajokunnoton/useita sekunteja kaikkia jäljessä. Että mieluiten ei enää pelkkä melko hidaskaan riitä syyksi. Tällä kaudella ollut jo kisa, jossa kuski kysyi minulta "onko ok ottaa toi, kun mullearvottu ei kulje?" Näin tehtiin. Sitten kumminkin toisen kuskin tuleva auto meni telakalle, ja hän joutui ottamaan tämän sivuun siirtyneen, ja ajoi sillä kyllä sitten ihan kisaa muiden kanssa.
Ja muutenkin autoerot tekevät yllätystuloksia, eikä kärkisijoja niin vahvasti tarvi "pedata" samoille kuskeille.
Mä näkisin ainakin näin.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Oli taas puhetta varikolla, josko ylivoimainen auto pois, mutta näkisin vastaisuudessa mieluusti että vaan niillä mennään mitä on arvottu, paitsi jos joku auto jo suorempaan ajokunnoton/useita sekunteja kaikkia jäljessä. Että mieluiten ei enää pelkkä melko hidaskaan riitä syyksi. Tällä kaudella ollut jo kisa, jossa kuski kysyi minulta "onko ok ottaa toi, kun mullearvottu ei kulje?" Näin tehtiin. Sitten kumminkin toisen kuskin tuleva auto meni telakalle, ja hän joutui ottamaan tämän sivuun siirtyneen, ja ajoi sillä kyllä sitten ihan kisaa muiden kanssa.
Ja muutenkin autoerot tekevät yllätystuloksia, eikä kärkisijoja niin vahvasti tarvi "pedata" samoille kuskeille.
Mä näkisin ainakin näin.
Ihan hyvä kyllä näinkin.
Kokemäellä tuntui olevan hieman poikkeusta kyllä ilmassa muutenkin....
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Oli taas puhetta varikolla, josko ylivoimainen auto pois, mutta näkisin vastaisuudessa mieluusti että vaan niillä mennään mitä on arvottu, paitsi jos joku auto jo suorempaan ajokunnoton/useita sekunteja kaikkia jäljessä. Että mieluiten ei enää pelkkä melko hidaskaan riitä syyksi. Tällä kaudella ollut jo kisa, jossa kuski kysyi minulta "onko ok ottaa toi, kun mullearvottu ei kulje?" Näin tehtiin. Sitten kumminkin toisen kuskin tuleva auto meni telakalle, ja hän joutui ottamaan tämän sivuun siirtyneen, ja ajoi sillä kyllä sitten ihan kisaa muiden kanssa.
Ja muutenkin autoerot tekevät yllätystuloksia, eikä kärkisijoja niin vahvasti tarvi "pedata" samoille kuskeille.
Mä näkisin ainakin näin.
Sama. Nytkin nelonen mahdollisti Bemarin kisasta päivän "tarinan". Ja itse sekä nelosellä että kolmekolmosella ajaneena voin todeta, että kivempi noilla nelosilla on ajella.
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Lyhyt rapo:

Ennen kisaa kertoilin ihmisille, että ykkösmutka menee kaasu pohjassa... paitsi sateella. Jostain syystä päätin, että omassa aika-ajoerässäni sateen kastelemalla radalla se mutka menisi kaasu pohjassa kaikesta huolimatta. No ei mennyt. Isoa kovaa ulos ja ratas solmuun. Omalla autolla en olisi varmaan edes yrittänyt. Sen verran otti päähän, että ensin haahuilin pitkin ja poikin tonttia, ja kun vihdoin saavuin likelle varikkoaluetta, niin huikattiin, että olishan täällä vara-autokin. No enpä enää ehtinyt kierrostakaan ajaa. Fosareissa ei vara-autoja ole, joten varmaan silläkin jätin varikolle menon sikseen.

D-finaalissa kerkesi kärki ja sitä myöten nousupaikka karkaamaan ennen kuin muusta letkasta ehdin ohi, vaikka nopsa auto #270 vielä silloin olikin. Jarruissa purenta oli pitkän poljinradan päässä, muttei kuitenkaan antanut merkkejä katoamisesta. D-finaalin kolmossija pettyneen miehen tuloksena. Paras kierrosaika kuitenkin topkympissä, joten siellä mentiin vauhdillisesti siellä, mihin itseni olin ennen kisaa ajatellut. Oma moka oli kuitenkin aika-ajon ennenaikainen laukeaminen, joten eipä tässä voi muita, tai edes kelituuria, syytellä.

Hiljaisen ketutuksen aikana, mm. kokosin tiimin oman auton pariinkin kertaan. Apuja tähän tuli tiimin ulkopuolelta yllin kyllin ja tiimin sisältä tasan totuttu määrä.
 

Örfil

Guest
A-a #60 & 270:

Nastylta kuulin että #60 on ihan ok peli, paitsi että se puskee, perä irtoaa alta sekä ei kulje suorilla mihinkään. Pikkuvikoja ;)
Karin juttusille siis ja kysäisin että mites olis sellainen rengastuksen tarkistus. Lykkäs mulle sylin täyteen renkaita ja että kokeiles noita. Saatiin vaihdettua vain etuset, mutta se riitti täysin minulle, koska oma ajovuoro oli jo liki alkamassa - sateen kera.

Kolmosryhmässä radalle ja rata oli alkuun liukas kuin fan! Ikinä en ole niin pyörinyt kuin eilisessä a-a:ssa. Onneksi sain pidettyä auton käynnissä ulosajoissa ja palattua radalla ehjänä (mutta häpeillen).

Ei siinä muutenkaan mitään kiirettä pitänyt: kerran parkkeerasimme FW:n kanssa kakkosmutkaan kylki kyljessä rinnatusten ja turisimme hetken niitä näitä pullakahvien merkeissä :D

Rata kuivui sitten aika nopeasti mutta kuutosmutkassa nappasi perä kanttarin päältä ja naps - ketjut irti. Rullaamalla ja työntämällä sukkelaan varikolle ja alle #270. Sellaisia tasapaksuja vetoja ja olin varma ettei edes 36:n alitus onnistu, mutta tulikin aika joka oli sellainen johon oli oltava tyytyväinen.
Autorikkojen vuoksi C-finaalin paalulle.

Kisa #66:

Paalulta liikkeelle. Agressiivinen puolustautuminen taktiikkana.
Pientä sekoilua järjestäytymisessä kun osa veti lämä pohjassa ja osa körötteli kävelyvauhtia. Kannattaa se paalumies aina tsekata ennen lähtöä ja sitten radalla kiinnittää katse ja huomio siihen autoon.

Alkuvaiheessa Nipsu tuli ohi nelosmutkassa, mutta ajoi pitkäksi ja pääsin takaisin keulille. Tiesin että Bemu on tulossa lujaa sieltä takaa #4:lla ja koitin ajaa minkä autosta irtosi. Mutka 12 oli hankala ja ajoin sen pari kertaa aivan suoraan nurmikolta läpi kun en saanut peliä kääntymään :frown:

Jokunen kierros ennen loppua tuli sitten kohtalon hetket. Pari ohitusyritystä sain blokattua hätäisesti mutta sitten Bemu tuli voimalla ohi ja vilkuttelinkin siinä pääsuoralla perässä että hei hei.

Aika lähellä olis ollut B-finaalipaikka, mutta näin tällä kertaa ja nopeampi kuski nousi ihan reilusti B:hen, kuten pitääkin.

Jälkipuhinat:
Oli, kuten oli hyvin etukäteen tiedossa, TI-kisa, mutta hauskaahan siellä oli puuhastella. Sellaisen hyvän idiksen FW heitti ilmoille että kisoissa pitäisi olla lippumiehille kuulosuojaimet messissä. Olin jokusen erän ykkösmutkassa lippumiehenä ja etenkin A-finaalissa meteli oli melkoinen kun porukka ajoi letkassa siihen usean kierroksen ajan. Hätäkeinona työnsin korviin Twix-suklaapatukan kääreistä tehdyt korvatulpat, jotka meinas kaiken lisäksi jäädä korvaan ja hetki meni niitä sieltä pääkopasta tonkiessa.

Ja eipä olis muuten paskemmat lelut kun olis walkie talkietkin sarjalla niin vois sieltä radan perukoilta kysellä ohjeita, ilmoitella sammuneista kusk..autoista ja tsättäillä kesken kisan ;)

Kisan jälkeen saimme ihastella Totken mekaanisia suorituksia ja vittuilimme toisillemme seisaaltaan kevyesti :thumbup:

Kivaa oli, Forssassa uusintakahinat.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Tultiin radalle hyvissä ajoin, koska halusin päästä tutustumaan rataan. Se olikin ihan hyvä idea, sillä ihan opetellessahan se ensimmäinen epävirallinen harjoitussessio meni.

Aika-ajoissakin oli vielä aika lailla hakemista. Mielestäni sain kuitenkin jonkun hyvän kierroksen ajettua. Mutta sepä jäi sitten kysymysmerkiksi, koska siitä sessiosta ei aikoja saatu.

Varsinaisessa aika-ajossa sain sitten käytettyä koko 7 minuuttia saamatta yhtään kunnollista kierrosta aikaiseksi. Pitkään pohdin, ohitanko Japen. Ensiksi päädyin himmailemaan. Jossain vaiheessa se tuli taas eteen, jolloin ajattelinkin yrittää ohitusta. Ohitus päätyi spinnaukseen. Sen jälkeen alkoikin jo satelemaan.

Kisassa Totke tuli odotettua aikaisemmin ohi heittämällä. Vähän sen jälkeen Totke ohitti vikassa neulansilmässä Jonkkia ja pääsin peesaamalla itsekin Jonkin ohi. Kohta peileihin ilmestyi Jape, joka oli löytänyt jostain hyvän vauhdin. Muutaman kierroksen sain pidettyä Japea takana, mutta sittenhän se tuli ja meni ohi.

Kokonaisuutena jäi ihan positiivinen fiilis kisasta. Perusvarma suoritus sinne omille sijoituksille, mihin kuulunkin tällä hetkellä. Autotuuria ei ollut, mutten sitä olisi varmaan ansainnutkaan.

KKWCS:n ulkoratakisat tältä kaudelta oli omalta osaltani tässä. Pääsen seuraavan kerran osallistumaan kisaan aikaisintaan lokakuussa Turun kisaan. Nyt kun tämä homma on alkanut tulemaan jo vähän tutuksi, niin katsotaan josko ensi kaudeksi löytyisi jo vähän vauhtiakin. Sellainen 0,5-1,0 sekuntia tuntuu joka radalla olevan matkaa "pääjoukkoon". Katsotaan josko jossain vaiheessa pääsisi hyvällä autotuurilla haastamaan...

Kiitos!
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4296
Aika-ajot #58 joka taisi olla keskitasoa hitaampi auto. Ratakin oli alussa märkä ja luikas mutta se ehti kuivua niin että ihmeemmin tuo ei liene vaikuttanut. Sijoituskin oli melko lähellä mitä mulla nykyisin on ollut.

Kisaan alle #4 jolla mun olisi pitänyt voittaa erä. En vaan pystynyt. :nope: Bemari karkasi jo ensimmäisellä kierroksella kun oli ne ohituskiellot ja Jonkki jäi aika paljon hänestä. Ohitin helposti Jonkin ensimmisen kierroksen viimeisen shikaanin jälkeen. Kirosin kun en laittanyt fylliä penkkiin, se oli tosi iso ja nyt on molemmat kyljet mustina. Ajoasento oli minulle todella raskas ja kun tuota ajoaikaakaan ei tälle kesälle ole niin meinasin tulla pois kolmen kierroksen jälkeen. Ei vaan meinannut jaksaa vääntää rattia. Vähän kovempaa olisin päässyt mutta kun huomasin että en saa Bemaria kiinni eikä Totkekaan tavoita minua niin ajelin varmaan päälle ja lepuutin käsiä aina pääsuoralla. Kun PeePee näytti viimeistä kierrosta olin todella helpottunut.

Kiitos puuhamiehille ja Racerille kitaraesittelystä.
 
Viimeksi muokattu:

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1124
Kisarapo:

Aika-ajo #4: Jokohan nyt tulisi kauden eka sadekisa?

1.ryhmässä välillä tihkui vettä mutten loppui kuitenkin. Mulle arpoutui #4
ja lfb:n vauhti näytti sillä nopealta joten hyvä auto oli tulossa aika-ajoon.
Eka kierros #4:lla ja alamäkimutkan jälkeen jarrutukseen ja samantien spinni. Aika äkäiset jarrut mutta hyvä että tuli heti alkuun todettua. Sain hyvän rytmin päälle ja auto vaikutti todella vahvalta. Loppukierroksilla tuli paalupaikka.
Ei voi sanoa kuin että onneksi oli taukoa ennen A-finaalia, 24 kierrosta #4:lla ja sormet ja ranteet oli aivan puutuneet ja kyljessä isot mustelmat. Johtuikohan sitten liian isosta penkistä ja hyvin erikoisesta ajoasennosta. Ööruzkin näytti oman ajonsa jälkeen #4:lla kuin oli jyrän alle jäänyt eikä ihme!

Aika-ajo tulosliuskaa tutkiessa näytti että #4 ja #270 oli ylitse muiden, varsinkin #4 kolmannen ruudun #80 myös hyvä mutta sillä jäätiin jo 1.7 sekunttia paalusta.
Tosin painoerot selittää myös isohkoja eroja. Mutta ei ihme #4:ssa ja #270 oli uudet moottorit..

-Sitten alkoikin PbBmw:n show, hieno nousu d-finaalista a-finaaliin kera näyttävien ohitusten, nostan hattua!
Ensinnäkin se on jo uskomatonta että pystyi ajamaan putkeen #4:lla noin kauan... Tosin kisojen rohkein ohitus/yritys oli Cmoneyn alamäkimutkan jälkeen #60:lla bemarista, näin ihan aitiopaikalta.

A-finaali: # 80

Wopelle oli tulossa ilmeisesti melko keskinkertainen #33 ja mulle ja 4strokelle meidän aika-ajoautot mutta toisinpäin. Oli taktiikkapalaverin paikka.
Kaanassa mahdollinen kaksoisvoitto kaatui osittain siihen kun jäätiin kisan alussa vääntämään liian kauan keskenämme ja menetettiin siinä liikaa aikaa. Nyt ei niin saanut tapahtua.
Joten mietittiin että ns. paperilla mulla ei pitäisi olla mahdollisuuksia 4strokea vastaan hänen ajaessa #4:lla; llian kova yhdistelmä. Yrittäisin tehdä eroa heti paalulta mutta jos en siinä pysty niin en vastustele jos stroke pääsee iskuetäisyydelle ja saadaan molemmat ajaa vapaasti eikä pilata toistemme kisaa, muuten Wope kyllä kiittäisi ja kuittais heti... Sanoin kyllä myös ennen kisaa tiimikaverille että jos näin tapahtuu, niin painan kyllä täysiä päälle jos mulla mitäään mahdollisuuksia on .

Kisan alku meni juuri näin. Toisen kierroksen alkaessa on 4stroke mennyt Wopen ohi ja pääsuoralla on jo imussa ja näytän kädellä että menee vain kärkeen. Tiimikaveri vetää heti sekunnin eroa mutta siihen se jääkin mun yllätyksekseni. Pistän kaiken peliin ja laitan 4stroken tekemään työtä voittonsa eteen. Välillä tiimikaveri vilkuilee taakse mutta vastaa prässäykseen.
Sillointällöin pääsin mutkissa tosi lähelle mutta mutkista ulos vetäsi 4stroke aina pienen eron. Pari kertaa hällä ja mullakin lipsui kun oli molemmilla yritys niin kova, ajettiinhan sitä voitosta.

Mutta ei mulla oikeestaan ollut yhtäkään saumaa edes yrittää ohi, Stroke veti niin hyvin ja kesti prässäyksen. Tottapuhuen ajoin kuin aika-ajoissa kaikki kierrokset ja strokella ois ollu vielä ehkä vähän reserviä. Mutta silti ei se ollut paljosta kiinni, yksikin vähän isompi virhe niin olisin iskenyt heti. Sitä ei tullut.
Siinä mielessä taktiikka toimi täydellisesti, lopputulokseen erittäin tyytyväinen. Tärkeät mestaruuspisteet ja mun ja kaksoisveljeni ensimmäinen kaksoisvoitto ikinä kovan skaban jälkeen.

Toki ainahan paalulta haluaa voittaa mutta 4stroke oli liian vahva ja voittonsa ansainnut ja siitä myös hänen puolestaan iloinen.
Hänellä ollut mua selvästi enemmän huonoa tuuria joten ainoa oikea tapa ottaa ensimmäinen kaksoisvoitto tiimiin. 15vuottakin hänen kanssa ajaneena voi vaan todeta että jos tulee pataan niin tuli syystä... :thumbup:

Kiitokset vielä muille kisaajille ja järkkääjille!
 
Viimeksi muokattu:
Ylös